Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa kaksi vuotta, mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
12.11.2023 |

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 2 vuotta ja sitä ennen yhdessä viisi vuotta. Mies on alusta asti tiennyt, että haluan lapsia ja ajatukseni olikin, että sitten, kun olemme naimisissa, ehkäisy jätetään pois. Ostimme häiden jälkeen omakotitalon, johon ensinnäkin upposi tietenkin paljon rahaa, mutta jossa on ollut myös laittamista. Mies sanoi silloin, että nyt ei ole oikea aika aloittaa vauvaprojektia, koska rahat olivat tiukalla ja talon kanssa oli stressaavaa. Olin samaa mieltä, mutta tietenkin hieman pettynyt. Olen jo 35v, joten raskautuminen ei ole mikään läpihuutojuttu ja mielelläni olisin aloittanut yrittämisen jo silloin, mutta suostuin kompromissiin. Nyt meillä alkaa olla taas talous kunnossa ja talokin on hyvällä mallilla, joten otin asian puheeksi uudestaan. Mies suhtautui erittäin nihkeästi ajatukseen siitä, että lopettaisin pillerit, ja hänen mielestään meillä ei ole tässä mikään kiire. Ahdistaa, että pitäisi vielä odottaa ties kuinka kauan, että mies kypsyy ajatukseen isäksi tulemisesta. Ei minulla ole loputtomasti aikaa!

Tiedän, että ketään ei saa pakottaa isäksi, enkä voisi edes kuvitella tekeväni mitään sellaista, mutta tuntuu todella pahalta, että mies tekee näin. Hän on AINA tiennyt, kuinka tärkeää oma perhe minulle on. Nyt meillä on kaiken lisäksi valtava, tyhjä omakotitalo. Mitä me tällaisella edes tehdään, jos lapsia ei koskaan tule? Oikein ivana ivan päällä keskellä pihaa tönöttää edellisen omistajan leikkimökki, kun ei olla raaskittu sitä myydä. Talokin ostettiin kaikkia lapsiperheen tarpeita silmällä pitäen. Aivan täyttä paskaa kaikki. Teenkö nyt vain oman pääni mukaan, ilmoitan, että lopetan pillerit ja pysyn lujana? Tämän kun ei pitäisi olla miehelle mikään yllätys.

Kommentit (583)

Vierailija
201/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi lapsenyritysseksissä on aivan oma hohtonsa. Muista miten nautin siitä aivan erityisesti. Kun mies pani sillä meiningillä että "haluatko lapsen?" Se oli silloin siinä tilanteessa minulle jotain uskomatonta ja toi todella seksiin oman syvän lisänsä. Että toi on tosissaan mun kanssa ja haluaa kanssani perheen.

Nauroin ääneen. :D

Kammottavaa.

Vierailija
202/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä miestä myös yrittää houkutella lasten tekoon. Lupaa olla kiltti ja kiva ja tehdä jotain hänen mielikseen vähän pilke silmäkulmassa. Voihan myös luvata kantaa lastenhoidosta päävastuun ja olla oikein unelmien kotirouva. Siis sen aikaa kun lapsi on kotona ennen päivähoitoon menoa. Samalla siis kun on jo jättänyt ne pillerit pois ja mies miettii lähteekö ostamaan kortsuja vai ei.

Onneksi jo monessa maassa on rikos, jos mies poistaa kortsun kesken yhdynnän kertomatta naiselle tai nainen kertoo käyttävänsä pillereitä mutta ei käytäkkään. Toivottavasti Suomessakin pian.

Missä maassa on rikos jos nainen ei puheistaan huolimatta syökään pillereitä?

Vaikea uskoa, kun ottaa huomioon että kyseessä on henkilökohtainen lääkitys kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ja äkkiä. Pahinta mitä voisi tapahtua olisi että mies säikähdyspäissään nyt eron väistämättömyyden tajutessaan myöntyisi lapsentekoon ap:n mieliksi.

Kyllä se halu pitää tulla aidosti omasta sydämestä, eikä tossukkamaisuuttaan puolison erouhkailun seurauksena.

Juuri näin. Pahin tilanne ei ole se että jäät ilman lasta tämän miehen kanssa, vaan pahin tilanne on nimenomaan se että saisit lapsen tämän miehen kanssa joka ei niitä sydämessään halua. Sitten on kolmen ihmisen elämä pilalla kertaheitolla.

Yhden. Aapeen kannalta tuo tilanne ei todellakaan olisi pahin mahdollinen, siis jos hän saisi lapsen. Ilman puolisoa ja isää pärjää aina, vastentahtoinen lapsettomuus

No ei sitä miestä kukaan ole pakottamassa, siinähän eroaa jos ei halua lasta. Sitten ap hankkii sen jollain muulla tapaa. 

Vierailija
204/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut tavat ovat huonompia, ei kannata. Jos se mies on ihana ja hyvä mies asti ollut tähän astikin, niin ei se nyt yhtäkkiä siitä muutu.

Vierailija
205/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus tuli jo eka sivulla eli jättää mies ja aloittaa lapsenhankinta hedelmöityshoidoilla. Uutta miestä voi sitten halutessaan katsella myöhemmin kun lapsi toivottavasti on syntynyt.

Tosi huono ohje, varmaan katkeralta mieheltä. Pillerit kuuseen vaan ja ehkäisyvastuu miehelle. ei kauaa jaksa kondomeja ostella saati käyttää. 

Jokaisella on oikeus päättää itse haluaako lapsia vai ei. Jos ei halua niin miksi niitä pitää väen vängällä haluta sellaisen kanssa? Niin ikävää kuin eroaminen onkin, niin mitä muita vaihtoehtoja tuossa on? Pakottaa tai painostaa toinen vanhemmaksi vastoin tahtoaan?

Eihän tuossa puhuttu mitään pakottamisesta, vaan ehkäisyvastuun siirtämisestä mieh

Onko järkeä käyttää kondomiehkäisyä naisen kanssa, minkä tietää haluavan lapsia ja joka ei taatusti käytä tosipaikassa jälkiehkäisyä, eikä varsinkaan tee aborttia.

-> EI

Onko järkeä käydä vasektomiassa, vain koska nykyisen puolison kanssa tässä ajan hetkessä ei halua lapsia.

-> EI

Mitkä ne vastuulliset miehen ehkäisymenetelmät sinusta ovat? Anaaliyhdyntä ja selibaatti, vai mitkä?

Lapsellista selkärangan heikkoutta tuollaiset valintojen sysäämiset muille, kun ainoa aikuisen valinta olisi ero.

Vierailija
206/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus tuli jo eka sivulla eli jättää mies ja aloittaa lapsenhankinta hedelmöityshoidoilla. Uutta miestä voi sitten halutessaan katsella myöhemmin kun lapsi toivottavasti on syntynyt.

Tosi huono ohje, varmaan katkeralta mieheltä. Pillerit kuuseen vaan ja ehkäisyvastuu miehelle. ei kauaa jaksa kondomeja ostella saati käyttää. 

Jokaisella on oikeus päättää itse haluaako lapsia vai ei. Jos ei halua niin miksi niitä pitää väen vängällä haluta sellaisen kanssa? Niin ikävää kuin eroaminen onkin, niin mitä muita vaihtoehtoja tuossa on? Pakottaa tai painostaa toinen vanhemmaksi vastoin tahtoaan?

Eihän tuossa puhuttu mitään pakot

Mutta mies saa sysätä vastuun naiselle, tai rutkuttaa loputtomiin siitä ettei halua käyttää kondomia tai käydä vasektomiassa?

Eihän nainen tuossa skenaariossa tee muuta kuin jättää ehkäisypillerit pois, loppu on miehen käsissä. Vaihtoehdot: kondomi, vasektomia, pidättäytyminen yhdynnästä, ero. Mutta eihän mies sellaista päätöstä voi tehdä, nainen on julma kun lopettaa pillerit!!!111

Vierailija
207/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella fiksu kaveri. Sun täytyy tehdä elämäsi moka jonkun toisen kanssa. 

Ja silti naisia syytetään Suomen lapsikadosta vaikka miehet sen aiheuttavat. 

Vierailija
208/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluat lapsia sinulla alka olemaan kiire. Ero ja lapset hankintaa itseksesi, älä jää odottamaan miehen löytymistä. Jos tyydyt nykyiseen ja jäät lapsettomaksi niin katkerodut miehelle ja liittonne päätyy eroon jossain vaiheessa joka tapauksessa. 

Ei ero ole ikinä ensimminen vaihtoehto.

Lopeta nyt ainakin ehkäisy, kun et sitä tarvitse. Ei tietenkään salaa, vaan kerrot miehelle, että nyt on näin. Hän voi sitten käyttää kumis jos haluaa - jos ei käytä, hän haluaa isäksi.

Jos mies käyttää vielä vuoden päästä kumia, ilmoitaä, että teille tulee lapsi, joko hänen tai jonkun muun. Hän voi sitten itse tehdä tarvittavat päätelmät ja ryhtyä tarvittaviin toimiin.

Vierailija
209/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun haluat lapsia sinulla alka olemaan kiire. Ero ja lapset hankintaa itseksesi, älä jää odottamaan miehen löytymistä. Jos tyydyt nykyiseen ja jäät lapsettomaksi niin katkerodut miehelle ja liittonne päätyy eroon jossain vaiheessa joka tapauksessa. 

Ei ero ole ikinä ensimminen vaihtoehto.

Lopeta nyt ainakin ehkäisy, kun et sitä tarvitse. Ei tietenkään salaa, vaan kerrot miehelle, että nyt on näin. Hän voi sitten käyttää kumis jos haluaa - jos ei käytä, hän haluaa isäksi.

Jos mies käyttää vielä vuoden päästä kumia, ilmoitaä, että teille tulee lapsi, joko hänen tai jonkun muun. Hän voi sitten itse tehdä tarvittavat päätelmät ja ryhtyä tarvittaviin toimiin.

35-vuotias ei kyllä voi odotella vuotta.

Vierailija
210/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ap miettiä kumpi on tärkeämpi, mies, parisuhde vai oma lapsi. Ja sitten toimit sen mukaan. Erohan voi tulla joka tapauksessa joskus. Lapsi taas on ja pysyy... 

Vierailija
211/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ilmoitat miehelle että et halua käyttää enää ehkäisyä joten lopetat pillerit tämän lastan loppuun. Jos mies ei halua lasta niin hoitaa ehkäisyn.

jos mies vaan ei saa tehtyä päätöstä tai on jahkailevaa mallia niin todennäköisesti päätyy siihen että no kait se muksu saa tulla kun vaihtoehtona on käyttää kortsua tai laittaa piuhat poikki.

2. jos mies hommaa kortsut ja käyttää niitä huolella niin sitten joudut miettimään kummasta luovut miehestä/vai lapsihaaveista.

3. jos mies suuttuu ja haluaa erota niin sitten tiedät tilanteen  ja suret eron ja etsit uuden miehen joka haluaa lapsia.

Vierailija
212/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaisen sinua käymään avointa keskustelua miehesi kanssa. Näin toivon mukaan saatte selkeyden tälle asialle. 

Toivottavasti saat vielä joku päivä kokea äitiyden ihmeen. 

Vierailija
213/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotit noin kauan? Jotain vastuuta pitäisi naistenkin ottaa valinnoistaan.

Tämä on iso ongelma, kun nykynaiset ihan oikeasti kuvittelevat, että raskaaksi tuleminen yli 35-vuotiaana tai 40-vuotiaana on läpihuutojuttu. Ei ole! Ei etenkään ensisynnyttäjän kohdalla. Jopa nykyparikymppiset ovat vähemmän hedelmällisiä kuin 40-vuotiaat naiset 50 vuotta sitten.

Ero ja uusi mies hakuun välittömästi. Kun löytyy hyvä, etenet nopeammin etkä jahkaile viittä saati seitsemää vuotta. Olisi myös hyvä pakastaa munasoluja nyt heti kaiken varalta, mutta seuraavaksi kuitenkin sanot, ettei ole varaa.

Nyt sotket asioita. 20-vuotiaiden miesten hedelmällisyys (siittiötiheys) on laskenut, ei naisten hedelmällisyys. 

Vierailija
214/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta lapsiin kantaa, pillerit voit ilman muuta jättää pois kunhan sanot miehelle, että ehkäisy on jatkossa hänen vastuullaan. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta itseäsi myrkyttää. 

Itse olen vela, ja lopetin aikanaan ehkäisyrenkaan käytön ihan omalla päätöksellä koska daa, olen aikuinen ja päään itse omasta ruumiistani. 3kk seksiä kumin kanssa ja mies meni vasektomiaan, kuten toivoinkin. 

Vierailija
215/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No joku toinen taas sitten hyppäisi pää edellä korkealta siksi että ei koskaan saa lapsia. Kyllä tilastollisesti taitaa lapset olla naisille se tärkeämpi juttu kumminkin."

Totta, mutta ei voi sanoa että maailma oli parempi paikka naisille silloin kun lasten tuloa ei voinut estää.

Kyllä e-pillerit oli naisille suuri asia ja juhlan aihe. Vihdoin pystyi itse päättämään omasta kropastaan. Seksin harrastaminen kun ei  myöskään ole aina ollut naisille mitenkään vapaavalintaista. Ei kannata glorifioida sellaista aikaa ihan oikeasti, nykyajassakin on ongelmansa, mutta kyllä naisen asema on monin verroin parempi kuin vaikka 100 vuotta sitten. 

Seksi on myös naiselle vallankäytön väline. Se näkyy ihan kaikessa, ei nainen ole ollut alisteisessa asemass

Seksi on ja on ollut vallankäytön väline, sekä miehille että naisille. Kyllä naiset on olleet aikojen saatossa hyvinkin alisteisessa asemassa, vaikka jotkut yksilöt ovatkin ehkä pystyneet sitä valtaa myös käyttämään. E-pillerit on ollut iso askel nykyajan vapaaseen seksiin päin, kun ei ole tarvinnut enää pelätä raskautta. Kondomeita tosiaan on ollut, mutta eipä kaikki miehet ole niitä halunnut käyttää silloin kuten ei nykyäänkään. 

Vierailija
216/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat miehesi kovaa vasten. Joko aloitatte lapsen yrittämisen ihan heti kohta nyt (koska siihen voi kulua vuosikin, että tärppää!) tai laitat eropaperit vireille. Osoita, ettet pelleile ja haluat saada suoran vastauksen. 

Niin minä tein eksäni kanssa. Oli samanlainen jahkaaja. Viiden vuoden jälkeen kyllästyin ja sain puristettua ukosta ulos vastauksen, ettei haluakaan koskaan lapsia. Oli toivonut, että minun toiveeni menisivät ohi. No eivät menneet, vaan ero oli väistämätön. Se oli ikävää ja tunsin tuhlanneeni vuosia ihmiseen, joka ei ollutkaan sitä mitä sanoi, olin valtavan katkera sille miehelle. 

Onneksi erosin, nyt olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja meillä on kaksi lasta. Minä tosin olin erotessani eksästäni 29v, joten minulla oli aikaa seurustella se 2v uuden mieheni kanssa ennen lastentekoa. Eikä meillekään ne lapset siunaantuneet heti, hoitoja ei kyllä tarvittu mutta yritystä kyllä.

Jos sinä olet jo 35v, kiirettä pitää. Nyt on sinun aikasi ottaa elämästäsi kiinni ja päättää, mitä SINÄ haluat. Jos mies ei halua lapsia, sinulla on oikeus mennä eteenpäin ja tavoitella unelmaa lapsista jonkun toisen kanssa. Jos lapsia ei siunaannu, se on oma tragedia, mutta ainakin yritit.

Vierailija
217/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin aikanaan miehelleni että lapsen saaminen on minulle niin tärkeää että erotaan jos hän ei halua lasta.

Tämäkin mies väitti että kiristän. Mitä ihmettä? Mikä kiristys se on jos sanon että en voi jatkaa suhdetta jossa en voi koskaan päästä äidiksi? 

Vierailija
218/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa puhuttu mitään pakot

Mieshän sitä vastuuta on sysäämässä muille, yhtä lailla hänen tehtävä olisi erota jos ei kerran lasta halua. Miksi miestä pidetään näissä kommenteissa aina jonain tahdottomana ja kyvyttömänä uhrina eikä aktiivisena toimijana? Miesparka joutuu hankalaan tilanteeseen jos vaimo ilmoittaa ettei aio enää käyttää pillereitä, yhyy.

Vierailija
219/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat miehesi kovaa vasten. Joko aloitatte lapsen yrittämisen ihan heti kohta nyt (koska siihen voi kulua vuosikin, että tärppää!) tai laitat eropaperit vireille. Osoita, ettet pelleile ja haluat saada suoran vastauksen. 

Niin minä tein eksäni kanssa. Oli samanlainen jahkaaja. Viiden vuoden jälkeen kyllästyin ja sain puristettua ukosta ulos vastauksen, ettei haluakaan koskaan lapsia. Oli toivonut, että minun toiveeni menisivät ohi. No eivät menneet, vaan ero oli väistämätön. Se oli ikävää ja tunsin tuhlanneeni vuosia ihmiseen, joka ei ollutkaan sitä mitä sanoi, olin valtavan katkera sille miehelle. 

Onneksi erosin, nyt olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja meillä on kaksi lasta. Minä tosin olin erotessani eksästäni 29v, joten minulla oli aikaa seurustella se 2v uuden mieheni kanssa ennen lastentekoa. Eikä meillekään ne lapset siunaantuneet heti, hoitoja ei kyllä tarvittu mutta yritystä kyllä.

Jos sinä olet jo

Ai niin, eksäni muuten tekikin niitä lapsia myöhemmin. Itseään nuoremman naisen kanssa toki. Eli jos minä olisin jäänyt siihen suhteeseen, juna olisi mennyt minun osaltani ohi, mies kokenut kuitenkin jonkun herätyksen ja vaihtanut toiseen, minä jäänyt suremaan lapsettomuuttani. Parempi näin päin, saimme kumpikin haluamamme. 

Vierailija
220/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin aikanaan miehelleni että lapsen saaminen on minulle niin tärkeää että erotaan jos hän ei halua lasta.

Tämäkin mies väitti että kiristän. Mitä ihmettä? Mikä kiristys se on jos sanon että en voi jatkaa suhdetta jossa en voi koskaan päästä äidiksi? 

Joo, tämä on kyllä kummallista. Jos äitiys on yksi elämän suuria haaveita niin onhan siitä asiasta pystyttävä parisuhteessa puhumaan ja sen tarvittaessa eroamaan. Ei se ole mitään kiristystä jos kertoo tosiasian.