Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOkuun Eloisien vkon 1 turinoita**

01.01.2007 |

Hyvää Uutta alkavaa vuotta kaikille! Tämä vuosi tuokoon meille kaikille paljon hyvää, toivotaan että siitä jää vielä lisäksi erityinen muisto meille kaikille ;-)

Uuden vuoden juhlat on taas juhlittu, kyllä se rakettien pauke oli kamalaa, alkoi illalla aikaisin ja jatkui meillä yömyöhään, meilkein aamuyöhön. Karvakorvamme oli raukka ihan hädissän ja lisäksi meinasi olla vaikeuksia saada 6 vuotiasta nukahtamaan paukkeen keskellä. Tänään olisin niin mielelläni lähtenyt ulkoilemaan, mutta keli ei kovasti mairittele, meillä vettä sataa kaatamalla....

Heinoa, että joiukkomme on kasvanut vielä edelleen, tervetuloa joukkoon turisemaan!

Toisilla paihoinvointi alkaa helpottamaan, täällä eilen aamulla koin ensimmäisen kerran todella huonoa oloa, helpotti onneksi päivän mittaan. Tänään vointi ihan hyvä. Kauhulla ajattelen tulevia viikkoja ja aamuja... Edellisestä raskaudesta kun on aikaa jo kohta seitsemän vuotta, ei asiat ole tuoreessa muistissa ja työkin oli silloin vähän erilainen. Nykyään aamulla saan heräillä jo aikaisemmin... Mutta ei pitäisi surra etukäteen...

Onko teistä moni ajatellut mennä ylimääräisiin ultriin?? Joku on toki jo käynytkin. Kiva olisi kuulla kuulumisia Itse en edes ole tutkinut onko meillä yksityisellä moista palvelua tarjolla. Olen asiaa miettinyt, mutta en miehen kanssa asiasta keskustellut. Kohta alkaisi olla aika sellaista tilata jos sellaiseen alkuraskaudessa aikoo mennä.

Kyllähän tuli nyt turinaa... Palaan netin pariin ja jään odottamaan muiden kuulumisia!

-K- rv 5+6

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sitten sinne minäkin, ja sain paremman ultra-ajan kuin Hemoon. Sama lääkäri kuitenkin. Tiistaina siis yksityiseen ä-neuvolaan.

S rv 6+1

Vierailija
42/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitä on niin epätodellinen olo tästä koko raskaudesta. oireet on ihan selvät,eka selvä plussa 21.12 joululahjaksi (testiä ennenkin jo toista vkoa oireita),toisen testin tein kuitenkin myöhemmin,selvä plussa sekin=)

odotan toista,esikoinen täyttää pian 4v,se raskaus meni muitta mutkitta, mutta muistan silloinkin olleeni hermoheikko melkein koko raskausajan, miten sitä niin hermostuttaakin.

tämä raskaus on sinänsä iso yllätys,jätin pillerit marraskuussa ja tulin samantein raskaaksi =) esikoista tehtiin sentään 5kk pillereistä, nopeaa mielestäni sekin.

nyt on siis menossa jotakuinkin rv 7-8, kun en tuota kiertoani tiedä.

siksi haluaisinkin mennä ultraan yksityiselle,varaan ajan jo varmaan tälle viikolla.tai menisin joka tapauksessa, en millään jaksa odottaa viikolla 12 jotta on np-ultra.

neuvolaankaan en oo vielä soittanut =) saamaton,ehtiihän senkin.

oireita: tissit kipeät jo monta vkoa, ällötys jos ei syö hyvin tai jos syö likaan, 1pv heikotti koko pvn, pissahätä yöllä, painon tunne masussa illalla,kun koko pvn ollut menossa, housut pitää pitääa auki silloin.

toivottavasti tämä nyt etenee hyvin!olisi tämä niin ihanaa!

neitiniiskunen n. rv7-8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduit kokemaan keskeytyneen km.Toivottavasti lääkkeellinen tyhjennys on riittävä,etkä joutuisi kaavintaan.Itsellänikin oli siis kesällä keskeytynyt km rv 9+6 ja silloin koin olevani onnekas kun lääkkeellinen tyhjennys riitti.

Kunpa ei enää kukaan saisi ultrassa huonoja uutisia,tuntuu aina kurjalle,jos joku odottajista joutuu kokemaan km.

Lumina

Vierailija
44/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä raskaudessa tämä on toinen kerta kunnallisella puolella. Minulla on verenpainelääkitys ja sitä säädetään jatkuvasti :o/ Edellisessä se vaikutti vauvan kokoon (synt.paino rv 40+5 3170g kun siskonsa ovat olleet kaikki yli 3500g). Ja uutena on tuo kilppari : ekana liikasella ja siitä siirrytty vajaalle, tosin arvot olivat edellisen kerran ilman lääkitystä TSH 1.6 ja T4V 11.3, joten ihan mukiinmenevät. Toi T4V:n alhaisuus minua huolestuttaa, mutta ehkäpä kaikki meneekin hyvin.....

V2.0 : pahoitteluni keskenmenosta :o(

Vierailija
45/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö sitä aloittaa taas samalla lauseella eli pahanolon kourissa ollaan vieläkin. Kuinka ihminen voi nukkua niin älyttömästi kun mä olen nukkunut:o) Etova olo lisääntyy iltaa kohden.

Ei mullakaan alkuultrassa todettu sydänääniä, kun oli viikko 7 alkamassa... mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu eli voineen johtua myös siitä.

esmaralda rv 8+5

Vierailija
46/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä olenkin tän kolmosen kanssa näin epäileväinen?? Massu kasvaa hirmusta vauhtia, kyökin jonain päivinä, pahaolo n. joka toinen päivä, kuvottaa ja väsyttää mut.. Miks ei neuvolas voinu kuuluu ääniä..

Sain kun sainkin tänään varattua sen np-ultran ilman veriseuloja! 15.1 eli 13 päivää vielä, siitä 3päivää eteenpäin ni eka neuvolalääkäri. Mites teillä jotka käytte kunnallisessa np-ultrassa, käyttekö/ täytyykö käydä myös antamassa verinäyte??

Mulla on alkanu uudestaan ne repäisykivut =/ Muutaman viikon olivat jo tauolla, mut nyt tulee taas herkästi, auts! Sänkypeuhussa huomasin kans et sattu/tuntu ilkeeltä hetken ku mies makas päällä ja liikahti, niin oikeelta alavatsasta, silleen kouraisi. Sen jälkeen sit menkkajomotteli kunnes nukahdin, aamulla ei enää mitään. Uskaltaaks sitä enää peuhatakkaan?? Gulp!!

Kävin sit tänää " seurana" kattelemas vaunuja =) Olipas kiva testailla ja työnnellä niitä *säteilee* Kaverille lähti yhet mukaan mitä sille ehdotin!! Ihanat! Oisin voinu itellekin varata jotkut kivat jos olisin varma et masusta löytyy kunnossa oleva asukki ja oikeassa paikassa.. Plaah..

Täällä yks kilpparivaivainen tiuski lääkärille tänään. Nostin 3pvä sitten jo ite lääkitystä 1/4 ja saman lopulta lääkärikin määräsi!! Kyselin viimeviikol omat tulokset joten tiesin et olivat laskeneet reippaasti, kuitenkin viitealueella kuten lääkärikin asiantuntevasti sanoi. Totesin jyrkästi et tiedän kyllä itse millä arvoilla MINÄ voin hyvin! Eipä sitten oikeen voinu vastaankaan sanoa, hih!

Ei vitsi mikä romaani.. Kiva jos joku jakso lukee!

mamitus ja (pikku)hippu/hippuli/hippunen rv 10+5

Vierailija
47/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!

Ajattelin liittyä tänne elokuun odottajiin...itselläni olisi la aika suun.17.8 ei vieläkään oikein uskois että on raskaana kun esikoinen täyttää vasta puoli vuotta onko täällä muita joilla kokemuksia pienestä ikäerosta se kyllä jännittää...itse tosin olen vielä aika nuori 21v mutta onnellisessa avioliitossa.. nyt olisi muutto espooseen sekin hieman jännää kun koko ikäni olen vantaalla asunut.

Huonoja oloja on ollut ja mieliala vaihdellut niin että välillä naurattaa oikein että mistä sitä suuttuukaan...=)

Vierailija
48/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mulla vähän sama tilanne kun sulla, eli mitään muita oireita ei ole,kun rintojen arkuus ja jatkuva pissihätä.

Olin tänään ultrassa, mulla viikkoja siis 6+3, eli LA on 24.8. ja YLLÄTYSVAUVA!!!:)

Ennestääm " omistan" 2 isompaa lasta, murkkua, joten toooodelllla ihanaa saada vaava, kun ei oikein muistakkaan enää niitä oireita, synnytyksiä sun muita... ;)

Ainii ja vatsa on kyllä " turvonnut" , vaikk olen pieni ja hoikka muuten :)

Vierailija
49/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Uuups, tämän piti olla sinulle " vastaus" , mutta viesti " siirtyikin" alas... ;)

Vierailija
50/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mioni:

Olen lueskellut jo teidän juttuja, mutta olen vielä hieman varovainen tämän raskauden suhteen kun ei ole mitään raskausoireita ilmaantunut. Mahaa turvottaa, mutta se onkin ainut oire.

Haluaisin niin mennä alkuraskauden ultraan, mutta en tiedä antaako rahatilanne periksi. Kurjalta tuntuu myös odottaa tuonne tammikuun loppuun jolloin on eka neuvola ja siitä varmasti vielä pari viikkoa ekaan ultraan. Onko täällä ketään muuta, jolla ei ole vielä mitään oireita?

En oikein tiedä vielä mitä ajatella. Viikkoja olisi nyt omien laskujen mukaan 6+2, mutta vielä epätodellinen olo siksikin, että tämä oli yllärivauva. Tosi ihanaa olisi, että tuolla masussa pikkuinen olisi nyt kun on jo hieman tottunut ajatukseen, mutta samalla mietityttää, että miten tämä elämä tästä saadaan sujumaan, kun tälläinen yllätys tuli.

Oli nyt hieman sekavaa tekstiä, mutta niin on tuntemuksetkin.

Mioni

...NIIN KIRJOITIN SULLE VIESTIN, MUTTA SE VAHINGOSSA " SIIRTYIKIN" TUONNE ALEMMAS ;)

Eli mulla aivan samanlaiset fiilikset kuin sulla :Tänään menin sitten ultraan, joten nyt on pakko " uskoa" , että vatsassa joku asustelee... Vaikkei tosiaan niitä pahoinvointeja mullakaan ole ollut...

ZEMPPIÄ MEILLE!!! :)

Vierailija
51/53 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te joilla on pahoinvointia niin millä rv:llä se alkoi ja onko vaan etova olo vai ihan oksettaa? Mulla on siis rv 5 tai 6 ja on todella hyvä olo, siis joskus on vähän pahaa oloa mutta menee pian ohi, ajattelin vaan että voiko se tästä vielä pahentua?

Nyt en ole viel lukenu kaikkia viestejä joten en tiedä onko tästä jo puhuttu mutta eikö voitas tehä pinot jokaiselle päivälle, on niin innokkaita kirjottelijoita että ennen kun tää viikko on lopuillaan niin taitaa meidän pino olla pisin :) Mitä mieltä muut olette?

Huomenna teen vielä kolmannen testin ja sit uskallan soittaa neuvolaan, kaks aikasempaa on näyttäny vaan haaleaa viivaa, tosin toinen oli jo vähän vahvempi.

No mutta tarttee lopetella, lukasen viel pinon loppuun ja sit unille.

Öitä.

T. jejk

Vierailija
52/53 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jejk-05

Itselläni paha olo alkoi siinä viikolla 7. Nyt olen 10+4 ja viimeisen parin päivän aikana on alkanut helpottaa. Edelleenkään ei kyllä tule mieleenkään esim. paistaa jauhelihaa tai kokkailla muutakaan kummemmin, vaan hajujen sieto on aika herkässä ;) Oksennus on tullut kuitenkin vain kolme kertaa, enemmänkin tää on ollut semmosta matkapahoinvoinnin tyyppistä kuvotusta. Että semmosta analyysia ja avautumista tällä kertaa ;)

Vierailija
53/53 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jejk-05

Itselläni paha olo alkoi siinä viikolla 7. Nyt olen 10+4 ja viimeisen parin päivän aikana on alkanut helpottaa. Edelleenkään ei kyllä tule mieleenkään esim. paistaa jauhelihaa tai kokkailla muutakaan kummemmin, vaan hajujen sieto on aika herkässä ;) Oksennus on tullut kuitenkin vain kolme kertaa, enemmänkin tää on ollut semmosta matkapahoinvoinnin tyyppistä kuvotusta. Että semmosta analyysia ja avautumista tällä kertaa ;)