Yksinasujat, eikö teitä pelota ruokaan tukehtuminen?
Jos asuu yksin ja ruokaillessa jää ruoanpala kurkkuun kiinni (ja puhelinkin on mahdollisesti kaukana), niin miten tuollaisesta tilanteesta voi selvitä?
Kommentit (67)
Ihan vinkkinä näille, jotka yrittää lyödä itseään jollain selkään tulehtuessaan: parempi yrittää tehdä Heimlichin ote laittamalla nyrkki oikeaan kohtaan ja heittäytymällä esim. sohvan tukevaa selkänojaa päin. Opetellaan ensiapua, voisi jopa pelottaa vähemmän.
Pelottaa kyllä, varmaan pahin pelkoni tukehtua. Myös yölliseen refluksiin tukehtumista pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukehtumista en ole pelännyt. Mutta vasta oli uutinen, että joku remontin tekijä oli naulannut vahingossa oman kätensä naulapyssyllä lattiaan kiinni. Siinä kävi mielessä, että mitähän tuota tekisi, jos olisi yksinasuva ja kännykkä kaukana?
Onhan sillä remonttireiskalla toinenkin käsi, joka oletettavasti ei ole lattiaan naulattuna :D Puhelin on varmaankin työhousujen taskussa.
Etkö sä pälli osaa lukea?
Selitäpä minulle kuinka yksi ja sama ihminen voi naulata naulapyssyllä molemmat kädet kerralla, kun sitä pyssykkää on pideltävä kiinni toisella kätösellä...
Miksi selittäisin, kun kukaan ei edes ole puhunut mitään MOLEMPIEN käsien naulaamisesta. Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukehtumista en ole pelännyt. Mutta vasta oli uutinen, että joku remontin tekijä oli naulannut vahingossa oman kätensä naulapyssyllä lattiaan kiinni. Siinä kävi mielessä, että mitähän tuota tekisi, jos olisi yksinasuva ja kännykkä kaukana?
Onhan sillä remonttireiskalla toinenkin käsi, joka oletettavasti ei ole lattiaan naulattuna :D Puhelin on varmaankin työhousujen taskussa.
Etkö sä pälli osaa lukea?
Osaan lukea, reiska on naulannut kätensä lattiaan kiinni. Siis yhden käden. Pälli olet itse :P :P
Et siis osaa.
Jos osaakin lukea niin ei välttämättä ymmärrä lukemaansa.
Tässä tulikin mieleen, että yksi iäkäs naapuri oli murtanut jalkansa eikä ollut päässyt ylös. Oli vaan kolistellut jotain kotosalla yli vuorokauden, kunnes joku oli tullut katsomaan mitä siellä melutaan. Varmasti ollut tuskallista vaan maata lattialla jalka murtuneena yli vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa kyllä, varmaan pahin pelkoni tukehtua. Myös yölliseen refluksiin tukehtumista pelkään.
Oletko kokeillut sängynpäädyn korottamista 15-20 cm? Itse olen korottanut sänkyni päätyä kirjoilla. Alkuun voi tuntua oudolta, mutta tuohon tottuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkään sitä että aivoissa katkeaa verisuoni kun pinnistän vessanpöntöllä. Ihmisillä kun on luonnostaan sellainen riski kun aivomme ovat siihen malliin kehittyneet, esim. apinoilla ei samaa vaaraa ole.
Alapeukuttajat varmaan luulee pilailuksi tätä faktaa.
Tuollainen pelko on kyllä oire ihan jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
En koe, että mulla olisi tukehtumis vaaraa, mutta sairauskohtauksen pelko vähän on. Ei mitään akuuttia nyt ole, mutta sitten vanhemmiten.
M30
Kannattaa viettää tervettä elämää, niin ei tarvitse elää sairauskohtauksien pelossa. Lopeta aluksi tupakointi ja viinan juonti, niin rahaakaan säästyy tärkeämpiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Irrationaaliset pelkotilat kielii mt-ongelmista, jos elämääsi rajoittaa aloituksen kaltaiset pelkotilat tulisi henkilön hakea ammattiapua välittömästi.
On kyllä käynyt mielessä! En pysty nielemään isoja särkylääkkeitä tai vitamiinipillereitä ja minun täytyy aina laittaa ne puoliksi. Joskus olen sylkenyt pois, kun on tullut tunne, että jos edes yritän niellä, tukehdun. Tiedostan kyllä, että osittain psyykkistä, mutta kun pari kertaa on jäänyt mattapintainen pilleri kurkkuun, se oli pelottavaa ja paniikki iski.
Miten te puolison kanssa asuvat käsittelette uhan tulla puolison tappamaksi? Miten nukutte yönne kuin tarjottimella potentiaaliselle tappajalle?
Hampaiden oikeaoppinen käyttö ehkäisee tukehtumistilanteita erittäin tehokkaasti.
Tapahtuu jos tapahtuu. Olen harjoitellut jo mahdollisimman hullunkurisen kuolinasennon jotta tutkivilla viranomaisilla olisi pään rapsuttelemista asian suhteen.
Hyvin sanottu, mutta on olemassa sairauksia, jotka voivat haitata nielemistä. Pahinta se on kuitenkin julkisissa paikoissa eikä niinkään kotona, jossa yleensä saa sopivaa ruokaa.
En hotki enkä ahmi eli tukehtumisen vaara on vähäinen ellei olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe, että mulla olisi tukehtumis vaaraa, mutta sairauskohtauksen pelko vähän on. Ei mitään akuuttia nyt ole, mutta sitten vanhemmiten.
M30
Kannattaa viettää tervettä elämää, niin ei tarvitse elää sairauskohtauksien pelossa. Lopeta aluksi tupakointi ja viinan juonti, niin rahaakaan säästyy tärkeämpiin asioihin.
Miten lopetan, kun en edes noita käytä?
Kunhan oikeasti vaan yrität suututtaa toisia trollaillen.
M30
Monta kertaa mennyt jotain kurkkuun.
Yks inhottava tilanne ollut. Ekana kävi mielessä että saan keuhkokuumeen kun ruokaa meni vähän aika syvälle.
Joskus ruoka pyrkii takas. Joillakin nousee se kurkkuun. Mitäs sitten. Pitäisi olla juomaa? Tai tulee aivastuksia kesken ruuan.
Et siis osaa.