Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa kaksi vuotta, mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
12.11.2023 |

Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 2 vuotta ja sitä ennen yhdessä viisi vuotta. Mies on alusta asti tiennyt, että haluan lapsia ja ajatukseni olikin, että sitten, kun olemme naimisissa, ehkäisy jätetään pois. Ostimme häiden jälkeen omakotitalon, johon ensinnäkin upposi tietenkin paljon rahaa, mutta jossa on ollut myös laittamista. Mies sanoi silloin, että nyt ei ole oikea aika aloittaa vauvaprojektia, koska rahat olivat tiukalla ja talon kanssa oli stressaavaa. Olin samaa mieltä, mutta tietenkin hieman pettynyt. Olen jo 35v, joten raskautuminen ei ole mikään läpihuutojuttu ja mielelläni olisin aloittanut yrittämisen jo silloin, mutta suostuin kompromissiin. Nyt meillä alkaa olla taas talous kunnossa ja talokin on hyvällä mallilla, joten otin asian puheeksi uudestaan. Mies suhtautui erittäin nihkeästi ajatukseen siitä, että lopettaisin pillerit, ja hänen mielestään meillä ei ole tässä mikään kiire. Ahdistaa, että pitäisi vielä odottaa ties kuinka kauan, että mies kypsyy ajatukseen isäksi tulemisesta. Ei minulla ole loputtomasti aikaa!

Tiedän, että ketään ei saa pakottaa isäksi, enkä voisi edes kuvitella tekeväni mitään sellaista, mutta tuntuu todella pahalta, että mies tekee näin. Hän on AINA tiennyt, kuinka tärkeää oma perhe minulle on. Nyt meillä on kaiken lisäksi valtava, tyhjä omakotitalo. Mitä me tällaisella edes tehdään, jos lapsia ei koskaan tule? Oikein ivana ivan päällä keskellä pihaa tönöttää edellisen omistajan leikkimökki, kun ei olla raaskittu sitä myydä. Talokin ostettiin kaikkia lapsiperheen tarpeita silmällä pitäen. Aivan täyttä paskaa kaikki. Teenkö nyt vain oman pääni mukaan, ilmoitan, että lopetan pillerit ja pysyn lujana? Tämän kun ei pitäisi olla miehelle mikään yllätys.

Kommentit (583)

Vierailija
221/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses ap.

Toista ei voi pakottaa isäksi, näin se vaan menee.

Jos lapsi on sulle tärkein niin ota ero ja käske jonkun toisen äijän nussimaan sut paksuksi.

Jösses kuinka itsekäs olet.

Itsekin haluaisin lapsen, mieheni taas ei, mutta olen sen alusta asti tiennyt ja mies on mulle kaikista tärkein asia, en tosiaankaan eroa sen takia. Voin aivan hyvin elää ilman lasta.

Ehkä ukollasi on hyvä syy miksei halua lasta kanssasi?

Vierailija
222/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Täällähän onkin aika paljon vastauksia. En ole kaikkia ehtinyt lukemaan, mutta kommentoin nyt näihin, joita tuntuu olevan eniten.

Mies sanoi minulle haluavansa lapsia. Ja edelleenkin sanoo haluavansa, mutta se avioliiton jälkeinen lupaus on nyt muuttunut "sitten joskus" -suunnitelmaksi. Se minua tässä jäytää ehkä kaikista eniten, koska kaikki päätökset, joita tässä ollaan yhdessä tehty, on tehty sitä tulevaa perhettä kohti. En ymmärrä, miksi tämä nyt on tämmöistä. Erota en halua, koska tämä lapsia haluava mies on ollut se tyyppi, jonka olen tuntenut kaikki nämä vuodet siihen papin aameneen asti. En usko, että hän olisi minulle valehdellut tai tällaista "lapsiperhevalmistelua" ryhtynyt kanssani projektoimaan, jos ei sitä aidosti haluaisi. Ehkä kyse on jostain muusta? En tiedä.

Niille, jotka sanovat, että minunkin pitäisi tuoda parisuhteeseen jotain:

Meillä ei ole koskaan ollut rahasta, kotitöistä tai muusta riitaa ja molemmat olemme antaneet ja panostaneet parisuhteeseen ihan yhtä lailla. Tulomme ovat suunnilleen samat, mutta minun työni on joustavampi, joten olen esimerkiksi muuttanut miehen perässä hänen töidensä vuoksi. Lisäksi ok-talon ostoon upposi enemmän minun säästöjäni, ja jos joutuisimme eroamaan, minä ostaisin miehen tästä ulos. Vaikka tässä ei ole kauan ehditty asua, niin tämä on se koti, jonka lapsilleni haluan antaa. Minulla on varaa ja pystymistä yksinkin, mutta haluan ehjän perheen en vain siksi, että rakastan miestäni, vaan siksi, että haluan lapsilleni myös sen läsnäolevan isän. Miksi ajattelette, että lapsia haluava nainen on automaattisesti jonkinlainen loiseliö, joka ei mitenkään voi olla taloudellisesti miehestään riippumaton, koulutettu tai kykenevä, ja että lasten saaminen on miehen elämän suurin tragedia? Vai haluatteko vain olla ilkeitä?

Totta on se, että en ole ottanut tarpeeksi vastuuta tästä lapsiasiasta siinä mielessä, että en ole ymmärtänyt neljännesvuosittain auditoida parisuhteemme tilannetta ja sitä, onko unelmamme perheestä yhä yhteinen. Minulla ei ollut syytä epäillä sitä. Mies on lapsirakas ja hänestä tulisi aivan loistava isä. En voisi kuvitella ketään muuta lasteni isäksi, siksi tämä tuntuu nyt niin raskaalta. On petetty olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Täällähän onkin aika paljon vastauksia. En ole kaikkia ehtinyt lukemaan, mutta kommentoin nyt näihin, joita tuntuu olevan eniten.

Mies sanoi minulle haluavansa lapsia. Ja edelleenkin sanoo haluavansa, mutta se avioliiton jälkeinen lupaus on nyt muuttunut "sitten joskus" -suunnitelmaksi. Se minua tässä jäytää ehkä kaikista eniten, koska kaikki päätökset, joita tässä ollaan yhdessä tehty, on tehty sitä tulevaa perhettä kohti. En ymmärrä, miksi tämä nyt on tämmöistä. Erota en halua, koska tämä lapsia haluava mies on ollut se tyyppi, jonka olen tuntenut kaikki nämä vuodet siihen papin aameneen asti. En usko, että hän olisi minulle valehdellut tai tällaista "lapsiperhevalmistelua" ryhtynyt kanssani projektoimaan, jos ei sitä aidosti haluaisi. Ehkä kyse on jostain muusta? En tiedä.

Niille, jotka sanovat, että minunkin pitäisi tuoda parisuhteeseen jotain:

Meillä ei ole koskaa

Tilanne on sinulle epäreilu. Olet iässä, jolloin hedelmällisyys alkaa laskea. Tajuaako miehesi naisen hedelmällisyydestä ja iän vaikutuksesta siihen mitään? 

Miehesi voi saada lapsia myöhemminkin, sinun mahdollisuudet heikkenevät koko ajan.

Itse en suostuisi sitten joskus -höpinään enää tuossa iässä. Käytännössä se on tulkittava niin, että mies ei halua lasta sinun kanssa. 

Vierailija
224/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoo siihen, jos kerrot että naisen hedelmällisyys heikkenee yli 35-vuotiaana nopeasti? Miksi nyt ei ole hänestä oikea aika? Mitä pitäisi tapahtua, että hänestä olisi oikea aika? 

Vierailija
225/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenkin siittiöiden laatu ja hedelmällisyys laskee joka vuosi, vaikka ei häviäkään välttämättä kokonaan, ja tilastollisesti aika harva lapsentekomielessä iäkkäämpi mies itse asiassa perustaa perheen nuoremman kanssa. Suurin osa lapsia tekevistä pariskunnista on suunnilleen samaa ikäluokkaa. Miehet jää vatvomaan asiaa ja sitten viiskymppisenä voivotellaan, kun jäi perhe saamatta.

Vierailija
226/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa miten paljon paremmin tämä asia oli ennen vanhaan; avioitumisen jälkeen oli itsestäänselvyys että lapsia alkaa tulla ellei sitten ole kyse hedelmättömyydestä. Ei siinä ollut miehellä oikeutta olla vaimolle tyly siksi, että hän ei estänyt lastentuloa jollain tavalla. Seksiä saadakseen miesten oli myös pakko mennä naimisiin ja vakiintua ja olla valmiit perustamaan perhe. Ja sitten tämä nykyaika on olevinaan jotain paljon tasa-arvoisempaa ja naisen kannalta parempaa aikaa...

Unohdit tästä "ennen oli paremmin" hölinästäsi:

- lasten määrää ei nainen kontrolloinut, niitä sitten tosiaankin tuli loputtomasti, vaikka synnytyskoneella henki menisi hommassa

- naisen asema oli jumissa miehen elättinä, koska hänen opinto- ja työuransa oli jatkuvasta lisääntymisestä johtuen kotiäitinä ja vain kotiäitinä

- nainen ei päättänyt milloin oli hyvä aika seksille, raiskaus avioliitossa ei ollut rikos tai paheksuttu asia

Vierailija
227/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te haluatte jonku kuspään siementämän teidän lapsenne? 

Vierailija
228/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin aikanaan miehelleni että lapsen saaminen on minulle niin tärkeää että erotaan jos hän ei halua lasta.

Tämäkin mies väitti että kiristän. Mitä ihmettä? Mikä kiristys se on jos sanon että en voi jatkaa suhdetta jossa en voi koskaan päästä äidiksi? 

Älä nyt vaan sano, että jatkoit suhdetta vielä tuon jälkeen, kun selvästi ymmärsit ettei hän ole lapsista kiinnostunut?

Vierailija
229/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos on huomannut parinvuoden kuluessa luonteen piirteesi eikä halua enään niiden jatkuvan.

FIKSU KAVERI !!!!

Vierailija
230/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkos on huomannut parinvuoden kuluessa luonteen piirteesi eikä halua enään niiden jatkuvan.

FIKSU KAVERI !!!!

Seitsemän vuoden kuluessa. Ei kovin nokkela mies selvästikään.

Vierailija
231/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuutesi saada lapsia hupenee joka ikinen kuukausi, siis koko ajan. Päätökset on tehtävä nopeasti. Voimia!

Vierailija
232/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösses ap.

Jos lapsi on sulle tärkein niin ota ero ja käske jonkun toisen äijän nussimaan sut paksuksi.

Itsekin haluaisin lapsen, mieheni taas ei, mutta olen sen alusta asti tiennyt ja mies on mulle kaikista tärkein asia, en tosiaankaan eroa sen takia. Voin aivan hyvin elää ilman lasta.

Jeesuksen vi t tu, taas yksi paviaani kommentoimassa vaikka ei viitsi edes aloitusta lukea. Ap ei ole pakottamassa ketään yhtään mihinkään.

Vierailija
233/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FIKSU KAVERI !!!!

Ja sinä et oppinut yhdyssanoja yhdeksässä vuodessa.

Vierailija
234/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän samanlainen tilanne kuin ap:lla, tosin naimisissa oltiin pidempään. Jo seurustelun alusta oltiin puhuttu, että ostetaan talo ja sitten perustetaan perhe. No, vuosia kului kunnes mies alkoi vihjailla, ettei lapsia halua ja pikkuhiljaa alkoi painostamaan minua lapsettomuuteen. Vuoden odotin, että muuttaisi mielensä, mutta se vain paheni. Ja itse en ollut ikinä häntä painostanut mihinkään! Ihan tossu olin. Miehelle tuli sitten ero yllätyksenä. Nyt minulla on ihana mies ja perhe. Jos olisin ap, en todellakaan jäisi vielä vuodeksi odottelemaan, sinulla ei ole aikaa! Ja miehellä on ollut seitsemän vuotta aikaa päättää, tuskin enää muuttaa mieltään. Anna hänelle kuukausi ja lähde sitten etsimään muita vaihtoehtoja. 

Vierailija
235/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle, että jätät nyt kuitenkin pillerit pois, koska sinulla on enää vähää aikaa lapsiunelmalle ja toisaalta hormonien nauttiminen joka kuukausi ei tee hyvää terveydellesi.

Hän sitten toimii miten toimii, seksi, kondomit, selibaatti.

Vierailija
236/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösses ap.

Millä perusteella juuri ap on mielestäsi itsekäs? Ettet vain olisi itse katkera siitä, että jouduit miehen takia luopumaan omasta toiveesta ja unelmastasi ja valitsemaan lapsettomuuden - vain siksi, että miehesi halusi niin. Nyt sitten syyttelet toista naista, joka ei ole valmis uhrautumaan.

Vierailija
237/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupea liikaa miettimään. Lopetat ehkäisyn siitä kertomatta. Jos mies jättää, niin sitten jättää. Ainakin sinulla on sitten haluamasi vauva. Jos et näin tee, on hyvin suuri mahdollisuus, että jäät ilman lasta. Todella epätodennäköistä, että löydät enää tuon ikäisenä kumppania joka haluaa isäksi. Tietenkin voit raskautua yhden illan suhteesta, jos sitä haluat mieluummin.

Vierailija
238/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FIKSU KAVERI !!!!

Ja sinä et oppinut yhdyssanoja yhdeksässä vuodessa.

Oletko vanha koulukiusaaja kirjoitusvirheiden takia? Eikö juuri ollut muuta sanottavaa.

Eri 

Vierailija
239/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä rupea liikaa miettimään. Lopetat ehkäisyn siitä kertomatta. Jos mies jättää, niin sitten jättää. Ainakin sinulla on sitten haluamasi vauva. Jos et näin tee, on hyvin suuri mahdollisuus, että jäät ilman lasta. Todella epätodennäköistä, että löydät enää tuon ikäisenä kumppania joka haluaa isäksi. Tietenkin voit raskautua yhden illan suhteesta, jos sitä haluat mieluummin.

No ei nyt hel vetti sentään aleta tekemään vastentahtoisesta miehestä isää sentään. Niin itsekäs ei saa olla vaikka kuinka vauvakuume sekoittaisi päätä.

240/583 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea erota tuollaisesta tilanteesta, kun on jo ostettu yhdessä iso omakotitalo, jota varten otettu isot lainat.

En mä sitäkään ymmärrä, mitä lisäarvoa miehelle tuo se, että odottaa lasten hankintaa vielä esim. 1/2 - 1 vuotta? Johan he olivat alunperin sopineet, että lasta aletaan yrittää heti naimisiin menon jälkeen ja siitäkin on kulunut jo 2 vuotta.