Miten tehdä omasta asumisesta siedettävää lapsiperheen naapurissa?
Millä lisätä omaa asumismukavuutta tässä tilanteessa, kun muuttaa ei vain voi (olen kyllä hakenut keväästä saakka uutta asuntoa, mutta luottotietojen takia tarjotaan ei-oota joka suunnalta)? Ja kyllä, muuttaisin heti maalle keskelle ei-mitään jos olisi rahaa ja auto.
Mulla alkaa olla psyyke totaalisen hajalla, ollut siitä saakka, kun naapuriin muutti perhe jossa pieniä lapsia ja siihen päälle syntyi vielä vauva. En oo nukkunu alkuvuoden jälkeen yhtäkään täyttä yötä metelin takia, en, vaikka on korvatulpat. Oon ollut pahan unettomuuden takia nyt pari kuukautta poissa hommista, ja päivät menee oikeastaan niin että lähden tuntikausiksi ulos rentoutumaan, koska kotona on niin jäätävä meteli.
Miten tän kestää ettei nuppi sekoa lopullisesti? Mulla on asunut naapureissa ties mitä sekopääjuoppoa ja bilettäjää ja muuta, mutta tää on vaan jotain ylivoimaisen sietämätöntä.
Kommentit (138)
Lapsi ja koiravapaille kerrostaloille olisi varmasti kyllä kysyntää. Maksaisin mielellään vähän ekstraa tästä mahdollisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Kannatan sitä mitä joku ehdotti. Rupeat kuuntelemaan pokeleffoja täydellä volalla tai hankit kaverin ilakoimaan kanssasi, täydellä volalla juuri kun lapsiperheessä alkaa rauhoittumisaika :) Myös omaa kivsuu voi pitää kovalla äänellä. Oppivatpahan olemaan.
Kapitalismissa asiat voi ratkaista rahalla. Joko ostaa peltoreita ja korvatulppia tai poppivehkeet ja ostaa pokeleffoja.
Tai sitten käyttää sen rahan naapuriin ja pyytää saisko ostaa teiltä vähän hiljaisuutta?
Todennäköisesti jos naapurin ostaa hiljaiseksi ja säästää siinä pokeleffojen hankinnalta, poppikoneilta ja kuulosuojaimiltakin. Ei kerry varastoon ylimääräistä romua ja raha menee naapurille ja saa vastalahjaksi hiljaisuutta.
Jostain syystä tässä yhteiskunnassa kuvitellaan että hiljaisuus pitäisi olla ilmaista. Ei se vaan ole. Te maksatte siitä keinolla millä hyvänsä. Jostain syystä ei vaan mene jakeluun antaa sitä rahaa metelöivälle naapurille. Se on joku viallinen arvomaailman juttu jossa ei osata antaa periksi. Naapurikin ymmärtäisi että he metelöivät ja 200e on aika hyvä summa pysyä hiljaisena jatkossa.
Mutta kun on niin kitsasta menoa ja ei voi maksaa hiljaisuudesta ja siihen olisi todennäköisesti täysi mahdollisuus. Toki naapuri voi ottaa asian vinoilunakin. Koska on samaan sosialistiseen kultuuriin kasvanut että hiljaisuus pitäisi olla ilmaista ja he eivät toki ole mölyapinoita ja mölyganstereita...
Maksakaa siitä ja tai olkaa hiljaa ininöissänne!
Vierailija kirjoitti:
Rumpusetti on ihan kätevä. Kunnon soolot paukutat sitten kun naaapurin perhedelmät on päikkäreillä.
Tai sitten kävelee rumpusetin hinta lompakossa naapurin ovelle ja soittaa ovikelloa ja ostaa runpusetin hinnalla naapurilta hiljaisuutta. Säästyy romun ostamiselta ja saa sitä hiljaisuutta hyvin todennäköisesti. Eikä tarvitse rumpaloida ja hikoilla kämpässään. Eikä muuten saa kusipäisen luonteen mainetta, siis sillä ehdolla että kehuskelee lähipiirilleen ongelmanratkaisun taidoistaan.
- öhöö höhöhö ostin kolmen sadan rumpusetin vidu kämpille et voin viestittää viidakkokielellä naapurille et hiljaa höhöhöhö (hölmö apinan ilme namalla, ihan kuin olisi pudottanut hammastikun lattialle ja ilahtunut kun se kimposi kaakeleilta sentin verran ilmaan).
Kaverit nauraa hyväksyvästi ja pohtii todellisesti mielessään että onko tuo jätkä ihan spede ja kakaran tasolle jäänyt tonttu.
Ei kykene soittamaan naapurin ovikelloa ja ratkaisemaan häntä häiritsevän ongelman. Ei. Hankkii rummut.
Tyhmyys on kansantauti nykyään ja se leviää. Minä itse tarvittaessa nostaisin lompakosta tukun rahaa ja ostaisin hiljaiseksi naapurit, jos se oikeasti olisi minulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten väsyneitä ne naapurit on, jos niiden vauva ei nuku koskaan.
Eli koska naapurit on tehneet mokan ja menneet hankkimaan rasittavia kakaroita, lapsettomien naapureidenkin pitää yhteisvastuullisesti kärsiä samalla mitalla eikä saisi etenkään valittaa koska "muilla on niin paljon vaikeampaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan sitä mitä joku ehdotti. Rupeat kuuntelemaan pokeleffoja täydellä volalla tai hankit kaverin ilakoimaan kanssasi, täydellä volalla juuri kun lapsiperheessä alkaa rauhoittumisaika :) Myös omaa kivsuu voi pitää kovalla äänellä. Oppivatpahan olemaan.
Kapitalismissa asiat voi ratkaista rahalla. Joko ostaa peltoreita ja korvatulppia tai poppivehkeet ja ostaa pokeleffoja.
Tai sitten käyttää sen rahan naapuriin ja pyytää saisko ostaa teiltä vähän hiljaisuutta?
Todennäköisesti jos naapurin ostaa hiljaiseksi ja säästää siinä pokeleffojen hankinnalta, poppikoneilta ja kuulosuojaimiltakin. Ei kerry varastoon ylimääräistä romua ja raha menee naapurille ja saa vastalahjaksi hiljaisuutta.
Jostain syystä tässä yhteiskunnassa kuvitellaan että hiljaisuus pitäisi olla ilmaista. Ei se vaan ole. Te maksatte siitä
Suomessa on sama ilmiö työnantajilla. Voitto pitäisi olla yksin omaan hänen, eikä jakaa sitä niille jotka mahdollistaa voiton.
Työntekijät tulisi olla ilmaisia kuten kommunismissa mitään ei makseta. Sama pätee tähän hiljaisuuteen.
Kuvitellaan että hiiljaisuus pitäisi saada ilmaiseksi. Ei edes käy mielessä että voi käydä kapitalistisesti kauppaa naapurin kanssa hiljaisuudesta. Suomalaisille on niin vaikea saada tämä kalloon. Pitävät tätä ajatusta ihan hulluna.
Miksi ap ei voisi maksaa naapureille rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen terapiaa tai unilääkitystä. Ei oo normaalia jos herää niin pieniin ääniin, et korvatulpat korvissakaan ei pysty nukkumaan. Tai sit tarviit paljon paremmat korvatulpat.
Mä en käsitä näitä jotka tuntuu kuvittelevan että korvatulpat kun vaan laittaa korviin niin ikäänkuin kuuloaisti katoaa kokonaan. Ovatko itse edes koskaan käyttäneet tulppia? Ei ne minulla ainakaan auta mitään sellaiseen jytinä-ääneen, huudot ja muut ne kyllä häivyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koska naapurit on tehneet mokan ja menneet hankkimaan rasittavia kakaroita, lapsettomien naapureidenkin pitää yhteisvastuullisesti kärsiä samalla mitalla eikä saisi etenkään valittaa koska "muilla on niin paljon vaikeampaa".
Eihän se ole mikään moka jos on hedelmällisempi yksilö kuin ne jotka ei tuota satoa niin paljon. Luonnossa sellaiset jotka ei tuota viljaa ovat huonoja yksilöitä viljelykseen.
Tuskin suurinkaan osa on itse päättänyt hankkia lapsia, vaan he ovat paljon voimakkaampia yksilöitä. Hedelmällisempiä siis ja harrastavat useammin seksiä ja päätyvät useammin harrastamaan sitä elämänsä aikana.
Eivät väsy metelistä niin kovasti ja työelämässä niin kovasti kuin seinän takaiset lapsettomat heikommat yksilöt.
Miksi voimakkaiden yksilöiden pitäisi mennä heikkojen pillin tahtiin? Ei niin mennä luonnossakaan. Kehno tuottamaton vilja lakastuu ja voimakkaat kasvaa jatkossakin näiden lakastuneiden päälle ja heidän geeninsä on tulevaisuudessa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen terapiaa tai unilääkitystä. Ei oo normaalia jos herää niin pieniin ääniin, et korvatulpat korvissakaan ei pysty nukkumaan. Tai sit tarviit paljon paremmat korvatulpat.
Mä en käsitä näitä jotka tuntuu kuvittelevan että korvatulpat kun vaan laittaa korviin niin ikäänkuin kuuloaisti katoaa kokonaan. Ovatko itse edes koskaan käyttäneet tulppia? Ei ne minulla ainakaan auta mitään sellaiseen jytinä-ääneen, huudot ja muut ne kyllä häivyttää.
Käytän aina niitä leffateatterissa. Ja toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina niitä leffateatterissa. Ja toimii hyvin.
Menet leffateatteriin nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole mikään moka jos on hedelmällisempi yksilö kuin ne jotka ei tuota satoa niin paljon. Luonnossa sellaiset jotka ei tuota viljaa ovat huonoja yksilöitä viljelykseen.
Tuskin suurinkaan osa on itse päättänyt hankkia lapsia, vaan he ovat paljon voimakkaampia yksilöitä. Hedelmällisempiä siis ja harrastavat useammin seksiä ja päätyvät useammin harrastamaan sitä elämänsä aikana.
Eivät väsy metelistä niin kovasti ja työelämässä niin kovasti kuin seinän takais
Älä viitsi, tollanen on jo aika noloa puhetta sikiäjältä. Vai mikä ihme narsisti olet.
Olen todennut ettei siinä auta muu kuin työntää pitkä ruuvimeisseli korvasta korvaan. Tai vaihtoehtoisesti tehdä lukuisia henkirikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa aikuisvauva päästä kolmiulotteisesti metatason ajattelun svääreille. Ajattelee vaan itseään.
Sulta on jäänyt joku kehitysvaihe aivoisssa käymättä tai olet vielä alle kolmekymppinen. Kyllä tossa iässä pitäisi osata ajatella asioita monista näkökulmista ja tajuta laajemmin. Mut ei. Sä vaan iniset omalta kohaltas asioita.
Sitten lähdet ohi aiheen keskustelemaan sun arvomaailmasta johon ei mahdu lapset. Silti elät yhteiskunnassa. Painotan YHTEISkuntaa. Ei ITSEISkuntaa. Tajuutko?
Ei kehityshäiriöiselle oikein voi selittää asioita vertauskuvallisesti tai mitenkään, vaikka olisin itse jeesus tai muhammed.
Meillä seinänaapurista kuuluu ties mitä töminää, kolinaa, puhelimen värinähälyt, blenderi, pesukone, puhelinkeskustelut niin, että sanoistakin saa selvää... ja siellä on vain yksi iäkäs henkilö. V^tuttaa p^skat äänieristykset.
Vierailija kirjoitti:
Mieti miltä niiden lasten vanhemmista tuntuu. Hehän tässä kärsivät eniten, etkä sinä sielä seinien takana.
Sinun tuskasi ei ole mitään heidän tuskaan verrattuna. Harvoin näin ajattelee kukaan, mutta minäpä muistutan teitä tästä ihmeestä.
Ovat kuitenkin itse tuskansa valinneet, toisin kuin seinän takana asuva(t). Ja aloituksen mukaan lisää lapsia syntyy entisten lisäksi niin ei se niille vanhemmille voi ylivoimaista olla. On myös mahdollista, että vanhemmat eivät käy töissä kuten naapurinsa vaan saavat nukkua vaikka keskellä päivää silloin tällöin.
Ei auta muu kuin asu omakotitalossa kaukana muista, jos kaikki elämään liittyvät äänet noin häiritsevät. Kuulostaa erikoiselta ettei edes korvatulpat auta, jos vauvakin asuu kuitenkin toisessa asunnossa... Jos on näin häiriöherkkä, niin ei varmaan auta muu kuin muuttaa jonnekin, jossa naapurit on ikäihmisiä. Jonnekin hautausmaan viereen, siellä on hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, tollanen on jo aika noloa puhetta sikiäjältä. Vai mikä ihme narsisti olet.
Lapsettomat ei kestä meteliä, mutta itse vanhemmat kestää ja valvotut yötkin he kestävät valittamatta.
He myös hankkivat elämänsä aikana useita lapsia tilastollisesti. Eikä tunnu missään. Lapsettomia asia ahdista pelkästään ajattelun tasollakin, koska ei riitä kantti.
Ei se mitään. Eliöissä maapallolla on aina ollut tuottamattomia yksilöitä ja sitten tuottavia. Ei se ole mikään häpeä olla heikompi. Et voinut valita sitä että olet tuottamaton ja hedelmätön yksilö. Ei se ole sinun vikasi.
Ei siitä pidä mennä puolustuskannalle. Se on ihan ok. Luonnossa teikäläiset karsiutuu pois geenipoolista ja ne joilla on lapsia heidän geenit jatkaa tulevaisuudessakin. Niin on aina ollut. Toiset tuottaa enemmän kuin toiset. Siitähän tässä on vain kyse.
Maailmalla enemmistö lapsista on syntynyt ja ei toivottuja. Ei mikään eliö itse päätä lisääntyä ja tuottaa hedelmää. Se on itsestään selvyys. Vain heikoimmat yksilöt eivät onnistu, vaikka olosuhteet olisivat täydelliset lisääntymiselle.
Länsimaissa vain vähemmistö ilmiönä tekee tekemällä lapset ja suunnittelee heidän syntymän. Sun ideologia elää tälle harhalle ja se ei mahdu maapallolla vallitsevaan todellisuuteen mitenkään.
Sun näkökulma on että yksilö itse päättää lisääntymisestään. Elät harhassa. Vain parhaimmat jatkaa tulevaisuuteen, eikä ne te siitä numeroa. Yksilö versoaa, kasvaa suureksi, kukkii, hedelmöi jne.
Eikä tee lapsettomuudesta mitään ohjelmanumeroa ja jeesustele asialla ikään kuin ei itsekään uskoisi moiseen hölynpölyyn.
Vierailija kirjoitti:
Menet leffateatteriin nukkumaan?
Joo samasta syystä kuin raksamiehetkin menee nukkumaan työmaalle kuulosuojaimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti miltä niiden lasten vanhemmista tuntuu. Hehän tässä kärsivät eniten, etkä sinä sielä seinien takana.
Sinun tuskasi ei ole mitään heidän tuskaan verrattuna. Harvoin näin ajattelee kukaan, mutta minäpä muistutan teitä tästä ihmeestä.
Ovat kuitenkin itse tuskansa valinneet, toisin kuin seinän takana asuva(t). Ja aloituksen mukaan lisää lapsia syntyy entisten lisäksi niin ei se niille vanhemmille voi ylivoimaista olla. On myös mahdollista, että vanhemmat eivät käy töissä kuten naapurinsa vaan saavat nukkua vaikka keskellä päivää silloin tällöin.
Sulla on ajattelussa kova harha. Uskot omaan tahtoon.
Naapurissa kasvaa omenapuu joka on hyvin tuottava ja hedelmällinen joka syksy. Se tuottaa omenoita vaikka olisi ollut kylmäkin kesä. Minulla kasvaa kehnohko puu. Se ei tuota joka vuosi omenoita lainkaan. Eivätkä ole erityisen hyviä maultaan. Molemmat ovat kuitenkin maapallolla eläviä eliöitä. Molemmat pyrkivät lisääntymään ja hedelmöimään. Heikko puuni ei vain tuota joinain vuosina yhtään mitään.
Sellaisia ihmisiäkin on olemassa ja koristelevat asioita ideologisilla tekosyillä kuten minäkin nuorempana tein. Ajattelin että olen itse päättänyt olla lapseton. Nyt iäkkäänä kun katson omenapuita pihoillamme, niin tuli mieleen eteeni pudonnut todellisuus. Ei minulla ollut kovinkaan monia sukupuolikumppaneita elämäni aikana ja tulin hyvin heikosti toimeen muiden ihmisten kanssa. Olen aina ollut katkera lapsiperheille. Osittain heikon sietokykyni takia. En kestä meteliä ja väsyn kaupungissakin todella nopeasti vuodepotilaan tasolle. Työpäivän jälkeen en jaksa ihmisiä. Pisin parisuhteeni miehen kanssa kesti 3kk. Kuinka olisinkaan voinut koskaan lisääntyä, koska olen heikompi yksilö. Olen kuin se pihani tuottamaton omenapuu. Maapallolla kaikki eliöt lisääntyy poikkeuksetta ja pyrkivät siihen. Elämä on sellainen luonteeltaan. Minulla oli puolustuskeinona kertoa sukulaisille että maailmalla on liikakansoitusta jne. Todellinen syy lapsettomuuteen ei tavallaan ole ideologinen.
T. Reetta 46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä se on tuskaa koska olet heikko. On olemassa naisia jotka on synnyttäneet seitsemänkin kertaa ja ei se tunnu heistä erityiseltä mitenkään tai lapsenhoito yleensäkään. Se tulee heillä luonnostaan. He ovat voimakkaampia yksilöitä, mutta turha heikolle sitä on sanoa, samaan aikaan äiti kantaa lasta sylissään ja imuroi huushollin ja liedellä on tattaripuuroa valmistumassa. No problemo. Turha sulle sitä on selittää kun et ymmärtänyt edes viestiä mihin vastasit :D
Siis seinän takana itkee ihminen ja vanhemmat on täysin immuuneja lasten metelille. Koska meteliin tottuu, jos on normaali terve ja voimakas yksilö. Erityisherkille ja heikommille on turha selitää näitä asioita.
Pienten lasten vanhemmat saatatisivat muuten vaikuttaa heistä kuin MARVELIN supersankareilta. Toisista on tekemään ja toisista ei ole. Vanhemmille lastenhoito on kuin mikä tahansa elintoiminto muiden ohella. Tätä on vaikea tajuta jos on heikko.