Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihaa saa kehottaa syömään enemmän mutta ylipainoista ei saa kehottaa syömään vähemmän?

Vierailija
16.11.2023 |

Miksi ylipainoisia ei saa kannustaa terveellisempään elämään vaan ylipainoiset suuttuu siitä? 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipainosta pitää puhua jatkuvasti? Kyllä ylipainoinen itse tietää sen että on painoa liikaa, ei siitä tarvi jankuttaa joka päivä. Minusta jotkut ihmiset suuttuu siitä jos ihmisellä on ylipainoa, herjataan palstalla ja nauretaan asialle. Ketä se herjaaminen auttaa? Ei ketään. En minäkään mene päivittäin puhumaan tupakoitsijalle tai alkoholia juovalle ihmiselle, että hei sinulla on huono tapa päivittäin, oletko ajatellut vähentää tai lopettaa tuon tavan? Antakaa ihmisten olla rauhassa. Kyllä ylipainoinen osaa itse lukea ssiallisia artikkeleita ylipainon haitoista, ja etsiä niitä netistä. 

Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia. Sen sijaan tupakoijia ja alkoholisteja muutama prosentti. Mikä näistä mahtaa olla kansallisesti terveysongelma?

Molemmat yhtä lailla. Sitäpaitsi on myös paljon ylipainoisia röökaajia ja viinasieppoja. Se ei kai aiheuta enää epätietoisuutta onko ongelmia vai ei?

Vierailija
62/64 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please, älä myöskään kehota meitä laihoja syömään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaan pystyy syömään enemmän, mutta ylipainosta pääseminen voi olla tosi vaikeaa, vaikka olisi kova tahtotila.

Näin järjellä ajateltuna asiahan on juuri toisin päin. Kuka vaan pystyy olemaan syömättä, syöminen vaatii vaivaa. Laihduttaminen onkini itse asiassa tekemättä jättämistä. Tiedostan toki että läskit keksivät kyllä aina tekosyyt.

Oletko itse paastonnut tai muuten nähnyt nälkää pitkiä aikoja?

Olen, paastoaminen ei sitä paitsi ole mikään paras mahdollinen laihdutuskeino. Laihduttaminen ei ole mitään rakettitiedettä, sen kun syö vähemmän mitä kuluttaa. Kannattaa välttää hiilihydraatteja niin ei iske nälkä. 

Vierailija
64/64 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kumpuaa tämä yletön mielenkiinto kanssaihmisten syömistä ja painoa kohtaan? Ja tarve vielä kommentoida asiaa. Taitaa vika löytyä kyselijän omien korvien välistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän