Miehelle salsaharrastus toisen naisen kanssa
Miehelläni on kaveri, joka ei tykkää tanssia. Kaverin vaimo harrastaa salsaa. Nyt kaverin vaimo on kysellyt puolisolta, lähtisikö hän tämän kanssa harrastamaan salsaa, kun oma puoliso ei lähde. Meillä molemmilla pariskunnilla on pieniä lapsia. Itse vaan mietin, että olisi mustakin hauska tanssia (esim sitä salsaa) oman puolison kanssa jos vaan pikkulapsiarjelta olisi aikaa. Emme saa lastenhoitajaa usein. Olisiko teistä ok jos puoliso lähtisi harrastamaan salsaa toisen naisen kanssa, jos ette kahdestaan pääse tanssimaan? Lisätään nyt vielä ettei salsa tai muut tanssit ole mieheni tai minun erityistä erityisalaa, kumpikaan meistä ei ole koskaan harrastanut tanssia.
Kommentit (68)
Jossain vaiheessa mies tempasee pakaraan tanssipartneriaan eli kaverinsa vaimoa.
En kyllä tykkäisi meillä tuollaisesta kuviosta. Itselle tanssiminen on aika intiimi juttu, toki kaikki ei koe näin.
Sitten jos miehellä olisi säännölliset tanssitreffit jonkun muun kanssa ja mä hoitaisin kotia niin kyllä haittaisi.
Eri juttu jos mies olisi harrastanut tanssia jo pitkään. Odottaisin että lapset kasvaa ja menisin kurssille yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tykkäisi meillä tuollaisesta kuviosta. Itselle tanssiminen on aika intiimi juttu, toki kaikki ei koe näin.
Sitten jos miehellä olisi säännölliset tanssitreffit jonkun muun kanssa ja mä hoitaisin kotia niin kyllä haittaisi.
Eri juttu jos mies olisi harrastanut tanssia jo pitkään. Odottaisin että lapset kasvaa ja menisin kurssille yhdessä.
Hyvä vastaus. Ehkä teemmekin näin. Miehen kaverin vaimon mielestä minun puolisolla on hyvä rytmitaju tms on hyvä tanssimaan (kevyellä kokemuksella tämä ajatus; esim häissämme tanssivat yhden valssin yhdessä). Mutta ei tiedä että minun puolisoni hikoilee kuin eläin, eli ne hikiset kädet tanssiessa kyllä tulisi olemaan. Parempi etten pilaa mieheni "mainetta" hyvänä tanssipartnerina, vaan voimme sit yhdessä mennä tanssimaan kun lapset kasvavat. Ja kaverin vaimo voisi antaa omalle puolisolleen mahdollisuuden opetella tanssimaan.
Miksi ihmeessä mies lähtisi tähän jos ei ole erityisen kiinnostunut tanssista? Eiköhän noita tanssipareja löydy muualtakin
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut paritanssiharrastus haaveena, mies ei halua ja samoja lastenhoito-ongelmiakin on olemassa. Mies taas on niin mustasukkainen sekä ilkeä että ei hyväksyisi harrastustani millään jos on vieras mies lähelläni vaikka sehän kuuluu asiaan. Ei hän kiellä minua harrastamasta mutta sen mielenosoituksen näkee hänen käytöksestänsä ja lisäksi hän alkaa vihjailemaan sekä piikittelemään asiasta. Käytös siis muuttuu selkeästi. Täytyy jatkaa keskustelemista jossakin kohdassa, rakastan tanssimista ja liikkumista muutenkin.
Surullista, että joku jää tuollaiseenkin suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mies lähtisi tähän jos ei ole erityisen kiinnostunut tanssista? Eiköhän noita tanssipareja löydy muualtakin
Ehkä tanssi ei kiinnosta mutta jos nainen on kaunis ja siltä lohkeaisi niin se voisi kiinnostaa. Mistä sitä tietää mikä sen naisen motiivi oikeasti on? On koko tanssikuvio vain peitetarina lähemmälle tutustumiselle? Outo kuvio sikäli, että miestä ei tanssi kiinnosta niin miksi se suostuisi?
Salsatunneilla yleisesti ottaen parit vaihtuu koko ajan jos ei nyt erikseen vaadi että ei suostu tanssimaan muiden kanssa. Eli sinänsä se on yks sama kenen kanssa sinne menee. Yksityistunnit on asia eriksiin. Salsa on kiva harrastus eikä se ole edes mikään intiimi tai sensuelli tanssi.
Intiimejä tansseja on esim, Kizomba missä tanssitaan lantiot yhdessä kiinni ja bachata voi olla myös riippuen tyylistä.
Juu, en tykkäisi. Lattaripareissa on paljon aviopareja, eikä mikään ihme, että pareja muodostuu myös privaattipuolella sellaisen vatkaamisen kanssa.
Yleensä paritanssikursseille voi mennä yksin. Siellä on toimiva parinvaihto jatkuvasti. Ei tartte "omaa" paria. Useimmiten oppii parhaiten, kun tunneilla jatkuvasti vaihtuu pari, ei jämähdä omiin ja sen vakiparin maneereihin ja virheisiin. Puhutaan ns.vaihtoringistä.
Kilpatanssin harrastaminen on eri juttu, siellä kuuluu olla "oma" pari.
Voittehan sopia, että sinä pääset vastaavasti harrastamaan jotain haluamaasi harrastusta ja mies hoitaa silloin lapsia.
Voisitte myös harjoitella salsakurssilla opeteltuja askeleita kahdestaan kotona.
Miten päädyitte yhteen jos esim.toista ei tanssi kiinosta?On paljon lapsi äiti liikunta ryhmiä.Aikoinan kävin naisten liikunta ryhmä jossa salsa tanssi.Lapsille siellä järjestetty hoitaja. Eikö näitä paikoja ole enää?Voimisteluakin oli. Joten lasten hoito ongelmia ei tullut.Jos mies menen salsa tunnille,sinä otan viikolla jonkun harastus tunnin eri päivinä.Hyvin yksinkertaista silloin mies hoitaa lapsia .Niin ei ole nenän koputtamista kumallakaan.Tervessä parisuhtessa ei ole mustasukkaisutta.
Taivas varjelkoon... jos mies olisi este naisen harrastukselle ja mies tulisi tänne avautumaan! Näin se on tasa-arvoisessa Suomessa, kun vain naisilla on oikeuksia!
Olen perinteinen mies. Omassa parisuhteessani kumpikaan meistä ei tee asioita, jotka herättävät epäluottamusta toisessa. Parisuhde menee oman vapauden valinnan edelle!
T. Onnellisesti naimisissa 23 vuotta.
Ap voi olla Porvoosta, mutta vastaus vastaavissa on tietysti, että ei missään tapauksessa. Iso hälytysmerkki on jo se, jos tuollaisen idean lausuu ääneen.
-Perheellinen mies
Koko juttu ei ole kovin uskottava eikä edes hyvä muutenkaan.
"Mulla on ollut paritanssiharrastus haaveena, mies ei halua ja samoja lastenhoito-ongelmiakin on olemassa. Mies taas on niin mustasukkainen sekä ilkeä että ei hyväksyisi harrastustani millään jos on vieras mies lähelläni vaikka sehän kuuluu asiaan. Ei hän kiellä minua harrastamasta mutta sen mielenosoituksen näkee hänen käytöksestänsä ja lisäksi hän alkaa vihjailemaan sekä piikittelemään asiasta. Käytös siis muuttuu selkeästi. Täytyy jatkaa keskustelemista jossakin kohdassa, rakastan tanssimista ja liikkumista muutenkin."
Ei sellaisille vaimon harrastuksille, joissa toisen miehen lähelläolo "kuuluu asiaan". Intiimit harrastukset vain oman puolison kanssa, kiitos.
-Perheellinen mies
Vierailija kirjoitti:
Mä en itse tanssi enkä opettele, jos mies moisesta kiinnostuisi niin tottakai saisi opetella jonkin toisen naisen kanssa. Tanssiminen ei ole mitään intiimiä tekemistä.
Eikä tanssimisen aikana edes kovin lähelle toista pääse kun tanko ottaa vastaan.
Meillä ex-vaimo innostui ihan liikaa tuosta pelkästä tanssikaverista. Rupesi tanssireissut kestämään huomattavasti pitempään, mitä kurssi matkoineen olisi vienyt.
Vapautin harrastamaan ihan sydämensä kyllyydestä. Nyt on kuulemma uusi "harrastuskaveri" hakusessa, kun aiempi olikin ruvennut harrastamaan jonkun toisen kanssa.
Minä rakastan tanssimista ja nimenomaan paritanssia (vakioita). Ongelma vaan on se, ettei tanssivia miehiä löydy ja omaa miestä ei voisi vähempää tanssiminen kiinnostaa.
Toisaalta hienoa kun ap:n mies on kiinnostunut tanssimisisesta. Ehkä onkin hyvä, että mies opettelee tanssimaan hyväksi jonkun toisen kanssa ja ap pääsee sitten myöhemmin nauttimaan hyvästä viejästä.
Mutta toisaalta, onhan tanssiminen intiimiä. Joten ymmärrän kyllä huolenkin.
Kizomba on afrikklainen tanssi. ja jos siinä on jalat haarovälissä, teet sen väärin.