Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope kysyy: Minkälaisen synnytysvideon näyttäisit yhdeksäsluokkalaisille?

Vierailija
11.11.2023 |

Ihmisen biologiassa alkaa viikon päästä jälleen kaikkein kuumottavin aihe, eli seksuaalisuus. Ennen kouluissa on näytetty video ihan oikeasta synnytyksestä, mutta viime vuosina se on tuntunut olevan liikaa oppilaille. Toisaalta koko ikäluokka on viimeistä kertaa saamassa oppia, joten ei voi enää luottaa myöhemmin tuleviin tunteihin.

Eli minkälaisen synnytysvideon näyttäisi yhdeksäsluokkalaisille?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen synnytys on erilainen. Mitä vaikutusta jollain videolla on? Riittää että käy sukupuolielimet läpi ja selittää mitä synnytyksen alkaessa tapahtuu. 

Vierailija
42/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä haluatko heidän tulevaisuudessa saavan itse lapsia vai ei... Miksi pitää näyttää joku synnytysvideo? En ole koskaan nähnyt synnytysvideota, eikä ole ollut tarpeenkaan. 

Todellakin olisi lapsille hyväksi nähdä millainen räjähdys synnytys on, ja sekin olisi hyvä ymmärtää miten rankkaa vauvan kanssa on. Jo ennen teini-ikää tämä pitäisi tehdä selväksi.

Kyllä. Meille näytettiin 1990-luvulla ysiluokalla synnytysvideo. Ei jäänyt traumoja. Yksi meistä sain pian lapsenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki video on vain pieni osa useiden tuntien mittaista seksuaalisuuden kokonaisuutta.

ap

Niinpä. Mitäpä jos ensin katsoisit mitä ops sanoo, ja sen jälkeen tsekkaisit käytössä olevat materiaalit. Vai meinasitko että parempi kysyä vauvapalstalta ja sen jälkeen katsoa mitä netistä löytyy?

Ops kuvailee nykyään hyvin laveasti sitä, mitä biologian opetukseen kuuluu, joten siitä ei ole mitään apua. Synnytyksen läpikäyminen on kuulunut biologian opetukseen pitkään.

Ope haluaa nyt tietää, missä teidän mielestänne menee raja sille, millaisen videon näyttäisit ysiluokkalaisille. Aikaisemmin biologiassa on näytetty video, jossa näkyy vauvan syntymä sensuroimattomana.

ap

Minun ymmärtääkseni seksuaaliasioita käsitellään yleensä terveystiedossa eikä biologiassa. Ja oudolta tuntuu myös tuo fiksaatiosi videon näyttämiseen.

Vierailija
44/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen oikean, mitä satuhöttöä haluaisit näyttää, jonkun vedet meni - kiireellä sairaalaan -jenkkikomediakohelluksen?

Et lukenut aloitusta? Ap halusi näyttää oikean videon, nuoret eivät.

Vierailija
45/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin Jonnen kruunausvideon.

weeweewee pari tyttöä yksi kuppi . com

Vierailija
46/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytetäänkö nykyään yläasteella synnytysvideoita? Ei mun kouluaikana näytetty. Kyllä me kaikki oppilaat ysillä jo tajuttiin mitä synnytys tarkoittaa, onneksi ei sellaista näytetty.

Vierailija
47/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen oikean, mitä satuhöttöä haluaisit näyttää, jonkun vedet meni - kiireellä sairaalaan -jenkkikomediakohelluksen?

Et lukenut aloitusta? Ap halusi näyttää oikean videon, nuoret eivät.

Ja ajatelkaa, tänä vuonna asiaa kysytään sinulta ja minulta!

Vierailija
48/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on vaarallinen, herkkä ja hyvin henkilökohtainen tapahtuma. En näyttäisi videota. Olisi naurettavaa jos mulle olisi näytetty lapsena synnytysvideo sillä mielellä että siinä opin miten synnytetään ja kannattaa pidättäytyä seksistä jos ei synnytyspuuhiin halua vielä ryhtyä. Oma ensimmäinen synnytykseni oli kuolleen lapsen synnytys. 

Vierailija
49/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tytöille näytettiin ysillä se ysärin pimppirepeää ja veret roiskuu-video. Päätin etten hanki lapsia.

t: 45v lapseton

Minä olin päättänyt jo kauan ennen kuin näin ysillä videon. Se ei vaikuttanut.

Vierailija
50/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkassa opiskellaan seksuaalisuutta ihan eri näkökulmasta kuin biologiassa. Bilsassa käydään läpi esimerkiksi sukuhormonit,murrosikä, kuukautiskierron biologinen perusta, sukusolut, hedelmöitys, raskausajan kasvu ja kehitys, syntymä jne.

Vierailija
51/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kätilöt edelleen varoittele miehiä kurkkaamasta sinne synnytyksen aikana?

Vierailija
52/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikaisista vaivoista lähtien. Lapsiveden meno, supistukset, komplikaatiot, episiotomia, sektio, imetys, anemia, väsymys, vauvan hoito, mahdollinen masennus...

Saati sitten synnytysvauriot, ulkonäkömuutokset, seksin aloitus kaiken uuden ja ehkä kaoottisenkin keskellä.

T. Lapseton nainen (vapaaehtoisesti)

Vierailija
53/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä haluatko heidän tulevaisuudessa saavan itse lapsia vai ei... Miksi pitää näyttää joku synnytysvideo? En ole koskaan nähnyt synnytysvideota, eikä ole ollut tarpeenkaan. 

Todellakin olisi lapsille hyväksi nähdä millainen räjähdys synnytys on, ja sekin olisi hyvä ymmärtää miten rankkaa vauvan kanssa on. Jo ennen teini-ikää tämä pitäisi tehdä selväksi.

No ehkä va jakeille, joilla ei ole lukutaitoa eikä mielikuvitusta. Turhaa traumatisoida nuoria mokomilla videoilla. Itse en ole koskaan nähnyt synnytystä mutta olen silti aina tiennyt, että se on helvetilistä enkä halua sellaista kokea.

vela

Vierailija
54/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaista. 

Vierailija
55/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta alakautta synnyttäneenä en ole nähnyt yhtään videota, enkä aio katsoakkaan. 

Vierailija
56/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkassa opiskellaan seksuaalisuutta ihan eri näkökulmasta kuin biologiassa. Bilsassa käydään läpi esimerkiksi sukuhormonit,murrosikä, kuukautiskierron biologinen perusta, sukusolut, hedelmöitys, raskausajan kasvu ja kehitys, syntymä jne.

Ja biologiassa yleensä kirja sisältää faktatiedot näistä.

Vierailija
57/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mahdollisimman tuskallisen ja verisen. Toimii samalla ehkäisyvalistuksena. 

Vierailija
58/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vuoden 2024 presidentinvaalien lähestyessä kävi ilmi, että kaikki näköpiirissä olleet varteenotettavat ehdokkaat edustavat samaa poliittista linjaa. 

Gallup-tutkimusten kärkikaartiin kuuluvat painottavat voimakkaasti sotilaalliseen turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä. Niitä käsitellään hyvin yksipuolisesti.    

Kaikki ovat maailmanlaajuista yhdentymistä kannattavia globalisteja ja ylikansallista Euroopan unionia rakentavia federalisteja. 

Tässä tilanteessa uskolliset kannattajani toivoivat, että olisin käytettävissä presidenttiehdokkaaksi. Mukaan haluttiin ehdokas, joka puolustaa tiukasti Suomen itsenäisyyttä, kansallisia etuja ja perinteisiä suomalaisia arvoja.

Annoin suostumukseni Keskustan sääntöjen mukaiseen sisäiseen esivaaliin. Kun Olli Rehn ei ollut siihen valmis, esivaalin toimeenpanosta luovuttiin.

Näin jouduin jälleen suostumaan kansanliikkeen eh

HYVÄ PAAVO!!!

Vierailija
59/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kätilöt edelleen varoittele miehiä kurkkaamasta sinne synnytyksen aikana?

Olen nähnyt kaksi kruunausta.

Keskimmäinen puukotettiin ulos. Hyi hevletti 10 ihmistä, studiovalaistus ja kylmyyttä vapiseva halvaantunut vaimo sylissä.

Vierailija
60/78 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meille näytettiin 1990-luvulla ysiluokalla synnytysvideo. Ei jäänyt traumoja. Yksi meistä sain pian lapsenkin.

Hyvä  freudilainen lipsahdus sinulta :D "Yksi meistä saiN". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän