Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt elämässäsi jonkun päätöksen, joka ei ole ns normien mukaista?

Vierailija
14.11.2023 |

Itse valmistuin yliopistosta filosofian maisteriksi ja kun en löytänyt oman alan töitä, lähdin opiskelemaan sosionomiksi ammattikorkeakouluun. Jotkut ovat ihmetelleet päätöstä hypätä maisterista amk-opiskelijaksi. Mutta mielummin työllistetty sosionomi kuin työtön maisteri

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin myrkyt ottamatta

Vierailija
2/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofian maistereita koulutetaan ihan liikaa. Itsekin just valmistuin ja työtilanne näyttää toivottomalta. Olen nyt päättänyt ryhtyä taiteilijaksi, mikä ei ehkä ole se kaikista tavanomaisin vaihtoehto eikä kovin moni katso tätä hyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin karsean lapsuuden ja nuoruuden, ja kirsikkana kakun päälle sairastuin vakavasti nuorena aikuisena. Tämän seurauksena ja varmasti myös jo kertyneiden traumojen seurauksena sairastuin myös psyykkisesti. 

Elämänjuna meni ohitseni, ja seuraavakin ja sitä seuraava. 

Päätin, että en suostu häpeämään. En julista omaa tilannettani mihinkään, tietenkään, mutta en myöskään peittele sitä että minulla on nyt loputtomasti vapaa-aikaa itselleni. Puolison avulla minulla on myös ihan kiva elintaso. Hiljalleen käyn läpi elämääni ammattilaisten luona ja muuten olen kotirouva.

Toinen päätös oli jäädyttää välit vanhempaan, joka oli eläessään sadistinen alkoholisti. Tämä on kummastuttanut muita, koska "onhan se sentään sun äiti" ja "äidit aina haluaa lapsilleen parasta". 

Vierailija
4/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut omistaa elämäni henkiselle etsinnälle, johon kuuluu päätös elää yksinäisyydessä, ilman parisuhdetta tai lapsia, ja selibaatissa. Vähän kuin luostarielämää, mutta luostarien tai järjestäytyneiden uskontojen ulkopuolella. 49-vuotias olen nyt, olen pysynyt päätöksessäni tähän asti.

Vierailija
5/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonkin, eikä aina voi puhua päätöksistä.  Joskus on go with flow. 

Vierailija
6/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön homoseksuaali narkomaani basisti, mutta onnellinen:)

Vierailija
7/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on fiksu valinta. Miksi sinua moititaan siitä?

Parempi se on käydä kouluja kuin olla työttömänä.

T: tuntematon 

Vierailija
8/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on fiksu valinta. Miksi sinua moititaan siitä?

Parempi se on käydä kouluja kuin olla työttömänä.

T: tuntematon 

Tämä viesti on siis opiskelijalle.

Vierailija
9/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkenut ulos elämästäni ihmiset, joista en erityisemmin pidä. Tämä tuntuu herättävän paljon vastustusta "ei kaikki aina voi olla kivaa!"

Vierailija
10/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin maalle ja elän "off-grid" elämää, eli minulla on omat aurinkopaneelit, kasvatan omat ruoat, käytän ja juon 100% sadevettä, semmosta.

Vierailija
11/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. Eihän tuossa aloittajan opiskelussa ole yhtään mitään erikoista.

Vierailija
12/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritin pitkää useita yrityksiä ja keskityin ns. menestymään ja takomaan rahaa. Sitten oivalsin että ei tässä ole mitään järkeä. Lopetin yritykset ja keskityn nyt elämään maalla yksinkertaista elämää, auttamaan muita ja etsimään sellaista olotilaa, jossa minulla on hyvä olla lähes koko ajan. 

Vierailija
13/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt montakin enkä aio niitä kaikkia avata täällä.

Vierailija
14/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin sairastuneesta miehestä. Elämäni vaikein päätös.

Seurustelen itseäni huomattavasti vanhemman miehen kanssa.

Vierailija
15/26 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin. Mitä sitten?

Vierailija
16/26 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee itsenäisiä päätöksiä koska olen npc.

Vierailija
17/26 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset nuorena. Jo ennen opintojen päättymistä ja ilman mitään tietoa hyvästä työpaikasta. Olen tiennyt jo teinistä saakka hedelmällisyyteen vaikuttavasta sairaudesta ja löysin miehen, jonka kanssa lapset uskalsi tehdä jo nuorella iällä. Saatiin kaksi. Nyt me ollaan nelikymppisiä, lapset teini-iässä ja hyvin ehti opiskella lasten saamisen jälkeenkin alalle, jolla tienaan nyt oikein mukavasti. Hyvin kävi. 

Vierailija
18/26 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja päätin jo teininä, etten halua lapsia. Hyvin on 30 vuotta päätös pitänyt ja vahvistuu päivä päivältä mitä enemmän näen niitä rääkyviä peikkoja 

Vierailija
19/26 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöritin pitkää useita yrityksiä ja keskityin ns. menestymään ja takomaan rahaa. Sitten oivalsin että ei tässä ole mitään järkeä. Lopetin yritykset ja keskityn nyt elämään maalla yksinkertaista elämää, auttamaan muita ja etsimään sellaista olotilaa, jossa minulla on hyvä olla lähes koko ajan. 

Minäkin pyöritin paria yritystä, tosin en niitä omistanut, liki 10 vuotta ja konkurssin jälkeen päätin että se oli siinä. Mikään mahti maailmassa ei saa siihen enää uudelleen. Haaveilen maalle omaan kotiin muuttamisesta ja elämisestä mahdollisimman omavaraisesti. Eläkeikään vielä liki 15 v aikaa.

Vierailija
20/26 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti sinkku vela Suomessa asuessani. M28