Te, jotka pudotatte painoa/ näette vaivaa sen ylläpitämiseksi. Mikä on kompastuskivenne?
Onko siis tietty kellonaika esim lasten nukkumaanmenon jälkeen? Tai tietty herkku? Tai viikonloppu tms.
Missä tilanteissa tulee eniten haasteita?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai- ja lauantai-illat on itselle ollut haastavimpia. Nyt oon toki saanut siihen vähän ryhtiä kun ostan molemmille illoille jotain pientä herkkua! Esim. perjantaina syön pienen pussin sipsiä ja dippivihanneksia, ja lauantaina ostan itselleni 100g irtokarkkia, yhden pullan, leivoksen tms. Päälle vielä liikuntaa niin paino putoaa ja ei tee mieli syödä kaksinkäsin. :)
80/20 on minusta ihan sitä perusarkea. Kun syö 80% terveellisesti voi sallia myös ajoittaisia herkkuja.
juu mutta painonpudotuksessa se ei toimi.
Toimiihan, mutta laihtumisen fysiologia ei vaan sovi hätähousuille. Kun laihduttaa pitäisi pyrkiä elämään mahdollisemman normaalia elämää eli kaikkea saa syödä ja juoda kunhan muistaa kohtuuden. Terveellinen ruokavalio on elämäntapa, ei kuuri.
Karkkikaupassa tulee aina ostettua liikaa ja kun leivon tulee popsittua ja iltaisin kun katson telkkaria niin ihan huomaamatta menee levy suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantai- ja lauantai-illat on itselle ollut haastavimpia. Nyt oon toki saanut siihen vähän ryhtiä kun ostan molemmille illoille jotain pientä herkkua! Esim. perjantaina syön pienen pussin sipsiä ja dippivihanneksia, ja lauantaina ostan itselleni 100g irtokarkkia, yhden pullan, leivoksen tms. Päälle vielä liikuntaa niin paino putoaa ja ei tee mieli syödä kaksinkäsin. :)
80/20 on minusta ihan sitä perusarkea. Kun syö 80% terveellisesti voi sallia myös ajoittaisia herkkuja.
juu mutta painonpudotuksessa se ei toimi.
Päivitä itsesi vuoteen 2023. Enää ei suositella mitään sairaaladieettiä vaan linja on sallivampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuvat voimavarat. Kun kaikki energia menee siihen että pysyy edes jotenkin hengissä työpäivän ajan, on ihan sama mitä suuhunsa mättää.
Eli ne elintavat on päin persettä ja syytät puuttuvia voimavaroja?😂
Eri, mutta tässä ei ole mitään naurettavaa. On ihan tunnettua, että tapojen muutokset on vaativia ja energiaa vaativia projekteja, joihin ei välttämättä pysty, jos kaikki voimat menee sillä hetkellä arjesta selviämiseen.
Ruokavalio, liikunta ja lepo on juuri niitä asioita jotka tukee sitä arjessa jaksamista. Itsestään huolehtimen on sitä perusarkea eikä mikään vaativa projekti.
Melkein toivon, että olet itse vielä joskus tilassa, jossa
En ole nytkään lähes kolmeen viikkoon tehnyt ruokaa.😂 Mistä olet saanut sen käsityksen että terveellinen ruokavalio orjuuttaa hellan viereen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jopa jotkut fitness -urheilijat viettävät "cheat meal" -päivää kerran viikossa, jolloin saa syödä vapaasti mättöruokaa.
Terveellisessä ruokavaliossa kyse on sen keskiarvosta, ajoittaiset herkut eivät sitä pilaa. Tämä toimii sitten toisinkin päin; satunnaiset salaattiannokset eivät ruokavaliota terveelliseksi muuta, jos pääsääntöisesti mättää pikaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä lihon silloin kun olen onnellinen. Nautin elämästä täysillä. Silloin kun masentaa ei ruoka maistu ja paino putoaa huomaamatta.
Samoin. Myös aktiivisuus ja liikkuminen lihottaa, silloin on kova nälkä. Stressi, masennus ja ahdistus = upea hoikkuus. Alkoholikaan ei lihota, koska seuraavana päivänä ei jaksa syödä. Painon ja hyvinvoinnin suhde on käänteinen.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuvat voimavarat. Kun kaikki energia menee siihen että pysyy edes jotenkin hengissä työpäivän ajan, on ihan sama mitä suuhunsa mättää.
Tämän kyseenalaistan. Jos olisi ihan sama, niin yhtä hyvin voisi sitten suuhunsa mättää jotain kevyempää ja terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 lasta jättää täyden lautasellisen ruokaa syömättä, en halua sitä roskiin heittää niin menee omaan suuhun.
Miksi ihmeessä?? Mielestäsi parempi että lihot kuin se että ruokaa menee roskiin (koska Afrikan lapsilla on
Lopeta ruuan valmistus.
Leivo tuoreita sämpylöitä
Laita kaappiin
Kevyt juustoa
Jogurttia
Hyvää leikettä , josta kaikki tykkää
Esille tuoreita hedelmiä(sesongin mukaan)
Valmiiksi pestynä.
Sit syövät jos on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ne elintavat on päin persettä ja syytät puuttuvia voimavaroja?😂
Eri, mutta tässä ei ole mitään naurettavaa. On ihan tunnettua, että tapojen muutokset on vaativia ja energiaa vaativia projekteja, joihin ei välttämättä pysty, jos kaikki voimat menee sillä hetkellä arjesta selviämiseen.
Ruokavalio, liikunta ja lepo on juuri niitä asioita jotka tukee sitä arjessa jaksamista. Itsestään huolehtimen on sitä perusarkea eikä mikään vaativa projekti.
Melkein toivon, että olet itse vielä joskus tilassa, jossa
Oletko 80 vuotias?
Vaihtaako joku vaipan
99 prossaa syö ja paskoo itse:)
Koska ilmaiset haluavasi osallistua ketjun keskusteluun, kiinnostaisi tietää vastauksesi aloitusviestin kysymykseen. Mikä se sinun hankala paikkasi on painonpudotuksessa tai -hallinnassa?
(Asiallinen vastaus kiitos, ei muiden vastausten kommentointia kuten lainaamassani viestissä.)