No onko tuo nyt "kauhukuntoon" tärvelty vuokra-asunto? Ihan perus vuorotyöläisen settiä minusta
Kommentit (143)
Onhan tuo asunto sotkuinen, mutta minä en ymmärrä, miten sen siivoamiseen on muka mennyt 3 päivää? Esim lavuaarissa, keittiön tasoilla jne ei mitään pinttymiä tai likaa edes, lattia ja kylppärikin pintapuolin Ok vaatemyyjä lukuunottamatta. Jätesäkki kouraan ja rätti toiseen. Se siivooja-Auri siivoaa paljon pahempia kohteita päivässä.
Eipä taida olla vaikeaa arvata, mihin suuntaan poliittinen habitus tuollaisella vuokralaisella on. Vinkki: Ne puolueet ovat tällä hetkellä oppositiossa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo asunto sotkuinen, mutta minä en ymmärrä, miten sen siivoamiseen on muka mennyt 3 päivää? Esim lavuaarissa, keittiön tasoilla jne ei mitään pinttymiä tai likaa edes, lattia ja kylppärikin pintapuolin Ok vaatemyyjä lukuunottamatta. Jätesäkki kouraan ja rätti toiseen. Se siivooja-Auri siivoaa paljon pahempia kohteita päivässä.
Jos olisit joskus joutunut siivoamaan vastaavaa, ymmärtäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tuohan on helppoa, kun mitään tavaroita ei tarvitse säästää eikä lajitella, kaikki menee samantien roskiin. Ja kyseessä pieni yksiö.
Miten luulet, että jengi muuttaa yksiöstä toiseen päivässä tehden muuttosiivoukset jne.?
Tuon kohteen kanssa jos olisi vähän ennakoinut, olisi saanut sen kuntoon päivässä. Etukäteen sorttinoudon tilaus ja maalipöntön osto niin se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta päihde- ja mielenterveysongelmat näyttävät.
Tai fyysiset terveysongelmat joihin ei saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja maksaa joku 30 €/tunti, jos ei itse jaksa/kykene/ymmärrä siivota.
Se on palkansaajalle todella edullista. Minimituilla ja minimieläkkeillä eläville se on mahdoton summa maksaa.
Minkälaista sotkua oikein aiheutetaan jos ei edes kerran kuussa ole varaa maksaa 30e että joku tulisi tunniksi siivoamaan pahimmat sotkut? Joku lisätuloa kaipaava siivoaisi tuolla rahalla varmaan kaksikin tuntia.
Aloituksessa on juuri hyvä esimerkki millainen sotku kuukaudessa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista sakkia täällä oikein loisii, kun tuollaista sotkua pitävät normaalina.
Sellaisia jotka on ammattinsa puolesta nähneet päivittäin miten ihmiset yleensä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/senioripalvelut/kotihoito/kot…;
Eli kun täytät 97-vuotta niin siivous maksaa silti. Eikä 2 tunnissa siivota omakotitaloa, vain kaksio.
Eli eläke brutto 1422 - verot ja kaksion kokoisen asunnon siivous maksaa noin 40 - 50 euroa kerran kuukaudessa.
Siivous pitää tehdä viikottain ettei kämppä näytä tuolta kuten aloituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tuohan on helppoa, kun mitään tavaroita ei tarvitse säästää eikä lajitella, kaikki menee samantien roskiin. Ja kyseessä pieni yksiö.
Miten luulet, että jengi muuttaa yksiöstä toiseen päivässä tehden muuttosiivoukset jne.?
Tuon kohteen kanssa jos olisi vähän ennakoinut, olisi saanut sen kuntoon päivässä. Etukäteen sorttinoudon tila
Höpö höpö. Seinien maalausta varten maalit pitää noutaa, ja telat, tai buukata maalari, samoin ne sorttinoudot pitää tosiaan varata ja olla paikan päällä avaamassa ovia, ja niin edelleen. On monen repaleisen päivän homma järjestää kaikki ja siivota. Mikään ei ole niin yksinkertaista kuin kuvittelisi, kun ihan oikeasti joutuu kilahtaneen vuokralaisen karseaa sotkua siivoamaan.
"Jengi muuttaa yksiöstä toiseen päivässä" juurikin jättämällä taakseen kaaoksen.
Ei tietenkään ole normaalia. Mutta ehkä tossa kämpässä olikin jo aika tehdä remonttia. Keittiö ja kylppäri näyttää kohtuullisen vanhoilta. Remontoimallla saattaapi saada siistimmän vuokralaisen.
Vuorotyö ei kyllä liity tähän mitenkään.
Taustalla voi olla masennusta, siksi kämppä kaaoksessa. Jotenkin oksettavaa että iltalehdet kirjoittaa tuollaisista kämpistä lehtijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla voi olla masennusta, siksi kämppä kaaoksessa. Jotenkin oksettavaa että iltalehdet kirjoittaa tuollaisista kämpistä lehtijuttuja.
Mielestäni on hyvä että vuokranantajia varoitetaan. Kaikki menee hyvin kunnes ei menekään.
Vierailija kirjoitti:
On siellä vähän liikaa tuhruja lattialla ja seinässä piirroksia. Näin selkäongelmaisena kämppänni on kausittain yhtä sotkussa. Kun pääsee kivuiltaan juuri ja juuri vessaan, niin ei paljoa kiinnosta mitä lattialla on. Pyykit kasautuvat ja jos selkä menee jotain nostaessa tai siirtäessä, niin siihen se jää. Vaikka hajoaisi jotain, niin siinä odottavat. Mitään apua ei saa, kysytty on.poimimaan . On niitä sellaisia poimimiskeppejä tartuntapäällä,jolla voi nostella lattialtya
Ei pidä heitellä lattialle, jos ei selkä taivu poimimaan pois. On niitä tartuntakeppejä, joilla voi nostella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on sinusta perus asunto niin kannattaa hakeutua masennuspolille.
Tänä päivänä moni elää yksin ja tekee 8 tuntista työpäivää. viikonloppusin siivotaan jos ehtii ja jaksaa. Olen nähnyt huoltomiehenä tuollaisia kuin sieniä sateella.
Mä olen 8h päivässä töissä, plus 3h työmatkoihin. Lisäksi 3kpl 3-5v lapsia. Silti meillä on aina siistiä, 135m2 okt.
Ai miksikö?
No koska mä siivoan heti, jos sotkua tulee. Ei se ole mitään atomifysiikkaa, vaan viitsimisestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja maksaa joku 30 €/tunti, jos ei itse jaksa/kykene/ymmärrä siivota.
Se on palkansaajalle todella edullista. Minimituilla ja minimieläkkeillä eläville se on mahdoton summa maksaa.
Minkälaista sotkua oikein aiheutetaan jos ei edes kerran kuussa ole varaa maksaa 30e että joku tulisi tunniksi siivoamaan pahimmat sotkut? Joku lisätuloa kaipaava siivoaisi tuolla rahalla varmaan kaksikin tuntia.
Aloituksessa on juuri hyvä esimerkki millainen sotku kuukaudessa tulee.
Jos siivooja käy vaan kerran kuukaudessa, niin sillä ei pitkälle pötkitä. Vähintään 2 kertaa viikossa pitää olla siivous, jotta elinympäristö pysyy asuttavassa kunnossa. Se maksaa todella paljon. Itselläni ei ainakaan ole varaa maksaa sellaista kuntoutustuesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Inhottavia tällaiset nolausjutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Inhottavia tällaiset nolausjutut.
Sikailla ja hajottaa voi omassa talossaan ihan rauhassa. Vai saako teille tulla ja sotkea vaikka olkkarin ja keittiön?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on avohoitopotilaan heitteillepanon tulos. Ehkä teidän incel-murjuissa normaalia myös.
Nainen siis uhri. Incel-miehet ovat syyllisiä asuntojen huonoon kuntoon. Kylläpä olet ääliö. Äänioikeus pitäisi poistaa tuollaiselta idi**tilta.
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. Kun ansiosidonnaista ei enää saa niin naiset ei ota kestovärejä ja permanentteja parturissa.