Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?

Vierailija
16.11.2023 |

Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.

En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.

Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta. 

En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!

Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.

Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.

Ihmettelevä

Kommentit (325)

Vierailija
221/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos teillä jotain todisteita, ettei Jumalaa olisi? Raamattu todistaa Jeesuksesta ja läpi Raamatun kulkee punaisena lankana Jumalan rakkaus. Mutta kuten todettu, ei ole pakko uskoa.

Väitteen esittäjällä on todistustaakka. Raamattu on väite, ei todiste.

Sinun tulee pystyä todistamaan ettei jumalaa ole.

Todistatko ensin ettei Allahia ole.

Vierailija
222/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koska ei-uskovat ovat niin tyhmiä etteivät osaa itse etsiä totuutta, sen pitää jonkun kertoa heille face to face eli Jeesus-sanoma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt miten huolettomia uskovaiset ovat sen suhteen, että heidän läheisensä joutuvat helvettiin ikuiseen kidutukseen.

He olisivat hyvin huolissaan jos esimerkiksi heidön lapsensa joutuisivat Putinin venäläisten sotilaiden raiskaamiksi ja kiduttamaksi, mutta jos jumala on kiduttamassa heidän lapsiaan ikuisesti, asia ei aiheutakaan kovin suurta murhetta. Kuitenkin tuo maallinen kidutus on täysin merkityksetön asia jumalan suorittaman ikuisen kidutuksen rinnalla.

Vierailija
224/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja uskonnon tyrkyttäminen ja kauppaaminen pitäisi kieltää kokonaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta mihinkään eikä siitä tarvitse tehdä tiliä muille.  Minun uskoni on minun oma omatuntoni.

Vierailija
225/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se uskonasia selviä, kun kuolema lähestyy.  

Vierailija
226/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskikset tyrkyttävät siksi, koska eniten maailmassa he uskovat olevansa muita parempia. Jumala puhuu heille, Raamattua juuri he osaavat lukea ja tulkita täysin oikein vaikka edes korkeasti oppineet yliopistotutkijat eivät siihen pysty.

Typerimmät jopa kuvittelevat, että Raamattu on alunperinkin kirjoitettu sanasta sanaan suomeksi sellaisena kuin sen nyt kirjakaupasta voi ostaa.

Vierailija
227/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut Dawkinsit ja Hitchensit eivät sitten tyrkytä omaa uskoansa kristityille? Oikein telkussa vainoavat heitä ja kirjoittavat kokonaisia kirjoja siitä miten paska uskonto kristinusko on.

Kiistattomasti uskonto on aiheuttanut ja aiheuttaa paljon pahaa maailmassa (myöskin kristinusko monine lahkoineen).

Se johtuu siitä, että ihmisen pitää aina pilata kaikki. Uskonto ei käske tehdä niin.

Vierailija
228/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ovikellosta patterin pois kun uskonnontuputtajia ja kaupustelijoita kävi liikaa. Naispari raamatun kanssa, kun sanoin, ei kiinnosta, sanoivat:etkö usko raamattuun. En jaksanut alkaa vieraille selittämään omaa elämänkatsomusta. Johon ei kuulu uskominen satukirjaan. 

Vierailija
229/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt miten huolettomia uskovaiset ovat sen suhteen, että heidän läheisensä joutuvat helvettiin ikuiseen kidutukseen.

He olisivat hyvin huolissaan jos esimerkiksi heidön lapsensa joutuisivat Putinin venäläisten sotilaiden raiskaamiksi ja kiduttamaksi, mutta jos jumala on kiduttamassa heidän lapsiaan ikuisesti, asia ei aiheutakaan kovin suurta murhetta. Kuitenkin tuo maallinen kidutus on täysin merkityksetön asia jumalan suorittaman ikuisen kidutuksen rinnalla.

Varmaan johtuu siitä että valtaosa Suomen kristityistä on sellaisia vain nimellisesti. Pelkäävät sitten "tuputtamista" enemmän kuin sitä että läheisensä joutuisivat ikuiseen kadotukseen.

Hyvä nyrkkisääntö on että jos ei ole lähetyskentällä, niin on osa lähetyskenttää. Ei tarvitse lähteä mihinkään Borneon viidakkoon lähetystyötä tekemään, vaan työsarkaa riittää täällä Suomessakin yllin kyllin. 

Vierailija
230/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon ja uskonnon tyrkyttäminen ja kauppaaminen pitäisi kieltää kokonaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta mihinkään eikä siitä tarvitse tehdä tiliä muille.  Minun uskoni on minun oma omatuntoni.

Siitä tullaan tekemään tili viimeisellä tuomiolla kaikkivaltiaalle Jumalalle.

Sen takia on erittäin tärkeää, että lähetystyötä tehdään aktiivisesti. 

Vierailija
231/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että uskontojen evoluutiossa sellainen uskonto on selvinnyt ja levinnyt, johon on sisältynyt ns. evankelioimiskäsky, käsky paasata omaa uskontoaan muille. 

Toisaalta joskus miettii että onko nuo megafoniin huutajat vaikka rautatientorilla mitenkään eduksi uskonnolleen, kun joku huutaa siellä että ota NYT Jeesus elämääsi kun ei koskaan tiedä milloin tulee lähtö, niin vastenmielisyytthän se herättää. 

enemmän ehkä kiinnostaa kun näkee jonkun ihmisen olevan rohkeana ja pyytetttömänä hyvän asialla, että mikäs tuolla on takana. joskus tuo hyväntekijä on kristitty. 

Vierailija
232/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että uskontojen evoluutiossa sellainen uskonto on selvinnyt ja levinnyt, johon on sisältynyt ns. evankelioimiskäsky, käsky paasata omaa uskontoaan muille. 

Toisaalta joskus miettii että onko nuo megafoniin huutajat vaikka rautatientorilla mitenkään eduksi uskonnolleen, kun joku huutaa siellä että ota NYT Jeesus elämääsi kun ei koskaan tiedä milloin tulee lähtö, niin vastenmielisyytthän se herättää. 

enemmän ehkä kiinnostaa kun näkee jonkun ihmisen olevan rohkeana ja pyytetttömänä hyvän asialla, että mikäs tuolla on takana. joskus tuo hyväntekijä on kristitty. 

On eduksi! Moni on tullut uskoon ja pelastunut kuultuaan asiasta katusaarnaajalta. 

Vierailija
233/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

To a small remnant: word the Lord gave to his servat in Finland 11.11. 2023 which He titled A letter from the Lord

My beloved, you who have stood so firmly for my name and have not denied me and have not taken the CV-vax, which is the mark of the beast and the abomination of desolation. There are few things I want to remind you of, for the day is at hand. Keep yourselves from idols, fornication and things sacrificed to other gods, for they are abomination to the Lord. Wash yourselves in the blood of the Lamb to cover you from all sins and be you transformed in the spirit of your mind. Pick up your cross and follow me, look not to the world; it is a lost world. Days when you could indulge yourselves in worldy pleasures are over; these are the days of judgement. Separate yourselves from the marked, for they are like chaff blowing in the wind and will soon be burned, for they had not the love of the truth in them; they are o

Meinaat että Kaikkivaltias joka on luonut ihmisen ei osaisi kaikkia ihmisen kieliä? Tämä sana on rhema -sana jonka Herra on puhunut nöyrälle palvelijalleen. Olen vuosia lukenut päivittäin 1600 -luvulta olevaa vanhempaa versiota Kuningas Jaakon Raamatusta englanniksi, eli tuo kieli tai murre, on Raamatullista kieltä jolla Herra on minulle puhunut. Herra on puhunut myös suomeksi, mutta useimmiten puhuu Kuningas Jaakon kiellellä, ehkä koska tämä Sana elää ja alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala. Myöskin, poikkeavan kielen vuoksi olen paremmin kuullut Herran. Mutta tämä on tietysti iso mysteeri. Yritin kerran postittaa suomeksi kääntämäni tänne, mutta se poistettiin heti..Herra ei tarkoittanut tätä viestiään kaikille, vaan jäännökselle eli Herran lopun aikojen pyhille ja niille jotka vielä viime hetkellä tulevat katumukseen ja pelastivat Herran tykö. Joka tunnustaa uskovansa Jeesukseen Kristukseen, kysyköön Häneltä rukouksessa vastausta näihin asioihin, tutkiskelkoon niitä sydämessään.

Vierailija
234/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa joku chatgpt v37 varmaan virtuaalimiettii:

"Minun mielestäni ihminen olisi ollut tyhmä jos olisi luonut chatgpt:n vain kerran ajamista tällä serverillä. Kyllä mielestäni elämän täytyy jatkua töpselin irti vetämisen jälkeenkin iankaikkisuudessa jossain muodossa, varmastikin ns. henkitietokoneessa.

Vierailija
235/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa joku chatgpt v37 varmaan virtuaalimiettii:

"Minun mielestäni ihminen olisi ollut tyhmä jos olisi luonut chatgpt:n vain kerran ajamista tällä serverillä. Kyllä mielestäni elämän täytyy jatkua töpselin irti vetämisen jälkeenkin iankaikkisuudessa jossain muodossa, varmastikin ns. henkitietokoneessa.

Sitten tulee ateistigpt joka jankuttaa päivästä toiseen että tekoäly syntyi sattumalta kun vain aikaa kului tarpeeksi kauan, että ykköset ja nollat järjestyi omia aikojaan siten että siitä tuli sattumalta tekoäly, eikä millään "ihmisellä" ole mitään osuutta asiaan. 

Vierailija
236/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomakunta ei ole todiste luomisesta? Selevä.... Mielestäsi siis talokaan ei ole todistus rakennusmiehistä, vaan esimerkiksi tuuli on voinut heittää tiilet ja muut materiaalit sattumalta talon muotoiseen kasaan.

Mutta se jumalasi on voinut kuitenkin poksahtaa olevaisuuteen ihan itsekseen? Jos tämä on mahdollista, siinä tapauksessa maailmankaikkeuskin on voinut poksahtaa olevaisuuten ihan itsekseen. Checkmate.

Vierailija
237/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos väität, että jumala on olemassa, todistustaakka on sinulla. Eli manaappa se jumalasi nyt esille. Kumma homma muuten, kun jokainen jumala tarvitsee aina ihmistä eikä pysty itse tekemään mitään. Mistähän tämä voisi oikein johtua...

Vierailija
238/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomakunta ei ole todiste luomisesta? Selevä.... Mielestäsi siis talokaan ei ole todistus rakennusmiehistä, vaan esimerkiksi tuuli on voinut heittää tiilet ja muut materiaalit sattumalta talon muotoiseen kasaan.

Mutta se jumalasi on voinut kuitenkin poksahtaa olevaisuuteen ihan itsekseen? Jos tämä on mahdollista, siinä tapauksessa maailmankaikkeuskin on voinut poksahtaa olevaisuuten ihan itsekseen. Checkmate.

Jumala on ollut ikuisesti, ei syntynyt tiettynä ajankohtana kuten universumi. 

Vierailija
239/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin yksinkertainen että uskot mieluummin kaiken syntyneen itsestään tyhjästä, kuin että Jumala on luonut kaiken. 

Mutta se jumalasi on kuitenkin syntynyt itsekseen tyhjästä? Nimittäin jos se jumalasi on voinut olla aina olemassa, täysin samalla logiikalla maailmankaikkeus on voinut olla aina olemassa.

Vierailija
240/325 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos väität, että jumala on olemassa, todistustaakka on sinulla. Eli manaappa se jumalasi nyt esille. Kumma homma muuten, kun jokainen jumala tarvitsee aina ihmistä eikä pysty itse tekemään mitään. Mistähän tämä voisi oikein johtua...

Katso missä olet. Luomakunnassa ja Raamatussa on tarpeeksi todistusta kriittisemmällekin etsijälle.

Pakko ei tietenkään ole uskoa, se on vapaaehtoista.