Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa diagnoosi "Muu masennustila"?

Vierailija
10.11.2023 |

Onko kellekkään muulle lätkäisty tälläistä diagnoosia eli F32.8 muu masennustila?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis diagnoosit on kyllä huvittavia kun niitä lukee.  Samasta sairaudesta monta eri versiota.  Mulla on varmaan määrittelemätön muu, F Y diagnoosi ainakin eräitä tyyppejä kohtaan ja syystä 

Vierailija
2/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jostain syystä et saanut diagnoosia niillä "normaalin" masennuksen spekseillä. Ehkä joku kriteeri jäi täyttymättä, ajallisesti oireet eivät vastaa diagnoosiluokitusta tjsp. Kysy lääkäriltäsi jos on tärkeä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina parempi tuo määrittelemätön. Osoittaa hienotunteisuutta tulkitsijalta. Ahdistusoireilussa taitaa olla myös tämmoinen.  

Vierailija
4/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu vasemmistolainen. 

Vierailija
5/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Kerro nyt sitten omin sanoin mikä sua vaivaa?

Vierailija
6/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeumaa se tarkoittaa

Vierailija
7/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla itsellä, onneksi olen välttynyt, mutta kyllä muutamallakin potilaalla on ollut. Se voi olla esimerkiksi naamioitunut masennus tai epätyypillinen masennus. Lääkäri varmaan selitti, mistä sinun kohdalla on kyse? Voimia toipumiseen!

Vierailija
8/32 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei jaksanut kuunnella jaarituksiasi.

Vierailija
9/32 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla itsellä, onneksi olen välttynyt, mutta kyllä muutamallakin potilaalla on ollut. Se voi olla esimerkiksi naamioitunut masennus tai epätyypillinen masennus. Lääkäri varmaan selitti, mistä sinun kohdalla on kyse? Voimia toipumiseen!

Hei! Minullakin on sama, huomasin dg listassani. Ei selityksiä.

Vierailija
10/32 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö sinulle..?

Vierailija
11/32 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyseinen lääke on tunnettu psyykkisistä haittavaikutuksista. Saadessani sen, ei katsottu sopiiko se tiettyjen lääkkeiden kanssa yhdessä, ei lähetetty verikokeita tarkistamaan, että kannattaako sitä määrätä ylipäätänsä. Silti sain masennusleiman.

Vierailija
12/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita mt dg rinnalla? Se usein selittää tuon.

Vierailija
13/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänhermoromahdus?

Vierailija
14/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamioitunut masennus???

Karmeeta paskaa, syy tyrkyttää SSRI lääkkeitä jotka tekevät ihmisestä tosissaan sairaan!!!

Vierailija
15/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita mt dg rinnalla? Se usein selittää tuon.

No ei, kyseinen lääke on siis tunnettu psyykkisistä haittavaikutuksista. Lisäksi eivät huomioineet  yhteisvaikutuksia lääkityksissä, ei lähetetty ensin verikokeita tarkistamaan monioireisella ihmisellä, joka olis pitänyt tehdä.

Lopulta en saanut nukutuksi, lääke lopetettiin ja jälkeenpäin toteutu labrat, jossa selvisi D-vitskun vakava puutos ja mitä kaikkea, joiden korjaaminen sekä hoitaminen itsessään jo helpottaisi oireita..mutta.

Ilmeisesti aika tyypillistä toimintaa, että pantataan tiettyjä verikokeita mm. anemia selitetään pois, koska hemoglobiini normaali, ja potilaan oireita normalisoidaan sekä peitellään väärien diagnoosien alle.

-Ap

Vierailija
16/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perinteinen masennusdiagnoosi ja lisänä Muu ahdistuneisuushäiriö, vaikka omasta mielestäni mulla on selvästi Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Ota näistä nyt selvää.

Vierailija
17/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELAmasennus?

Vierailija
18/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä diagnooseja satelee yhtä monta kuin on lääkäreitä !  Ei väliä kunhan elatus on ja ruokaa vaatteet . Asunto . Jokunen ystävä . Alaspainetut hän nostaa . Jeesus. 

Vierailija
19/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmasennus.

Kissa tai undulaatti kuoli.

Kevätväsymystä.

Vierailija
20/32 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut ei ole sairaus . Se on syntien seurausta . Tuska ja ahdistus sille oka pahaa tekee Jeesus .  Älä tee pahaa . Sekin että joku kiusaa on tosi raskasta kestää . Myös noituus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan