Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan lähiaikoina sairastaneet, millainen tauti oli?

Vierailija
14.11.2023 |

Lähiaikoina eli tässä kuukauden parin sisään koronan sairastaneet, millasia oireita oli? Jos tiedät että mistä sait tartunnan niin kauan kesti tartunnasta ekoihin oireisiin?

Kommentit (115)

1/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein positiivisen koronatestin lauantaina eli kolme päivää sitten. Ainut oire on tukkoiset poskiontelot.

Vierailija
2/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä oli. Alkoi kurkkukivulla ja parin päivän päästä tukkoisuutta. Sitten silmissä kirvelyä, jolloin tein testin (mulla edellinenkin korlna tuntui silmissä). Pari päivää vielä väsymyksen tunnetta ja sitten olinkin jo terve. Sairastin 2 vkoa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkikuolema oli itselläni ensioire, miettikää sitä

Vierailija
4/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kuume

Vierailija
5/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides päivä menossa ja alkaa helpottaa. Kuumetta 38.5, lihassärkyä, ihoarkuutta, yskää, vähän nuhaa. Haju- ja makuaisti täysin kateissa.

Vierailija
6/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova yskä, 39 asteen kuume ja väsymys. Sairastin koronan lokakuussa ja kerta oli ensimmäinen.

Vierailija
7/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kurkkukivulla, ääni käheä. Lihaskipuja vaihtelevissa paikoissa, sellaisia tuikkauksia eri puolilla kehoa muttei jatkuvasti. Päänsärkyä. Ei kuumetta. Nuha lopuksi, yskä jatkui 2vkoa. Hajuaisti lähti pariksi päiväksi. 

Sairastin n. 3.vko sitten

Vierailija
8/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vko sitten su alkoi, sairastan vieläkin, eli nyt on 10.pvä. Oletetusta tartunnasta oireiden alkuun 2 vrk. Kuumetta vain vrk:n verran, mutta järkyttävä räkäisyys, limaisuus ja tukkoisuus sitkeällä yskällä höystettynä on vieläkin päällä. Olen astmaatikko, vaikuttanee asiaan. V-mäinen tauti.

Vierailija
9/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää sitten sairastuin, tarttui miehestä, jolla tauti alkoi vajaa viikkoa aiemmin. Ei  kuumetta, ei mitenkään erikoisen paha olo, yhtenä yönä oli kurkku kipeä, sitten kolme päivää nuhaa, vähän tukkoisuutta. Ei vaikuta arkeen mitenkään. Tämä oli minun toinen korona, ensimmäinen oli noin vuosi sitten.

Vierailija
10/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis VIIMEAIKOINA sairastaneet. Lähiaikoina viittaa tulevaisuuteen, eikä kukaan tiedä vielä sairastuuko lähiaikoina koronaan ja jos sairastuu niin miltä se tuntuu.

Vierailija
11/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume kesti 4pv ja sahasi välillä 37,2-38,5. Olo oli hutera ja väsynyt. Päivittäin otin max annoksen panadolia. Ilman panadolia kuume olisi ollut yli 39. Kuumeen päättymisestä on jo kulunut viikko, mutta kotitestiin tulee vieläkin himmeä toinen viiva. Kauan näyttää menevän, että virus katoaa elimistöstä.

Vierailija
12/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkukipu sellainen iltaa ja yötä kohti viiltävä. Vihlontamaisesti noussut kuume. Päänsärky. Nuhaa ja paljon niistämistä. Yskä semmonen kuiva. Muutaman hengenahdisituskohtauksen sain eli en hetkeen saanut henkeä, yritin yskiä ja meinas oksettaa. Haukoin ja haukoin, avasin ulko- oven. Sitten koski käsiä ja rintakehää kohtauksen jälkeen.

Lihaskipuja, huimausta ja ihan kauheaa väsymystä. Itkin paljon.

Lääkityksenä mulla oli burana 600mg n. 3- 4 krt vuorokaudessa ja valkoliekki valkosipulia murskana, väkisin yksi iso ruokalusikallinen päivässä. Lepäsin paljon eli koko ajan . Vitamiineja napsin. Monivitamiinit, sinkki, d, c, kalkkitablettejakin. Ruokahalu ei mennyt , söin sitä sun tätä.

Koronassa on tosi tärkeää, että malttaa levätä. Ja vaikka kaikki mahdolliset asiat huolettaisi, esim. taloudellinen toimeentulo, on vaan RAUHOITETTAVA ITSENSÄ eikä ESIM. PARACETAMOLIA SAA OTTAA LIIKAA, SE VOI TUHOTA ESIM. MAKSAN. 

JOS EI MALTA LEVÄTÄ JA ALKAA ESIM. JUODA ALKOHOLIA ROMMITOTI MUKAANLUKIEN TEKEE ITSELLEEN TODELLA PALJON HALLAA, ETENKIN JOS KÄYTTÄÄ ALKOHOLIN KANSSA SÄRKYLÄÄKKEITÄ.

Korona on tauti, jonka kanssa ei ole leikkimistä. Jälkitaudit ja komplikaatiot ovat mahdollisia. Verenmyrkytyksetkin mahdollisia.

JOS SULLA ON MIELENTERVEYDELLISESTI VAIKEA RAUHOITTUA SAIRASTAMAAN KORONAA, OTA YHTEYS ESIM. PAIKKAKUNTASI MIELENTERVEYSPUHELIMEEN YMS. ESIM. AUTTAVAAN PUHELIMEEN JA LÄHEISIISI, JOTTA HE OSAISIVAT OHJATA SINUA ESIM. SAIRAALAHOIDON PIIRIIN ETTEI TILANTEESI PÄÄSE PAHAKSI.

Voimia kaikille koronaa sairastaville, kohta paistaa aurinko sullekin :) !

Vierailija
13/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä nuhaa ja yskää koko perheellä. Varmaan koulusta tai päiväkodista joku lapsista sen saanut. Aikuisilla ja koululaisilla rokotteet. Kaikilla yhtä lievä tauti.

Vierailija
14/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.päivä väsymys ja toispuolinen kurkkukipu

2.päivä mm. voimattomuus ja lihas- ja nivelsäryt

5.päivä nousin makuulta

pientä nuhaa ja yskää, nenän tukkoisuutta, känninen olo, ei kuumetta lainkaan

...

18.päivä tänään hieman vielä nuhaa ja yskää, roskia viedessä kokonaisvaltainen hiki

Vierailija
15/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin viikko sitten. Oireina korkea kuume, makuaisti ja hajuaisti pois, nuha, tukkoisuus öisin, pahoinvointi. Mulla oli pahempi kuin normi flunssa.

Vierailija
16/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pvää altistumisesta alkoi lihassärky ja kurkkukipu. Kahden pvn kuluttua oireiden alkamisesta posit. testi. Päänsärkyä, väsymystä. Haju ja maku hukassa edelleen. Jos tällä selviän niin tyytyväinen olen, ei mitenkään sietämätöntä. 

Vierailija
17/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenätesti postiivinen 4. päivänä, noin viikon ajan positiivisia testejä

nro 16

Vierailija
18/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 37.5 kuumalla perjantaina ja lauantaina tein positiivisen testin. Paljon räkää, kovaa kurkkukipua ja huonoa oloa eiliseen saakka. Tänään vielä räkää nenässä ja yskittää jonkin verran. Aioin mennä huomenna töihin. Yskä jatkuu varmaan ainakin pari viikkoa. Edellinen korona 1.5 vuotta sitten ja oli lievempi oireiltaan. Rokotuksia otettu 3 silloin kun niitä jaetttiin; taisi olla tammikuussa 2022 viimeisin rokote.

Vierailija
19/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 3 viikkoa sitten, ei kuumetta 37,8 , onko sitten lievä kuume, kurkku vähän oli kipeä, nuhaa, ruokahalua ei juuri ollut mutta otinkin vahvaa B vitamiinia. Väsytti mutta olin pedissä muutaman pvän , ulkoilin hieman. Ei paha. 

Vierailija
20/115 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.päivä väsymys ja toispuolinen kurkkukipu

2.päivä mm. voimattomuus ja lihas- ja nivelsäryt, päänsärky

5.päivä nousin makuulta

pientä nuhaa ja yskää, nenän tukkoisuutta, känninen olo, ei kuumetta lainkaan

...

18.päivä tänään hieman vielä nuhaa ja yskää, roskia viedessä kokonaisvaltainen hiki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä