Koronan lähiaikoina sairastaneet, millainen tauti oli?
Lähiaikoina eli tässä kuukauden parin sisään koronan sairastaneet, millasia oireita oli? Jos tiedät että mistä sait tartunnan niin kauan kesti tartunnasta ekoihin oireisiin?
Kommentit (115)
Kuumetta, kurkku kipeä, limaista yskää, niveliä kolotti. Outo väsymys: puolen tunnin rauhallinen kävelylenkki koiran kanssa tuntuu maratoniin verrattavalta suoritukselta ja vie sohvanpohjalle huilaamaan tunniksi.
Outoa on se, että olin ensin kolme päivää sairauslomalla koska oli juuri tuo outo väsymys ja ns. puolikuntoinen olo, ehkä vähän lämpöäkin. Ei kuitenkaan paha flunssa. Sitten tokenin ja olin neljä päivää töissä ihan terveenä, ei mielestäni mitään oireita. Sen jälkeen nousi korkea kuume ja tein positiivisen koronatestin. Tauti kesti kolme päivää.
Positiivisesta koronatestistä on nyt kaksi viikkoa ja olen ollut töissä aivan normaalisti, mutta en koe, että vieläkään olisin täysin terve. Väsyn siivotessa tai koiralenkillä nopeasti, ja esimerkiksi eilen illalla oli taas tosi flunssainen ja kuumeinenkin olo - meni kyllä ohi särkylääkkeillä ja pitkillä yöunilla. Limainen yskä jatkuu edelleen.
Kuume alkoi maanantaina. Tiistai-aamulla nenä oli tukossa ja eilen tein kotitestin joka näytti koronaa. Nyt keskiviikkona heräsin yöllä karmeaan kurkkukipuun ja vatsa oli sekaisin. Puolilta päivin kipu on hellittänyt ja pieni nuha jatkuu. Veikkaan, että sairastuin perjantaina töissä
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä olen kuullut, on monella tauti ollut raju.
Varmasti rokotusten teho on jo heikentynyt, kun noin kaksi vuotta sitten sen on viimeksi saanut.
Jotainhan on vialla kun Suomi johtaa koronakuolematilastoja.
Lieneeköhän se vika niissä tilastointitavoissa. Muu selitys ei tunnu oikein todennäköiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että oli koronaa kun kotitestit ei ole luotettavia
Kyllä positiivinen tulos on yleensä luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Korona on tavallinen flunssa. Vain ääliöt uskoi ruumisarkkuihin sun muihin. Vain tomppelit ostelee raskaustestin näköisiä testejä ja testailee koronaa.
Meidän sairaalassa viime viikkoina useita koronakuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Jos hirveän nuori uskoo hömpötykseen nimeltä Korona, en syytä nuorta, vaan täysin vastuutonta mediaa ja virkamiekoneistoa. Ei monikaan osaa kuvitella, että tuollaisesta voidaan valehdella. Mutta luulisi useamman aikuisen jo tajunneen jotain.
Kummasti vaan meilläkin sairaalassa siihen kuollaan. Ei flunssaan juurikaan kuolla.
Tuttavapiirissä: kovaa kuumetta, yskää, kurkkukipua, kovaa päänsärkyä, totaalinen väsymys, vatsavaivoja, ei välttämättä kaikilla kaikkia näistä. Pahimpien oireiden kesto 2-5 päivää. Tosi monet sairastaneet.
2 pv kuumetta, sitten ihan järkyttävä kurkkukipu ja nielun limaisuus. Olen yskinyt varmaan 2 litraa limaa kurkusta. Vieläkin tulee tavaraa, päivä nro 9 menossa. Sain taudin lapselta, 1. korona meille.
Oli pahempi kuin normiflunssa, mutta ei niin paha kuin ensimmäisellä kerralla. En tiedä mistä tuli.
1. päivä: Kurkussa tuntemusta, vähän väsynyt olo, mutta puuhailin kaikkea normaalia, kun en tiennyt tiennyt taudista.
2. päivä: Kova kuume, laski lääkkeillä. Kurkku kipeänä ja kova lihaskipu. Kuivaa yskää. Väsynyt olo.
3. päivä: Matalahkoa kuumetta ja kova väsymys. Kurkku tuli viiltävän kipeäksi illalla ja yöllä, toispuoleisesti. Lihaskipua. Yskä
4. päivä: Pientä lämpöä, väsymykstä ja pientä lihaskipua. Kurkku edelleen iltaisin kuin tulessa. Pieni kuiva yskä.
5. päivä: Kurkku vielä hieman kipeänä. Kuiva yskä, mutta ei lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Korona on tavallinen flunssa. Vain ääliöt uskoi ruumisarkkuihin sun muihin. Vain tomppelit ostelee raskaustestin näköisiä testejä ja testailee koronaa.
Minun piti tehdä testi, sillä ilman positiivista testitulosta en olisi saanut koronalääkkeitä.
Päivä 16 ja vatsavaivat alkoivat uudestaan. Korona käynyt läpi monta elinjärjestelmää. Jo aiemmin ruoansulatuskanavan mutta nyt se alkoi taas. Välissä kolme oireetonta päivää. Testi negatiivinen jo neljä päivää sitten.
Korona ei ole tavallinen flunssa. Tietysti on eri asteista.
Kunto on nollassa, kun on monta päivää liikkumatta. 1/2 tunnin kävelylenkkikin ottaa voimille.
Lisään oirelistaan pahantuulisuuden ja heikkohermoisuuden. Ainoa mistä tämä voi johtua on korona. Olin niin hyväntuulinen ennen sitä. Nyt pelkään että saan sen uudestaan. On hirveä sairaus josta ei välttämättä toivu koskaan. Pelkään että mulla ei ole yhtä hyvä tuuri enää ensi kerralla.
VIIMEaikoina. LÄHIaikoina viittaa tulevaisuuteen466
Inhottava. Ei kovin paha, mutta aaltoilee ikävästi ja nyt kun hakkaava yskä on jo melkein poissa, alkoi vatsakivut. Pääkipua ja väsymystä myös, viikon jo kestänyt. Selkeästi erilainen kun flunssa.
Sama täällä. Tuntisin itseni erittäin petetyksi, jos olisin ottanut rokotteet ja silti sairastaisin rajusti.
Paineinen päänsärky toisella ohimolla. Tällaista ei ole ollut koskaan aiemmin joten liittyy kotonaan. Testi oli pos. viikon, nyt neg. jo viisi päivää, silti näemmä tulee uusia oireita vielä. Päivä 17 koronaoireiden alusta.
Sain juuri positiivisen testituloksen. Pari päivää oli väsymystä, tänään on käynyt oksu monesti kurkussa ja kuume nousi nopeasti. Sairastin koronan myös kesällä, ja silloinkin alkuoireina oli väsymys, oksentelu ja nopeasti nouseva kuume. Tukkoisuus ja yskä tulivat myöhemmin, ja kurkku oli toispuoleisesti todella kipeä.
Meillä oli just kolmas korona. Mies sai taudin töistä ja makasi petissään torstai iltapäivästä maanantaihin, sillä oli yskää ja kuumetta. Lapsilla vähän niiskuttelua ja pääkipua. Itellä epämääräisempiä oireita, pöhnä olo, väsymystä ja ripsu, tätä oli viikonlopun. Miehellä on rokotukset, mulla ja lapsilla ei ole.