Mikäköhän mua voi vaivata? Flunssa kestänyt kaksi kuukautta ja yhä pahenee.
Mä olen ihan loppu! Toivon lähinnä, etten enää heräisi aamulla. Pari viikkoa sitten söin yhden antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen, mutta nyt taas olo pahenee. Yskään olen syönyt jo pullollisen lääkärin määräämää yskänlääkettä ja verenmaku suussa yskin edelleen. Pää on koko ajan kipee sekä kurkku. Särkylääkettä olen vetäny kohta kuukauden ajan joka päivä ja paljon.
Kävin uudestaankin lääkärillä, joka puhu kuin lapselle ja kysyi, että miksi tulin lääkäriin. Tämän siis kysyi sen jälkeen, kun olin kertonut edellä mainitsemani vaivat. Käski levätä ja seurata oloa. Sanoi vielä, ettei särkylääkkeitä saa syödä sellaisia annoksia, mitä olen syönyt. Mutta vittu, kun on niin huono olo, etten pysty olemaan ilman niitä!
Ottaa niin päähän, kun raskaan syksyn jälkeen olis kaksi viikkoa lomaa ja sekin menee sairastamiseen. Olisko vinkkejä, mille lääkärille kannattaisi suunnistaa? Terveyskeskseen kun ei ilmeisesti kannata enää mennä nöyryytettäväksi.
Kommentit (31)
Sulla taitaa olla superflunssa. Mulla sama homma, on jatkunut jo kolmisen kuukautta, ensin sahaavaa kuumetta, hikoilua, kauhee yskä koko ajan ja nenä tukossa. Nyt kuumeilut on loppunut mutta on tullut tuo poskiontelon tulehdus iloksi ja yskä jatkuu vaan, ja olen onnistunut laihtumaan lisää vielä joulun aikanakin ;-(. En ole käynyt lääkärissä mutta noiden muiden mainittujen lisäksi epäilisin sydänlihaksen tulehdusta. Mutta se olisi näkynyt tulehdusarvoissa sinulla. Ehkä sekin helpottaa kun sait tulokset ja tiedät ettei mitään vakavampaa ole vaikka olo onkin paska.
Kyselin itse neuvoa/kohtalotovereita ehkä n. kuukausi sitten, olitko yksi vastanneista? ;-) Kai tämä tästä taittuu vielä. Pitäis malttaa levätä jos vaan ehtii.
Tsemppiä, niisk.
En mä kyllä ole sitä voinut saada mistään. Yritän pinnistellä, mutta en kyllä keksi mistä sen olisin voinut napata.
Tällä hetkellä, kun särkylääke helpottaa oloa ja jaksaa olla, niin eniten jurppii se, että olen ollut niin helvetin kipeä koko joululomani. Ihan syvältä, että kaks viikkoa meni sängyn pohjalla, enkä edes muista siitä juuri mitään.
Kiitos tsemppauksista.
ap
Arvaan, että lääkäri haluaa auttaa sua sun vaivassa ja siksi varasi sulle ajan. Voiko kyse olla siitä, että olet flunssan päälle vielä ylistressaantunut (= loma ei auta stressiin, stressaa lisää kun lomalla ei saa levättyä) ja siksi se flunssa tuntuu niin raskaalta?
Käytäthän avaavaa nenäsuihketta? Se auttaa jo paljon. Lämmin kaurapussi hartioilla voi auttaa päänsärkyyn.
Itse olen neljättä viikoa kipeä. Viimeiset kolme päivää olin töissä, mutta nyt taas uusi antibioottikuuri keuhkoputkentulehdukseen.
Viime viikolla oli vielä poskiontelon tulehduskin:-) Joten aurinkoa kohti, sano.
Taitaa olla vaan ärhäkämpi virus liikenteessä. Itsekin manguin noita antibiootteja, todennäköisesti turhaan, mutta nyt kuitenkin 10 päivää takana ja 8 päivää edessä antibioottikuuria.
Olo on tosi paska.
No, päivä päivältä lähestyypi maa. Muistakaa, että vuonna 1918 influenssa tappoi enemmän ihmisiä kuin ensimmäinen maailman sota.
Näin illan piristykseksi kaikille meille sairaille, he he hee.
pari viikkoa superflunssan kourissa pärskinyt mamma. Kyllä kai tän itellään vielä jotenkin kestäis mutta kun noilla lapsillakin on, ja sitä on pelottavaa katsoa. Lääkärissä on käyty ja antibiootit saatu kun crp niin korkea, mutta apua ei ole ollut, joten virusta tää lienee. Onko tämä koko maan kattava epidemia vai joku pienempi. Itse ollaan eteläisestä suomesta.
Toi kuullostaa siltä et kipeenä vaan mennään töihin eikä anneta missään välissä elimistölle aikaa parantua kunnolla.
Ja miten sä ap vedät noin paljon särkylääkkeitä ja vielä sekaisin? Sun päänsärkys varmaan johtuu niistä (lueppa käyttöohjeet).
Ja kohta sulla on vaivanas myös mahahaava...
ei siinä mikään lääkäri pysty tekemään mitään ihmeitä, eivätkä lääkkeet auta peruskunnon kohentamiseen. Juo paljon vettä, lepää, syö terveellisesti (kaikki sokeri- ja vehnäjauhotuotteet kokonaan pois vähäksi aikaa, paljon c-vitamiinia ja vihreitä kasviksi, ota c-poretabletteja kaksinkertainen määrä, beroccaa tms. vitamiinivalmistetta, valkosipulikapseleita tai valkosipulia tuoreeltaan leivän päällä (voi olla että maha ei kestä) jne.
Ei kukaan muu voi sinua auttaa peruskunnon kohentamisessa kuin sinä itse. Itse valitset, mitä suuhusi pistät, eli jos pistät sinne terveyttä edistäviä aineita, terveytesi edistyy. Eihän kukaan laita kuvainnollisesti sanoen, lyijyllistä bensaa lyijyttömään autoon ja oleta että se toimisi kunnolla sen jälkeen...
Meillä: Lapsi pari viikkoa flunssa - kuumetta, mies keuhkoputken tulehdus ja mulla flunssa. Mahdollinen astma, kun yskä-lima ei mene pois. Olen ihan poikki. Nukuin viime yönä 12 tuntia. Korvia kutittaa ja henki ei kulje. Arvon tassä itseni kanssa, että menisinkö maanantaina töihin vai en. Yksi antibioottikuuri syöty.
Mene yksityiselle lääkärille esim. Mehiläiseen. Saat hyvää ja asiallista kohtelua. Voit mennä koska tahansa päivystykseen, se on sun oikeus. Sanovat lekurit ihan mitä hyvänsä.
Tuli mieleen se nainen jolla oli leukemia.
Oli karmeeta. Mä päättelin, että yskä teki sen kurkun niin kipeeksi, siis yskin sen hajalle. Sen seurauksena jouduin syömään monta viikkoa buranaa monta kertaa päivässä. Töissä oli aivan täysin kamalaa olla, mutta saikkuakaan en saanut, vaikka lääkärissä itkin :-( Nyt on jo parempi olo, vähän vielä yskittää mutta suht normaali olo.
Minulla on kerran aiemmin ollut vastaava kausi. Meni se silloinkin ohi. Toivottavasti myös nyt, myös ap:llä. Tosi hermoille käyvää tämä on.