Saan moitteita siitä kun asun miehen omistamassa asunnossa
ja maksan asumiskuluista puolet.
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä muiden puuttuminen mun elämään ja se jatkuu silti vaikka olen sanonut että pärjään ihan hyvin ja ei tarvitse huolehtia.
Kövin eilen ostamassa uuden lavuaarin koska rikoin vahingossa edellisen, pyysin ystävää mukaan kaupoille ja hän alkoi vihjailemaan että kyllä minä olen hölmö kun tämän maksan, sanoin että maksamme tämän puoliksi ja mies laittaa meidän yhteiseen matkakassaan vakuutuksesta saamansa rahat ja tottakai minä maksan kodin pieniä kulumisia koska en maksa täyttä vuokraa ja kulutan asuntoa yhtäpaljon.
Ystäväni mainitsi sitten että he ovat jo pitkään puhuneet että mies hyväksikäyttää minua raha-asioissa. Olin vähän aikaa ihan ihmeissäni että tällaistakö te mietitte mun seläntakana..
En tiedä miten selittäisin ystävilleni että itse asiassa minö en häviä tässä yhtään, päinvastoin säästän ja todella paljon.
Kommentit (61)
Millä lailla ystäviesi mielestä raha-asianne pitäisi hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vakuutus korvaa rikkoutuneen lavuaarin? Omavastuun jälkeen ei käytännössä saa euroakaan ellei kyseessä ole tuliterä, vielä asentamaton kylpyhuonekaluste.
Tää kyllä kiinnostaa,mikä vakuutus korvaa kymmeniä vuosia vanhan lavuaarin?
Voithan ostaa puolet asunnosta häneltä. 50-50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vakuutus korvaa rikkoutuneen lavuaarin? Omavastuun jälkeen ei käytännössä saa euroakaan ellei kyseessä ole tuliterä, vielä asentamaton kylpyhuonekaluste.
missä sanottiin että lavuaari on kymmeniä vuosia vanha?
Me ostettiin juuri kodinhoitohuoneeseen uusi allas joka asennuksineen maksoi yli 400€
Tietty meidän ei ole koskaan tarvinnut vakuutuksesta mitään kodinkoneita hakea, mutta esim. Terassin lasitettu ikkuna korjattiin niin omavastuu oli 100€ ja ikkunankorjaus sekä lasi maksoivat hiukan oli 300€ niin saatiin tämä valuutuksesta vaikka vanha olikin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin juuri kodinhoitohuoneeseen uusi allas joka asennuksineen maksoi yli 400€
Tietty meidän ei ole koskaan tarvinnut vakuutuksesta mitään kodinkoneita hakea, mutta esim. Terassin lasitettu ikkuna korjattiin niin omavastuu oli 100€ ja ikkunankorjaus sekä lasi maksoivat hiukan oli 300€ niin saatiin tämä valuutuksesta vaikka vanha olikin..
No mitä älyä on muutenkaan valittaa tänne jos parisuhde kunnossa,ei se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä älyä on muutenkaan valittaa tänne jos parisuhde ku
miten niin mitä älyä? Tämä on keskustelupalsta, mikään asia ei kuulu kenellekkään muulle mutta joskus kaikesta on hyvä Keskustella ihan muuten vain, ja miten 10. Vuotta vanha lavuaari väite nyt tähän kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ostaisi kun heillä on toimiva systeemi?
Ketjun alussa ei ollut vielä selvää, maksaako ap toisen lainakuluja vai ei. Tämä selvisi vasta myöhemmin.
Joku muu tossa mättää,ei kai nyt kukaan jaksa kuittailla jos mitään vikaa ei oo. Ehkä ap. lesoat liikaa hyvillä asumisjärjestelyilläsi. Sellainen nyt ärsyttää ketä vaan. Suu suppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun alussa ei ollut vielä selvää, maksaako ap toisen lainakuluja vai ei. Tämä selvisi vasta myöhemmin.
Laina ei ole asumiskulu ja ap mainitsi erittäin selvästi että ei maksa täyttä vuokraa, joten aika pölö saa olla jos ei tästä tajua..
Asuin eksän asunnossa ja maksoin puolet juoksevista kuluista ja hieman extraa omasta halustani. Itselle otin lainaa ja ostin sijoitusasunnon. Kukaan kavereista ei ihmetellyt tätä asiaa laisinkaan.
Asutko sinä kavereidesi mielestä liian halvalla miehen kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ostais, jos pelkillä juoksevilla kuluilla saisi asua ja siihen päälle vaan pientä rempparahaa. Mieluummin laittaisin rahat sijoituksiin.
Eri
Tämä palsta on nykyään pelkkää paskaa, kuten tämäkin umpisurkea aloitus osoittaa. Ääliöt vastailee innolla maailman typerimpään provoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on nykyään pelkkää paskaa, kuten tämäkin umpisurkea aloitus osoittaa. Ääliöt vastailee innolla maailman typerimpään provoon.
Juuri näin. Kun apn kaltaiset persusaastat tämän löysivät, kaikki meni pilalle. Tulin katsomaan pitkästä aikaa, sama saakelin jankutus.
Heippa persuääliöt, minä poistun.
Vierailija kirjoitti:
Asuin eksän asunnossa ja maksoin puolet juoksevista kuluista ja hieman extraa omasta halustani. Itselle otin lainaa ja ostin sijoitusasunnon. Kukaan kavereista ei ihmetellyt tätä asiaa laisinkaan.
Asutko sinä kavereidesi mielestä liian halvalla miehen kustannuksella?
Noin lojaaleista kultakimpale-miehistä kannattaa pitää kiinni...aika harvinaisia
Anna miehen hoitaa kaikki asuntoon liittyvät menot.
Maksat hänelle vuokraa joka kuukausi kuten kuuluukin.
Nainen tarvitsee neljä eläintä: jaguaari autotallissa,minkki vaatekaapissa,ori sängyssä ja aasi joka maksaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut mieheni talossa jo 28 v. Toki olen rahoja käyttänyt mm. Talon remonttiin. Meillä on 23 v poika ja ei vain ole ollut tarvetta tehdä mitään paperia omistussuhteista. Joskus keskusteltu ja mies sanonu että tämähän jää joka tapauksessa puoleksi minulle ja pojalle jos hän kuolee ennen minua. Raha-asiat on yhteiset ja minä osallistun talon töihin minkä kykenen. Hyvin tämä on sujunut. Olemme olleet naimisissa 26 v.
Ei sellaista paperia enää noin vaan tehdäkään. Se on oltavat joko kauppa tai lahjoitus mistä menee myös verot.
Eikä ole tarpeen tehdäkään. Jos ei ole avioehtoa, niin tulipa ero tai kuolema, niin puolet puolisoiden yhteenlasketusta omaisuudesta on tuon kirjoittajan.
Mies ei taida oikein ymmärtää talousasioista, jos suostuu tuollaiseen. Sun pitäisi maksaa kaikki asumiskulut pl. laina ja remontit.
Luitko ketjua vai et vain ymmärrä asioita? AP ei maksa asumisesta käytännössä mitään, ei vuokraa tai lainaa pois, näin ymmärsin. Joten eikö kulumisista voi hieman maksaa?
Ovatko lähes kaikki naiset peukutuksesta päätellen (poislukien AP, koska ymmärtää tilanteen) pelkkiä hyväksikäyttäjiä, ilmaiseksi pitäisi saada asua ja miehen pitäisi maksaa kaikki rikkoontuneet tavarat kotona. Onko koulussa jotakin pahasti pielessä, jos kuvitellaan asuinkulut ilmaisiksi vai onko iso osa naissukupuolesta vain vähän t.hm.ä?