Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde sen arvoista? Oon ihan puhki parisuhdeviikonlopun jäljiltä

Vierailija
13.11.2023 |

Eilen (eli sunnuntaina) tuli keskusteltua vakavasti arvokysymyksistä ja pienistä asioista mihin toivottaisiin parannusta. Ei mitään kovin dramaattista, mutta kuitenkin. Olin illalla enemmän puhki kuin 12 tunnin työpäivän jälkeen.

Nyt pitäis sitten jaksaa taas rankka työviikko, kun sunnuntai oli kaikkea muuta kuin palauttava. Sinkkuna elämä taas on oikein kivaa ja stressitöntä. Sitä vaan miettii, että tarvitsenko mä naista parisuhteeseen? Kyllähän naisten kanssa voi ilman sitoutumistakin olla tekemisissä ja saada heiltä läheisyyttää. Säästyisi kaikelta siltä stressiltä, mitä parisuhteeseen täysin väistämättä liittyy.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmisten pitää olla täällä niin helkkarin negatiivisia? Mä tulin avautumaan mua painavista ongelmista ja oon avautunu vähän vaikeistakin asioista elämässäni, ja monien kommentit on aika ilkeitä. Ja tuntuu että ne ilkeimmät kommentit saa ison kasan yläpeukkuja. Onko tää reilua tai kivaa käytöstä teidän mielestä?

AP

Ilkeitä? Miten neuvominen on ilkeää?

Ootko tavannu näitä jotka loukkaa toisia ja sanoo "mä vaan olin rehellinen. Etkö kestä totuutta?" Kyllähän sitä voi neuvoa tai kertoa totuuksia ja samaan aikaan satuttaa toisia.

AP

Onko tämä minun viesti ilkeä? Harmi kun ymmärsit minut väärin.

Sinä tuon sanot. Minä en ole sanonut.

Avaudu ja puhu puolisolle. Minä teen niin.

Olen ollut huonossa suhteessa. Lopetin sen koska en halunnut tuhlata elämääni siihen. 

Vierailija
62/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi varmaan käsitellä nuo lapsuustraumat ennen kuin yritätkään parisuhdetta. Tai sitten olet vaan sinkkuna jos koet sen mielekkäämpänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaan hyväksyisit, että nyt oli näin? Teillä oli raskas viikonloppu, ja se vaikuttaa vielä tähänkin päivään. Seuraava viikonloppu on erilainen. Ja jos suhde on kuitenkin pohjimmiltaan hyvä ja toimiva, niin se helpottuu ajan kanssa. Kaikkea ei tarvitse koko ajan setviä. 

Olisiko sinulla joitakin tapoja nyt rauhoittaa itseäsi? 

En mä tiedä mikä siihen auttaisi. En mä ole ahdistunut nyt, mä vaan tunnen oloni kuormittuneeksi kuin ylipitkän työviikon jälkeen.

AP

No jos olet kuormittunut, niin auttaisiko jokin asia sinua rentoutumaan ja palamaan tasapainoon? 

Joskus aikakin auttaa.

Ehkä eilisessä keskustelussa käsiteltiin joitakin sinulle vaikeita asioita tai nostettiin ylös tunteita jotka ovat sinulle vaikeita. Oman elämäsi kannalta voi olla kuitenkin hyvä miettiä että mitä ja miksi ne ovat. Ne eivät oikeasti häviä minnekään, vaikka sinkkuna ne olisi helpompi pitää itseltäkin piilossa.

Vierailija
64/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat apua sun ongelmaan niin suosittelen puhumista naisesi kanssa. Jos se ei auta niin ota yhteys terapeuttiin.

Vierailija
65/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summataanpa vähän.

1. Aloittaja on tyytyväinen sinkkuna ja parisuhteessakin on pääsääntöisesti kivaa

2. Keskustelut ja vaikeat kysymykset uuvuttavat niin paljon, että aloittaja kyseenalaistaa koko parisuhteen, vaikka näitä tilanteita tulee hänen mukaansa harvoin.

3. Aloittaja ei tule löytämään koskaan parisuhdetta joka olisi edellämaintuista asioista täysin vapaa, mutta sinkkuna näitä ei tule eteen.

Jokainen varmaan osaa tuosta laskea mitä kannattaa tehdä?

Niin. Ap ei koskaan halua tehdä työtä parisuhteen eteen.

Vierailija
66/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvitsisi ehkä jotain terapiaa että saa käsiteltyä tuota vaikeaa lapsuuttaan. Ei ole normaalia ahdistua ja uupua kovin voimakkaasti normaaleista satunnaisista parisuhdekeskusteluista. Kannattaa ehkä ensin puhua sen naisen kanssa asiasta. Tai sit vaan elellä yksin, jos sekin olisi ihan hyvä. 

Vierailija
67/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella ajattelin, että ap on puhkinssittu parisuhdeviikonlopun aikana eikä jaksa ;)

Vakavammin: kyllä asioista pitää pystyä puhumaan vaikka ne keskustelut eivät mieluisia olisikaan... 

Vierailija
68/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap siltä että sinulta on jäänyt joku kehitysvaihe väliin, jos todella kaikki henkiset voimasi kaikkoavat "kehityskeskustelun" myötä. Ymmärtäisin stressisi, jos kävisitte joka päivä uuvuttavia syväluotaavia keskusteluja, mutta näin tuskin on? Yritä ap opetella joustavuutta ja toisen näkökulman vastaanottamista. 

Vierailija
69/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summataanpa vähän.

1. Aloittaja on tyytyväinen sinkkuna ja parisuhteessakin on pääsääntöisesti kivaa

2. Keskustelut ja vaikeat kysymykset uuvuttavat niin paljon, että aloittaja kyseenalaistaa koko parisuhteen, vaikka näitä tilanteita tulee hänen mukaansa harvoin.

3. Aloittaja ei tule löytämään koskaan parisuhdetta joka olisi edellämaintuista asioista täysin vapaa, mutta sinkkuna näitä ei tule eteen.

Pikemminkin ap ei halua tehdä työtä itsensä eteen. Jokaisen pitäisi käsitellä omat toksiset käytösmallit ja menneisyyden traumat jossain vaiheessa. Miesten ja naisten. 

Vierailija
70/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmisten pitää olla täällä niin helkkarin negatiivisia? Mä tulin avautumaan mua painavista ongelmista ja oon avautunu vähän vaikeistakin asioista elämässäni, ja monien kommentit on aika ilkeitä. Ja tuntuu että ne ilkeimmät kommentit saa ison kasan yläpeukkuja. Onko tää reilua tai kivaa käytöstä teidän mielestä?

AP

Tää on ilkeä palsta. Mutta sun reaktiosta huomaa muuten sen, että sulla on aika kovat defenssit. Sen takia se tyttöystäväsi kanssa käymä keskustelukin uuvutti sinut. Et ollut avoimena, kuuntelevana ja vastaanottavaisena hänen välittämäänsä informaatiota kohtaan. Suljit itsesi jo heti kun ymmärsit, että on kyse jostain joka vaatii sinulta toimia/muutosta. Defenssin ylläpitäminen syö energiaa, koska se on vastaantaistelua. 

Vierailija
71/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä tötä parisuhteen eteen? Eihän se ole pakollista? Jos se on hauskaa ja hyödyllistä, sitä jatketaan ihan kuin muitakin harrastuksia.

Vierailija
72/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Täällä on ihan asiallisia ja ystävällisiäkin vastauksia, mutta sivuutat ne ja tartut vain noihin ilkeisiin. Se on sinun oma valintasi, millaista keskustelua haluat käydä.

Oon mä vastannu monelle ystävälliselle ihmiselle läpi ketjun.

AP

Vierailija
73/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä nyt ihan juurta jaksain että miksi keskustelupalstalle ei saisi avautua? Sulla on varmaan joku tosi hieno ajatus tässä takana.

Ja taas sinä muutat minun tekstiä toisenlaiseksi.

En ole kieltänyt mitään. Minä neuvoin sinua. Kerroin mitä olen tehnyt. :D

Kuka vaan voi puhua asioistaan täällä.

Älä puhu paskaa. Sanoit "älä sitten valita sun suhteesta", eli suoraan kielsit avautumasta.

Vierailija
74/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi varmaan käsitellä nuo lapsuustraumat ennen kuin yritätkään parisuhdetta. Tai sitten olet vaan sinkkuna jos koet sen mielekkäämpänä.

Mä oon käyny terapiassa yli 5 vuotta, mut ei sielläkään pystytä ihan kaikkea korjaaamaan. Paremmin mä kyllä kykenen nykyään parisuhteeseen kuin aiemmin elämässäni.

AP

Vierailija
75/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet jotain väärin. Mulla oli oikein antoisa parisuhdeviikonloppu, hyvää ruokaa, saunomista, rentoutumista, seksiä yms.

Teillä ei oo muka koskaan riitoja, konflikteja, vakavia keskusteluja? 

Eipä juuri, molemmilla omat kodit ja viikolla nähdään muutaman kerran. Vielä ainakin saadaan kirsikat kakun päältä.

Ei toi tule kyllä ikuisesti jatkumaan noin, ellette tee tuosta jotain löyhää fwb-järjestelyä.

Hmm? Itse olen ollut naimisissa 12 vuotta ja meillä on aina ollut näin, ja tulee aina olemaan. Kun ei ole lapsia eikä niitä haluta, ei ole mikään pakko muuttaa koskaan yhteen.

Jos parisuhteen haluaa pitää parempana, niin yhteen ei kannata muuttaa oli lapsia tai ei. Liialliset kompromissit arjessa aiheuttaa parisuhteeseen kitkaa ja on pidemmällä tähtäimellä parisuhteen syöpä.

Vierailija
76/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaan hyväksyisit, että nyt oli näin? Teillä oli raskas viikonloppu, ja se vaikuttaa vielä tähänkin päivään. Seuraava viikonloppu on erilainen. Ja jos suhde on kuitenkin pohjimmiltaan hyvä ja toimiva, niin se helpottuu ajan kanssa. Kaikkea ei tarvitse koko ajan setviä. 

Olisiko sinulla joitakin tapoja nyt rauhoittaa itseäsi? 

En mä tiedä mikä siihen auttaisi. En mä ole ahdistunut nyt, mä vaan tunnen oloni kuormittuneeksi kuin ylipitkän työviikon jälkeen.

AP

No jos olet kuormittunut, niin auttaisiko jokin asia sinua rentoutumaan ja palamaan tasapainoon? 

Joskus aikakin auttaa.

Ehkä eilisessä keskustelussa käsiteltiin joitakin sinulle vaikeita asioita tai nostettiin ylös tunteita jotka ov

Tää on hyvä pointti. Ei se välttämättä ollu vaikeat asiat ja pikkukonflikti itsessään, vaan ehkä jotain muutakin.

AP

Vierailija
77/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summataanpa vähän.

Ihan näkyvästä asenteesta päätellen uskoisin, että enemmän ja parempaa itsereflektiota harjoittaen kuin sinä koskaan.

AP

Vierailija
78/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summataanpa vähän.

Pikemminkin ap ei halua tehdä työtä itsensä eteen. Jokaisen pitäisi käsitellä omat toksiset käytösmallit ja menneisyyden traumat jossain vaiheessa. Miesten ja naisten. 

Mistä ihmeestä päättelet etten halua tehdä työtä itseni eteen?

AP

Vierailija
79/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tää on ilkeä palsta. Mutta sun reaktiosta huomaa muuten sen, että sulla on aika kovat defenssit. Sen takia se tyttöystäväsi kanssa käymä keskustelukin uuvutti sinut. Et ollut avoimena, kuuntelevana ja vastaanottavaisena hänen välittämäänsä informaatiota kohtaan. Suljit itsesi jo heti kun ymmärsit, että on kyse jostain joka vaatii sinulta toimia/muutosta. Defenssin ylläpitäminen syö energiaa, koska se on vastaantaistelua. 

Voi olla, en osaa sanoa. Mutta enpä tiedä mitä tuolle asialle voi yhtäkkiä tehdä...

AP

Vierailija
80/123 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se konfliktienkin käsittely vaatii harjoitusta. Terapiassa ei ainakaan minun kanssani semmoista opeteltu, kun muuten sain itseni kondikseen. Voimia ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi