Onko tällainen henkistä väkivaltaa?
Mulla rauhallinen aamu lasten kanssa. Mies nukkuu pitkään. Herätin 11.30 sillä meidät oli kutsuttu kylään lounaalle klo 13, sanoin että tunti aikaa lähtöön. En ollut kuullut herätyskelloa, enkä mitään heräämisen ääniä, joten taas huolehdin että mies herää ajoissa. Sanoin vähän myöhemmin uudelleen, että lähden lasten kanssa klo 12.30, että ehditään. Mies vastasi että ok. Edelleenkään ei kuulu mitään heräämisen/valmistautumisen ääniä klo 12.25 mennessä. Ahdistun ja ymmärrän että taas muhun on kohdistettu jonkin sorttista vallankäyttöä. Mies nousee 12.27 ja sanoo että jos odotan niin voidaan mennä samalla autolla. Sanon etten odota ja lähden. Ahdistaa, mulla meni fiilis. Sitten mies tulee kylään hieman myöhässä muina miehinä ihan tyytyväisenä ja mulla on paha mieli. Mielipiteitä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Terveessä parisuhteessa pyritään käyttäytyminen niin ettei se aiheuta toisessa pahoinvointia. Sillä ei ole väliä ovatko tällaiset huomioivat eleet muiden mielestä turhia vai eivät. Jos mieheni tietäisi, että osaltani juhlat menevät pilalle mikäli lähtö menee viime tippaan ja silti valitsisi pilata minulle tärkeät tapahtumat tekemällä näin, eroaisin miehestäni. Niin yksinkertaista se on.
Semmoinen katkeran vela-akan pillupieru tänään.
Tämä tapahtui siis jo parikymmentä vuotta sitten kun lapset olivat pieniä. Olen siitä saakka käynyt terapiassa mutta asia vaan on niin traumaattinen etten pääsen sen yli.
ap
Mä kyllä potkin miestäni kunnes se ihan varmasti on hereillä. Välillä saa herätellä useampaan kertaan. En ole ikinä tulkinnut henkiseksi tai muuksikaan vallaksi vaan kadehdittavan hyviksi unen lahjoiksi.
No ei ole muuta kuin mukavuuden halua tai laiskuutta.