Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiseen työhön herkkä ja empaattinen ihminen sopii?

Vierailija
12.11.2023 |

Ja missä töissä arvostetaan noita ominaisuuksia?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle löytyi lopulta ammatiksi toimeentulotukilainen.

Vierailija
42/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudankaivajaksi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten kanssa työskentely.

Vierailija
44/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittaja. Työ eläinten parissa. Itsenäistä.

Vierailija
45/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten puolesta loukkaantuja lumihiutaletehtaassa.

Vierailija
46/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten parissa työskentely, mutta tarvitset myös jämäkkyyttä ja auktoriteettia.

Vierailija
47/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen, olen viihtynyt vanhusten kotihoidossa. Saan tehdä töitä omaan tahtiin. Vanhukset kiittävät ja arvostavat.

Vierailija
48/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellinen tutkimus. Opetusala.

Vierailija
49/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuollainen ja lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelot ja jotenki syrjäytynyt yhteiskunnasta nyt. Tein juuri työkkärin uravalmentajan kanssa testejä ja taas todettiin etten ole lainkaan kunnianhimoinen, vaan tunteellinen ja ajattelen liikaa mitä ihmiset ajattelee ja ylikuomitun heti jossain asiakaspalvelutöissä. Oma ala on graafinen suunnittelija mutta tällä alalla huonosti töitä. Tuntuu että tässä maailmassa ei ole työn suhteen herkille paikkaa..

Vierailija
50/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkis ja ryhtymässä tekemään taidetta, sillä en keksi mitään muuta mikä sopisi minulle. Monenlaisia töitä on kyllä tullut tehtyä, mutten näe itseäni niissä loppuelämääni. Luojan kiitos olen taiteellisesti lahjakas. Korkeakoulutus löytyy mutta tiesin jo hyvin varhaisessa vaiheessa opintojani, etten tule tekemään alani töitä päivääkään.

Vierailija
51/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkä ja empaattinen. Töissä sosiaalialalla erään vaativan asiakasryhmän parissa.Tässä työssä se herkkyys ja empaattisuus poistuu kyllä pikapikaa taka-alalle, töissä oppii pitämään ne tunteet poissa ja toimimaan pelkästään asialinjalla. Eli sen puoleen tää on mulle aikamoinen "voitto", että on oppinut liiasta empaattisuudesta pois.

Vierailija
52/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkis ja ryhtymässä tekemään taidetta, sillä en keksi mitään muuta mikä sopisi minulle. Monenlaisia töitä on kyllä tullut tehtyä, mutten näe itseäni niissä loppuelämääni. Luojan kiitos olen taiteellisesti lahjakas. Korkeakoulutus löytyy mutta tiesin jo hyvin varhaisessa vaiheessa opintojani, etten tule tekemään alani töitä päivääkään.

Mutta miten työllistyä taiteilijana? Täällä toinen taidesielu herkkis. Siihenkin kai pitäisi kunnianhimoa? Mitä jos ei ole :(

Vierailija
53/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealalle! Kaikki osaa tehdä taidetta

Vierailija
54/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulajaksi.. niinkuin Behm.

Vierailija
55/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat herkällä sitä, että kuormitut helposti niin en kyllä voi suositella taloushallintoa. Tällä alalla työ on kyllä itsenäistä, mutta iso osa työtehtävistä on sellaisia, jotka pitää saada tehdyksi tietyssä (usein hyvinkin tiukassa) aikataulussa. Työnjälki tulisi myös olla virheetöntä, kiireestä huolimatta. Joten paineensietokykyä tulee olla. 

Vierailija
56/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ihan mihin vain mihin on paloa ja motivaatiota :)

Vierailija
57/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että aloittaja ei ole itse kiinnostunut mistään ammatista.

Vierailija
58/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi

Periaatteessa herkkyyttä ja empatiakykyä tarvitaan hoitoalalla mutta koska resurssien puutteessa työstä on tehty raskasta moni empaattinen ja herkkä polttaa itsensä loppuun.

Sosionomi ei työskentele hoitoalalla.

Vierailija
59/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja, informaatikko, kulttuuripuolen suunnittelutehtävät, jotkut sihteerin tehtävät joissa ei asiakaspalvelua esim. johdon sihteeri?

Psykologi, joka hoitaa pieniä lapsia. Usein heillä hiljainen ääni ja ujo luonne, eikä tarvitse olla kun yhden lapsen kanssa kerrallaan, vrt. opetustyö..

Kynsien- tai jalkojen hoitaja, puheopettaja kehitysvammaisille autisteille, fysioterapeutti, kylpylöiden ja hoitoloiden työntekijät..

Pienten erikoisliikkeiden myyjät, kondiittori, kakkuleipuri...

Ompelija, muotisuunnittelija, muotoilija, graafinen suunnittelija, nettisivujen tekijä.

Vierailija
60/64 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan hoitoalalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi