Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäköhän mua voi vaivata? Flunssa kestänyt kaksi kuukautta ja yhä pahenee.

Vierailija
01.01.2007 |

Mä olen ihan loppu! Toivon lähinnä, etten enää heräisi aamulla. Pari viikkoa sitten söin yhden antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen, mutta nyt taas olo pahenee. Yskään olen syönyt jo pullollisen lääkärin määräämää yskänlääkettä ja verenmaku suussa yskin edelleen. Pää on koko ajan kipee sekä kurkku. Särkylääkettä olen vetäny kohta kuukauden ajan joka päivä ja paljon.

Kävin uudestaankin lääkärillä, joka puhu kuin lapselle ja kysyi, että miksi tulin lääkäriin. Tämän siis kysyi sen jälkeen, kun olin kertonut edellä mainitsemani vaivat. Käski levätä ja seurata oloa. Sanoi vielä, ettei särkylääkkeitä saa syödä sellaisia annoksia, mitä olen syönyt. Mutta vittu, kun on niin huono olo, etten pysty olemaan ilman niitä!

Ottaa niin päähän, kun raskaan syksyn jälkeen olis kaksi viikkoa lomaa ja sekin menee sairastamiseen. Olisko vinkkejä, mille lääkärille kannattaisi suunnistaa? Terveyskeskseen kun ei ilmeisesti kannata enää mennä nöyryytettäväksi.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla lääkärissä, joka sanoi suoraan, että kyse on flunssasta ja vastustuskykyni on vain niin huono, että saan niitä perä perää uudestaan ja uudestaan. Yritin sössöttää, että en saa öisin nukutuksi, kun yskä on niin kauhea ja päätä särkee koko ajan, eikä lääkkeet auta. Suostui sitten itkun jälkeen ottamaan verikokeet ja lähetti röntgeniin poskionteloiden osalta.

Tulokset saan vasta torstaina. Tuntuu ihan epätoivoiselta.

ap, joka toivoo jo ettei heräisi aamulla

Vierailija
2/31 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan tuollaiseen tautiin saada mitään apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata jotain, mutta unohtui. Hyvä kun kävit lääkärissä ja sait kuitenkin tutkimuksia. Voihan niistä löytyä jotain hoidettavaakin, ei kuitenkaan tavallinen flunssa noin pitkänä ole tavallista vaikkakin mahdollista. Tule kertomaan torstaina mitä lääkäri sanoi. Jaksamista!!!

Vierailija
4/31 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja flunssa kesti 2,5kk. Verikokeita ja nieluviljelyitä otettiin, mutta niissä ei mitään. Poskiontelotulehdus oli 2 kertaa tuona aikana. Minuakaan ei otettu vakavasti ja lääkäristä lähdin resepti kourassa. Lisäksi kurkku oli ihan tajuttoman kipeä. Tutkimukset jäi puolitiehen. Nyt oireet helpottaneet, mutta välillä yskittää ja verenmaku nousee suuhun. Itse epäilen astmaa, koska kävelykin rasittaa kovasti... Lääkärin mielestä tuota astma-asiaa vielä siis seurataan....

Vierailija
5/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tiedän paljon ihmisiä, jotka ei yleensä ikinä sairasta (itseni mukaanlukien), jotka ovat tänä syksynä ja " talvena" olleet jatkuvassa nuhassa ja flunssassa. JOhtunee tästä kelistä kun ei ole pakkasta ja taudit saa vapaasti jyllätä lämpöisessä. Sinuna menisin noin pahoissa oireissa yksityiselle yleislääkärille.

Vierailija
6/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jokin tulehduskin voi jäädä kytemään. Mene kunnon lääkärille.

Vierailija
7/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin veikata et keuhkokuume...

Vierailija
8/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen entinen allergikko, joka " parani" raskauden myötä, joten jos jonkin näköisiä lääkkeitä on kokeiltu.

Mä tossa syksyllä naureskelin, etten ole ollut vuosiin sairaana, että varmaan saan seuraavaksi jonkun megataudin, joka kaataa mut petiin viikoiksi ja kas kas, niin kävi. Voi vittu!

ap

Vierailija
9/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla pitkittyi kanssa talviflunssa pari vuotta sitten pitkälle kevääseen ja luulin, että oli flunssa. Päivytyksessä lääkäri totes keuhkoäänistä, että miulla oli kokoajan ollu keuhkoputken tulehdus.

Varaa vaikka yksityiselle aika, jos oma lääkäris on tuollanen puusilmä :o

Vierailija
10/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuitenkaan ole niin sairas, että makaisin vaan sängyssä tai siis lapsen kanssa on pakko vääntää itsensä ylös, mutta koko ajan on niin vetämätön olo, että huilattava on jatkuvasti. Ei mulla kai keuhkokuumetta voi olla, eikö silloin olla jo tosi sairaita?

ap

Vierailija
11/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi allergiatestit ja muutenkin vaadi että sinut otetaan vakavasti.

Itse olen vuoden kamppaillut poskiontelontulehdus kierteessä ja joka kerta kun lääkäriin menen , on tuputettu antibiootit kouraan.

Oma tulehduskierteeni johtuu allergioista, olen altistunut pahasti homeelle, joka aiheuttaa allergiat.

Toivottavasti saat ongelmaasi apua, ei tuossa olotilassa halua kukaan olla.

Vierailija
12/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahenee.

ap

Vierailija
13/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verikokeisiin, voi olla keuhkokuume(kuumeetonkin)

mulla tuttu just noilla oireilla sairaalassa tiputuksessa keuhkokuumeen takia. käske ottaa crp

Vierailija
14/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet homeelle altistunut, on tämä kostea ilma yksi syy miksi oireet pahenevat. Itselläni ainakin on näin.

Olen samassa tilanteessa kuin sinä tällä hetkellä ja voin sanoa että on todella uuvuttavaa taistella tuulimyllyjä vastaan, kun lääkäri ei ota vakavissaan. Mutta älä luovuta, vaihda vaikka lääkäri, jos ei muuta.

Saldona minulla vuonna 2006: 7kpl poskiontelontulehduksia, muutama astmakohtaustyyppinen kohtaus, totaalinen väsymys, jatkuva päänsärky, lista on loputon...

Huomenna olen aikeissa soittaa toiselle lääkärille ja vaadin että tämä on tutkittava.

Tsemppiä sinulle, älä luovuta.

Vierailija
15/31 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku virus se on, joka ei ole kovin paha, kun ei nosta kuumetta, mutta yskä on hirveä. Lääkärissäkään ei olla käyty, kun on kuitenkin näin lievää. Tosi karseeta.

Vierailija
16/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti tuloksista eilen ja sain kuulla, ettei jatkossa ole sopivaa tulla pitkittyneen flunssan takia päivystykseen. Otetuissa kokeissa ei ollut mitään poikkeavaa. Mulla ei ole edes poskiontelotulehdusta, vaikka poskipäitä pakottaa ihan pystyasennossakin. Pään jos laittaa alaspäin, meinaa lähteä taju.

Kummallista on, kun sarvikuonolla yritän puhdistaa röörejä, ei vesi mene läpi, vaikka henki kulkisikin nenän kautta. Ennen ei ole ollut tällaista.

Yskä ei ole ihan niin paha kuin aiempina päivinä eli viime yönä jopa nukuin muutaman tunnin pätkissä. Kurkku on ihan sumeen kipee. Särkylääkkeet auttaa siihen kyllä ihan kivasti eli kaks panadolia ja burana on sellainen muutaman tunnin helpotuksen tuoja. Päänsärkyyn tosin sekään satsi ei oikein auta.

Maanantaina pitäis mennä töihin, mutta en jaksa edes ajatella sinne saakka. Töihin en jokatapauksessa jaksa raahautua, mutta pitäis tehdä jo sijaisjärjestelyjä, mutta ei huvita. Mua ei huvita enää edes tehdä mitään, ei katsoa telkkaria tai yhtään mitään.

ap

Vierailija
17/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens verikokeet crp ja senkka l. lasko mitkä on arvosi.

Vittu sun lääkäri on perseestä jos ei osaa tutkia. Sorry oon kännissä mut tilantees kiinnostaa miten etenee.

Vierailija
18/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään arvoista ei sanonut mitään, enkä saanut kysyttyä, kun itketti niin paljon. Sanoi vaan, että normaalilta flunssalta vaikuttaa, eikä poski- eikä otsaonteloissa ole tulehdusta. Tulehdusarvoista tai nielunviljelystä ei sanonut sanallakaan. Lisäsi sitten sen, että jatkossa pitkittyneen flunssan kanssa ei tulla päivystykseen, vaan varataan vastaanottoaika.

Uuden ajan sain ensi viikon lopulle. Pitäis mennä yksityiselle lääkärille, mutta mä en halua enää mennä mihinkään nöyryytettäväksi. " Ei sua kuule mikään vaivaa" .

ap

Vierailija
19/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku aika sitten tuollainen tauti ja kurkku oli niin kipee, että ei pystynyt edes sylkeä nielaisemaan. Veden juominenkin sattui. Kaikki kokeet oli normaaleja jopa nielunäyte. Sitä kesti yhteensä pari kuukautta ja tuota kurkun kipeyttä noin viikon. Sitten alkoi helpottamaan, mutta rajuin flunssa mikä mulla on ollut. Panacodia kului monta pakkausta koska ilmankaan en voinut olla. Mutta tsemppiä sulle ja ajattele, että eihän se ikuisuutta voi kestää. JOku virus, koska tulehdusarvot ja kaikki kohdallaan. Hae ainakin lisää sairaslomaa, jos olosi ei ole vielä maanantaina yhtään kohentunut.

Vierailija
20/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus aika päiviä pientä lämpöä ja voimattomuutta pitkään ja syyksi paljastui sydänlihaksentulehdus.

Mutta tämä talviflunssa on kyllä tänä vuonna ollut tuollainen, mun yksi työkaveri oli kanssa pari kk flunssassa, mä olin liki kolme viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi