Salatut elämät -spekulointiketju
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59562)
Kyllä, tämä tilanne on jäänyt monien Salatut elämät -fanien mieleen ja on saanut aikamoista viraalipotkua. Ulla ja Helena -kohtaus on saanut aikaan paljon keskustelua ja muistellaan huvittuneena. "Ei saatana!" -lausetta on käytetty humoristisesti eri yhteyksissä, ja se on muodostunut ikoniseksi hetkeksi sarjassa. Fanit jakavat usein kattavaa materiaalia ja muistojuttuja tästä kohtauksesta sosiaalisessa mediassa.
Plot twist: Jiri ja Kristian yllättävät Anniinan ja Evan Sievisten makuuhuoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa ei nähdä enää sitä isoa laitosta. Se oli pari kuvauspäivää. Ootte varmaan tyytyväisiä nyt kun sekään ei kelvannut. Huomenna on koirankoppi siitähän te tykkäätte. Ihan kiusaksi että on aiheita valittaa.
Ulkolavaste oli heti käytössä Evan kadulta nousun jälkeen seuraavassa jaksossa. Ihan turha lähteä kuvaamaan tuollaista onnettomuutta sitten ollenkaan kun sekin on nopeasti kyhätty ja ero oikean julkisivun kanssa on silmiin pistävä.
Mun lempikohtaus on: Sä olet mun isä! Ja sitten se puhui jostain Anneli Mansikasta.
tai sit se, kun: Mä ajattelen aina ja vain Oonaa, Ulla: hirnunauraa hihihöhöhöh
Seilis minkä teit, jos et käyttänyt Rantabaarin kuvaustaukoa purkamiseen ja uuden rakentamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun lempikohtaus on: Sä olet mun isä! Ja sitten se puhui jostain Anneli Mansikasta.
tai sit se, kun: Mä ajattelen aina ja vain Oonaa, Ulla: hirnunauraa hihihöhöhöh
Ossi päästä Ismo! Ethän sä tee pahaa ethän?
Aika nenäkäs toi Seppo!
Siis maksaa nyt 30€ siitä että joku hivelee sua jollain taikavarvulla.. terve! Kolkyt euroo, sillähän sais jo kokolihapihvin!
ihhahhaa, ihhahhaa, hepo hirnahtaa..
Juokse sinä humma kun taivas on niin tumma ja kotia on pitkä matka.. (Ismolla on raveista ostettu heppalelu kädessä ja se pussaa sitä lopuksi)
Vierailija kirjoitti:
Seilis minkä teit, jos et käyttänyt Rantabaarin kuvaustaukoa purkamiseen ja uuden rakentamiseen.
Ei kai Seiliskään kaikkea päätä, tai päättää mutta niin myös maikkarin rahoitus.
Mielummin Rantabaaria olisin katsellut ja tämän roskasarjan olisi saanut jättää kehitystauolle.
Läppää on, että oikeasti Syke on Salkkareihin verrattuna hyvä, mutta ei välttämättä huippusarjoihin. Jodelin puolella näkee kerta toisensa jälkeen valituksia tason laskusta ja siitä kuinka tätäkin kuvattiin ennen pari kautta vuodessa. Nykyään ilmeisesti kolme. Nopeampaa tahtia ja jaksoja halutaan ulos.
Paketti hiivaa, sokeria kuutisen kiloa. Siitä tekijälle palkon iloa. Luritetaan litku pulloon. Pullo pankolle ja hyvää tulloo! Isä otatsä viel iltapalaa? Lärps.. Hyi yök mikä tääl haisee. No voisit sä pitää jotain ääntä etkä hiippailla tuolla tavoin ihmisiä tääl säikyttelemäs? Isä Sä lupasit heittää noi vehkeet roskiin! Sä asetat mut ja Onnin vaaraan. Valehtelet mäkätät hah! Jos sä et vie sitä pois mä ja Onni muutetaan pois. Tervemenoa tämä pannu tuli tänne jäädäkseen!
Vierailija kirjoitti:
Mielummin Rantabaaria olisin katsellut ja tämän roskasarjan olisi saanut jättää kehitystauolle.
Rantabaari ei tuo rahaa. Salkkareiden avausjaksoa katsottu yhden viikonlopun aikana enemmän kuin Rantabaarin avausjaksoa koko kesän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Paketti hiivaa, sokeria kuutisen kiloa. Siitä tekijälle palkon iloa. Luritetaan litku pulloon. Pullo pankolle ja hyvää tulloo! Isä otatsä viel iltapalaa? Lärps.. Hyi yök mikä tääl haisee. No voisit sä pitää jotain ääntä etkä hiippailla tuolla tavoin ihmisiä tääl säikyttelemäs? Isä Sä lupasit heittää noi vehkeet roskiin! Sä asetat mut ja Onnin vaaraan. Valehtelet mäkätät hah! Jos sä et vie sitä pois mä ja Onni muutetaan pois. Tervemenoa tämä pannu tuli tänne jäädäkseen!
tosta unohtui: Vahtaat, susta on tullut yhtä paha kuin äitis! Et ees yhtään häpee!
Lemppari kohtaus on: Sanoit sä Mansikka? Tiedän hassu nimi. Ei en mä sillä, mut se on aika harvinainen nimi. No niinhän se taitaa olla. Mä näin kun sä äsken juttelit Tanjan kanssa. Tanja on mun avovaimo. Jaaha. Voisinks mä kysyy mistä te juttelitte? Liikeasioista! Siis? Mä en mielelläni keskustele niistä asioista ilman Tanjan lupaa. Aivan. No niinpä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantabaari ei tuo rahaa. Salkkareiden avausjaksoa katsottu yhden viikonlopun aikana enemmän kuin Rantabaarin avausjaksoa koko kesän aikana.
Rantabaari - Enkeli 31.5.2024 95 000
Salatut elämät - Jiri ja uusi alku 9.8.2024 142 000
Henrik tippui helikopterilla Pihlajakadulle. Siinä kuoli ihmisiä, sekä sivulliset olivat vaarassa.
Miksi näitä samoja valheellisia kommentteja spämmätään? Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Läppää on, että oikeasti Syke on Salkkareihin verrattuna hyvä, mutta ei välttämättä huippusarjoihin. Jodelin puolella näkee kerta toisensa jälkeen valituksia tason laskusta ja siitä kuinka tätäkin kuvattiin ennen pari kautta vuodessa. Nykyään ilmeisesti kolme. Nopeampaa tahtia ja jaksoja halutaan ulos.
Se on huippulaatua Salkkareihin. No, huomaa siinäkin jonkun tason laskun. Katsoin ensimmäisiä jaksoja uudestaan ja niissä oli käytetty enemmän kuvauspaikkoja. Jotain muuta käytävääkin oli. Erilainen tunnelma ja nykyisin enemmän kohtauksia samoissa sairaalan lavasteissa. Marjutin huone oli erilainen. Taisi olla ihan oikea paikka ja sittemmin tehty lavaste. Tykkään siitä huolimatta edelleen. Potilaita sairaalan ulkopuolella ja ambulanssin kuljetusta näkyy ihan mukavasti joka tasoittaa sitä yleistä laadun laskua.
Ulla Taalasmaa seisoi kaupalla järjestelemässä hyllyjä kun ovikello kilisi ja Irma Halonen astui sisään. Irman silmissä oli innostus, ja hän suuntasi suoraan Ullan luo.
"Hei Ulla! Onko Seppo paikalla?" Irma kysyi ja hänen äänensävystään saattoi aistia, että hänellä oli jotakin tärkeää mielessä.
"Täällä ei ole Seppoa", Ulla vastasi nopeasti, jokin mustasukkaisuuden kipinä syttyi hänen sisällään. "Ja muuten, tiedätkö, että terveysviranomaiset ovat kieltäneet lemmikkisi tuomisen tänne kaupalle?"
Irma tuhahti, mutta ei antanut periksi. "Enpäs tiennyt, että olet niin tiukka. No, sainhan minä sentään tuoda kauniin antiikkivaasini tänne"
Ulla hymyili ja totesi. "Antiikkia? Saisinko vilkaista?"
Irma kohotti kulmiaan. "En tiennyt että sinäkin pidät antiikista".
"Minä pidän kaikesta mistä miehenikin", Ulla sanoi säilyttäen hymyn kasvoillaan. Hän nappasi vaasin käsiinsä.
"Hieno kippo, hieno kippo", Ulla tuumi, mutta tutkiminen muuttui pian hieman rujommaksi. Irma huolestui, kun Ulla puristi vaasia lähes kouristuksella. "Mä maksoin siitä aika paljon", Irma sanoi.
"Joo, kannatti, kannatti. Voihan sitä tällaisia käyttää tekosyynä, että pääsee muiden miehiä vikittelemään, Ulla vihjaili, ja Irman ilme muuttui hämmentyneeksi.
"Ulla, mitä sinä oikein puhut?" Irma ihmetteli.
"Kannattaa olla varoivainen tämän kanssa ettei vaan säry", Ulla sanoi, mutta sen jälkeen hän pudotti vaasin lattialle. "Hups!" hän sanoi veitikkamaisesti ja räpytti silmiään.
Irman sydän pysähtyi, kun vaasi särkyi tuhansiksi palasiksi. "Ei, ei, ei! Sinulla ei ole aavistustakaan siitä, miten kallis tuo oli!" Irma huusi hädissään.
"Voit ihan hyvin lähettää laskun, mä revin sen sitten ja muista, että muutkin vaasit saavat saman kohtalon", Ulla nauroi. "Turha yrittää niillä Seppoa hurmata".
Irma katkeroitui. "En ihmettele, että Seppo on kyllästynyt sinun mustasukkaisuuteesi. Et osaa käyttäytyä!
"Ja olisitko sinä sitten parempi vaimo Sepolle?" Ulla kysyi, äänessään pilkallista kärkevyyttä.
"Kuka tahansa tervejärkinen", Irma vastasi kylmään sävyyn ja naisten välinen jännitys kasvoi silmissä.
Kun riita oli kuumimmillaan, Seppo ja hänen ystävänsä Ismo Laitela astuivat sisään kauppaan. Ulla oli jo ehtinyt kerätä kourallisen karkkeja hyllyltä ja heitti niitä Irman päälle huutaen: "Tässä sulle maistiaisia!"
"Äh, Ulla, rauhoitu nyt!" Seppo yritti hillitä tilannetta, mutta naiset olivat kiinni toisissaan kuin magneetti, vetäen toisiaan puoleensa riidan tuoksinnassa.
Ulla, oletko sinä seonnut taas? Ismo kysyi hämmentyneenä, kun Ulla viuhui karkkien kanssa.
Ulla mulkaisi häntä silmäkulmastaan, kun Seppo tarttui häntä käsivarresta. "Irman vaasin esittely on vain juoni saada sinut pauloihin", Ulla tiuskaisi.
"Irmako? Eihän tuo ole edes totta!" Seppo vastasi.
"Ulla rikkoi tahalleen minun vaasini", Irma tokaisi.
"Ja sinä saat nyt siivota tämän sotkun, Ulla!", Seppo komensi raivoissaan.
Irma päätti vapauttaa itsensä tilanteesta ja marssi ovesta ulos. "Minun ei tarvitse kuunnella sinun solvauksiasi", hän sanoi Ullalle ja katosi liiketilasta.
Ulla jäi seisomaan rikkinäisen vaasin keskelle, kun Seppo huokaisi syvään ja kysyi: "Miksi tämä ei koskaan pääty hyvin?"
Tutkiiko poliisi oikeesti dna:ta sukulaisuuden kautta?
Ovat epäonnistuneet siinä täysin. Rajala on ihan siedettävä hahmo, mutta huonot lavasteet ja toteutus ei saa kiinnostumaan näistä jutuista yhtään. Niin pitkään samaa käytävää ja kuulusteluhuonetta samoine työntekijöineen on katseltu etten usko tämän halvan tyylin poistuvan.