Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen henkistä väkivaltaa?

Vierailija
12.11.2023 |

Mulla rauhallinen aamu lasten kanssa. Mies nukkuu pitkään. Herätin 11.30 sillä meidät oli kutsuttu kylään lounaalle klo 13, sanoin että tunti aikaa lähtöön. En ollut kuullut herätyskelloa, enkä mitään heräämisen ääniä, joten taas  huolehdin että mies herää ajoissa. Sanoin vähän myöhemmin uudelleen, että lähden lasten kanssa klo 12.30, että ehditään.  Mies vastasi että ok. Edelleenkään ei kuulu mitään heräämisen/valmistautumisen ääniä klo 12.25 mennessä. Ahdistun ja ymmärrän että taas muhun on kohdistettu jonkin sorttista vallankäyttöä. Mies nousee 12.27 ja sanoo että jos odotan niin voidaan mennä samalla autolla. Sanon etten odota ja lähden. Ahdistaa, mulla meni fiilis. Sitten mies tulee kylään hieman myöhässä muina miehinä ihan tyytyväisenä ja mulla on paha mieli. Mielipiteitä? 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä kirja: Lundy Bancroft: Why does he do that. Pdf: https://archive.org/download/LundyWhyDoesHeDoThat/Lundy_Why-does-he-do-…

Vierailija
42/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla älä herätä ollenkaan, äläkä odota hänen lähtöään. Tulee, jos tulee. Älä myöskään selitä hänen myöhästymisiään. Jos kyseessä on paikka, johon miehesi pitäisi ensisijaisesti olla menossa esim. hänen vanhemmat, ei sinun tarvitse mennä, eikä edes huolehtia lapsia sinne. Ilmoitat jo kutsun tullessa, että sinä et pääse. 

Miksi kostat kivoille appivanhemmille ja lapsille miehen typerää käytöstä? Paljon parjataan appivanhempien oikeutta tavata lastenlapsia mutta unohdetaan LASTEN oikeus tavata isovanhempia.

Tuskin tässä appivanhemmista oli kyse. Siinä tapauksessa en tajua miksei sinne lähdettäisi yhdessä sitten kun mies on siihen valmis. Ja voihan ne appivanhemmat tulla myös kylään, jos lähtö sinne on hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveessä parisuhteessa pyritään käyttäytyminen niin ettei se aiheuta toisessa pahoinvointia. Sillä ei ole väliä ovatko tällaiset huomioivat eleet muiden mielestä turhia vai eivät. Jos mieheni tietäisi, että osaltani juhlat menevät pilalle mikäli lähtö menee viime tippaan ja silti valitsisi pilata minulle tärkeät tapahtumat tekemällä näin, eroaisin miehestäni. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
44/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on ihan itse hankkinut lapsia, niin silloin pitäisi ymmärtää että ei voi enää elää niin kuin pellossa ja nukkua puoleen päivään.

Jos on yövuorosta tullut, niin pakkohan se on nukkua tuohon aikaan.

Vierailija
45/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vastauksia.

ei tuo minusta ole henkistä väkivaltaa, ainakaan tässä kontekstissa. Molemmat vain tekevät, mitä itse tahtovat. 

Mitä jos nainenkin tekisi mitä itse tahtoo eikä miettisi edes lapsia. Ei se nyt ihan oikein mennyt että nainen joutui huolehtimaan kaiken.  Mies vaan nukkui perse homeessa kuin olisi itsekin joku teini. 

totta. Mutta ei se silti ole väkivaltaa. Kyse on mieslapsesta. 

sama

On se henkistä väkivaltaa laittaa vastuu yhteisistä lapsista vain kumppanille.

no, ei tuo täytä henkisen väkivallan määritelmää

https://www.mtkl.fi/mika-askarruttaa/vak

Jos vastuun pienistä lapsista sälyttää vain puolisolle, on se kontrollointia (ei omaa aikaa, vaan puoliso on "turvallisesti" kiinni lapsissa 24/7/365). Lisäksi pienten lasten osalta siihen liittyy myös unideprivaation kohdistaminen puolisoon, joka on suosittu klassinen kidutusmenetelmä.

Vierailija
46/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on ihan itse hankkinut lapsia, niin silloin pitäisi ymmärtää että ei voi enää elää niin kuin pellossa ja nukkua puoleen päivään.

Mistään yövuoroista tässä ei puhuttu, sinun keksimä tekosyy miehen käytökselle. Yhtä hyvin perheen äiti on voinut olla yövuorossa.

Vierailija
47/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastuun pienistä lapsista sälyttää vain puolisolle, on se kontrollointia (ei omaa aikaa, vaan puoliso on "turvallisesti" kiinni lapsissa 24/7/365). Lisäksi pienten lasten osalta siihen liittyy myös unideprivaation kohdistaminen puolisoon, joka on suosittu klassinen kidutusmenetelmä.

Minustakin tuo kuulosti kyllä puolison kidutukselta, että miehellä oli tarve nukkua.

Vierailija
48/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen noita kellonaikoja. Kävit herättelemässä kello 11.30 jne...mies nousi kello 12.27

Viestin olet kuitenkin lähettänyt kello 9.09. Oletko Porvoosta?

Vierailija
49/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta henkiseltä väkivallalta vaan mukavuudenhalulta. Mies haluaa nukkua niin pitkään kuin voi ja tyydyttää tämän tarpeensa itsekkäästi muiden tarpeista piittaamatta. 

Vierailija
50/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistään yövuoroista tässä ei puhuttu, sinun keksimä tekosyy miehen käytökselle. Yhtä hyvin perheen äiti on voinut olla yövuorossa.

Miestä täällä kyllä vihataan aivan täysillä, vaikka kaikki on pelkkää spekulaatiota, eikä kukaan tiedä mitään faktoja.

Vierailija
51/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain pakolliset katkerien vanhojenpiikojen miesvihat. HUOH! 

Vierailija
52/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää ja lapsellista käytöstä, mutta en sanoisi väkivallaksi. Kaikki ajattelematon käytös ei ole väkivaltaa.

Vierailija
53/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä kirja: Lundy Bancroft: Why does he do that. Pdf: https://archive.org/download/LundyWhyDoesHeDoThat/Lundy_Why-does-he-do-…

Taas tämä hullu ketjussa🤦🏻

Vierailija
54/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 

tässä aloituksessa ei ole kerrottu, että toiminta on jatkuvaa ja systemaattista

Vierailija
55/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

49 

tässä aloituksessa ei ole kerrottu, että toiminta on jatkuvaa ja systemaattista

...ja täyttää rikoksen tunnusmerkit 🤣

Vierailija
56/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla älä herätä ollenkaan, äläkä odota hänen lähtöään. Tulee, jos tulee. Älä myöskään selitä hänen myöhästymisiään. Jos kyseessä on paikka, johon miehesi pitäisi ensisijaisesti olla menossa esim. hänen vanhemmat, ei sinun tarvitse mennä, eikä edes huolehtia lapsia sinne. Ilmoitat jo kutsun tullessa, että sinä et pääse. 

Mä olen pokkana alkanut käyttää tätä, kun kyllästyin vuosia ottamaan miehen venkoilun niskoilleni. Ilmoitan kylään kysyville nykyään "mies fiilistelee vielä", sen sijaan että sanoisin "pitää selvitellä vielä aikatauluja", tai en keksi puolestaan tekosyitä miksi on myöhässä tai jättää tulematta johonkin. Jos anoppi kysyy missä on poikansa, vastaan että "niinpä" enkä valehtele, että "se jäi vielä kolaamaan pihaa". Ymmärrän kyllä sellaisen, että jos joku tilanne todella ahdistaa, ja mies kertoo miksi ei halua jotain, silloin kerron tekosyyn jos haluaa. Mutta jos kyse on siitä ettei aikuista ihmistä huvita, ja minun kuitenkin oletetaan itsestäänselvyytenä osallistuvan ja hoitavan, niin silloin en enää peesaa. 

Vierailija
57/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä herätät aikuista ihmistä ja ahdistut hänen myöhästymisestään? Anna ukon tulla milloin tulee. 

Vierailija
58/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskin ap:n mies oli yövuorosta tullut.

Vierailija
59/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi vaan nukkua ja ei se kyllä ole mitään väkivaltaa sinua kohtaan. 

Vierailija
60/64 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aiheutit henkistä väkivaltaa herättämällä toisen. Miksi huolehdit hänen tulostaan, tulee vaan jos on tullakseen