Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kestäviä aluslakanoita?

Vierailija
12.11.2023 |

Viime aikoina kaikki aluslakanat, joita olen ostanut, on kuluneet puhki vuodessa. Vaikka käyttö on ihan normaalia, pesu kuudessa kympissä ilman huuhteluainetta. En edes pyöri kauheasti nukkuessa. Kangas vaan käy kovin ohueksi ja lopulta kuluu puhki. Vinkatkaa kestäviä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kyselen minäkin! Ainakaan tokmannin lakanat ei kestä. Ja meilläkin ihan peruskäytössä lakanat, eivätkä tunnu kestävän yhtään.

Olen ommellut vanhoja , siis ainakin 60 v vanhoja puuvillalakanoita yhteen ja saanut kunnollisen parivuoteen lakanan. Ihan eri kaliiperia ovat kyllä.

Sama keittiöpyyhkeissä. Olen kerännyt kirppiksiltä vanhoja pellavaa tai puuvillaa olevia ja imukyky ja kestävyys on ihan eri tasolla.

Vierailija
2/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa vielä jos saisi hyviä vinkkejä. 20 vuotta sitten ostamani useammat aluslakanat kesti käytössä yli 15 vuotta. Sen jälkeen olen löytänyt kaupasta vain näitä vuoden kestäviä. Hinta parisänkyyn niissä 30-60 euroa ja harmittaa kun kuluvat puhki heti. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset semi-irstaat kumilakanat kyllä kestää.

Vierailija
4/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän käytä rumpukuivausta, sillä pääsee nopeasti eroon kaikista. Osta Familon kirjekuorilakana, maksaa mutta kestää.

Vierailija
5/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän käytä rumpukuivausta, sillä pääsee nopeasti eroon kaikista. Osta Familon kirjekuorilakana, maksaa mutta kestää.

En käytä rumpukuivausta koskaan enkä mankelia.

ap

Vierailija
6/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ommellut Marimekon paksuista puuvilla verhoista aluslakanoita ym., kyllä kestää.. 

Vierailija
7/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamani Finlaysonin lakana kului jo ekassa pesussa ja kuivauksessa. Muutaman kuukauden käytön jälkeen alkaa näyttämään melko käytetyltä. Niitäkään ei enää kannata ostaa. 

Vierailija
8/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lakanakankaita en ole löytänyt , mutta olen ostanut riittävän isoja paksua puuvillaa verhoja... 🤗

Vierailija
9/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mulla on ihan Prisman lakanoita, muttei mitään ongelmaa kestämisen kanssa. Sellaisia muotoonommeltuja.

Vierailija
10/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin käyttämään rumpukuivausta, koska esim. asunnon kylppärissä kuivattaminen nostaa asunnon lämpötilaa. Asunto pysyy viileämpänä, kun ei kuivaa pyykkejä kylppärissä. Pienemmät lämmityskustannukset silloin myös. 

Vierailija
11/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuri määrä pesuainetta myös syö materiaaleja.

Vierailija
12/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kyselen minäkin! Ainakaan tokmannin lakanat ei kestä. Ja meilläkin ihan peruskäytössä lakanat, eivätkä tunnu kestävän yhtään.

Olen ommellut vanhoja , siis ainakin 60 v vanhoja puuvillalakanoita yhteen ja saanut kunnollisen parivuoteen lakanan. Ihan eri kaliiperia ovat kyllä.

Sama keittiöpyyhkeissä. Olen kerännyt kirppiksiltä vanhoja pellavaa tai puuvillaa olevia ja imukyky ja kestävyys on ihan eri tasolla.

Tuleeko vanhojen lakanoiden mukana lutikoita? En todellakaan uskaltaisi ostaa kirppikseltä käytettyjä petivaatteita. En edes uskalla enää mennä kirppikselle lutikoiden takia. 

Vierailija
13/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän nykyisin percalepuuvillasta tehtyjä aluslakanoita. Paljon kestävämpiä kuin tavalliset.

Vierailija
14/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain "laadukkaat" pussilakanat syntymäpäivälahjaksi. Ensimmäisen pesun jälkeen jo lankoja purkautuu...

Ei kannata maksaa paljon mistään, kun kaikki hajoaa käsiin nykyään.

Vierailija
15/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, mulla on ihan Prisman lakanoita, muttei mitään ongelmaa kestämisen kanssa. Sellaisia muotoonommeltuja.

Katsoin juuri Prisman sivuilta eikä siellä näytä olevan muita muotoonommeltuja kuin Finlaysonin.

ap

Vierailija
16/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentik ja Balmuir meillä. B.. on sitten kallis.

Vierailija
17/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ikean lakanat on kestänyt vuosia ongelmitta

Vierailija
18/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Joskus katselin, että muistaakseni Virossa olisi joku hotelleille lakanoita myyvä liike, jolla vaikutti olevan laadukasta tarjontaa. Mutta ei ole tullut tilattua kuitenkaan.

Vierailija
19/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ikean lakanat on kestänyt vuosia ongelmitta

Saako niitä vielä? Ikeankin laatu on saattanut muuttua viime vuosina. Minullakin on ikean pussilakanat 20 vuoden takaa ja ne on vieläkin ehjät. Kuitenkin vuosi sitten ostamani inean aluslakana hajosi alle vuodessa.

ap

Vierailija
20/50 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain citymarketin aluslakanoita, sellaiset muotoon ommellut niiden jotain omaa merkkiä kai, usein alessa.  Minusta kestää hyvin, mutta en suosittele vitivalkoisia, jotenkin erilaisen oloinen se matsku ja näyttää nuhjaantuneemmalta, ei kuitenkaan mitenkään kuluneelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi