Vaihdatteko joulupöydässä viiniä punaisesta valkoiseksi, kun syötte kinkkua ja kalaa?
Kommentit (114)
Totta kai vaihdetaan. Alkumalja, kalalle valkoviini, kinkulle punainen ja jälkiruokaviini. Päälle konjakkia halukkaille.
Vinetolla menee kinkut, kalat ja laatikot
Olen useampana joluna juonut kuivaa roseviinia tai rose-cavaa ruoan kanssa, sopii molempien kanssa. Muuten valkoista kalapöydän kanssa ja punaista kinkkusiivun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholijuomat eivät kuulu joulunviettoon. Vesi tai kauramaito on parempi vaihtoehto. Myös kalat ja kinkut ovat tunkkainen muistutus menneestä kun vegaanisia vaihtoehtoja nykyään tarjolla.
..Kauravettä, ei siinä maitoa ole !
Löytyipä sieltä varsinainen ilopilleri.
Itse juon mieluiten olutta alkuruokien (kalat yms) kanssa ja vaihdan punaviiniin sitten kun siirrytään kinkun ja myöhemmin juustojen äärelle.
Tosin meidän joulupöydässä kala, kasvisruuat ja erilaiset salaatit ovat nykyään merkittävämmässä asemassa kuin kinkku.
Mulla on joulupöydässä aina niin hyvää ruokaa, että ne saa hyvin alas ihan selvinpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kala syödään valkoviinin kanssa
Ei välttämättä, myös rose ja skumppa yhtä hyviä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joulupöydässä aina niin hyvää ruokaa, että ne saa hyvin alas ihan selvinpäinkin.
Tosiaankin, lasillisesta viiniä tulee niin paljon rohkeutta, että uskaltaa jouluruokia syödä. Örvellyskänninkin saa myös.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei kuulu jouluun.
Päinvastoin. Sillä voi mukavasti juhlistaa keskitalven juhlaa.
Juon vettä tai vichyä ruoan kanssa, en vain tykkää viinistä ruokajuomana, valkkaria juon sitten muulloin.
Pakko ottaa vaan valkoviiniä. Punasesta tulee migreeni ja sitäen halua
Tottakai hyvät viinit kuuluu juhlaan. Valkoinen kaloille ja punainen kinkulle. Juustojen kanssa jälkiruokana portviini.
Vaihdetaan sitten kun on edellinen puteli tyhjä.