Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko joulupöydässä viiniä punaisesta valkoiseksi, kun syötte kinkkua ja kalaa?

Vierailija
13.11.2023 |

Vai miten?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää kalasta, joten se ei kuulu mun joulupöytään. Kinkun kanssa juon punkkua, valkkaria saatan juoda seurustelumielessä.

"en tykkää kalasta" Oletko joku teini? Opettele. Kalojakin on niin monta erilaista että joku luulisi löytyvän. 

En opettele. Mulla on ihan tarpeeksi jo ikää tietää, että kalat ja muut merenelävät ei kuulu mun suosikkeihin. Voin joskus syödä jotain kalaa, mutta jouluna en sitä halua.

Vierailija
22/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarjolla kotikaljaa eikä viinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan juo punaviiniä lainkaan. Toisaalta en myöskään joulupöydässä syö yleensä kinkkua.

Vierailija
24/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei kuulu jouluun

Eikä bensiini mopoon.

Vierailija
25/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryyppää jouluna.

Vierailija
26/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan niin vähän nykyisin, ei ole mitään syytä siihen mutta jouluna on pikkuinen pullo kalojen kanssa kuohuviini/skumppa ja muuten alkoholiton olut ja kivennäisvettä.

Saatan ostaa pullon jotain tosi hyvää punaviiniä kun nautiskelen suklaata ja juustoja. Eli ei varsinaisesti vaihdeta laatua, kupliva on vaan raikkaampi kalojen kanssa ja alkuruokien kanssa. Saattaa olla että tänä jouluna tehdäänkin niin että ostetaan isompana pullon skumppa ja pikku pullo punkkua. Vaihtelu virkistää 🥂

Vierailija
27/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkupalojen, jotka päässääntöisesti ovat meillä kaloja, mätiä ja äyriäisiä, kanssa juodaan lasi valkoviiniä. Pääruuan, joka on siis perinteine kinkku& laatikot, kanssa juomme ylensä olutta (sakasalinen vehnäolut tmv), koska aika harva punaviini menee lanttuilaatikon kanssa kovin hyvin yhteen. Punaviniä juodaan sitten juustojen kanssa, kun lahjat on jaettu ja avattu.  

Menee näköjään " etiketin mukaan"

En ymmärrä tuota juustoja ruuan päälle, juustot ovat aika raskaita, rasvaa, valkuaista. Itse haluan jotain kevyttä aterian lopussa

Vierailija
28/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kuulu joulupöytään. Pidän kaikkia, jotka juo kun talossa on lapsia alkoholisteina, koska eivät kestä yhtä päivää ilman. Meillä on joulupöydässä tarjolla vettä, maitoa, kokista ja itse keitettyä mustaherukkamehua. 

Vierailija
29/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei kuulu joulupöytään. Pidän kaikkia, jotka juo kun talossa on lapsia alkoholisteina, koska eivät kestä yhtä päivää ilman. Meillä on joulupöydässä tarjolla vettä, maitoa, kokista ja itse keitettyä mustaherukkamehua. 

Onpa kireä nuttura. Pääseekö pieru kun räpäytät silmiäsi?

Vierailija
30/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni perinteisen suomalaisen jouluruoan kanssa ei sovi kuin olut ja vesi. 

Vierailija
31/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuan kanssa valitaan sellainen punaviini, joka sopii sekä kalaan että kinkkuun. Ei nykyisin enää ole niin tarkkoja sääntöjä siitä, että kalan kanssa olisi pakko olla valkkari. 

Vierailija
32/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut viiniä joulupöydässä, ei vaan sovi. Eli aikuisilla olutta ja lapsilla vissyä.

Vierailija
33/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jeesus rakastaa sua. Haluatko mitalin?

Vierailija
34/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulupöydässä sekä valkoista että punaista. Lapset ovat tottuneet siihen, että viini on silloin tällöin osa ateriaa tai ruuanlaittoa, eikä sitä juoda humaltumistarkoituksessa. 

Vierailija
35/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jeesus rakastaa sua. Haluatko mitalin?

Jeesus on kuollut ja kuopattu. Luutkin jo maatuneet.

Vierailija
36/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et osaa juoda alkoholia sivistyneesti vain lasillista viiniä ruuan kanssa? Kenelläköhän se on se alkoholiongelma?

Vierailija
37/114 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan "ymmärtänyt" ideaa yhdistää viiniä ja ruokaa! Minulle viini on seurustelujuoma, ei ruokajuoma. 

Olen asunut 3/4 osaa elämästäni ulkomailla, mm.Kreikassa, Italiassa ja nyt tällä hetkellä Espanjassa. Perinteellisesti eurooppalaisittain viiniä on aina nautittu ruokajuomana. "Säännön" mukaan punaviiniä liharuokien kanssa, valkoviiniä kalaruokien/ äyriäisten kanssa ja roseviiniä esim. aperitiivien-/ riisiruokien kanssa kuin myös rapujen, simpukoiden tms kanssa. Ruuanlaitossa käytän yleensä jotain edullisempaa valko-/punaviiniä.

Vierailija
38/114 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olutta juomme

Vierailija
39/114 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai niin kuin asiantuntijat neuvoo

Vierailija
40/114 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaljaa tai vettä. Kaljassa saa olla vähäinen alkoholipitoisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän