Perheenne tulotaso
Ei tarvitse kertoa ammattia, mutta paljonko saat palkkaa, tukia, lapsilisiä yms. tilillesi kuukaudessa nettona? Entä puolisosi, jos sellainen on? Eli mikä on perheenne yhteenlaskettu tulotaso kuukaudessa.
Voin aloittaa itse:
Oma 2500€, puoliso 2800€.
Kommentit (40)
Molemmilla aikuisilla netto 2500-3500 eli 5000-7000/kk kuukaudesta (työmäärästä) riippuen.
Kaksi lasta, joista lapsilisä 199/kk
Kohtuullinen, kaksi aikuista, yksi kissa.
Ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha 2100€/kk. Mies aikuiskoulutustuella 1800€/kk
Lapsilisät vajaa 500€
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha 2100€/kk. Mies aikuiskoulutustuella 1800€/kk
Lapsilisät vajaa 500€
Nämä siis syksystä saakka ja vero prossa 0, koska töissä ollessa kevät/kesä molemmat on maksanut jo liikaa veroja.
Minulla n. 33 000€/kk netto. Repikää siitä.
-Johan Westendistä verotettavat tulot 2022 n. 800 000€
Minun netto 4300 e, miehen 5000 e (miehellä palkan lisäksi verotettavia etuisuuksia). Tukia on tullut elämän varrella lapsilisät kahdesta lapsesta, nyt jo aikuisia. Eli kuulutaan porukkaan joka maksaa suurimman osan Suomen verokertymästä, minä 50 t - 99 t e luokkaan joka maksaa verokertymästä 34% ja mies hieman kovatuloisempana korkeimpaan luokkaan, yli 100 t E/v, ja he maksavat veroista 25%. Tuo kannattaa muistaa jos palkkaa kadehtii. Plus ottaa huomioon panostus uraan: on opiskeltu ahkerasti (mies DI, minä FT), ja tehty töitä tosissaan, muutettu työn perässä jne. Nytkin pidän paussia töistä, teen vielä yhden raportin loppuun iltatöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee yhteensä nettona lapsilisä mukaan lukien kuukausittain 6900 e. Bruttona siis melkein 11 000. En ikimaailmassa opiskeluaikoina olisi voinut kuvitellakaan tällaisia summia ja kuukausituloja. Molemmat opiskelivat sitä, mikä kiinnosti, aloille, joiden työnäkymät eivät olleet itsestäänselvät.
Täällä keskiluokkaisessa arjessa tuo summa ihan vaivatta holahtaa kuukauden mittaan peruselämään. Luksusta on siivooja kahdesti kuussa ja se, etteivät monella sadalla eurolla nousseet kuukausittaiset asuntolainan korot vaikuttaneet päivittäiseen elämänlaatuun. Matkat vain jäävät tekemättä.
Holahtaa taitaa olla juuri oikea sana kuvaamaan teidän rahan käyttöä jos noilla tuloilla ei ole varaa matkoihin (itsellä pienemmät ja helposti rullaltaan lsten kanssa laskettelemassa Lapissa, etelässä ja kaupunkilomilla).
Tai sitten tuolla kirjoittajalla on useampi lapsi kuin sinulla, tulitko ajatelleeksi? Se vaikuttaa sekä arjen menoihin että matkojen hintaan todella paljon.
Netto n 2900eur, mies n 3400eur. 2 aikuista, 2 teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen, netto 1680 kuussa. Ei koskaan mitään tukia.
"Ei koskaan mitään tukia" mutta eläkkeellä olet. Selvitäpä mistä eläkerahasi tulevat.
Nettona jää käteen reilut kolme tonnia, siitä menee kaikki asumiseen yms. Palkka on toki paperilla parempi, lähelle kuutta tonnia.Ei sellaisia summia tilille tule siitä huolimatta.
Minun ja puolison yhteenlasketut tulot 2200€/kk, emme saa tukia. Näillä on pärjättävä.
Palkka 1700, lapsilisä 336, asumistuki 460, elatusmaksut 280, vammaistuet 206. Eli 2982..
Bruttona tienaan 20% perheemme tuloista, nettona 30%.
Vuositulot yhteensä 125 000e
Netto juuri ja juuri yli 3000 rajan. Ei tukia. Asun yksin.
"Eläke xx euroa, ei mitään tukia"
🤨🤨🤨😒😒😒
Te useat jotka kommentoineet näin; eläke on tuki. Mitä ihmettä muuta se olisi?
Palkan netto noin 4800, lisäksi firman tilille kertyy noin 8000-12000 joka kuukausi (olen yksinyrittäjä). Siitä tietysti menee iso osa veroihin ennen kuin rahan saa ulos, ja jonkin verran kuluihin kuten kirjanpitoon, puhelimeen yms) joten lopullista nettoa on vaikea laskea. Sinkku nainen, ei lapsia.
Minun ja miehen eläkkeet nettona yhteensä 3050 €, nuoren toimeentulotuki 405 €.
Omat tulot kk. bruttona n.1800e ja puoliso n. 3000e. Lapsilisät 200e.
Joku 5000 netto voi kuulostaa hienolta, mutta ei se sitä ole perheelliselle Helsingissä. Siis jos yhteenlssketut tulot. Ei surkeaa, mutta ei mitenkään loistavasti. Niillä pärjää kohtalaisesti.