Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan lähiaikoina sairastaneet, millainen tauti oli?

Vierailija
14.11.2023 |

Lähiaikoina eli tässä kuukauden parin sisään koronan sairastaneet, millasia oireita oli? Jos tiedät että mistä sait tartunnan niin kauan kesti tartunnasta ekoihin oireisiin?

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. viides kuudes päivä menossa. Aluksi kurkku karhea. Seuraavana päivänä tuli tutina ja huono olo. Sitten kaksi kauheaa päivää. Kurkku järkyttävän kipeä, vaikea niellä. Yritin ruokalusikallisen vettä tai kahvi niin pärskintä alkoi, aivan kuin levittäisi ympäriinsä pärskeitä. Jatkuva tauoton kaonta ja yskintä. Kahteen yöhön en saanut nukuttua. Olo oli kauhea. Kuumetta ei mitenkään valtavasti, kuitenkin jonkun verran. Iltaa kohti oireet paheni ja yö oli tauotonta kakomista. Otin Panadolia, ei auttanut. Strepsilsit sama juttu. Sinkki mustaherukka imeskelytabletit ei mitään apua. Luin netistä vinkkejä koronan kotihoitoon, että muka D vitamiineilla ja lämpimällä marjakeitolla helpottaisi. Ainut mikä alkoi miltei saman tien eilen hirveään kurkkukipuun auttamaan oli aspiriini. Googlasin ohjeen kurlauksesta. Join puoli lasillista veteen liuotettua aspiriinia. Se on tutkimusten mukaan paras lääke kurkkukipuun. Kipu hellitti. Ei poistunut kokonaan. Kurkku ei ole enää juurikaan kipeä, viime yönä yskin, sain kuitenkin nukuttua. Burana ja aspiriini auttoi. Nyt on n. viides päivä ja pientä yskähtelyä, ja pientä miltei olematonta kurkkukipua. Olo on kuin korkean paikan leirillä. Vessaan meno on kuin kävelisi pari sataa metriä.Ei kuitenkaan varsinaisia hengitysvaikeuksia.Johonkin on voimat menneet. Olo nyt kuitenkin parempaan suuntaan. Rokotukset olen ottanut, käsiä olen aina pessyt todella huolellisesti. Koronan saaminen ei katso ihmisen peruskuntoa, se voi tulla huippu- urheilijoille. Kotona olen yksin ollut karanteenissa. 

Vierailija
22/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis VIIMEAIKOINA sairastaneet. Lähiaikoina viittaa tulevaisuuteen, eikä kukaan tiedä vielä sairastuuko lähiaikoina koronaan ja jos sairastuu niin miltä se tuntuu.

HEI RELAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä oli päällimmäisenä sellainen outo ja huonovointinen olo vaikka mitään kunnon kuumetta ei ollutkaan eikä nyt mitenkään kunnon räkätautiakaan. Eikä tuo outous kyllä ollutkaan sellaista kuumeen aiheuttamaa "horkkaa" vaan jotenkin oudompaa kun heikotti, huimasi ja tuli sellaisia outoja äkkinäisiä kipuja sinne tänne pitkin kroppaa. Ei jomottanut/särkenyt lihaksia kuten kuumeessa vaan tuo kipu oli enempi sellaista millaiseksi voisi kuvitella vaikka sen jos joku iskisi puukolla tai jollain pistimellä. Toki tässä koronassa se kipu sitten katosikin oikeastaan ihan yhtä äkkinäisesti mitä tulikin ja sitten tuikaisikin jo uudessa paikassa.

Päänsärky oli ainoa mikä oli käytännössä aivan koko ajan, mutta silti päässäkin kävi noita "tuikauksia".

Vierailija
24/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin koronaan lokakuun lopulla. Oireet kesti pari päivää eikä noussut edes kuumetta. Oli vain vähän kipeä olo, yskää ja vähän nuhaa. Yllätyin kun näin testin olevan positiivinen. Olin vähällä unohtaa tehdä koko kotitestin kun oireet oli niin lievät. 

Ensimmäinen koronani ja rokotukset on kunnossa. Ellei toinen poskiontelo olisi alkanut lopuksi oireilemaan ja ne oireet kesti viikon, en olisi huomannut juuri mitään. Tavallisesti minulla tulehtuu molemmat poskiontelot joten siinäkin oli vain puolet normaaleista poskiontelotulehduksen oireista. 

Vierailija
25/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vähätellyt koronaa. En olisi uskonut, että itse sen saan. Sairastettuani sen tiedän, että se on hirveä tauti. Olen lapsena sairastanut tuhkarokot, vesirokot. Mikään ei vedä vertoja koronalle. Oli kuin olisi ollut vähintäänkin " lavantauti tai rutto". Olo oli hirvittävä. 

Vierailija
26/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievä oli. Alkoi kurkkukivulla ja parin päivän päästä tukkoisuutta. Sitten silmissä kirvelyä, jolloin tein testin (mulla edellinenkin korlna tuntui silmissä). Pari päivää vielä väsymyksen tunnetta ja sitten olinkin jo terve. Sairastin 2 vkoa sitten.

Korona vie näön heikkenemiseen. Surullista mutta totta.

Vierailija
27/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neljättä päivää korkeassa kuumeessa, joka on tehnyt olon todella heikoksi. Alussa oli jatkuva päänsärky ja lihassärky sekä kuivaa yskää, jotka onneksi alkavat jo helpottaa, kuume on laskenut vain jokusen asteen (nyt +38,5C). Yllättävän rankka tauti, kun jo lyhyt kävely makuuhuoneesta keittiöön vaatii ponnisteluja.

Vierailija
28/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän etukäteen voi tietää, millaisen taudin saa. Sytyttääkö yhtään? Lähiaikoina vs. viime aikoina? 

Ymmärrämme kyllä, mitä aloittaja tarkoittaa.

Vierailija
30/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen kuullut, on monella tauti ollut raju. 

Varmasti rokotusten teho on jo heikentynyt, kun noin kaksi vuotta sitten sen on viimeksi saanut. 

Jotainhan on vialla kun Suomi johtaa koronakuolematilastoja.

Vierailija
31/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuisikäni ollut miltei kokonaan sairastamatta flunssia. Pitänyt itseäni terveenä, liikun, syön monipuolisesti, juon vettä tarpeeksi. Ajattelin etten saa koronaa. Huolehdin käsihygieniasta. Kuinka ollakkaan. Reilu viikko sitten tuli korona, ja otti parissa päivässä luulot pois. Rankka tauti. Panadolit ei mitään hyötyä. Minäkin kurlasin kun kurkkukipu oli sietämätön niin aspiriinivedellä kurkkua. Auttoi. Googlaa Aspiriini korona. Yhdellä lasillisella kunnon kurlaus. Toisesta pari kurlausta ja loput join. Burana myös tulehduskipulääke. Nyt jo helpottanut. Voimiin korona kävi. Pitää huilata kesken kävelyn 

Vierailija
32/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatartunnat lisäävät ihmisten riskiä sairastua diabetekseen, aivohalvauksiin, sydänsairauksiin ja muihin pitkäaikaissairauksiin, mutta asiantuntijat varoittavat, että voi kestää vuosikymmeniä ennen kuin kaikki vaikutukset tunnetaan.

Northlandin päivystyslääkäri Gary Payinda sanoi, että jotkut virukset, jotka ennen aiheuttivat terveille aikuisille tuskin nuhaa, vievät nyt ihmisiä sairaalaan.

"Nyt tavallinen terve keski-ikäinen henkilö saapuu päivystykseen pahan RS-viruksen vuoksi. Se on meille melko uutta"

https://www.1news.co.nz/2023/09/13/covid-may-have-permanently-damaged-p…

Vierailija
33/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin pari viikkoa sitten.

Alkoi aamulla etovana olona (eka meinasin, että on vatsatauti) ja hirveä päänsärky + väsymys. Lievää kuumetta. Pari päivää leväten ja helpotti. Sitten tuli yskää, karhea kurkku ja tosi lievää nuhaa.

Lapsella kova kuume, päänsärkyä, vähän yskää ja silloin tällöin aivasteli.

Vierailija
34/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään koronaa ja 0 rokotetta😊

Vierailija
35/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa sitten sairastuin. Ensin päänsärkyä ja maha sekaisin. Luulin tässä vaiheessa että oli migreeni. Sitten tuli kurkku kipeäksi, alaraajoja särki todella paljon. En saanut kuumetta vaan alilämpöä oli reilusti. Pyörrytti ja heikotti, tämä jatkuu vieläkin ja nuha nyt viimeisenä. Kolmas korona itsellä ja tämä helpoin, kevyempi kuin paha flunssa. Lepäsin paljon, halusin taudin nopeasti pois ilman jälkitauteja. Akuutti vaihe kesti alle viikon. Kolme rokotusta otettu.

Vierailija
36/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotiaalla pojallani nyt ensimmäinen korona. Reilu viikko sitten oli pe ja la kuumetta (silloin testi negatiivinen). Su kuumeeton ja maanantaina kouluun. Oli koulussa 3 päivää ma-ke ja torstai aamuna oksensi ja teki perjantaina testin, joka hyvin haalealla viivalla positiivinen. Pojalla siis oksentaminen jäi yhteen aamuun, hieman päänsärkyä, palelua ja väsymystä (kuume ei noussut). 

En sitten tiedä oliko korona jo viikkoa aiemmin vaikka testi näytti negatiivista, vai tuliko korona vasta viikkoa myöhemmin. Poika teki nyt pe-su neljä testiä ja kolmeen tuli haalea viiva ja yhteen ei tullut.

Vierailija
37/115 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla hajuaisti lähti, kauanko aikaa se oli poissa? Mulla toista päivää poissa.

Vierailija
38/115 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvässä kunnossa ja urheilen. Korona oli kova. Kuumetta, kurkkukipu, yskä, nuha ja aivan jäätävä väsymys. Kesti pari viikkoa lokakuussa. En ole kunnossa vieläkään. 

Vierailija
39/115 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. viides kuudes päivä menossa. Aluksi kurkku karhea. Seuraavana päivänä tuli tutina ja huono olo. Sitten kaksi kauheaa päivää. Kurkku järkyttävän kipeä, vaikea niellä. Yritin ruokalusikallisen vettä tai kahvi niin pärskintä alkoi, aivan kuin levittäisi ympäriinsä pärskeitä. Jatkuva tauoton kaonta ja yskintä. Kahteen yöhön en saanut nukuttua. Olo oli kauhea. Kuumetta ei mitenkään valtavasti, kuitenkin jonkun verran. Iltaa kohti oireet paheni ja yö oli tauotonta kakomista. Otin Panadolia, ei auttanut. Strepsilsit sama juttu. Sinkki mustaherukka imeskelytabletit ei mitään apua. Luin netistä vinkkejä koronan kotihoitoon, että muka D vitamiineilla ja lämpimällä marjakeitolla helpottaisi. Ainut mikä alkoi miltei saman tien eilen hirveään kurkkukipuun auttamaan oli aspiriini. Googlasin ohjeen kurlauksesta. Join puoli lasillista veteen liuotettua aspiriinia. Se on tutkimusten mukaan paras lääke kurkkukipuun. Kipu hellitti. Ei poistunut kokonaan. Kurk

Tämä. Vessassa käynti on kuin puolimaraton, jonka jälkeen pari tuntia tajuttomuuden rajamailla. Kauhea tauti.

Vierailija
40/115 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievä oli. Alkoi kurkkukivulla ja parin päivän päästä tukkoisuutta. Sitten silmissä kirvelyä, jolloin tein testin (mulla edellinenkin korlna tuntui silmissä). Pari päivää vielä väsymyksen tunnetta ja sitten olinkin jo terve. Sairastin 2 vkoa sitten.

minulla oli pari viikkoa sitten tuollaisia oireita ja ajatus käväisi päässä, että onkohan tämä koronaa, mutta en tehnyt silti testiä. (pari kertaa myös yskäisin) Jos oli koronaa, niin oli lievä minullakin. toinen läheiseni, jonka kanssa sairastuttiin samaan aikaan, potee tautia vieläkin. Meillä oli sama virus, koska sairastuttiin samaan aikaan ja samoilla oireilla, mutta hän iäkkäämpänä ja perussairaampana kärsii oireista edelleen. ääni on maassa. hänellä oli myös koronalle sopiva ns. brain fog. Ei ole hänkään käynyt testeissä. Sanoi, että jos joutuu sairalaan, niin testaavat kyllä siellä, joten mitä turhia testailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan