Mies valittaa kun olen liian itsenäinen parisuhteessa
Tai itsenäinen voi olla väärä sana ehkä. Hän tarkoittaa sitä, että en jaa hänen kanssaan kaikkia asioita ja ajatuksia ja tietoja vaan pidän kai aika ison osan asioista vain mielessäni. Häntä koskevat asiat tietenkin puhun ja kerron, mutta työstäni en puhu juuri koskaan mitään, jos teen harrastuksiani koskevia päätöksiä niin en niistä välttämättä puhu ellei ne vaikuta häneen, lapsuuden perheeni kuulumisista en juuri puhu ellei ne vaikuta häneen jne. En useinkaan kerro mitä olen päivän aikana tehnyt ellei se ole ollut jotain työtä/ravintolalounasta/kahvilassa käymistä/tms suurempaa. Jos hän kysyy niin kerron kaiken tietenkin mutta en tule ajatelleeksi, että oma-aloitteisesti pitäisi kertoa asioista. Enkä odota hänen kertovan vastaavia minulle.
Häntä siis häiritsee se, että en jaa tällaisia asioita, hänen mielestään ne pitäisi parisuhteessa jakaa, minä siis en tule edes ajatelleeksi että tällaisista asioista voisi puhua koska minusta niillä ei ole mitään väliä. En siis salaa niitä mitenkään mutta jotenkin ajattelen, että ne on vain minun elämääni joka ei oikein liity muiden elämään.
Kumpi meistä on väärässä tässä?
Kommentit (89)
En itsekään jaksa jutella asioista joita olen tehnyt, ellei jotain poikkeuksellista ole tapahtunut. Ketä kiinnostaa se että Mirkku oli poissa töistä ja bussissa oli ruuhkaa?
Sen sijaan puhun paljon ajatuksistani, havainnoistani, asioista ja ilmiöistä. Enemmän sellaisista abstrakteista jutuista kuin käytännön asioista.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään jaksa jutella asioista joita olen tehnyt, ellei jotain poikkeuksellista ole tapahtunut. Ketä kiinnostaa se että Mirkku oli poissa töistä ja bussissa oli ruuhkaa?
Sen sijaan puhun paljon ajatuksistani, havainnoistani, asioista ja ilmiöistä. Enemmän sellaisista abstrakteista jutuista kuin käytännön asioista.
Puolisolla voi olla vaikeuksia vain kiinnostua sun abstrakteista asioista eikä vain jokapäiväisestä elämästä. Kaikki pariskunnat ei vaan sovi aina yhteen.
Vierailija kirjoitti:
No ei kiinnosta tietää, että Mirkku oli poissa töissä vaan miten sun työpäivä meni? MItä sun päivää kuului ja mitkä fiilikset olivat päivästä.
Kerrotko koskaan miehellesi, että miltä sinusta tuntuu? Sain ylennyksen tänään, mutta ei tunnut missään, kun oli niin pieni kuitenkin. Et edes tuon verran vaivaudu kertomaan tunteistasi miehellesi?
Parisuhde on elämän jakamista. Ei uutisten analysointia yhdessä. Toki se voi olla sitäkin, jos aiheet kiinnostavat kumpaakin, mutta ei parisuhde voi sille perustua. Koetko ap, että teillä on kuitenkin hyvä tunneyhteys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen kuin ap, mutta jos se häiritsisi kumppaniani niin en näkisi suurena panostuksena yrittää vaikka kerran päivässä jakaa yhden pienen arkisen uutisen.
Olen yrittänyt tätä mutta se ei riitä millään miehelleni vaan joka kerta kun tulee ilmi joku asia mitä en ollut sanonut hän loukkaantuu siitä että en jaa asioitani hänen kanssa. Eli jos kerron että kävin tänään Sokoksella mutta en ole sanonut että kävin Intersportissa katsomassa tennismailoja miettien jos joskus kokeilisi tennistä niin hän loukkaantuu. Vaikka tietenkin olisin kertonut jos oikeasti olisin aikeissa kokeilla tennistä. En vain tullut ajatelleeksi kertoa kaikista päivän ajatuksistani hänelle.
ap
En kylllä ymmärrä, ettei voi puolisolle voi kertoa, että ehkä voisin kokeilla tennistä, mutta käytäntö eri asia. Tuollaiset ajatukset ovat ainakin mulle mielenkiintoisia, että mitä sen puolison päässä liikkuu.
Tuntuu jotenkin oudolta, ettei kerro puolisolle asioita mitä oikeasti ajattelee. Kerroit ettei ylennys merkitse mitään, mutta miksi et voi kertoa tätä asiaa puolisollesi, ettei se ylennys merkitse sinulle mitään?
Ilmainen trialin ajan:
https://www.amazon.com/Communicate-Feelings-Without-Starting-Fight/dp/B…
Minä haluan kuulla puolisolta, että miten hänellä meni päivä eikä miten uutisissa meni.