Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjien hyökkäys iholle: Voisinko jotenkin auttaa?

Vierailija
16.11.2023 |

Tässä on menty nyt aika lailla yli. Olet hädintuskin päässyt liikkeeseen sisälle, kun myyjä toisensa jälkeen liimautuu paniikinomaisesti lähellesi kysyen tuota mantraa. Itsellä ainakin kestää usein hetken, että kysyttävää edes voi muodostua. On tosi poikkeuksellista, jos olisi tavoitteena niin selkeä kohde, että sen voisi sotilaallisesti ilmoittaa jo 10 cm piippausporttien sisäpuolella, hengästyneenä ja lumiräntäinen takki viuhuen. Pahin oli eräs Dressman pohjoisemmassa Suomessa. Myyjä seisoi heti ovella ja tykitti jokaiselle tuon ahdistavan kysymyksen suorilta. Poikkeuksetta jokainen sisääntulija vastasi kiusaantuneena, että kunhan nyt pääsen ensiksi sisälle tänne. Suomalainen voi olla joskus vähäpuheinen, mutta kysyä me kyllä osataan. Ei sitä apua tarvitse liimata kylkeen. Lähtee kaikki ideat ja tarpeet viimeisetkin mielestä siinä vaiheessa. Koskee myös alkoholimyymälöitä, kiitos - kysyn kyllä, jos haluan apuja. Yleensä haen joko tutun tuotteen tai silmäilen mielenkiinnosta pidempään, mitä kaikkea tarjolla on. Tuntuu, että myyjillä on tosi monessa liikkeessä hätä. Miksi? Älkää nyt karkottako asiakkaita. Tämä tiedoksi nimenomaan asiakaspalvelijoita perehdyttäville tahoille.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekit on pahimpia! Heti on joku tivaamassa mihin vaivaan etsin apua. Ala siinä nyt kaikkien kuullen selittämään jotain intimivaivoja, ei kiitos.

Toinen ärsytyksen aihe on lisämyynti. Henkilökunta on pakotettu myymään ihan asiaankuulumattomia lisätuotteita.

Se on ihan vihonviimeistä että kassalla yritetään vielä myydä jotain lisätuotetta. Siis esim. kirjakaupassa on kassalle kannettu laatikollinen suklaapatukoita tai kasa kirjoja, joita myyjät sitten yrittää myydä jokaiselle maksamaan tulevalle asiakkaalle. Tai itse asiassa tuota ei taida enää ihan niin usein tapahtua kuin ennen. Ehkä ovat saaneet palautetta. Se asettaa sekä myyjän että asiakkaan kiusalliseen tilanteeseen. Pohjat veti männävuosina postin tiskillä myyjä, joka yritti kaupata syöpävakuutusta kun ei sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu. 

Vierailija
102/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano myyjälle että voi kun olet ihana, tulen heti luoksesi kun olen tehnyt ostopäätöksen, iske sitten silmää hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa myyjästä arvostelu googleen

Tyyliin: myyjä oli naamanorsunvitulla kun astuin liikkeeseen.seurasi minua ja kysyi : voinko auttaa.minulla oli luurit päässä ja sanoin: bussi lähtee kohta tulin länmittelemään.välttäkää tuotteet huonoja ja valikoima pska.

Vierailija
104/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen myyjä, vaikka minäkin vihaan tuota asiakkaana ja yleensä lähden pois nopeammin jos niin käy. Johtuu siitä, että myyjät pakotetaan kyselemään. Monissa paikoissa meitä ihan painostetaan painostamaan.

Muutenkin kyselyä vihaavat asiakkaat yleensä poistuvat ilman suurempaa draamaa. Sen sijaan ne jotka suuttuvat "asiakaspalvelun puutteesta" tai "huomiotta jättämisestä" (eli siitä ettei kysellä heti), ovat emotionaalisempia ja todennäköisemmin joko alkavat aggressiivisiksi, valittavat omistajalle tai parhaassa tapauksessa kehuvat omistajalle. Niinpä kysely tuntuu varmemmalta, varsinkin kun käskyjä vastaan on muutenkin ikävä toimia, jos on tunnollinen ihminen.

Kuulemma kysely ja painostus johtaa parempaan myyntiin vaikka osa sitä inhoaakin, ehkä sitten niin. Totta sekin on, että osa sellaista iholle tulemista ihan vaatimalla vaatii. Itse en omistajana kyselisi mutta nyt mennään tällä, ei muutenkaan niin kauheasti kiinnosta että kuinka paljon ketjumyymälä tahkoaa voittoa. Varmaan pelisilmä auttaisi tässä, mutta en osaa ennustaa ihmisten mielenliikkeitä vaan yritän vain saada työt jotenkin tehtyä ja pärjätä minimipalkan voimin.

Vierailija
105/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naulan kantaan. Kun sen tietää, että heidät on opetettu tuohon ja silti kun ei se toimi noin.

Myyjät saavat proviisiopalkkaa tai monella on tulosvastuu kun pomo hengittää niskaan. Älkää kritisoiko myyjiä vaan antakaa palautetta johtotasolle.

Vierailija
106/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin Stockmannilla kosmetiikkaosastolla. Valehtelematta 3 eri myyjää tuli 15 min sisällä kysymään, tarvitsenko apua. Meinasi hermo mennä.

Vierailija
107/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
108/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fortumin sähkönmyyjälle Cittarin käytävällä ei riittänyt sekään että olen jo valmiiksi Fortumin sähköenergia-asiakas, yritti kaupata niitä pörssisähkön hintatakuita mikä pilaisi koko pörssisähkön idean, jäisi säästöt saamatta hinnan ollessa alhaalla.

Vierailija
109/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sitten itketään, että miksi kaikki kivijalkaliikkeet loppuu. No miksiköhän!? Myyjät kimpussa kuin iilimadot tuputtamassa ja "auttamassa". Itse haluaisin varsin harrastuukseeni liittyvässä liikkeessä käydä joskus vain ihastelemassa tuotteita ja testailemassa RAUHASSA, mutta ei. Harmi, olisi kiva tukea paikallista kivijalkaa, mutta verkkokauppaostoksiksi menee aina, ei hinnan takia, vaan sen takia kun ei liikkeessä saa katsella rauhassa.

MIksi ihmeessä liike pitää tavaroita esillä, jos niitä ei saa katsoa? Todella suututtavaa.

Vierailija
110/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene liikkeisiin ellei siellä ole jo joitain asiakkaita.  Saa olla paremmin rauhassa, kun on muita.

Vierailija
111/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi vetää herneet nenään siitä, että kysytään voiko auttaa? 

Voihan vain sanoa, että ei kiitos.

Toisaalta joskus myyjät saattavat tulla vähän liian aikaisin kyselemään. On hyvä antaa asiakkaan ensin vähän katsella, ja sitten voi käydä kysymässä. Näin vältytään siltä hyökkäyksen tunteelta. Näin toimittiin siinä vaateliikkeessä, jossa olin töissä. 

Tottakai asiakasta ärsyttää, kun muutaman minuutin aikana jo neljä eri myyjää käy tiukkaamassa mitä ollaan etsimässä ja tarvitaanko apua. Muistan lämmöllä aikaa, jolloin osttoksilla käyminen oli kivaa ja siellä sai olla rauhassa.

Vierailija
112/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos seisoisit siellä avuliaan näköisenä ja apua tarvitsevat tulevat itse luoksesi? Vähän parempi systeemi. 

No niinhän minä seisonkin sen jälkeen kun olen apuani tarjonnut :D tai oikeastaan alan tehdä muuta kuten purkaa tavarakuormaa. 

Jos ei kestä sitä, että kaupoissa tarjotaan apua, kannattaa varmaan tehdä ostokset internetissä. 

Meidän myyjien on PAKKO KYSYÄ, sen määrää johto! Koittakaa jo tajuta. Ja jos me ei kysytä, jotkut asiakkaat alkavat sitten räyhätä palvelun puutteesta. Juurihan sanoin. 

Useimmat suomalaiset inhoavat päällekäymistä ja tyrkyttämistä. Joskus monta vuotta sitten kävin Viipurin torilla  matkaseurueen kanssa. Se oli painajaismainen  kokemus. Myyjät melkein hyppäsivät kimppuun toripäydän takaa. Mitään ei saanut katsella. Muuten siellä toki oli mukava käydä etenkin, kun yksi matkalaisista oli lapsena ennen sotaa asunut Viipurissa.

Vierailija
113/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa jos tulevat tarjoamaan apua niin sanon aina että joo, mun pitäis päästä mahdollisimman nopeesti todella kovaan känniin. Lähialkoissa ovat jo oppineet olemaan kyselemättä.

Vierailija
114/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 tai 2001 olin ostamassa itselleni kenkiä kaupasta vaimon kanssa. Myyjä tuli siihen ja kysyi: "Voinko jotenkin auttaa?" 

Vastasin kysymykseen: "Et."

Nuori naismyyjä poistui paikalta hieman loukkaantuneena ja vaimo läpsäisi minua poskelle, koska olin niin epäkohtelias. Sanoin, että vastasin kysymykseen. Ei muuten peitto sinäKÄÄN iltana heilunut. Naiset on vaikeita.

Vierailija
115/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen korostan, että jo aloituksessa mainittiin myyjiä kouluttavat ja kurssittavat tahot. EI sitä, että tämä olisi jotenkin myyjien oma valinta. Lukekaa oikein.

Mutta shoppailun on tarkoitus olla miellyttävä kokemus. Eikö olisi hyvä, jos asiakas viihtyisi vähän pitempään sisällä kaupassa eikä pakenisi pois sydän hakaten?

Vierailija
116/116 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naama norsunvitulla olevat zoomerit voivat jatkossa tilata ostoksensa netistä. 🤣

Miten hoidat koiran kynsien leikkaamisen Netissä?

Mkset leikkaa itse? Helppo homma valkoiselle miehelle, miksei myös naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä