Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä omasta asumisesta siedettävää lapsiperheen naapurissa?

Vierailija
15.11.2023 |

Millä lisätä omaa asumismukavuutta tässä tilanteessa, kun muuttaa ei vain voi (olen kyllä hakenut keväästä saakka uutta asuntoa, mutta luottotietojen takia tarjotaan ei-oota joka suunnalta)? Ja kyllä, muuttaisin heti maalle keskelle ei-mitään jos olisi rahaa ja auto.

Mulla alkaa olla psyyke totaalisen hajalla, ollut siitä saakka, kun naapuriin muutti perhe jossa pieniä lapsia ja siihen päälle syntyi vielä vauva. En oo nukkunu alkuvuoden jälkeen yhtäkään täyttä yötä metelin takia, en, vaikka on korvatulpat. Oon ollut pahan unettomuuden takia nyt pari kuukautta poissa hommista, ja päivät menee oikeastaan niin että lähden tuntikausiksi ulos rentoutumaan, koska kotona on niin jäätävä meteli. 

Miten tän kestää ettei nuppi sekoa lopullisesti? Mulla on asunut naapureissa ties mitä sekopääjuoppoa ja bilettäjää ja muuta, mutta tää on vaan jotain ylivoimaisen sietämätöntä. 

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe asuu yläkerrassa. Kiljumista, rääkymistä, patterin hakkausta, tömistelyä ym. häiriötä. Laitan radion taustalle niin äänet eivät juurikaan häiritse, jos on täysin hiljainen asunto, alkaa jokainen ääni ärsyttää.

Vierailija
22/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Isännöitsijälle ilmoitus ja lasu huutamisesta huutajille! Sossu tulee pikaseen käymään heillä! 🤪👌🏻😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat niin hankalaksi, että nuo muuttavat pois. Jätä musiikki soimaan kun lähdet töihin, käy valittamassa jokaisesta metelistä hiljaiseen aikaan jne.

Vierailija
24/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten näin jossain netissä ääntä eristäviä verhoja, mitkä voi ripustaa ikkunaan tai huoneiston oven sisäpuolelle. 

Entä jos sellaisen verhon virittelee sille seinälle minkä takana lapsiperhe/metelöivät naapurit asuu?

Vierailija
25/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne lapset nuku öisin ollenkaan vai mikset saa nukuttua?

Vierailija
26/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumpusetti on ihan kätevä. Kunnon soolot paukutat sitten kun naaapurin perhedelmät on päikkäreillä.

Vierailija
27/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asui kerran yläkerrassa perhe jossa kaksi pientä poikaa. Heräsivät joka aamu 6 mesomaan ja huutamaan ja hakkaamaan pattereita. Oli kyllä aivan hirveää. Ja kun itse menin vasta iltavuoroon olihan se mukava herätä 06 joka aamu. Pikkulapsiperheiden paikka EI ole kerrostalossa!!

ap, ehdotan että laitat lapun/kirjeen niiden postilootaan, sanot että meno on todella häiritsevää (ei kaikki vanhemmat tajua miten se möly kuuluu naapuriin) laitat että jos meteli ei vähene, otat yhteyttä isännöitsijään. Ei tuollaista tarvi kenenkään sietää. 

Vierailija
28/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulppien päälle vielä kunnon Peltorit, niin eipä kuulu.

Mun yläkerrassa asui perhe joka hyppi, pomppi, tömisteli ja kolisteli jopa 10 tuntia joinain päivinä niin että mun kattolamput ja ikkunalasit TÄRISI, siihen tärähtelyyn ei auttanut mitkään kuulosuojaimet. Onneksi pääsin muuttamaan pois siitä pahvitalosta.

Vierailija
29/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhe asuu yläkerrassa. Kiljumista, rääkymistä, patterin hakkausta, tömistelyä ym. häiriötä. Laitan radion taustalle niin äänet eivät juurikaan häiritse, jos on täysin hiljainen asunto, alkaa jokainen ääni ärsyttää.

Meillä myös tällaiset naapurit. Me ollaan ihan nätisti käyty sanomassa, että metelitaso aivan liian kovasti kuullu meille - etenkin ilta-aikaan. Yleensä sillä helpottanut, toki ymmärrän ettei kaikille huomautus auta mitään.

Vierailija
30/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isännöitsijä sanoo...".kuuluu normaaleihin elämän ääniin"...Nykyäänhän saa meluta miten vaan,varsinkin lapset, kun ei niitä enää mitenkään komenneta. Bilettäjäkin olisi parempi naapuri kuin lapsiperhe,se on sentään edes joskus hiljaa.

Vierailija
31/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat naapurit ovat jolla on lapsia, koiria ja bilettäjät. 

Pahimpia vastustajia he myös olivat sotien aikaan venäläisille.

HE joilla oli kotioloissa jotain puolustettavaa. Olivat kokeneet yöherätykset ja valvomiset. Se oli heille normaalia tuttua kauraa.

Pahimpia ja kovimpia totta maar. Näille ei parane vittuilla tai käydä hyppimään nenille. Voi mennä nenä poskelle.

t. wiikinkityylinen isäntä

Vierailija
32/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy valittamassa ovella vihaisen näköisenä, niin vanhemmat voi pelotella lapsiaan kun meteli alkaa yltyä, että "jos ette ole hiljaa, niin kohta se hullu naapuri tulee taas raivoamaan." Teet palveksen teille kaikille.

Vierailija
33/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumpusetti on ihan kätevä. Kunnon soolot paukutat sitten kun naaapurin perhedelmät on päikkäreillä.

Joo ehdottomasti nukkuvat ainakin yöunet pidemmälle kun päiväunet on jääneet välistä.

Vierailija
34/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on provo. Vai mitkä pahviseinät siinä talossa on?

Hanki vastamelukuulokkeet. Sulla on huonot korvatulpat.

Ei välttämättä ole provo. Meillä koettiin samaa n. 1.5vuotta. Enkä ollut yksin. Itku ja huuto alkoi klo 8.00 ja sitä kesti aamu kuuteen. 

Korvatulppien lisäksi, yritä eristää kaikki mahdolliset putkivedot, paljon tekstiilejä, paksuja verhoja ja mattoja ja musiikkia taustalle. 

Vierailija
35/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy valittamassa ovella vihaisen näköisenä, niin vanhemmat voi pelotella lapsiaan kun meteli alkaa yltyä, että "jos ette ole hiljaa, niin kohta se hullu naapuri tulee taas raivoamaan." Teet palveksen teille kaikille.

Aivan. Vanhemmat saa lisäapua, kun harva lapsi tottelee vanhempiaan kotioloissa. Tosi monet on vieraskoreita ja käyttäytyy hiljaisesti muualla kuten koulussa ja julkisilla paikoilla. Kotona meteli voi olla melkoinen ja ei siihen vanhemman komentelu auta mitään. Se vain lisää meteliä entisestään.

Vierailija
36/138 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana on kovaääninen isä, joka huutaa kurkku suorana metelöiville lapsille. Meneteli vain voimistuu, kun aikuiset alkavat huutamaan. Lopulta perheen äiti huutaa isälle ja isä paiskoo lopuksi tavaroita ja sitten tulee hiljaista.

Lasten meteli ei edes seinien takaa kuulu niin kamalalta. Isän ääni kuuluu kaikista koviten.

Ei tule mieleenkään käydä valittamassa sellaiselle isälle. Tosi pelottavan kuuloinen mies kuin kapiainen konsanaan.

Vierailija
37/138 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on provo. Vai mitkä pahviseinät siinä talossa on?

Hanki vastamelukuulokkeet. Sulla on huonot korvatulpat.

Ei välttämättä. Meillä kuuluu kaikki läpi jos puhuu normaalilla puheäänellä mutta hieman kovempaa, ei huutaen. 

Just kuulin kun naapuri sanoi pojalle muista ottaa pipo.  

Vierailija
38/138 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveää kuunnella meteliä, kun meilläkin naapurissa lapsiperhe tekee sen tahalteen. Ovat jopa myöntäneet sen, mutta Isännöinti lässyttää "normaalin elämisen äänet " ja naapurin ukko lässyttää "lapset leikkii". En tiedä leikkiikö se ukkokin, kun se huutaa ja karjuu siellä akkansa kanssa. Akka huutaa "me saadaan kotonamme huutaa niin paljon kuin huvittaa". Lapsiperheet on maailman kamalimmat naapurit. Poikkeuksia saattaa olla, en vain sellaisiin ole ikinä törmännyt.

Hauskinta on, että naapurin ukko valittaa kun meiltä kuuluu oven pamaus ja lattiaan jyskyttämistä. Heiltä kuuluessaan ne on "normaalin elämisen ääntä" mutta meiltä meteliä. Osoittaa sen tyypin typeryyttä.

Vierailija
39/138 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten kokoninen perhe voi meluta kaikki yöt, jos et nukutuksi saa tulppienkaan kanssa. Ja harmi noin ohuet seinät. Meille kun vauva syntyi, naapuri ei siitä edes tienny et vauva oli jo 2 viikkoinen, seinän läpi ei kuulemma kuulunut mitään. 

Mut sit taas meitä on moneen junaan. Itse nukun päivisin sikeästi tulppien kanssa vaikka perhe on kotona, ilman tulppia sikeästi aamuisin pidempään kun muu perhe herää ja menee omat menonsa. 3 vuorotyö minulla. Ehkä olen osannut mantrata mieleni siihen tilaan, että minulla on "lupa" nukkua, kun muiden menot ja tekemiset eivät välttämättä koske minua. 

Vierailija
40/138 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapselle kannata vanhempien sanoa patterien potkimisesta, möykkäämisestä tai muustakaan. Täysi-ikäisenä tai viimeistään 40-v lapsi hakeutuisi terapiaan: "Äitini onnarsisti! Hän ei antanut minun olla lapsi.."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi