Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole mitään allergioita tai yliherkkyyksiä, minkälaisissa olosuhteissa elitte varhaislapsuutenne?

Vierailija
14.11.2023 |

Niin? 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiratalous. 

Vierailija
2/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalla. Kotona oli koiria, lehmiä, hevosia ja poroja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä jossa vanhemmat röökasivat koko ajan sisällä ja autossa. Siskoni sai kaikki mahdolliset allergiat.

Vierailija
4/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalissa perheessä normaaleissa olosuhteissa. Vanhemmat tosin tupakoivat autossa.

Vierailija
5/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläiskaupunginosassa.

Vierailija
6/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatilalla. Kotona oli koiria, lehmiä, hevosia ja poroja. 

Poroja siis ruokittiin talvella ulkona ja istuin reessä heinäkasan päällä heittäen heinätukkoja poroille. 

Vierailija
7/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali perheestä, tai sen ajan perheestä jossa oli viikko siivous. Kesät oltiin saaressa teltta majoitus ja ruoka nuotiolla, joka viikonloppu ja joskus koko viikko.

Vierailija
8/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalissa perheessä. Kaksi kissaa, eivätkä vanhemmat olleet siivoushulluja. Vietimme paljon aikaa ulkona ja olenkin syönyt ihan tarpeeksi hiekkaa ja risuja lapsena. :D 

Vierailija
9/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla. Liikuin paljon metsässä. 

Vierailija
10/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkiperhe jossa ei pelätty mutaa ja hiekanmaistelua. Kaksi kolmesta sisaruksesta on allergisia. 

Vierailija
11/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa, jossa pihalla pyörittiin hiekkalaatikossa. Maalla asui molemmat isovanhemmat, joiden kukkapenkissä tuli kaiveltua multaa ja ehkä syötyä. Lisäksi oli lehmiä, lampaita, koiria ja kissoja. Ja pappa antoi juuri lypsettyä maitoa emalimukista. 😄

Vierailija
12/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan mikään huippu siisteystaso ollut. Olin lapsena paljon ulkona pihalla, metsässä ja kädet mudassa/hiekassa tämän tästä. Ulkoilevia kissoja oli kotona ja myös muutamia jyrsijöitä lemmikkeinä. Myöskään mun sisaruksilla ei ole allergioita.

Puolisolla oli lapsesta saakka ärhäkkä kissa-allergia (iho- ja silmäoireita), mutta siedättyi muutamassa viikossa kun hankittiin oma kissa eikä oireile enää ollenkaan. Voi siis hyvällä tuurilla allergiat muuttua aikuisiälläkin.

Vierailija
13/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuttiin taajamassa, perussiistiä oli. Ei lemmikkejä. Syötiin tavallista kotiruokaa. Kesät oltiin maalla ja rauhassa sai kuokkia ja touhuta. Ensin olin perhepäivähoidossa, päiväkotiin 4 tai 5-vuotiaana. Kahdella sisarellanikaan ei ole mitään allergioita. 

Vierailija
14/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä allerginen, veljeni ei. Pari ensimmäistä vuotta maaseudulla, sen jälkeen suurehkossa kaupungissa.

Vierailija
15/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kaupungissa. Kissatalous. Kesällä mökkeiltiin.

Vierailija
16/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla. Leikittiin lapsuus luonnossa ja kaikilla oli jonkin sortin lemmikki kotonaan. Sitten piti lähteä kaupunkiin ja joka toisella siellä tutustuneella ihmiselä oli joku allergia ja mielenterveysongelma. Perunoiden keittäminen ja sulakkeiden vaihtaminenkin piti niille näyttää. Melkoista porukkaa.

Vierailija
17/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskodissani oli paljon koiria, kissoja, lemmikkijyrsijöitä ja undulaatteja koko lapsuuteni. Minua ei ihan hirveän tarkkaan aina ehditty vahtia, koska lapsia oli monta, joten minä pääsin tutkimaan monia  ei välttämättä siistejä paikkoja ja maistamaan esim. hiekkaa ja multaa.

Vierailija
18/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa 2 kissan kanssa röökaavien vanhempien kanssa, kunnes isosisko tuli allergiseksi. Itsellä ei allergioita, siskolla kaikkea mahdollista.

Vierailija
19/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa omakotitalossa, ei lemmikkejä. Pihalla ja metsässä leikittiin paljon kavereiden kanssa, kesäisin mökillä.

Vierailija
20/50 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja ja koiria oli, ei kontaktia muihin eläimiin. Paitsi sammakoita pyydystettiin ojista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän