Ärsyttää kun normaali KOHTELIAISUUS otetaan niin että on kiinnostunut?!
Kun vähänkään olet kiva ja kohtelias niin jotkut miehet heti olettaa että wau nyt tuo nainen on kiinnostunut. Esim asiakaspalvelussa täytyy jutella ja olla kohtelias. Ja kerran naapuri ilmestyi soittelemaan ovikelloa ja kyselemään treffeille kun olin normaalisti tervehtinyt ja hymyillyt rappukäytävässä kun on kävellyt vastaan. Sen perusteella vissiin oletti että olen kiinnostunut. Hän jopa vähän loukkaantui kun sanoin että mulla on mies.
Ilmeisesti pitäisi olla vaan kaikille tyly eikä edes tervehtiä.
Kommentit (101)
Suomessa on hankalaa olla kohtelias. Saa heti snobin maineen ja pidetään ylpeänä. Nyt oon yli viiskymppinen ja saan olla vihdoin kohtelias oikealle ja vasemmalle, kaikille, eikä kukaan läähätä perään. Vielä ihan eri sfääreissä meni Venäjällä ja joussakin arabimaissa olemisen vaikeus, pakko oli olla vaan tyly jääsilmä miehille. Ja silti ymmärsivät tahallaan väärin.
Suomalaisten miesten sosiaalinen lahjakkuus on kouluarvosanoilla noin 5. Vaikkapa Hollannissa tai Pohjoi-Italiassa kanssakäymisestä puuttuu sävyttömyys ja semmonen neandertalimaisuus ja sosiaaliset tilanteet on rikastavia.
Enemmän kuin hymyn saanti, miellyttäisi jonkinlainen tahallinen vahinkohipaisu käteen esimerkiksi kassalla, on sentään viime halistakin jo 24 vuotta plus risat. Ei ooh liikoja kosketeltu. Hymyn saanti vaivaannuttaa koska en iosaa itse hymyillä nätisti koskkaan
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten miesten sosiaalinen lahjakkuus on kouluarvosanoilla noin 5. Vaikkapa Hollannissa tai Pohjoi-Italiassa kanssakäymisestä puuttuu sävyttömyys ja semmonen neandertalimaisuus ja sosiaaliset tilanteet on rikastavia. Ei pystty oleen sosiaalisesti näppärä jos on ruma takkutukka rillipää mänlet. Hollandilaisen tumman pitkän jätkän on helppo olla viettelevä chad
Heh, näin niinkö keski-ikäisenä poikien äitinä kun kuuntelee nuorten naisten puhetta miehistä, niin korvat punaisena saa kuunnella ja sitä miettii, että miten noita kukaan poika uskaltaa ikinä lähetyä. Toisaalta yllätys, yllätys olen itsekkin ollut joskus nuori ja kyllä silloin kaikenlaista yrittäjää oli. Mutta jälkikäteen olen miettinyt, että olisin voinut olla kivempi ja ymmärtävämpi. Mies saa kyllä olla erityisen rohkea, että uskaltaa lähestyä. Omat poikani varmaan semi pelkäävät naisia. Ja ymmärrän sen. Itsekkin pelkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu on kyllä että tätä esiintyy vain Suomessa. Monissa maissa, missä kohteliaisuus on ihan peruskäytöstä, ei luulla sellaista. Miksi tämä on näin Suomessa? Mikä meitä vaivaa? Tämä ilmiö voi olla osasyy siihen, että suomalaiset on osittain hylänneet kohteliaat tavat. Ei ainakaan sitten kukaan saa väärää käsitystä.
Miten niin vain Suomessa? Ulkomailla vislaillaan, huudellaan perään ja tullaan iholle. Mutta olkaa nyt oikeasti rehellisiä. Tämäkin avaus olisi jäänyt kirjoittamatta jos mies ois ollut komea ja silmiä hivelevä. Olisi vaan kohottanut naisen itsetuntoa.
Onneksi itse näin miehenä osaan tulkita katseista kiinnostuksen ja normaalin kohteliaisuuden eron. Tosin joistain naisista lähes mahdoton koska käyttäytyvät niin ristiriitaisesti.
Miten näille sitten annetaan pakit jos on vaikka vakiasiakas töissä tai naapuri ilman , että alkavat kostamaan tai saa stalkkeria ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu on kyllä että tätä esiintyy vain Suomessa. Monissa maissa, missä kohteliaisuus on ihan peruskäytöstä, ei luulla sellaista. Miksi tämä on näin Suomessa? Mikä meitä vaivaa? Tämä ilmiö voi olla osasyy siihen, että suomalaiset on osittain hylänneet kohteliaat tavat. Ei ainakaan sitten kukaan saa väärää käsitystä.
Vain Suomessa treffeille pyytäminen on lähes henkilökohtainen loukkaus?
Ahdistavaa se ainakin on ,js tullaan iholle jossain vaikka esim. kaupassa. Ei kukaan voi olla niin pöljä, että pelkkä moikkaaminen ja hymyily olis joku kutsu sänkyyn
Älä moikkaa ketään. Kävele vain eteenpäin totinen ilme kasvoilla. Sillä tavalla pääset eroon niistä iholle tunkeilijoista.
Mun mielestä asiakaspalvelijan/kaupan kassan/naapurin ym iskeminen on tökeröä. Ne kuuluu tiettyyn "piiriin" johon ei kosketa. Sellainen "hiljainen sääntö". Jos ymmärsitte mitä yritän selittää :D
Kuka v*ttu edes iskee jotain randomia naapuria jonka parisuhdetilannetta ei edes tiedä? Ei tulis mieleenkään itelle mennä jonkun satunnaisen naapurin äijän oven taakse, vaikka kuinka olisi moikkaillut rapussa.
Koska suomalainen kulttuuri on tämä. Ollaan sosiaalisesti kömpelöitä, ei harrasteta small talkia, niin sit se menee tämmöseen että jokainen kiva sana koetaan flirttinä.
Naiset on niin äärimmäisen harvoin kohteliaita miehille niin sen takia miehet ymmärtävät väärin sen kerrankin tulevan kohteliaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten miesten sosiaalinen lahjakkuus on kouluarvosanoilla noin 5. Vaikkapa Hollannissa tai Pohjoi-Italiassa kanssakäymisestä puuttuu sävyttömyys ja semmonen neandertalimaisuus ja sosiaaliset tilanteet on rikastavia.
Naisille suoraan puhuminen on niin kamalaa. Miehet tarkoittavat mitä sanovat ja naiset tarkoittavat ihan kaikkea muuta kuin se mitä naiset sanoo
Joo tämän olen huomannut myös! Siis niinkuin mitä ihmettä! Tosiaan pitäisi tuijotella pelkästään omia varpaita eikä edes murahdella, tai se tulkitaan heti kiinnostukseksi. Samaten jos vitsailee ja keskustelee normaalisti, niin sekin on jo nykyään flirttiä. Apua miten alkeellisia joidenkin vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot nykyään ovat.
Jos seuraa haluaa niin kannattaa varmaan suunnata baariin tai tanssilavalle missä treffipyyntöjä ei niin ihmetellä. Kaupan kassan pyytäminen treffeille on väärin, hän on töissä. Jos näet sen kaupan kassan vapaa-ajalla baarissa, sit voi yrittää tutustua enemmän. Mutta toisten työpaikalla ei ole sopivaa jakaa puhelinnumeroa tai yrittää flirttailla.
Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin tervehtiä naapureita. Maaseudulla moikataan kaikkia tiellä vastaan käveleviä ja se on ihan normaalia. Joskus jopa pysähdytään juttelemaan tuttavallisesti vaikkei olla koskaan ennen aiemmin edes nähty. Eikä se tarkoita mitään erikoisempaa.
Itse pyrin aina olemaan ystävällinen ja kohtelias kaikille joiden kanssa toimin ja sen seurauksena joko liian nuoret/vanhat naiset ovat usein ihan mielissään, varmaan siksi koska he eivät vielä/enää saa huomiota osakseen. Luulevat sitten että nytkö tapahtuu jotain. No ei tapahdu koska minulla on vaimo enkä ole häntä vaihtamassa kehenkään.
Omat vanhemmat asui aikoinaan samassa rapussa ja tutustuivat niin. Tosin tää oli 80-luvulla, nykymaailma on hiukan erilainen. Pitäis tietää 110% varmasti toisen parisuhdetilanne ennen kuin menee oven taakse. Tai vaikka tietäis naapurin olevan sinkku niin ei ehkä silloinkaan mennä. Naapurit on naapureita.
Muistan kun nuorena hymyilin niille kuvottavimmillekin tyypeille kohteliaasti, jotta menisivät äkkiä pois.