Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun normaali KOHTELIAISUUS otetaan niin että on kiinnostunut?!

Vierailija
10.11.2023 |

Kun vähänkään olet kiva ja kohtelias niin jotkut miehet heti olettaa että wau nyt tuo nainen on kiinnostunut. Esim asiakaspalvelussa täytyy jutella ja olla kohtelias. Ja kerran naapuri ilmestyi soittelemaan ovikelloa ja kyselemään treffeille kun olin normaalisti tervehtinyt ja hymyillyt rappukäytävässä kun on kävellyt vastaan. Sen perusteella vissiin oletti että olen kiinnostunut. Hän jopa vähän loukkaantui kun sanoin että mulla on mies.

Ilmeisesti pitäisi olla vaan kaikille tyly eikä edes tervehtiä.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu on kyllä että tätä esiintyy vain Suomessa. Monissa maissa, missä kohteliaisuus on ihan peruskäytöstä, ei luulla sellaista. Miksi tämä on näin Suomessa? Mikä meitä vaivaa? Tämä ilmiö voi olla osasyy siihen, että suomalaiset on osittain hylänneet kohteliaat tavat. Ei ainakaan sitten kukaan saa väärää käsitystä.

Vain Suomessa treffeille pyytäminen on lähes henkilökohtainen loukkaus? 

Ahdistavaa se ainakin on ,js tullaan iholle jossain vaikka esim. kaupassa. Ei kukaan voi olla niin pöljä, että pelkkä moikkaaminen ja hymyily olis joku kutsu sänkyyn

Vierailija
22/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap.

Itellä samoja kokemuksia työssäni, vaikken ole edes varsinaisesti asiakaspalvelija  :D

Jotkut ihmiset ovat vissiin tosi kömpelöitä sosiaalisesti. 

Joillekin ei tosiaan kannattaisi edes hymyillä, kun se heti tarkoittaa heille kiinnostusta ja alkavat ahdistelemaan.

Huoh..

Miten tässä maailmassa enää tutustuu ihmisiin? Vai onko niin, että tässä lähestyvät ovat eri kulttuuritaustasta tulevia, mikä tosiasiassa on ollut se turn-off? 

Näissä tapauksissa takuulla tulee väärinkäsityksiä, koska monet näistä tulevat kulttuurista, missä vain yleiset naiset ottavat kontaktia edes katsomalla silmiin. Toki voisivat niissä sopeuttamiskoulutuksissa tästä asiasta vähän tiukemmin puhua.  Suomessa on aika lailla eri kulttuuri tässä asiassa. Nainen voi katsoa silmiin, iskeä silmää ja antaa ymmärtää, eikä todellakaan tarvitse ymmärtää antaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverimies rupesi vainoamaan naista yhden kahvittelukerran jälkeen:

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009980928.html

Vierailija
24/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä naisena olen ihan onnessani kun saan asiakaspalvelijalta hymyn ja vähän smalltalkia. En tietenkään treffeille pyytele, mutta ilahdun että tuo mies tai nainen nyt huomasi juuri minut, heh! Kerran sitten muistin että nuorena asiakaspalvelutyössä itsekin jutustelin iloisesti kaikille ja hymyilin kyllä jokaiselle asiakkaalle. Tajusin että nuorena nättinä naisena antamani huomio saattoi ilahduttaa asiakkaita yhtä paljon kun minä nyt ilahduin siitä että joku vielä näkee minut; saattoi olla jollekin ainoa kohtaaminen vaikka viikkoon, kun joku juttelee kuin vanhalle tutulle niitä näitä. Kun muuten olen muuttunut näkymättömäksi kaikille, niin sykähdyttää jos edes joku katsoo silmiin - hullua ja vähän säälittävää. :D 

Laittakaa minut silti putkaan jos alan vongata ketään!

Vierailija
25/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. 

Olet ihan oikeassa. Minä ja mieheni ollaan molemmat sellaisia, että ollaan kiinnostuneita keskustelukumppanista, hymyillään ja katsotaan silmiin. Osa sitten tulkitsee tämän romanttisena kiinnostuksena. Tulee sellainen olo, että nämä ihmiset saavat harvoin ystävällisyyttä ja kiinnostusta osakseen, joten pienestä asiasta tulee heidän päässään iso.  

Vierailija
26/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei tajua, että asiakaspalvelijan tervehdys kuuluu työnkuvaan eikä tarkoita että on kiinnostunut ihmisestä jota tervehtii.

Vierailija
27/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että mies nussiin sua tänään ei tarkoita, että on kiinnostunut. 

Totta, se että mies lausuu niitä korulauseita ei tarkoita että hän on kiinnostunut. 

Ja se työpaikan kahvipöydässä luotu katse ei ole = kosinta

Ei ole on yhtä kuin, ööööö :"D

Vierailija
28/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu on kyllä että tätä esiintyy vain Suomessa. Monissa maissa, missä kohteliaisuus on ihan peruskäytöstä, ei luulla sellaista. Miksi tämä on näin Suomessa? Mikä meitä vaivaa? Tämä ilmiö voi olla osasyy siihen, että suomalaiset on osittain hylänneet kohteliaat tavat. Ei ainakaan sitten kukaan saa väärää käsitystä.

Monissa maissa, joissa kohteliaisuus on peruskäytöstä, myös treffeille pyytäminen on peruskäytöstä. Joku naapurikin saatetaan kutsua tosta vain juhliin, itse asiassa ohikulkijakin (henkilökohtaisesti koettu). Aina voi kieltäytyä.

Vierailija
29/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri, on aviorikos lirttailla muille kuin omalle puolisolleen

Vierailija
30/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHET; KYSYKÄÄ ASIAANNE NAISELTA; ÄLKÄÄ LUULOTELKO ITSELLE TIES MITÄ !

Vierailija
31/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua ei saa pyytää treffeille? Ihmeellinen ajatuslogiikka joillain naisilla. Se on täysin eri asia jäädä vainoamaan, mutta että soitti ihan ovikelloa ja pyysi treffeille. Kerrassaan hävytön mies. Olisihan sen pitänyt lukea tähdistä ja tulkita kuun kierrosta, että sinua ei voisi vähempää kiinnostaa. Miten kehtasikin. Kyllä sen verran pitää ajatustenlukiaa olla miehissäkin, että edes nyt sinun ajatuksesi pystyy lukemaan.

Kuka pervo tulee vieraan ihmisen KOTIIN soittamaan ovikelloa ja pyytämään treffeille???? Kas kun ei ollut viinipullo ja kortsupaketti mukana. 

Treffeille pyydetään ja tuttavuutta tehdään AINA JULKISELLA PAIKALLA, jossa on mahdollisuus päästä pakoon, ellei ole kiinnostunut.

Vierailija
32/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu mikä ärsyttää, että jotkut miehet eivät silloinkaan tajua jättää sinua rauhaan vaikka kohteliaasti sanot, että et ole kiinnostunut heistä tai lähestyvät sinua tilanteissa ja paikoissa missä ei todellakaan ole soveliasta lähestyä. Kadullakin monet miehet tuijottelee suoraan todella tunkeilevasti ja välillä on lähtenyt peräänkin seuraileen ja huuteleen, että enkö nyt antaisi puhelinnumeroa.

Vierailija
33/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä treffeille pyytämisessä ole mitään pahaa, mutta en minä ainakaan haluaisi, että joku naapuri tulee sitä varten soittelemaan ovikelloa.

Vierailija
34/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toimii myös päinvastoin. Monta kertaa tullut miehenä väärinymmärretyksi, kun on ollut naiselle ystävällinen. Sitten nainen kostaa.

Vierailija
35/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Nykyään ikä on korjannut ongelman, mutta nuorempana aspa-hommissa tämä oli kyllä iso rasitus. Videovuokraamon vakkari alkoi kerran kassalla näyttää valokuvia lapsistaan. Kun näki naamasta, että nyt tuli outo käänne, niin alkoi selittää, että hän ajatteli että on hyvä kertoa että hänellä on sitten lapsiakin, kun tässä on jo pidemmän aikaa tutustuttu.. Mikä näitä ihmisiä vaivaa?!

Vierailija
36/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe on subjektiivinen. Muutama naispuolinen tuttava on valitellut kun he eivät saa herätettyä miesten huomiota. Minusta vaikuttaa siltä että kyseiset miehet ovat ottaneet nämä naisten singaalit kohteliaisuuksina ja hyviä käytöstapoina. Niissä on tulkinnan varaa.

Missä päin Suomea joku "naispuolinen tuttava" valittaa ettei saa "herätettyä miesten huomiota"?  Keksit tämän omasta päästäsi. 

Vierailija
37/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö seo vain kiva jos hyvinpalvelemasi geelitukka tulee ilttasella  pompottaan ovikelloa ja kysyy hoonosaameksi treffeille?

Vierailija
38/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehenä huomannut samaa väärinkäsitystä joiltain naisilta, mutta sen sijaan että se johtaisi siihen että he alkaisivat jahdata ja stalkata he vaivaantuvat ja muuttuvat vältteleviksi ja siitä seuraa kiusallisia tilanteita, jos kuitenkin kohdataan säännöllisesti, esim rapussa tai töissä. Itse alan ahdistua näistä kohtaamisista ja mietin miten niissä oikein pitäisi toimia, moikata ystävällisesti vai kohdella kuin ilmaa, mikä taas mielestäni olisi töykeää käytöstä, jolloin epävarma käytökseni tilanteissa saa naiset yhä vakuuttuneimmiksi siitä että olen korviani myöten ihastunut, vaikka olen vain halunnut olla kohtelias. Tämä on todella ärsyttävää. 

Vierailija
39/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panetus ja vastaisesta s-puolesta kinostuminen on peruskiusaus mutta Heesus on kiusausten voittaja ja hänen avullaan jokainen voi aseksualisoida itsensä niin ettei mikään enää kiusaa

Vierailija
40/101 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIEHET; KYSYKÄÄ ASIAANNE NAISELTA; ÄLKÄÄ LUULOTELKO ITSELLE TIES MITÄ ! EI kannata kysyä. Jos nainne tyrmää ja antaa rukkaspakit, voi mieheltä lähteä itsetunto niin ettei hää enää ikänn tohti mitään keltään ryhtyä missään tilantteessa kyselemään. Itsetuntoa täytyy suojella vaurioitumisilta, aamen.