Vaihdatteko joulupöydässä viiniä punaisesta valkoiseksi, kun syötte kinkkua ja kalaa?
Kommentit (114)
En tykkää kalasta, joten se ei kuulu mun joulupöytään. Kinkun kanssa juon punkkua, valkkaria saatan juoda seurustelumielessä.
Jokainen juo sitä mikä maistuu. Itse olen huono juomaan punkkua, joten en välttämättä juo sitä ollenkaan, mutta molempia sekä olutta on tarjolla.
En juo viiniä, mutta kuvittelis että valkoviiniä kalan kanssa
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kalasta, joten se ei kuulu mun joulupöytään. Kinkun kanssa juon punkkua, valkkaria saatan juoda seurustelumielessä.
"en tykkää kalasta" Oletko joku teini? Opettele. Kalojakin on niin monta erilaista että joku luulisi löytyvän.
Meillä ei ole viiniä joulupöydässä.
Laittaisin varmaan molempia tarjolle ja kalan, eli alkuruoan kanssa valkoviiniä, ja kinkun eli lihan kanssa punaista. Itse en vain pysty juomaan punaista migreenin takia, ja mieheni ei pysty käyttämään alkoholia lainkaan, joten meillä on tarjolla nykyisin oikeastaan vain kivennäisvettä.
Laitan lasiin vähän molempia ja lantraan kossulla.
Itse juom vettä. Se sopii kaikkien ruokien kanssa. Rasvaisten ruokien kanssa voi sopivaan tahtiin ottaa lisäksi kunnon ruokaryyppyjä.
Syön niin vähän kalaa, että ensin olutta ja sitten punkkua ja paljon.
Kalan kanssa valkoista tai vielä paremmin shampanjaa etenkin juhlapäivänä.
suomessa ei tuoteta viinirypäreistä tehtyjä viinejä, joten tarjolle voisi laittaa jotain suomessa tehtyä olutta.
Siis miten niin "vaihdatteko"? Kinkun kanssa sopii paremmin punaviini, kalan kanssa valkoviini. Mutta itse otan varmaan vain yhden lasillisen viiniä, jolloin otan jompaa kumpaa, riippuen kumpaa tekee mieli. En sitä kinkkua syö paljon muutenkaan, joten varmaan valkkarilla mennään.
En ole koskaan "ymmärtänyt" ideaa yhdistää viiniä ja ruokaa! Minulle viini on seurustelujuoma, ei ruokajuoma.
Alkupalojen, jotka päässääntöisesti ovat meillä kaloja, mätiä ja äyriäisiä, kanssa juodaan lasi valkoviiniä. Pääruuan, joka on siis perinteine kinkku& laatikot, kanssa juomme ylensä olutta (sakasalinen vehnäolut tmv), koska aika harva punaviini menee lanttuilaatikon kanssa kovin hyvin yhteen. Punaviniä juodaan sitten juustojen kanssa, kun lahjat on jaettu ja avattu.
Kala syödään valkoviinin kanssa