Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä syyllä olette kieltäytyneet hautajaiskutsusta?

12.11.2023 |

Onko teidät joskus kutsuttu hautajaisiin, mutta olette kieltäytyneet tulemasta paikalle? Mikä teidän (oikea) perustelunne oli, että miksi ette menneet sinne?

Mä olin tänä syksynä nuorena menehtyneen serkun hautajaisissa ja mun toinen serkku (siis vainajan serkku myös) ei tullut sinne, vaikka satun varmasti tietämään, että hänet oli sinne kutsuttu. Myöskään äkillisestä sairastumisesta ei ollut kyse, koska hän oli jo aiemmin ilmoittanut, ettei ole tulossa. Ja serkkuni oli siis ollut jonkin verran säännöllisesti tekemisissä serkkuni kanssa yhteisen harrastuksen merkeissä, joten ei ole kyse siitäkään, etteivätkö he olisi jääneet etäisiksi toisilleen.

Mun mielestä on kuitenkin kohteliasta osallistua hautajaisiin, kun kerran kutsutaan, ellei ole jotain erittäin painavaa syytä kieltäytyä. Esimerkiksi kerran olin serkun hautajaisissa, vaikka en ollut 10 vuoteen ollut missään tekemisissä hänen kanssaan, mutta kun täti minut sinne kutsui, niin en kehdannut olla tulematta, eikä siitä minulle ollut mitään vaivaa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut kaikkiin kutsuihin, häät, hautajaiset, syntymäpäivät ja muut kissanristiäiset, valitettavasti olen estynyt saapumasta sinä päivänä paikalle. Ei ole kukaan koskaan kysynyt miksi et tullut. Oikea syy tietysti että EVVK.

Ymmärräthän että se johtuu siitä, että olet ankea tyyppi, jota kukaan ei edes oikeasti haluaisi kutsua. Sinut kuitenkin kutsutaan muodon vuoksi, koska olet luultavasti myös sitä tyyppiä joka käynnistää kauhean marttyyridraaman jos sinut jätetään kutsumatta.

Vierailija
62/66 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin yhdet sukuhautajaiset väliin, kun oli samana päivänä YO-kirjoitukset. 

Samoin sain kutsun etäisen sukulaisen hautajaisiin, en lähtenyt, kun olin silloin rv39 ja matkaa hautajaisiin olisi ollut 440km/suunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut töistä vapaata. Tämä on usein ihan oikea syy kun kyseessä ei ole tarpeeksi läheinen henkilö ja hautajaiset on perjantaina. Mielelläni olisin muutama viikko sitten mennyt enon hautajaisiin mutta välimatka liian pitkä. Pari tuntia olisin saanut. 

Vierailija
64/66 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pääsykokeet saman päivänä, joten menin sinne ja sitten kun pääsykoe oli ohi niin ehdin just ja just isoäidin muistotilaisuuden kahvitteluun mukaan kun ekat vieraat oli jo poistumassa. 

Vierailija
65/66 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, miksi en mene jonkun hautajaisiin, on se, että en välitä kyseisestä ihmisestä. Enkä myöskään hänen lähiomaisistaan. Kohteliaisuudesta en suostu aikaani tuhlaamaan.

Vierailija
66/66 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kieltäytynyt jopa kissanristiäisistä. Ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä