Salatut elämät -spekulointiketju
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59562)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ajatellut ettei välttämättä Yhdysvaltain tai muunkaan ulkomaan koulutus välttämättä ole samanlainen. Jos vertaa suomalaista teakia, niin suurin osa heistä on sellaisia nimiä jotka tekee ison uran tv:ssä tai teatterissa. Salkkareissa on ollut monta näitä vastaavan koulutuksen käyneitä ulkomailla, mutta katsojat eivät ole yhtä vakuuttuneita. Sama on Alexin näyttelijällä. Monta vuotta opiskellut näyttelemistä academyssä mut onko sitten mikään järisyttävän hyvä? Susun, Kristianin ja Alissan näyttelijtä kaikki käyneet samaa koulua Lontoossa. Mut ilman koulutustakin voi olla hyvä, jotkut vain on luonnonlahjakkuuksia. Puhakkakin haki 6 kertaa teakiin pääsemättä.
Susanna Snellman on hyvä. Hänen taustastaan ei ole suurempaa tietoa, mutta kulttuurituottajan opinnoissa painottui näyttelijäntyö. Niihin aikoihin alkoi myös tehdä rooleja.
Tiedän ettei Jodelia pitäisi tuoda tänne, mutta mua hämmästyttää miten niin moni ei ole muka tajunnut Taalasmaiden asuvan katutasossa. Kyllähän Karikin aikoinaan kyyläsi keittiön ikkunasta sisään ja näkeehän sen ihan Huvilakatua vertailemalla, että ensimmäinen kerros on katutasossa. Sen sijaan mulle on hankala ymmärtää kellarin olevan maan alla. Koskaan ei ole taidettu näyttää millaiset portaat sinne menee? Onko samanlaiset kuin rapussa? Tästä voisi käsikirjoittajat ottaa koppia ja joku kaatuu saunaan mennessä portaiden alas. Muistan vanhoista jaksoista vain sellaisen, missä Miia pakeni talon ullakolle ja siellä oli pienet kiviportaat, jossa Miia ja Kalle istui. Missä lie oikeasti kuvattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole totistettu fakta, että seksuaalisuus voi olla muuttuva asia? Matias on alaikäinen, mikään ei estä häntä olemassa biseksuaali. En mä ainakaan ajattele, että Matias on umpihomo joka ei tytöistä ollenkaan tykkää. Selväähän se että on ollut ihastunut Erikaan kuten myös Magnus.
Ei ongelmaa. Seksuaalisuus muuttuu joka päivä. Tänään olen hetero, huomenna homo, ylihuomenna bi ja sama kierre jatkuu yhä uudelleen. Näin voisi tapahtua jokaiselle pihlajakatulaiselle.
Ei muutu. Olen ollut yhtä ja samaa teinivuosista asti.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettei Jodelia pitäisi tuoda tänne, mutta mua hämmästyttää miten niin moni ei ole muka tajunnut Taalasmaiden asuvan katutasossa. Kyllähän Karikin aikoinaan kyyläsi keittiön ikkunasta sisään ja näkeehän sen ihan Huvilakatua vertailemalla, että ensimmäinen kerros on katutasossa. Sen sijaan mulle on hankala ymmärtää kellarin olevan maan alla. Koskaan ei ole taidettu näyttää millaiset portaat sinne menee? Onko samanlaiset kuin rapussa? Tästä voisi käsikirjoittajat ottaa koppia ja joku kaatuu saunaan mennessä portaiden alas. Muistan vanhoista jaksoista vain sellaisen, missä Miia pakeni talon ullakolle ja siellä oli pienet kiviportaat, jossa Miia ja Kalle istui. Missä lie oikeasti kuvattu?
Eikö ne kiviportaat mene siitä rapun ovelta? Kellaritilojen käytävä jossa on se ilmoitustaulu heti kellarin oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole totistettu fakta, että seksuaalisuus voi olla muuttuva asia? Matias on alaikäinen, mikään ei estä häntä olemassa biseksuaali. En mä ainakaan ajattele, että Matias on umpihomo joka ei tytöistä ollenkaan tykkää. Selväähän se että on ollut ihastunut Erikaan kuten myös Magnus.
Ei ongelmaa. Seksuaalisuus muuttuu joka päivä. Tänään olen hetero, huomenna homo, ylihuomenna bi ja sama kierre jatkuu yhä uudelleen. Näin voisi tapahtua jokaiselle pihlajakatulaiselle.
Joillekin se on täysin selvää aina. Mulle epäselvää. Voisin kuvitella itseni saman sukupuolen kanssa, mutta en ole koskaan ollut. En osaa sanoa pitäisikö mut luokitella biseksuaaliksi ja tarvitseeko edes luokitella? Miksi ei vain voisi katsoa miten elämä menee ilman lokeroa.
Jos Sampo saa Amandan kokonaan itselleen, hän voisi ärsyttää Sallaa muutamalla majatalon nimeksi "King Kong Landiaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo pieni lapsi tiedä, millainen hänen seksuaalinen suuntautmisensa on?
Tietää, mutta ei välttämättä ymmärrä mistä on kysymys. Huolettomat lapsi "ihastumiset" kohdistuvat samaan sukupuoleen. Yleensä "kaappiin meno" tapahtuu siinä kohdassa, kun joku aikuinen puuttuu kommentoimalla vaikka ettei poika voi ihastua poikaan. Vasta teini-iässä sitä alkaa ymmärtämään, mistä oikeasti on kysymys. Jotkut vanhemmat huomaavat nämä asiat lapsuudesta asti ja ovat näin ollen aina tienneet vaikka antavatkin lapsensa itse kertoa. Jos miettii vaikka Kallea, niin voi hyvin kuvitella että Ismo on paasannut lapsuudesta asti kaikenlaisia rumia vitsejä homoista ja lesboista. Ei mikään ihme että Kalle ei koskaan ole ollut tietynlainen poika ja myöhemmin mies.
Vierailija kirjoitti:
Ismo suuttuu varmaan taas Kallelle kun Ismo saa selville, että Kalle on löytänyt taas sänkyseuraa, mutta Ismo itse ei.
Toivon ettei Kalle enää sorru Sampoon. Turhauttavaa kun törmäilivät toisiinsa. Nauroin ihan sille et Sampo lenkkeilee jossain Konalan takana olevan puiston reunalla ja yhtäkkiä Kalle kävelee vastaan samassa paikassa. Mikä sattuma :D
Tietääkö kukaan, mitä tv-sarjaa kuvataan studiolla? Vai kuvataanko edes ja käytetään pelkkää maskihuonetta. Janni Hussi on ollut siellä vähintään kolme kertaa ja parhaillaan jossain henkilöautossa meikattava iltakuvausta varten saman meikkaajan kanssa. Ei kuulosta tietotoimistolta. Sen tiedän että Janni juontaa syksyllä tulevan The Box Suomi, mutta onko se suora? Nelosen ohjelma muutenkin. Hämmentävää vaan kun koko ajan Janni siellä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mitä tv-sarjaa kuvataan studiolla? Vai kuvataanko edes ja käytetään pelkkää maskihuonetta. Janni Hussi on ollut siellä vähintään kolme kertaa ja parhaillaan jossain henkilöautossa meikattava iltakuvausta varten saman meikkaajan kanssa. Ei kuulosta tietotoimistolta. Sen tiedän että Janni juontaa syksyllä tulevan The Box Suomi, mutta onko se suora? Nelosen ohjelma muutenkin. Hämmentävää vaan kun koko ajan Janni siellä.
Janni Hussi saa palkkamurhaajaroolin Salkkareista. Hahmo tuntee Seireenin ja Kirken. Uudella palkkamurhaajalla on tehtävä eliminoida Noel huomaamattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Tein kouluaikana äidinkieleessä esseekirjoitelman Salatuista Elämistä. Muistan, että opettaja oli järkyttynyt siitä, että katson Salkkareita. Kun siellä on peliriippuvuutta, elävältä hautaamista, teiniraskauksia, väkivaltaa, itsemurhia, rikollisia. HIV:iä, saman sukupuolen rakkautta jne. Näistä kerroin esseessä. Se oli liikaa opettajalleni 2010 vuonna.. Ajat on muuttuneet!
Nooralla oli hivi
Pakko nyt kommentoida, vaikka tämä johtaakin varmasti taas alapeukkuihin ja vihaisiin vastausviesteihin. Siis, jos nyt ruutuun tuotaisiin sarjan alkuaikojen Kalle niin eivät katsojat Kallella mitään homoutta olisi ns. diagnosoimassa, vaan autisminkirjon. En tosin itsekään vuosiin ajatellut, että näin todennäköisesti on. Vasta saatuani oman diagnoosini aloin ajattelemaan näin.
Hienoa kuitenkin, jos sarja alkaa vihdoin kaikkien näiden vuosien ja ainakin tässä keskustelussa esitettyjen toiveiden jälkeen käsittelee edes ADHD:tä. Olen itse tosin jo vuosien sitten aivan varma, että Jannella on ADHD. Meininki oli nimittäin sellaista. Tästä olisi hyvä jatkaa vihdoin myös autisminkirjoon ja kroonisiin suolistosairauksiin. Oudoista oireista kärsivällä ja jo hyvin huonovointisella Sampolla voitaisiin todeta keliakia. Muista ajankohtaisista ja paljon esillä olleista lisääntyneistä diagnooseista olisi ollut kiinnostavampaa, että munuaisvaivojen sijaan Lassella olisikin ollut borrelioosi ja puhjennut tuosta johtuva liha-allergia. Siinä Lasse olisi joutunut jättämään hirvipaistit.
Vierailija kirjoitti:
Villejä veikkauksia kahdelle viimeiselle viikolle + syyskauden avausviikolle:
- Marianna saa tietää Akin ja Henrikin juonittelusta ja antaa molemmille kenkää Moosesta.
- Jiri ja Anniina saavat orastavan sovun aikaan, mutta Jiri ja Eva päätyvät päätösjaksossa vällyjen väliin.
- Lasse saa uuden munuaisen ja jää elävien kirjoihin.
- Aaro sekoaa entistä pahemmin ja päätösjaksossa kaappaa Dahlian, joka saa vihdoin tietää Aaron muistin palanneen.
- Mariannan vainoajat ovat Sergei ja Sebastian, jotka pyrkivät kostamaan Mariannalle Eliaksen kuoleman. Myös Helena ja Lari ovat mukana juonessa. Tämä tulee ilmi päätösjaksossa ja paljastuu vain katsojille. Helena on myös tämä mysteerinainen.
- Nella saa tietää Sampon ja Henrikin suunnitelmista valloittaa Amanda ja tajuaa samalla rakastavansa sittenkin Alexia. Nella jättää Henrikin alttarille ja lähtee Alexin kanssa kohti Englantia
Kalle törmää sattumalta kadulla Lariin. Vaikka kaksikko haluaa aluksi vaihtaa vain kuulumisia niin päätyvät silti heti sänkyyn. Vihainen ja huolestunut Ismo ihmettelee, että missä Kalle vietti yönsä. Takautuma paljastaa, että Larilla ja Sampolla oli yhden yön juttu Amandassa ja että Sampo olisi halunnut tavata uudelleen.
Milloin sarjassa käsitellään kannibalismia tai nekrofiliaa? Salkkareiden piti olla edistyksellinen sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janni Hussi saa palkkamurhaajaroolin Salkkareista. Hahmo tuntee Seireenin ja Kirken. Uudella palkkamurhaajalla on tehtävä eliminoida Noel huomaamattomasti.
Olisi näin. Sopivä käänne tähän jankkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Edes Salkkari-ketju ei ole turvassa alapeukuilta. Enpä viitsi spekuloida mitään, niin ei tarvitse loukkaantua.
Miksi välität peukuista? Niitä on helppo manipuloida oman agendan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hymyä sarjassa Janne Kataja esittää aikansa julkkishompsua monsiur Mosse Jääskeläistä. Äijä ei kuitenkaan taivu ainoankaan suutelukohtaukseen miehen kanssa! 🤭🤣
Oona Kare esitti Lenita Airistoa. Melkoiset sketsihahmot 🤣
Susanna Snellman takaisin Sagaksi väsyneiden hahmojen tilalle.
Jos joku sopisi tähän erityisen hyvin esittämään palkkamurhaajaa niin se olisi ihan yksi valtionhallinnossa työskentelevä Riikka.
Täältä Niuvanniemestä on todella mukava kommentoida Salkkareiden tapahtumia.