Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tuntuu että on kemiaa ihmisen kanssa ja että hän on ihastunut. Voiko intuitioon luottaa?

Vierailija
11.11.2023 |

Vai onko toiveajattelua vaan?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten on niin tuomittavaa lähestyä työkaveria (tai ylipäätään, että töissä syntyisi suhde?) Jos molemmat ovat vapaita eikä ole vaikka esimies-alainen-asetelmaa, josta voisi syntyä tilanne, että toinen hyötyisi jutusta jotenkin työelämässä? 

Koska toiset haluavat käydä töissä rauhassa. Mahdollista on myös, ettei saa vastakaikua ja kokee lähestymisyritykset niin vaivaannuttaviksi, että on pakotettu vaihtamaan työpaikkaa. 

Tässä malliesimerkki: 

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009980928.html

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009697805.html

Vierailija
42/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten on niin tuomittavaa lähestyä työkaveria (tai ylipäätään, että töissä syntyisi suhde?) Jos molemmat ovat vapaita eikä ole vaikka esimies-alainen-asetelmaa, josta voisi syntyä tilanne, että toinen hyötyisi jutusta jotenkin työelämässä? 

Koska toiset haluavat käydä töissä rauhassa. Mahdollista on myös, ettei saa vastakaikua ja kokee lähestymisyritykset niin vaivaannuttaviksi, että on pakotettu vaihtamaan työpaikkaa. 

Tässä malliesimerkki: 

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009980928.html

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009697805.html

Tässä yksi, joka ei kaipaa hiplailu- tai iskuyrityksia työpaikalla. Mitään ei olla puhuttu edes asiasta, joten en voi antaa edes pakkeja. Nainen oon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta sellaisesta, että mun höpötykset ja tarinaniskentä on koettu flirtiksi.

Kun kaikkien kanssa juttelen samalla tavalla niin olen jälkikäteen muuta kautta saanut kuulla flirttailleeni ukkomiehelle.

Voi voi. En aio jatkossakaan itseäni pienentää.

Tuossa pätee se porttiteoria. Höpötyksistä ja tarinaniskemisestä varatuille on vain pieni matka pettämiseen ja seksiin. Tuo on niin nähty ja jopa koetty ilmiö. 

Etenkin koiraihmiset on alttiita tuollaisille houkutuksille kun on yhteinen kiinnostuksen kohde ja miehellä esimerkiksi söpö koira ulkoilutettavana. Siitä on hyvä jatkaamjonnekin vaikka parittelemaan. 

Aika hankalaksi käy elämä, jos ei varatuille työkavereille saa höpötellä.

Vierailija
44/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on myös usein kuviteltu olevan ihastunut, koska olen kova puhumaan ja vitsailemaan. Silti olen myös ujo. Jotenkin tuo yhdistelmä sekoittaa ihmisten tulkinnat. Olen itse siis nainen ja juttelen siis samalla tavalla sekä miehille että naisille ja on tullut vastaan sekä miehiä että naisia, jotka on luulleet mun ihastuneen heihin. Oikeasti mun ihastumisen tunnistaa siitä, että ihastuksen kohteelle en uskalla mitään vitsejä heittää enkä edes jutella. 

Vierailija
45/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kyse on kielletystä rakkaudesta, varatusta/työkaverista yms

Tuossa tilanteessa pitää unohtaa se henkilö.

On mahdollista, että kumpikin olisi uudessa suhteessa onnellisempi.

Vierailija
46/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että selkeä kemia olisi lähtökohtaisesti aina molemminpuolista, mutta elämäni vahvin kemia ei sitä ollut joten ilmeisesti olin väärässä.

Vierailija
47/130 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa, että kyllä sen huomaa onko ilmassa oleva sähkö molemminpuoleista, mutta toki joskus ihastuneena sitä saattaa osan merkeistä kuvitellakin. Se ehkä auttaa, kun mietit toimiiko toinen samalla tavalla muidenkin kanssa (esim. jäätyileekö, hymyileekö, flirttaileeko, kirjoitteleeko). Hymyt ja katseet kertoo yllättävän paljon. 

Vierailija
48/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuneena tosiaan on helppo kuvitella asiat positiivisemmiksi kuin ne ovatkaan. Täten en luota enää intuitioon.

Vierailija
49/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joskus kokenut sen tietynlaisen sähköisyyden ilmassa niin siitä ei kyllä voi erehtyä. Sellainen tiivis tunnelma. Vaikea kuvata. Siinä vaan tietää ja aistii vahvasti, että toinen kokee sen saman tunteen. On ikäänkuin salaisuus, jonka molemmat tietävät ja tuntevat vahvasti ilman sanoja. Eri juttu, jos pelkästään toisen sanoista ja eleistä tulkitsee ihastumisen/ vetovoiman. Silloin voi olla että kyse on vain omasta vahvasta toiveesta joka aiheuttaa virhetulkintoja.

Vierailija
50/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen kuviteltu tai todellinen kemiatapaus työpaikalla - parin viikon päästä on pikkujoulut ja luulen, että siellä kyllä selviää, onko tunne molemminpuoleinen. Kyllä yllättyisin jos ei ole, sillä se on juuri sellaista sanatonta tiivistä tunnelmaa, yhteinen salaisuus vaikkei mitään siitä olla puhuttukaan. Raportoin sitten kuinka kävi 😊

Vierailija
51/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse ihastunut, todennäköisesti ylitulkitset kaikki pienetkin eleet.

Se ei tarkoita, etteikö toinen voisi olla sinuunkin ihastunut, mutta ihastuneen toiveajattelu tekee sinusta hyvin epäluotettavan todistajan asian suhteen.

Vierailija
52/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kemia ellei ole myös fysiikkaa.

Vierailija
53/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta esimies-alainen asetelmasta?

Vierailija
54/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kyse on kielletystä rakkaudesta, varatusta/työkaverista yms

Tuossa tilanteessa pitää unohtaa se henkilö.

Mutta jos on pakko viettää paljon aikaa yhdessä?

Sitten vaan isket sen itsellesi. 

Vierailija
55/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta esimies-alainen asetelmasta?

Nykymaailmassa esimies tuskin tekee aloitetta, ettei sitä syytetä ahdistelusta. Aloite pitää tulla alaiselta. 

Vierailija
56/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitioon voi ja kannattaa luottaa. 

Vierailija
57/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemiaa voi olla mutta realiteetit esim. toinen on varattu tai sama työpaikka tekee kaiken mahdottomaksi.

Just tuo. Liekit voivat leimahtaa molemmin puolin, mutta muut esteet pakottavat sammuttamaan ne.  

Sammuvatko ne helposti ? Ja sammuttaako yleensä mies vai nainen ne ?

Omasta näkökulmastani nainen, koska olen cis. En näe tätä sukupuoleen liittyvänä toimintana. Se henkilö sammuttaa tunteensa, kuka katsoo tilanteen kokonaiskuvan, mikä ei ole oman parisuhteen päättymisen tai työrauhan rikkoutumisen arvoinen.

Vierailija
58/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kokemuksia, onko intuitio ollut oikeassa? Vai homma päättynyt ikävästi pakkeihin?

Vierailija
59/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kovin v ä l k y l t ä, kun kysyt täältä neuvoja.

Vierailija
60/130 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi luottaa. Ja vaikka olisi kemiaa, toinen ei välttämättä halua suhdetta kanssasi syystä x.