Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan moitteita siitä kun asun miehen omistamassa asunnossa

Vierailija
16.11.2023 |

ja maksan asumiskuluista puolet.

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tämä muiden puuttuminen mun elämään ja se jatkuu silti vaikka olen sanonut että pärjään ihan hyvin ja ei tarvitse huolehtia. 

Kövin eilen ostamassa uuden lavuaarin koska rikoin vahingossa edellisen, pyysin ystävää mukaan kaupoille ja hän alkoi vihjailemaan että kyllä minä olen hölmö kun tämän maksan, sanoin että maksamme tämän puoliksi ja mies laittaa meidän yhteiseen matkakassaan vakuutuksesta saamansa rahat ja tottakai minä maksan kodin pieniä kulumisia koska en maksa täyttä vuokraa ja kulutan asuntoa yhtäpaljon.

Ystäväni mainitsi sitten että he ovat jo pitkään puhuneet että mies hyväksikäyttää minua raha-asioissa. Olin vähän aikaa ihan ihmeissäni että tällaistakö te mietitte mun seläntakana.. 

En tiedä miten selittäisin ystävilleni että itse asiassa minö en häviä tässä yhtään, päinvastoin säästän ja todella paljon.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vissiin sit kannata kertoa raha-asioistaan ystävilleen... 🤷

Mut onhan teillä kyllä outo meininki, täytyy sanoa. 

Vierailija
2/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huutelet raha-asioitasi muille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna muiden puhua! Ja jätä se kaveri pois kun lähdet seuraavan kerran hankkimaan jotain kotiinne.

Vierailija
4/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on täysin väärässä. Sinähän tässä säästät ja paljon. Asut pelkillä asumiskuluilla, kuka ei tuollaiseen suostuisi?

Vierailija
5/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakkomielle sinulla on ilmoittaa kaikki omat asiasi muille? Itse olen asunut miehen, tai itse asiassa hänen sukunsa kuolinpesän omistamassa asunnossa, eikä kukaan ole koskaan sanonut siitä mitään.

Sinun ei tarvitse selittää "ystävällesi" eikä kenellekään muulle yhtään mitään. Sano suoraan "huolehdi sinä omista asioistasi".

Vierailija
6/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on täysin väärässä. Sinähän tässä säästät ja paljon. Asut pelkillä asumiskuluilla, kuka ei tuollaiseen suostuisi?

Ööö... Eikö kaikki asu "pelkillä asumiskuluilla"? Asumiskulu se on vuokra ja asuntolainamenotkin.

Vierailija
7/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huutelet raha-asioitasi muille? 

En minä nyt varsinaisesti huutele mutta kyllä ihan normaalisti olen ystävilleni kertonut että muutan yhteen mieheni kanssa ja kysyttäessä sanoin että en ota asuntolainaa vaan jään tähän asumaan ns vuokralaisena ja maksan puolet kuluista. Minusta tämä on ihan normaalia keskustelua ystävien kanssa.

Samoin jos pyydän heitä ostoksille kanssani, en koe että se on raha-asioiden huutelua muille.

ap

Vierailija
8/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri, joskus minua jopa harmittaa että mies jää tässä vain ns. Tappiolle kun maksaa isot remontit yksin ja minä saan ilmaiseksi vain kuluttaa:)

ap

Vierailija
9/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle sinulla on ilmoittaa kaikki omat asiasi muille? Itse olen asunut miehen, tai itse asiassa hänen sukunsa kuolinpesän omistamassa asunnossa, eikä kukaan ole koskaan sanonut siitä mitään.

Sinun ei tarvitse selittää "ystävällesi" eikä kenellekään muulle yhtään mitään. Sano suoraan "huolehdi sinä omista asioistasi".

Kyllä mä oon ainakin ystävilleni kertonut että ostan asunnon ja osalle jopa mitä se maksoi, välillä keskustellaan sähkön hinnoista ja vertailla yhdessä mikä kannattaisi ottaa. Musta tää on ihan normi keskustelua ystävien kanssa eikö mitään pakkomielteistä selittelyä

Vierailija
10/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt ystäviltäsi miksi he ajattelevat näin? Äkkiseltään ajateltuna tuo on mieheltä tosi reilua, itse suostuisin tuohon koska vaan mutta mulla on oma asunto mistä en pääse eroon niin asutaan molempien luona vuorotellen, toivon että menisi jossain vaiheessa kaupaksi niin voitaisiin muuttaa yhteen.

Vierailija
11/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sä hoidat kotia,siivoat ja laitat ruokaa kun mies tienaa?

Vierailija
12/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt ystäviltäsi miksi he ajattelevat näin? Äkkiseltään ajateltuna tuo on mieheltä tosi reilua, itse suostuisin tuohon koska vaan mutta mulla on oma asunto mistä en pääse eroon niin asutaan molempien luona vuorotellen, toivon että menisi jossain vaiheessa kaupaksi niin voitaisiin muuttaa yhteen.

En ole, en aikaisemmin tiennyt että he ajattelevat edes näin. Ovat he siis joskus kysyneet meinaatko ostaa omaa asuntoa, ja siihen olen vastannut että en ainakaan vielä koska pärjään nyt ihan hyvin:) 

Heillä kaikilla itsellään on asunnot, ja ehkä pitävät sitä sitten itsestään selvyytenä että se on kannattavampaa.

ap

Vierailija
13/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ kukaan voi asua ilmaiseksi? Kyllä mä ainakin pyytäisin "vuokraa", olisi asunto oma tai vuokrattu. Sähköt, vedet sun muut. Ruokakulut, mitä vielä. "kristillinen tasajako" eikö niin. JA auto kans jos semmonen on YHTEISkäytössä.

Kuka Lokkeja ruokkisi.

Vierailija
14/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sä hoidat kotia,siivoat ja laitat ruokaa kun mies tienaa?

Ei, kyllö me molemmat käydään töissä ja tehdään kotityöt puoliksi, myönnettäköön että minö ehkä sisustan enemmän:)

ap

Vierailija
15/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ kukaan voi asua ilmaiseksi? Kyllä mä ainakin pyytäisin "vuokraa", olisi asunto oma tai vuokrattu. Sähköt, vedet sun muut. Ruokakulut, mitä vielä. "kristillinen tasajako" eikö niin. JA auto kans jos semmonen on YHTEISkäytössä.

Kuka Lokkeja ruokkisi.

Eikai tässä kukaan ole väittänyt että saisi jossain asua ilmaiseksi? Vai mikä tää juttu nyt on?

Ap, ehkä avaisin ystäville hiukan enemmän sitä mitkä todelliset kulusi olisivat jos asuisit normaalisti vuokralla tai ostaisit oman asunnon ja kertoisin että nyt pääsen paljon halvemmalla, ja olet kiitollinen että he ovat huolissaan mutta nyt huoli on turha. Kaikki eivät ymmärrä tätä (näkyy tässäkin ketjussa)

Vierailija
16/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat tienaa,niin molemmat maksaa myös. Ei kai kukaan halua olla hyväksikäytettynä? Mut teillä on niin sovittu,mitä se muille kuuluu.

Vierailija
17/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat tienaa,niin molemmat maksaa myös. Ei kai kukaan halua olla hyväksikäytettynä? Mut teillä on niin sovittu,mitä se muille kuuluu.

Tämä juuri, siksi tuli vähän yllätyksenä tuo että kokevat että mieheni hyötyisi minusta taloudellisesti:(

ap

Vierailija
18/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksatko sä miehesi lainasta myös puolet vai mitkä sun asumiskulut siellä on? Outoa

Vierailija
19/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikosti koulutettu ainakin olet. Sen näkee kirjoitustyylistä.

Vierailija
20/61 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös se ole ihan järkevää että maksetaan itse rikottu lavuaari?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä