Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan moitteita siitä kun asun miehen omistamassa asunnossa

Vierailija
16.11.2023 |

ja maksan asumiskuluista puolet.

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä muiden puuttuminen mun elämään ja se jatkuu silti vaikka olen sanonut että pärjään ihan hyvin ja ei tarvitse huolehtia. 

Kövin eilen ostamassa uuden lavuaarin koska rikoin vahingossa edellisen, pyysin ystävää mukaan kaupoille ja hän alkoi vihjailemaan että kyllä minä olen hölmö kun tämän maksan, sanoin että maksamme tämän puoliksi ja mies laittaa meidän yhteiseen matkakassaan vakuutuksesta saamansa rahat ja tottakai minä maksan kodin pieniä kulumisia koska en maksa täyttä vuokraa ja kulutan asuntoa yhtäpaljon.

Ystäväni mainitsi sitten että he ovat jo pitkään puhuneet että mies hyväksikäyttää minua raha-asioissa. Olin vähän aikaa ihan ihmeissäni että tällaistakö te mietitte mun seläntakana.. 

En tiedä miten selittäisin ystävilleni että itse asiassa minö en häviä tässä yhtään, päinvastoin säästän ja todella paljon.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis maksatko sä miehesi lainasta myös puolet vai mitkä sun asumiskulut siellä on? Outoa

En tietenkään maksa lainoja, tosin miehellä ei ole tästä lainaa mutta vaikka olisikin en maksaisi.

Maksetaan siis puoliksi juoksevat kulut eli yhtiövastike, sähkö, vesi, vakuutukset ja netti. 

Lisäksi maksan pieniä remonttikuluja jos yhdessä päätetään jotain uusia, esim nyt tämä lavuaari ja kesällä vaihdettiin tapetti olkkariin kun en tykännyt edellisestä.. mutta näihin nyt ei paljon mene.

ap

Vierailija
22/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa oudolta,että joku käsittäisi tuon niin,että mies hyötyis taloudellisesti?? :O 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne. Mulla on oma velaton asunto, mutta asutaan miehen luona koska hänen asunto isompi. Mies ei suostu ottanaan multa muuta kuin puolet juoksevista kuluista, väkisin maksan hänelle joka kk satasen ekstraa.

Vierailija
24/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa oudolta,että joku käsittäisi tuon niin,että mies hyötyis taloudellisesti?? :O 

No jos katsoo alapeukkuja ja osaa kommenteista niin moni muukin on tätä mieltä

Vierailija
25/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi ovat huolissaan miehestäsi? :D

Vierailija
26/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Aina jollain on jotain nokan koputtamista.

Vierailija
27/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut mieheni talossa jo 28 v. Toki olen rahoja käyttänyt mm. Talon remonttiin. Meillä on 23 v poika ja ei vain ole ollut tarvetta tehdä mitään paperia omistussuhteista. Joskus keskusteltu ja mies sanonu että tämähän jää joka tapauksessa puoleksi minulle ja pojalle jos hän kuolee ennen minua. Raha-asiat on yhteiset ja minä osallistun talon töihin minkä kykenen. Hyvin tämä on sujunut. Olemme olleet naimisissa 26 v.

Vierailija
28/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakuutus korvaa rikkoutuneen lavuaarin? Omavastuun jälkeen ei käytännössä saa euroakaan ellei kyseessä ole tuliterä, vielä asentamaton kylpyhuonekaluste.

Vierailija
29/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää varojen mukaan,hyvä sääntö. On semmonenkin sanonta,et tyhmä maksaa.

Vierailija
30/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asui miehensä omistamassa talossa ja riitojen tullessa sai kuulla aina tästä. Erotessa kymmenen vuoden jälkeen mies sai rahat myymästään talosta. Ei ollut järkevä ratkaisu ystävän eikä hänen sukulaistenkaan mielestä ja hänelle tuli hyväksikäytetty olo. 

Vierailija
31/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni asui miehensä omistamassa talossa ja riitojen tullessa sai kuulla aina tästä. Erotessa kymmenen vuoden jälkeen mies sai rahat myymästään talosta. Ei ollut järkevä ratkaisu ystävän eikä hänen sukulaistenkaan mielestä ja hänelle tuli hyväksikäytetty olo. 

No kannattaa aina ostaa yhteiseksi. Mut tottakai asunto on sen,joka sen omistaakin ja myydessä saa rahat. Näin se menee.

Vierailija
32/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt ystäviltäsi miksi he ajattelevat näin? Äkkiseltään ajateltuna tuo on mieheltä tosi reilua, itse suostuisin tuohon koska vaan mutta mulla on oma asunto mistä en pääse eroon niin asutaan molempien luona vuorotellen, toivon että menisi jossain vaiheessa kaupaksi niin voitaisiin muuttaa yhteen.

Yhteenmuutto on välirikon alku.

Vierailija
33/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon voi omistaa kumpi vaan tai yhdessä. Mutta tuollaisilla asioilla lyöminen riitatilanteessa kertoo henkilön lapsellisuudesta.

Vierailija
34/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa aina ostaa yhteiseksi. Mut tottakai asunto on sen,joka sen omistaakin ja myydessä saa rahat. Näin se menee.

MIKSI? Yhteiseksi, ei ikinä. Olen ikäni säästänyt omaan asuntoon, sitten tulee "joku" joka haluaa ostaa siitä osan. Kiitos ei. Mulle ei jäisi kuin puolikas ja sillä ei uutta saa!Ilman velkaa siis.

Vierailija
35/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ollut järkevä ratkaisu miehen kannalta. Mies joutui laittamaan rahansa asuntoon, kun ystäväsi pystyi sijoittamaan omat rahansa vaikka rahastoihin.

Vierailija
36/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut mieheni talossa jo 28 v. Toki olen rahoja käyttänyt mm. Talon remonttiin. Meillä on 23 v poika ja ei vain ole ollut tarvetta tehdä mitään paperia omistussuhteista. Joskus keskusteltu ja mies sanonu että tämähän jää joka tapauksessa puoleksi minulle ja pojalle jos hän kuolee ennen minua. Raha-asiat on yhteiset ja minä osallistun talon töihin minkä kykenen. Hyvin tämä on sujunut. Olemme olleet naimisissa 26 v.

Ei sellaista paperia enää noin vaan tehdäkään. Se on oltavat joko kauppa tai lahjoitus mistä menee myös verot.

Vierailija
37/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osallistu toisen henkilön lainanmaksuun niin kuin kerroitkin, niin en näe tosiaan mitään ongelmaa teidän asumisjärjestelyissä.

Vierailija
38/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset ovat aina uhreja" on miesvihaa! 

Vierailija
39/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mitä ystäväsi asumisestaan maksoi. Jos maksaa vain minimaalisen kulun niinkuin ap niin sehän on vain järkevää. 

Ihan yhtäpaljon tai jopa enemmän ystävällesi olisi mennyt jos oisi asunut vuokralla..

Vierailija
40/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vielä maksaa lastenkin kulut,niin sehän vasta järkevää onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi