Miten tehdä omasta asumisesta siedettävää lapsiperheen naapurissa?
Millä lisätä omaa asumismukavuutta tässä tilanteessa, kun muuttaa ei vain voi (olen kyllä hakenut keväästä saakka uutta asuntoa, mutta luottotietojen takia tarjotaan ei-oota joka suunnalta)? Ja kyllä, muuttaisin heti maalle keskelle ei-mitään jos olisi rahaa ja auto.
Mulla alkaa olla psyyke totaalisen hajalla, ollut siitä saakka, kun naapuriin muutti perhe jossa pieniä lapsia ja siihen päälle syntyi vielä vauva. En oo nukkunu alkuvuoden jälkeen yhtäkään täyttä yötä metelin takia, en, vaikka on korvatulpat. Oon ollut pahan unettomuuden takia nyt pari kuukautta poissa hommista, ja päivät menee oikeastaan niin että lähden tuntikausiksi ulos rentoutumaan, koska kotona on niin jäätävä meteli.
Miten tän kestää ettei nuppi sekoa lopullisesti? Mulla on asunut naapureissa ties mitä sekopääjuoppoa ja bilettäjää ja muuta, mutta tää on vaan jotain ylivoimaisen sietämätöntä.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on kovaääninen isä, joka huutaa kurkku suorana metelöiville lapsille. Meneteli vain voimistuu, kun aikuiset alkavat huutamaan. Lopulta perheen äiti huutaa isälle ja isä paiskoo lopuksi tavaroita ja sitten tulee hiljaista.
Lasten meteli ei edes seinien takaa kuulu niin kamalalta. Isän ääni kuuluu kaikista koviten.
Ei tule mieleenkään käydä valittamassa sellaiselle isälle. Tosi pelottavan kuuloinen mies kuin kapiainen konsanaan.
Ainakin isä on tehnyt kaiken mahdollisen mitä voi tehdä asian hyväksi.
Naapurit valittaa jos ei puutu meteliin, niin mielestäni isä teki kaiken mahdollisen. Lasten suuhun ei voi pistää teippiä.
Se on voi voi jos lapset ei usko puhetta. Sitten pitää huutaa ja huuto on aina huutoa. Tuli se isännän lävestä tai lasten suusta.
Vierailija kirjoitti:Voi mennä nenä poskelle.
t. wiikinkityylinen isäntä
Nenähän on jo poskella. Molempien poskien välissä.
Tarkoittaako viikinkityyppi weeteetä?
Vierailija kirjoitti:
Ei lapselle kannata vanhempien sanoa patterien potkimisesta, möykkäämisestä tai muustakaan. Täysi-ikäisenä tai viimeistään 40-v lapsi hakeutuisi terapiaan: "Äitini onnarsisti! Hän ei antanut minun olla lapsi.."
Jos eletään kapitalismissa niin siitä pitää maksaa ettei potki patteria ja palaverista pitää maksaa kuunteluaika.
Ei se niin mene että vapaassa maailmassa huudetaan lapselle ja käsketään vapaata olentoa kuten kommunismissa konsanaan. Lapsi omistaa itse itsensä ja tekee sekä tutkii maailmaa. Sehän on vanhempien ja naapureiden oma häpeä, jos eivät osaa valikoida äänimaailmaansa. Pakkoko sitä patterin paukutusta on kuunnella.
Voi maksaa parikymppiä siitä hyvästä että loppuu meteli tai käyttää parikymppiä kuulosuojaimiin tai parisataa euroa. Me ollaan tässä maailmassa kaikki ostettavissa. Ei se niin mene että voimakkaampi hiljentää pienemmät kuten kommunismissa tehdään.
Kannatan sitä mitä joku ehdotti. Rupeat kuuntelemaan pokeleffoja täydellä volalla tai hankit kaverin ilakoimaan kanssasi, täydellä volalla juuri kun lapsiperheessä alkaa rauhoittumisaika :) Myös omaa kivsuu voi pitää kovalla äänellä. Oppivatpahan olemaan.
Valitettavasti tämä ei ole provo.
Kyllä äänet on selvästi muitakin häirinneet rapun ilmoitustaulusta päätellen, vaan ei muutosta. Heidän molemmat seinänaapurit muutti parin kuukauden noiden tännetulon jälkeen pois. Liekö sattumaa, kuitenkin useimmat täällä asuneet hyvin monta vuotta :D Täällä asuu useampi lapsiperhe kyllä, mutta näiden elo on ihan toisenlaista tai ei ainakaan ole kuullakseni aiheuttanut häiriötä.
Tokihan se suurin meteli lähtee lapsista ja vauvaahan ei voi vaientaa puheilla, mut kun kaikki näyttää saavan mekastaa muutoinkin miten haluaa. Siis myös aikuiset kiljuu siinä lasten kanssa täyttä kurkkua, eivät siis pahalla huuda mutta yhteisistä leikeistä lähtee aivan älytön meteli. Ihan eläimellistä ääntelyä suorastaan. Ovat kotona lähes vuorokauden ympäri (tai sitten ovat täysin tasan sillon sattumalta pihalla sen ajan kun itsekin olen), mutta heti hiljaisuuden alettua (siis melkeen tasan minuutilleen kympiltä ja tän talon putket paukkuu todella kovaa vettä ottaessa jne ihan kun metalliseinää paukuttais tasaisin väliajoin🤦) menee pesukone päälle ja imuroivat keskellä yötä pattereita kolistellen ja välillä vauva herää rääkymään.
Oon koko ikäni asunut kerrostalossa ja tottunut arvostamaan muidenkin kotirauhaa, että sinänsä vituttaa kun tuntuu ettei muita yhtään kiinnosta sama toiseen suuntaan.
Hyvä uutinen on se, että hommasin juuri kunnon popitusvehkeet tänne, joilla saa mahdollisesti peitettyä tota rääkynää.
Ap
Kun asenne on tuo, ei ole mitään tehtävissä
Vanhempi, joka alentuu huutamaan kurittomille lapsilleen, on täysin vailla auktoriteettia. Katsokoot peiliin, itsepähän on kasvattanut lapsensa surkeasti. Huutaminen ja jatkuva tappelu osoittavat vanhemman olevan henkisesti yhtä vanha kuin lapsensa. Onnea vaan, olette kasvattaneet asennevikaisia minäminä ihmisiä, jotka uupuvat kaikesta eivätkä jaksa noudattaa mitään sääntöjä.
Äänieristyslevyjä voi hankkia ja kiinnittää seiniin. Paksuja mattoja tai seinäverhoja. Niitä voi ehdottaa myös naapureille.
Vierailija kirjoitti:
jep kaikkeen tottuu.
Kysyin ukrainalaiselta työkaverilta että miten te onnistuitte nukkumaan siinä pommituksessa, niin totesi että aluksi oli tosi vaikeaa ja kun oli väsynyt, niin sitten sitä pikkuhiljaa vain kykeni nukkumaan ja lopulta nukkuminen onnistui taustametelissä.
Hän oli tullut Kiovasta jota pommitettin todella pahasti.
Kyllä tää on ihan korvien välissä ja kertoo ap:n heikkoudesta yksilönä. Armeija tekisi hyvää hänelle. Parin viikon tykistöleiri Rovajärvellä vaikkapa. Kaikkeen ihminen tottuu ja heikot elontiellä sortuu.
Loppujen lopuksi ainoa mikä auttaa on muutto. Me kuunneltiin 2 vuotta yläkerran lapsiperheen mölinää. Siitä kun ei voi edes valittaa. Lopulta luovutettiin ja muutettiin pois. Tällä kertaa ylimpään kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi, joka alentuu huutamaan kurittomille lapsilleen, on täysin vailla auktoriteettia. Katsokoot peiliin, itsepähän on kasvattanut lapsensa surkeasti. Huutaminen ja jatkuva tappelu osoittavat vanhemman olevan henkisesti yhtä vanha kuin lapsensa. Onnea vaan, olette kasvattaneet asennevikaisia minäminä ihmisiä, jotka uupuvat kaikesta eivätkä jaksa noudattaa mitään sääntöjä.
Just kun tässä maailmassa ja yhteiskunnassa sääntöjä noudattamalla et pärjää ja jäät altavastaavaksi.
Minä kasvatan erilaisia ihmisiä kuin itse olen. Juuri niitä minä minä ihmisiä.
He tulevat pärjäämään elämässä ja ihan sama jos teitä itkettää meteli. Nyt on siirretty oikeiston aikakaudelle ja jokainen pitää huolen omista asioistaan. Mielellään olisin jatkanut vasemmiston tietä, mutta sellaisesta kollektiivisesta kasvatusmallista on vain lapsille taakkaa, kun pitäisi ottaa muut huomioon lähes pilkkahintaan.
Sekin tosiseikka on että kasvatusta liioitellaan. Suurinta osaa lapsista ei kasvateta juuri mitenkään kuin kouluruualla. Vanhemmat tulee illala kotiin ja syödään korkeintaan iltapala ja kysytään onko läksyt tehty. Tämä on se realismi missä eletään tällä hetkellä. Silti suurin osa lapsista ja enemmistö käyttäytyy maltillisesti ja heistä kasvaa kunnon kansalaisia ja ihmisiä.
Pieni vähemmistö no aina vetänyt läskiksi ja heistä ei edes kasvattamalla ole saanut yleisesti raamien mukaisesti "kunnon" kansalaisia. Heitä on ollut aina. Pitäisi vähän ymmärtää sekin että kasvatusoppi on tosi uusi keksintö ja ei ennen ole lapsia mitenkään erikseen kasvatettu. On ollut kristillinen paatos taustalla, mutta siihen se jääkin. Ei ole ollut mitään kasvatusoppaita ja kasvatus on aina ollut lähinnä tosi vapaata ja perustunut siihen että lapset ensisijaisesti ruokitaan ja heille tarjotaan katto pään päälle.
Huomaa miten lapsettomilla on harha-aistimuksia siinä mitä tulee kasvatusopin ja kasvattamisen mahdollisuuksiin.
Ikään kuin ihminen olisi joku viljelyskasvi tai vilja ja jokainen yksilö olisi samalainen ja tuottaisi yhtä paljon. Hyvin kommunistinen näkemys on monilla ja siihen tarjotaan kasvatusta. Kasvatus toimii tiettyyn pisteeseen.
Ravinto, lepo, aktiiviteetit, vanhempien esimerkki ( käydään päivittäin töissä tai tehdään tötä etänä 10-12h päivässä, myös viikonloppuisin). Ne jukuripäätkin kasvaa järkiinsä viimeistään aikuisina, vaikka opettajat ajattelivat että heistä tulee rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Keinoton ja väsynyt vanhempi huutaa lapsilleen. Joillakin lapsilla korvat ovat vain koristeena, ei se johdu kasvatuksesta. Kasvatusta on sitten se, että keksiikö ne muut keinot hillitä ja rajata lapsen ei toivottua käytöstä. Moni ei jaksa hetkittäin ja joillakin se on kroonistunut. Syyttely ja parjaaminen ei auta, vaikka ymmärtäähän sen, että tilanne on raskas niille seinänaapureillekin. Apua perheen pitäisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep kaikkeen tottuu.
Kysyin ukrainalaiselta työkaverilta että miten te onnistuitte nukkumaan siinä pommituksessa, niin totesi että aluksi oli tosi vaikeaa ja kun oli väsynyt, niin sitten sitä pikkuhiljaa vain kykeni nukkumaan ja lopulta nukkuminen onnistui taustametelissä.
Hän oli tullut Kiovasta jota pommitettin todella pahasti.
Kyllä tää on ihan korvien välissä ja kertoo ap:n heikkoudesta yksilönä. Armeija tekisi hyvää hänelle. Parin viikon tykistöleiri Rovajärvellä vaikkapa. Kaikkeen ihminen tottuu ja heikot elontiellä sortuu.
Nuoret aikuiset ei kestä mitään vastoinkäymisiä nykyään. Lapsiperheen meteli vie mielenterveyden rikki.
Ainuttakaan kirjaa ei ole kyetty lukemaan keskittyneesti, kun ei hermot kestä jne.
Ei ihme että ap;n tyylisiä valittajia on tässä yhteiskunnassa entistä enemmän. Suurin osa heistä on myös sen lisäksi työkyvyttömiä, eli täysin tuottamattomia kansalaisia. Ja heidän ininää ja itkun mukaan pitäisi lapsiperheidenkin tanssia :D
Eih jhumalauta tule kuuloonkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinoton ja väsynyt vanhempi huutaa lapsilleen. Joillakin lapsilla korvat ovat vain koristeena, ei se johdu kasvatuksesta. Kasvatusta on sitten se, että keksiikö ne muut keinot hillitä ja rajata lapsen ei toivottua käytöstä. Moni ei jaksa hetkittäin ja joillakin se on kroonistunut. Syyttely ja parjaaminen ei auta, vaikka ymmärtäähän sen, että tilanne on raskas niille seinänaapureillekin. Apua perheen pitäisi saada.
Itse en taas jaksa töiden jälkeen enää edes huutaa siitä että purukumeja on syljeskelty lattialle ja lattia on pilalla purukumeista ja energiajuomatölkkimerestä. Ei korvat kestä omaa huutamistakaan ja äänen korottamista.
Oikeasti väsynyt vanhempi antaa vain olla ja toivoo että lapsi tai nuori kasvaa itse järkiinsä. Olen monesti yrittänyt selittää pojalle että onko hän nähnyt talouspaperitolloja ja purukumeja lattioilla hänen kavereillaaan?
Roskapönttö on roskisten koti ja vaatekaappi on vaatteiden koti. Poika vain pyörittele silmiään DAA.
Osa lapsista ei vaan nakkaa paskaakaan siitä mitä mieltä muut on hänen menestymisestä elämässä ja keinoni ylläpitää hänen huoneen siisteyttä kertoo vain, että minä yritän muistuttaa pojalleni että omistan kiinteistön ja tämä taas kuulemma kertoo että en välitä hänestä vaan rahasta ja asunnosta.
Tämä kyllä kolautti pahemman kerran ja hän on oikeassa. Minä olen väärässä.
Monesti ne meteliä pitävät lapset ja nuoret on oikeassa ja me muut ollaan väärässä, koska kuvittelemme että joko omistamme tuon elävän olennon tai alueen millä hän oleilee.
Tästä syystä on myös alkanut Ukrainan sota, kun ei kunnioiteta muiden ääntä ja ei kunnioiteta sitä tilaa millä muut oleilee.
Toivottavasti ap ei ala käyttäytymään kuin venäjä naapurilleen.
Hommat kiireellä muutamia lapsia itsellesi niin kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Korvatulppien päälle vielä kunnon Peltorit, niin eipä kuulu.
Peltorit ei kestä edes takuuaikaansa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapselle kannata vanhempien sanoa patterien potkimisesta, möykkäämisestä tai muustakaan. Täysi-ikäisenä tai viimeistään 40-v lapsi hakeutuisi terapiaan: "Äitini onnarsisti! Hän ei antanut minun olla lapsi.."
Jos eletään kapitalismissa niin siitä pitää maksaa ettei potki patteria ja palaverista pitää maksaa kuunteluaika.
Ei se niin mene että vapaassa maailmassa huudetaan lapselle ja käsketään vapaata olentoa kuten kommunismissa konsanaan. Lapsi omistaa itse itsensä ja tekee sekä tutkii maailmaa. Sehän on vanhempien ja naapureiden oma häpeä, jos eivät osaa valikoida äänimaailmaansa. Pakkoko sitä patterin paukutusta on kuunnella.
Voi maksaa parikymppiä siitä hyvästä että loppuu meteli tai käyttää parikymppiä kuulosuojaimiin tai parisataa euroa. Me ollaan tässä maailmassa kaikki ostettavissa. Ei se niin mene että voimakkaampi hil
Onko sinulla lääke ottamatta?
Taidat olla mt-eläkellä tai varsinaisella eläkellä.Muuta vuokralle taloihin ,jossa asuntoja vuokrataan juuri eläkeläislle.Niin ei ole lapsia,ei nuoria silmissäsi .
Typerä tai ei, niin hän on oikeassa tavallaan, jos on teitä voimakkaampi.
Luonnossa voimakkaampi on aina oikeassa ja näissä reviiriasioissa se tila missä mies seisoo on hänen tilansa. Jos puututte sen tilan asiaan missä hän seisoo "tulee kiista". Yleensä ukot voittaa ne kiistat. Ukrainassa on tällä hetkellä samalainen laajamittainen "kiista". Onneksi heikoimmille on erilaisia keksintöjä kuten kuulosuojaimet, niin voi vain laittaa ne korviin ja säästyy kiistalta. Se meteli korvassa on myös reviireille tunkeutumista, mutta jos sen tekee isokokoinen suurisuinen mölyturpa, niin parempi vain alistua äänelle ja avata tietyksi ajaksi korva-aukko hänen käyttöönsä.
Kyllä ne menee yleensä pois kun kyllästyvät. Kerrostalo on siitä hankala paikka, kun jokaisella on oma tilansa jonka tavallaan omistaa, mutta äänet ei kunnioita näitä tiloja vaan voimakkaimpien yksilöiden "äänitila" on laajempi kuin heikoimmilla.
Tätä on ihan tutkittukin luonnossa esim. sademetsissä joissa meteli on aivan kamalaa.