Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjien hyökkäys iholle: Voisinko jotenkin auttaa?

Vierailija
16.11.2023 |

Tässä on menty nyt aika lailla yli. Olet hädintuskin päässyt liikkeeseen sisälle, kun myyjä toisensa jälkeen liimautuu paniikinomaisesti lähellesi kysyen tuota mantraa. Itsellä ainakin kestää usein hetken, että kysyttävää edes voi muodostua. On tosi poikkeuksellista, jos olisi tavoitteena niin selkeä kohde, että sen voisi sotilaallisesti ilmoittaa jo 10 cm piippausporttien sisäpuolella, hengästyneenä ja lumiräntäinen takki viuhuen. Pahin oli eräs Dressman pohjoisemmassa Suomessa. Myyjä seisoi heti ovella ja tykitti jokaiselle tuon ahdistavan kysymyksen suorilta. Poikkeuksetta jokainen sisääntulija vastasi kiusaantuneena, että kunhan nyt pääsen ensiksi sisälle tänne. Suomalainen voi olla joskus vähäpuheinen, mutta kysyä me kyllä osataan. Ei sitä apua tarvitse liimata kylkeen. Lähtee kaikki ideat ja tarpeet viimeisetkin mielestä siinä vaiheessa. Koskee myös alkoholimyymälöitä, kiitos - kysyn kyllä, jos haluan apuja. Yleensä haen joko tutun tuotteen tai silmäilen mielenkiinnosta pidempään, mitä kaikkea tarjolla on. Tuntuu, että myyjillä on tosi monessa liikkeessä hätä. Miksi? Älkää nyt karkottako asiakkaita. Tämä tiedoksi nimenomaan asiakaspalvelijoita perehdyttäville tahoille.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin että palvellaan ha tuodaan pukuhuoneeseen uusi vaate jos edellinen on väärää kokoa.

Aina joutuu etsimään myyjää.

Vierailija
22/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naama norsunvitulla olevat zoomerit voivat jatkossa tilata ostoksensa netistä. 🤣

Miten hoidat koiran kynsien leikkaamisen Netissä?

Leikkaa itte ne koiran kynnet v*tun uusavuton p*ska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon, että minä vaan katselen, niin on saanut olla ihan rauhassa sen jälkeen. Tosin jonkin kerran olen tuota kysymystä hyödyntänytkin, kun olen ollut hakemassa jotain tiettyä juttua, niin eipä ole tarvinnut kierrellä kaupassa etsimässä sitä. On jäänyt heräteostoksetkin tekemättä, kun on saanut suoraan sen hakemansa jutun.

Väliin tulee kaupoilta kyselyitä ostokokemuksesta, missä tivataan tervehtikö myyjä kauppaan tullessa, saitko apua, hymyilikö, tarjosiko tuotteita jne. Aina huomasi missä ketjussa on nyt tullut opit käyttöön, kun myyjät ilmestyivät ovelle tervehtimään ja tarjoamaan apuaan.

Niin että terveisiä sinne johdolle, että nyt helppoa ja nopeaa käydä hakemassa se yksittäinen kanta-asiakastarjous. Niistä myyjän lisämyyntiyrityksistä on helppo kieltäytyä, kiitos en tarvitse muuta ja jää heräteostoksetkin tekemättä.

Vierailija
24/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä kysyy kaupassa tarvitsenko apua, niin vastaan yleensä "Ei kiitos, mä vaan katselen". Sen jälkeen eivät ole kysyneet mitään. Ei ole minulle mikään ongelma.

Vierailija
25/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myyjä ja meidän TÄYTYY kysyä tätä aina. Jätetään toki rauhaan jos apua ei tarvita. Ei se sen vaikeampaa ole. 

Jos taas en kysy, jotkut asiakkaat tulee räyhäämään kun palvelua ei saa (ja jostain syystä tässäkään kohtaa ei voi ihan itse kysyä myyjältä apua).

Yritä tässä nyt sitten miellyttää kaikkia. Huoh. 

Tyrkytys ja liimautuminen toki erikseen. En itsekään asioi kaupoissa, joissa tätä harrastetaan. 

Toivon, ettei tämä suomalainen palvelukulttuuri amerikkalaistuisi tästä enempää. 

Vierailija
26/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia tämä menee aina niin, että kun menet sellaiseen pikkukauppaan, jossain "vain katsellaan" esim. joku vaatekauppa tai sisustusliike, myyjä on aina kyselemässä voiko auttaa. Mutta sitten kun menet vaikka rautakauppaan etsimään jotain tiettyä juttua mitä on vaikea sieltä kymmenistä hyllyistä löytää, myyjiä ei näy missään?

Vierailija
27/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon joskus 'joo' ja pyydän heitä etsimään minulle jonkun tietyn tuotteen, ihan vain siksi että pääsisin heistä eroon mahdollisimman nopeasti. 

Vierailija
28/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tuo on todella ahdistavaa. Täällä päin on kyllä tuon vastakohtaakin..

-Iso kauppa, myyjiä ei missään. Säästetään siinäkin. Jää varmaan tuotteita ihmisiltä ostamatta, kun ei voi kysyä sijaintia keneltäkään.

-Ruokakauppa täynnä noita 10e/pvä pakkotyöllistettyjä. Kukaan ei tervehdi, koska ei paljon taida kiinnostaa olla ilmaiseksi täyttämässä hyllyjä.

Vierailija
29/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon myyjä ja meidän TÄYTYY kysyä tätä aina. Jätetään toki rauhaan jos apua ei tarvita. Ei se sen vaikeampaa ole. 

Jos taas en kysy, jotkut asiakkaat tulee räyhäämään kun palvelua ei saa (ja jostain syystä tässäkään kohtaa ei voi ihan itse kysyä myyjältä apua).

Tyrkytys ja liimautuminen toki erikseen. En itsekään asioi kaupoissa, joissa tätä harrastetaan. 

Toivon, ettei tämä suomalainen palvelukulttuuri amerikkalaistuisi tästä enempää. 

Mitä jos seisoisit siellä avuliaan näköisenä ja apua tarvitsevat tulevat itse luoksesi? Vähän parempi systeemi. 

Vierailija
30/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myyjäntarpeen isoissa rauta- ym. kaupoissa. Siellähän tätä avuntyrkytysongelmaa ei tunnetusti mitenkään päin ole. Uskon silti, että jokainen tunnistaa ilmiön, jonka aloituksessa esiin nostin. Tyrkytys kun tapahtuu nimenomaan absurdeissa tilanteissa. Olen tyttäreni kanssa kohdannut usein sitäkin, että ei riitä kieltäytyminen edes kahdelle myyjälle. Joka *** hyllyvälissä hyökkii uusi tyyppi iholle. Niin. Se ei vaan toimi näin ja rauhaa ei läheskään aina suoda.

Vierailija
31/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos seisoisit siellä avuliaan näköisenä ja apua tarvitsevat tulevat itse luoksesi? Vähän parempi systeemi. 

No niinhän minä seisonkin sen jälkeen kun olen apuani tarjonnut :D tai oikeastaan alan tehdä muuta kuten purkaa tavarakuormaa. 

Jos ei kestä sitä, että kaupoissa tarjotaan apua, kannattaa varmaan tehdä ostokset internetissä. 

Meidän myyjien on PAKKO KYSYÄ, sen määrää johto! Koittakaa jo tajuta. Ja jos me ei kysytä, jotkut asiakkaat alkavat sitten räyhätä palvelun puutteesta. Juurihan sanoin. 

Vierailija
32/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on arkinen ja tosi yleinen ärsytyksenaihe. Todella yleinen. Myyjä vois paremmin huikata, että hei olen käytettävissä jos kysyttävää tulee. Silloin riittää vain nyökätä tai sanoa kiitos. Paljon helpompaa!

Miten paljon vaikeampi onsanoa ei kiitos, ei nyt.

Vierailija
33/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia tämä menee aina niin, että kun menet sellaiseen pikkukauppaan, jossain "vain katsellaan" esim. joku vaatekauppa tai sisustusliike, myyjä on aina kyselemässä voiko auttaa. Mutta sitten kun menet vaikka rautakauppaan etsimään jotain tiettyä juttua mitä on vaikea sieltä kymmenistä hyllyistä löytää, myyjiä ei näy missään?

Se pikkukaupan myyjä/ yrittäjä tai myyjät pystyy hallitsemaan sen pikkukaupan asiakasmäärän. Rautakaupassa myyjiä on aina liian vähän asiakasmäärän nähden. Silloin asiakas joutuu väistämättä odottamaan tai etsimään. Ja tämähän ei ole myyjien vika. Ne vähäiset myyjät ovat toisten asiakkaiden kanssa, purkamassa kuormaa/ hyllyttämässä, tekemässä uusia tilauksia, tulouttamassa purettua kuormaa, pitämässä myymälän järjestystä yllä, kassalla, varastolla, puhelimessa asiakkaan, tavarantoimittajan tms kanssa ym ym ym. Välillä on käytävä myös tauolla, koko henkilökunta ei ole koskaan paikalla samaan aikaan, koska työtä tehdään vuoroissa ja vapaat juoksee myös viikolla viikonloppuaukiolojen takia. Ihanteellistahan se olisi jopa meidän myyjien kannalta, että heti ovella olisi vastassa muutama ottamassa asiakkaat vastaan, joka osatolle olisi useampi myyjä ja jokaiselle oma sihteeri, joka hoitaisi ns. paperihommat, että voisi aina olla siellä hyllyjen välissä asiakkaiden saatavilla. Näin ei kuitenkaan ole, vaan se tavis rivimyyjä on joka paikan höylänä ja tavallisen työpäivän aikana hoitaa sata ja kaksi asiaa asiakkaiden lisäksi. 

Vierailija
34/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan kaikialla sanon jos myyjä tulee iholle? Kiitos en tarvitse apua.Katselen vain. Oli kyse apteekki,vaate kauppa ymm.Hehän vain ovat palvelu alttiita. Hyvä niin.

Vierailija
35/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysehdotukseni, jonka voi käydä lukemassa uudestaan aloitukseni lopusta, oli suunnattu vahvasti myyjiä ylemmälle portaalle. Mikä ikinä se sitten on. Tämä tiedoksi loukkaantuneelle myyjälle.

Vierailija
36/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekit on pahimpia! Heti on joku tivaamassa mihin vaivaan etsin apua. Ala siinä nyt kaikkien kuullen selittämään jotain intimivaivoja, ei kiitos.

Toinen ärsytyksen aihe on lisämyynti. Henkilökunta on pakotettu myymään ihan asiaankuulumattomia lisätuotteita.

Apteekkari-kilta on paniikissa siitä että reseptivapaat lääkkeet siirtyisivät ruokakauppoihin !

Vierailija
37/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota koskaan kokenut ongelmaksi ja välillä saan nopeammin kontaktin myyjään, jos todella kaipaan myyjän apua. Useammin myyjää saa hakemalla hakea kun sellaista tarvitsisi.

Vierailija
38/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, todellakin hyvä idea. Tykkäisin itsekin vain seisoskella, mutta kun työnantajan pentele ei maksa siitä. Mitä te ihmiset oikein kuvittelette myyjän toimenkuvaan kuuluvan? Myyntiä? Se on kuulkaa vähemmistössä nykyään.

Vierailija
39/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma enkka on kun Kappahlissa kolme eri myyjää kysyi ensimmäisen minuutin sisään jonka liikkeessä vietin, että huomasithan naisten vaatteiden olevan alessa. No prkle huomasin, kylttejä on n 20cm välein, yhteen juuri törmäsin ja olet kolmas joka kysyy tätä. Tiesin tarkkaan mitä olin lapsille hakemassa, rahaa meni näihin noin satanen ja kun kassa vielä kysyi, että huomasithan naisten vaatteiden olevan alessa, kysyin etteikö nämä satasen ostokset nyt ole yhdelle asiakkaalle tarpeeksi? Meni hiljaiseksi ja toivotti hyvää päivän jatkoa. 

T. Nykyisin kaikki mahdollinen ostetaan netistä. 

Vierailija
40/116 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset taas vauhdissa. 

jos et halua palvelua, sano se. 

jos haluat palvelua, sano se. 

jos palvelu ei miellytä, laita palautetta JOHDOLLE, yksittäiset myyjät eivät voi asiaan vaikuttaa. 

Mykkänä seinänviertä siellä liikkeessä kulkeminen ja myöhemmin palstalle iniseminen ei auta mitään. Mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi