Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjien hyökkäys iholle: Voisinko jotenkin auttaa?

Vierailija
16.11.2023 |

Tässä on menty nyt aika lailla yli. Olet hädintuskin päässyt liikkeeseen sisälle, kun myyjä toisensa jälkeen liimautuu paniikinomaisesti lähellesi kysyen tuota mantraa. Itsellä ainakin kestää usein hetken, että kysyttävää edes voi muodostua. On tosi poikkeuksellista, jos olisi tavoitteena niin selkeä kohde, että sen voisi sotilaallisesti ilmoittaa jo 10 cm piippausporttien sisäpuolella, hengästyneenä ja lumiräntäinen takki viuhuen. Pahin oli eräs Dressman pohjoisemmassa Suomessa. Myyjä seisoi heti ovella ja tykitti jokaiselle tuon ahdistavan kysymyksen suorilta. Poikkeuksetta jokainen sisääntulija vastasi kiusaantuneena, että kunhan nyt pääsen ensiksi sisälle tänne. Suomalainen voi olla joskus vähäpuheinen, mutta kysyä me kyllä osataan. Ei sitä apua tarvitse liimata kylkeen. Lähtee kaikki ideat ja tarpeet viimeisetkin mielestä siinä vaiheessa. Koskee myös alkoholimyymälöitä, kiitos - kysyn kyllä, jos haluan apuja. Yleensä haen joko tutun tuotteen tai silmäilen mielenkiinnosta pidempään, mitä kaikkea tarjolla on. Tuntuu, että myyjillä on tosi monessa liikkeessä hätä. Miksi? Älkää nyt karkottako asiakkaita. Tämä tiedoksi nimenomaan asiakaspalvelijoita perehdyttäville tahoille.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää ostokset ostamatta jos myyjä hyökkää iholle ja siirryn sellaiseen myymälään, jossa saa olla rauhassa. Etenkin apteekeissa tämä, kaikkialla ei ahdistella asiakasta. 

Vierailija
42/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaiset taas vauhdissa. 

jos et halua palvelua, sano se. 

jos haluat palvelua, sano se. 

jos palvelu ei miellytä, laita palautetta JOHDOLLE, yksittäiset myyjät eivät voi asiaan vaikuttaa. 

Mykkänä seinänviertä siellä liikkeessä kulkeminen ja myöhemmin palstalle iniseminen ei auta mitään. Mihinkään. 

Ahhahhah. Tämä ilmiö on niin yleinen, että kuka viitsii laitella joka ikiseen liikkeeseen palautetta mihinkään johdoille? Yleisistä ilmiöistä keskustellaan lehtien palstoilla, netissä, eri kanavissa. Sieltä se yleinen mielipide kyllä näkyy kaikkein tehokkaimmin, sanoisin.  Aika lailla taisi aihe sinuun kolahtaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen korostan, että jo aloituksessa mainittiin myyjiä kouluttavat ja kurssittavat tahot. EI sitä, että tämä olisi jotenkin myyjien oma valinta. Lukekaa oikein.

Vierailija
44/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ihmispelkoa vähän sanot vaan niille että Kiitos katselen tässä itsekseni Onko liian vaikeaa?

Eri asia on feissarit niille kuuluukin vittuilla joo mä oon tosi kiinnostunut ja sitten sanot vaan että LOL hyppää junan alle luuseri 🤣🤣

Vierailija
45/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6524 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naama norsunvitulla olevat zoomerit voivat jatkossa tilata ostoksensa netistä. 🤣

Miten hoidat koiran kynsien leikkaamisen Netissä?

Leikkaa itte ne koiran kynnet v*tun uusavuton p*ska

Erinäisiä palveluita kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan,ei ole aina kyseessä osaamattomuus.

Vierailija
46/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa olen tyytyväinen, että tulevat kysymään. Siellä en halua "kierrellä" ja "vain katsella", vaan saada nopeasti tuotteet x, y ja z ja päästä kotiin. 

Tavalliset ihmiset eivät ole näkövammaisia kuten sinä. 

Vierailija
47/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas joka välittömästi ohjataan etsimänsä tavaran luo ja kassan kautta ulos, ei tee heräteostoksia. Milloin ne konsultit ja johto tajuavat tämän?

Vierailija
48/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen Sokostakin nykyään tämän takia. 

Vierailija
49/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajiltahan paine tulee hyökkäävyyteen.

Vierailija
50/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä kysyy kaupassa tarvitsenko apua, niin vastaan yleensä "Ei kiitos, mä vaan katselen". Sen jälkeen eivät ole kysyneet mitään. Ei ole minulle mikään ongelma.

Sen jälkeen sinut on merkitty mahdolliseksi varkaaksi ja olet tarkkailussa. 

Vierailija
51/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit käyttää kysymystä, johon voi vasta kyllä/ei. Noihin kysymyksiin vastaus on 99,9 % tapauksista EI.

Prot käyttää avoimempaa kysymystä: "Miten voisin palvella?" tai "Minkälaista tuotetta / ratkaisua olet etsimässä?".

Todellinen pro ilmaisee jo pelkällä kysymyksellä arvoa. Esim. kauppakeskustyrkyttäjä ei kysy: "Voinko kysyä yhden kysymyksen?" (kysyit jo) vaan esim. "Kuinka paljon vähemmän haluaisit maksaa sähköstäsi?" (huomaa, että tähänkään ei voi vastata kyllä/ei).

Vierailija
52/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan!

Menimme miehen kanssa ostamaan vaunuja, pääsimme myymälään ja neljä myyjää tuli tyrkylle. Itselle tulee tosi epäkohtelias olo vastata 4 kertaa putkeen "ei kiitos, kysymme jos on kysyttävää "

Tosi ahdistavaa kun peräkanaa tulivat jeti lun päästiin sisälle. Meillä oli kaksi vaihtoehtoa ja halusimme rauhassa tutkia 

Vierailija
53/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörit käyttää kysymystä, johon voi vasta kyllä/ei. Noihin kysymyksiin vastaus on 99,9 % tapauksista EI.

Prot käyttää avoimempaa kysymystä: "Miten voisin palvella?" tai "Minkälaista tuotetta / ratkaisua olet etsimässä?".

Todellinen pro ilmaisee jo pelkällä kysymyksellä arvoa. Esim. kauppakeskustyrkyttäjä ei kysy: "Voinko kysyä yhden kysymyksen?" (kysyit jo) vaan esim. "Kuinka paljon vähemmän haluaisit maksaa sähköstäsi?" (huomaa, että tähänkään ei voi vastata kyllä/ei).

Sori vaan mutta ihanVITUNläpinäkyvää. Mikään ei toimi, ovat tyrkyttäjiä ja sellaiseksi jäävät.  

Vierailija
54/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakkaat asiakkaat, kun me myyjät kyllä tiedämme itsekin, ja myös omasta kokemuksesta, kuinka ärsyttävää tuo on. Se ei silti ole meidän vikamme. Meille räyhäämällä asia ei muutu miksikään. Meille ei ole tätä ainoastaan neuvottu, vaan ilmoitettu, että tämän systeemin mukaan mennään. Se on se kaikkein tärkein asia, sitä valvotaan, mitataan kytätään ja raportoidaan koko ajan. Jos et tervehdi joka puolelle koko ajan, ja ole kyselemässä ennalta määrätyillä sanoilla, istut äkkiä palaverissa johdon kanssa selittämässä, miksi tulokset ovat huonot. 

Tässä ei ole kysymys siitä, että ollaan vaan kohteliaita ja moikataan asiakkaita, vaan siitä, että kauppojen johtoryhmät ovat ajaneet läpi ajatuksen asiakkaiden hurmaamisesta. Enää ei ole mahdollista tulla kauppaan, tehdä kaikessa rauhassa ostokset, mennä kassalle, maksaa ja lähteä kotiin. Ei, ostoksilla käynnin pitää sisältää juuri tuo hurmaaminen ja olla elämykselline

Minun kaupassaviihtyminen loppuu tasan siihen, kun myyjä tunkee iholle. Minulle tulee fiilis, että olen nyt täällä vain ja ainoastaan tuomassa kassaan rahaa (tottahan se on), enkä normaali ihminen joka etsisi mahdollisia löytöjä sen perus t-paidankin lisäksi. Sitähän se shoppaili ainakin itselleni suurimmaksi osaksi on, löytöjen ja yllättävien ostettavien asioiden bongaamista. En halua tehdä sitä, jos tuntuu siltä, että joku kyttää minua.

Myyjien vikahan tämä asia ei todellakaan ole, enkä myyjiä inhoa. Osaan olla asiallinen ja vastata että kiitos en tarvitse apua. 

Vierailija
55/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa olen tyytyväinen, että tulevat kysymään. Siellä en halua "kierrellä" ja "vain katsella", vaan saada nopeasti tuotteet x, y ja z ja päästä kotiin. 

Tavalliset ihmiset eivät ole näkövammaisia kuten sinä. 

Ei tarvitse olla näkövammainen, vaan hakemisen sijaan myyjä osaa heti kertoa mistä hyllystä jokin hakemani löytyy. Osa hyllyotsikoista yleensä on hyllyn toisella puolen ei minun pitäisi kiertää kurkkimassa missä otsikkokyltissä löytyy sopiva otsikko.

Vierailija
56/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän S-marketissa jokaisen hyllyjentäyttäjän täytyy sanoa aina "hei", kun kävelen ohi.

Ei nyt mikään suuri ongelma, mutta välillä vähän omituista.

Suomalaisena on niin tottunut siihen, etteivät täysin tuntemattomat tervehdi lämpimästi kun kuljen ohi.

Se ei vain kuulu kulttuuriin.

Vierailija
57/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas joka välittömästi ohjataan etsimänsä tavaran luo ja kassan kautta ulos, ei tee heräteostoksia. Milloin ne konsultit ja johto tajuavat tämän?

Tämä! Se on nimenomaan se asiakas joka saa rauhassa haahuilla, joka ostaa.

Vierailija
58/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vain harkita vastaavanne ystävällisesti, "Kiitos, tulin vain katselemaan". Toimii joka kerta ainakin omalla kohdallani.

Yleensä tämä toimii hyvin. Minä lopetin kuitenkin käymästä Your Facen myymälässä omassa kaupungissani, kun sille tuli myyjä, joka ei uskonut tätä. Hän kiersi aina perässäni, kommentoi jokaista vaatetta, jota pysähdyin katselemaan "Tämä väri sopisi sulle tosi hyvin, sitten tähän löytyy sopivat housut täältä. Tämä huivi sopii tähän tosi hyvin" ja kohta hän on jo ripustamassa huivia kaulaani, vaikken ole sanonut harkitsemani mitään kyseisistä vaatteista. Jos päädyin sovittamaan vaikkapa jotain neuletta, hän kantoi sovituskopin täyteen siihen sopivia huiveja, mekkoja ja kenkiä. 

Ennen olin Your Facen kanta-asiakas, mutta enää en liikkeessä käy tuon myyjän takia. Aiemmin saatoin ostaa rauhallisen ja ammattitaitoisen myyjän avustuksella kerralla koko asun, mutta tuo tyrkytys ahdistaa niin paljon, että ostan nykyään vaatteeni muualta. 

Vierailija
59/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oli pakko mennä heti hokemaan asiakkaille tuota lausetta kun astuivat myymälän sisäpuolelle. Kuuluu konseptiin. Myymäläpäällikkö huusi meille takahuoneessa jos emme tehneet niin. Piti myös aina esittää asiakkaille kysymyksiä mihin vastataan muuta kuin ei tai kyllä. Jos asiakas sanoi katselevansa niin vähintään kaksi kertaa uudestaan piti tarjota apua. Myymälä oltiin jaettu A B C alueisiin ja jokaisella päivysti myyjä. Kun asiakas siirtyi Aasta Beehen piti Bn myyjä mennä tiedustelemaan miten voisin auttaa. Kassalla piti tyrkyttää. Ihan joka mahdollinen hetki piti tyrkyttää. Mikään ei riittänyt. Joskus asiakas halusikin palvelua ja osti monella sadalla. Niin sekin piti pilata sillä että kun kävit takahuoneesta hakemassa puuttuvan tuotteen. Niin myymäläpäällikkö painosti myymään lisää tai irtisanominen uhkaa. Asiakas lähti sitten kärttyisenä.

Vierailija
60/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta tuo iholle tuleminen. Kaupassa oma ns. tutka menee kyllä sekaisin ja jos erehdyt sanomaan että etsin sitä tai tätä, niin kyllä siihen saa opastusta, mutta kun olit itse ajatellut ostaa ihan toisentyyppisen niin aikaa kyllä saa menemään säätämisessä  ja yksin ei tarvitse kokoajan sanoa ääneen  ettei tuo eikä tuo ole se mitä etsin. Myyjähän osaa olla aktiivinen ja siinähän sitten kuljet perässä  tovin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan