Täyteaineet eivät koskaan poistu kasvoista toisin kuin luultiin
Kun täyteaineet tulivat markkinoille, kaikki luulivat, että keho poistaa ne luonnollisesti pikku hiljaa ja että tässä on viisasten kivi leikkauksen sijaan.
Nyt noin 20 vuoden markkinoillaolon jälkeen ollaan pikkuhiljaa ymmärretty, että täyteaineet eivät ikinä täysin poistu kasvoista. Ollaan tehty MRI-kuvauksia kasvoille ja siellä näkyy jopa 20 vuotta vanhat täyteaineet.
Vaikka täyteaineita markkinoitiin luonnollisina kosteuttajina, jotka sulavat pois, niin näin ei ole.
Aine on kuitenkin keinotekoista ainetta, jota keho ei kykene hajottamaan.
Seurauksena kudokset ovat tulehdustilassa ja plastiikkakirurgit ovat huomanneet avatessaan kasvoja, että täyteaine on sulautunut tahmeaksi massaksi oman kudoksen sisään ja tuhonnut ihon omaa rakennetta.
Täyteaineet eivät nuorenna, vaan loppupeleissä tuhoavat ihosi sisältä ja vanhenet ennen aikaisesti.
Youtube on täynnä plastiikkakirurgeja, jotka varoittavat täyteaineista.
Kommentit (325)
Kaikkein kamalinta on kun monet luonnostaan kauniit nuoret naiset ottavat ankkahuulet tai töröposkipäät. Siinä se ulkonäkö sitten menee. Kun naama alkaa roikkua jossain vaiheessa, myös täyteainepallerot valahtavat alaspäin ja pahentavat luonnollista tilannetta. "Korjauksen" jälkeen nelikymppinen näyttää kuusikymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo sana siitä että naama on ahdettu pulleaksi kuin tyyny?
Kyllä tulee pillow face täyteaineiden turvottamasta naamasta.
Toinen nimitys on moon face.
Moon face eli kuukasvot viittaavat yleensä nesteturvotukseen kasvoissa, useimmiten kortisonilääkityksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt varoitus Putinille?
Jos poliittinen tilanne alkaa käydä ahtaaksi, niin Putinhan voisi jokusen operaation jälkeen jatkaa elämäänsä vaikka Madonnana, josta ei ikinä tiedä minkä näköisenä hänet seuraavan kerran kuvissa näkee. Toki oikea Madonna pitäisi samalla jotenkin raivata tieltä.
Eikö näitä voi käyttää maltillisesti. Hieman ja harvemmin, eikä mielellään huuliin.
Näin tiktok -videon, jossa parturi-kampaaja kertoi opiskelleensa kolme vuotta sitä, että saa laittaa ihmisen päänahkaan erilaisia kemikaaleja. (toki on paljon m uutakin siinä tietenkin).
Täyteaineita laittavat ovat käyneet parin päivän kurssin. Ja sellaisille annetaan lupa pistää täyteaineita kasvoihin. Tuskin opiskellaan mitään kasvojen hermotuksista esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä fillerihype on jotain mitä mun on ollut aina vaikea ymmärtää. Miten ihmiset massoittain lähtevät mukaan tällaiseen idiotismiin? Jopa omanikäiseni ja nuoremmat (olen syntynyt '94), joilla ei edes ole mitään tarvetta näyttää nuoremmalta, käyvät ottamassa näitä. Mielestäni yksikään ihminen ei näytä paremmalta näitä otettuaan kuin ilman, joten ulkonäön parantumisellakaan en pysty selittämään tätä asiaa. Voihan toki olla että joillain on kuvitelma että fillerit tekevät rumalle naamalle ihmeitä, mutta tosiasia on että eivät tee. Ne eivät muuta ketään kaunottareksi.
Täytyy myöntää että olen aina vähän vahingoniloinen kun kuulen tai näen, että jonkun täyteoperaatio on mennyt pahasti pieleen.
Kun nuorena aikuisena harrastuksen kautta tutustuin suureen määrään ihmisiä, joilla oli kasvolävistyksiä joka lähtöön, alkoi oma peilikuva pikku
Tosiaan onnekkaita olemme me, joiden nuoruuden ulkonäköhullutuksilla ei pystynyt aiheuttamaan merkittäviä pysyviä haittoja. Tekee ihan pahaa, että fillerit ja jättitatuoinnit ovat nyt nuorten naisten ihannoimia. Ei parikymppinen ole vielä riittävän kypsä arvioimaan pitkäaikaisvaikutuksia. Epämuodostunut ja roikkuva naama viisikymppisenä ja suttuiset tatuoinnit voi meinaan pikkasen harmittaa myöhemmin.
Kyllä, noi täyteaineet tulivat ekaa kertaa markkinoille vähän ennen vuotta 2000. Olin itse silloin parikymppinen eikä kukaan puhunut fillereistä, en edes tiennyt niistä.
Kukaan ikäiseni ei käynyt muuta kuin korkeintaan kosmetologilla perinteisessä kasvohoidossa, jossa vähän vain puhdistetaan ihoa ja laitetaan voiteita. Mitään laitehoitoja kukaan ei tehnyt, en edes tiedä oliko niitä silloin.
En tiedä, koska ne fillerit rantautuivat Suomeen ja koska ne alkoivat enemmänkin yleistyä? Vasta ehkä tässä 10 vuoden sisään eli 2013 eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tuo sana siitä että naama on ahdettu pulleaksi kuin tyyny?
Kyllä tulee pillow face täyteaineiden turvottamasta naamasta.
Toinen nimitys on moon face.
Moon facella tarkoitetaan kylläkin kortisonin yms. turvottamaa lääkenaamaa, eikä mitään fillerinaamaa.
Onko kellään vieläkään linkkejä tieteellisiin tutkimuksiin aiheesta?
Tinderissä tulee jo vastaan aika paljon noita ankkahuulia 25-35v naisilla.
M37
Yhyy yhyy lahden vuokrakuutiot ei liputtaneet martin poismenoa kauhea virhe :( :( Moni syrjäytynyt olisi mielellään katsellut lippua ikkunastaan. :(
Kyynelurien täyttö on vaarallista. Tässä huippukirurgi kieltäytyy tekemästä niitä enää
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui hoitovirhe , kun yritin tasoittaa aknearpia. Sain niin hirveät arvet koko kasvoihin, että mulla ei ole vaihtoehtoja kuin käydä täyttämässä niitä. Kiva sitten tämäkin, kaiken rahanmenon lisäksi. Jos siis totta on. Itse en ole huomannut, että jämähtäisivät naamaan. Vituttaa ihmiset, jotka ajattelee että mitään muita kuin pinnallisia syitä k.o. hoitoihin ei ole.
Kurja kuulla laserkokemuksestasi. Minusta on täysin ymmärrettävää, että sinun tapauksessa käytetään täytehoitoja eikä sitä kenenkään tulisi paheksua. Harmi tietenkin, että joudut itse hoitovirheen takia nämä ottamaan ja maksamaan. Olen myös kuullut, että toisilla hyaluronihappopiikit auttaa atopiaan ja ruusufinniin.
Vierailija kirjoitti:
Kyynelurien täyttö on vaarallista. Tässä huippukirurgi kieltäytyy tekemästä niitä enää
Voi kauhistus. Kai tekee silti kasvojenkohotuksia vielä, vaikka vaarallisia ovat nekin? Niistä sentään saa massia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin pätevä lähde on Youtube, jossa noiden klinikoiden plastiikkakirurgit kertovat asiasta (paljastaen oman klinikan nimen, omilla kasvoillaan puhuvat asiasta ja omalla nimellään, ovat yhä työelämässä) ja ihmiset ovat vapaita kommentoimaan asiaa ja omia kokemuksia kommentointikentässä.
Noissa videoissa näytetään dokumentteja myös, tutkimustuloksia, MRI-kuvia jne.
Nykypäivänä tiedonvälitys menee yhä enemmän videomuotoon, joten Youtubea selaamalla myös löydät asiaa.
Vierailija kirjoitti:
äläs nyt turhaan yritä pilata hyvää kauhisteluketjua, täällä ei ketää kiinnosta mitkään höpötutkimukset. Youtubesta löytyy aina oikea totuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui hoitovirhe , kun yritin tasoittaa aknearpia. Sain niin hirveät arvet koko kasvoihin, että mulla ei ole vaihtoehtoja kuin käydä täyttämässä niitä. Kiva sitten tämäkin, kaiken rahanmenon lisäksi. Jos siis totta on. Itse en ole huomannut, että jämähtäisivät naamaan. Vituttaa ihmiset, jotka ajattelee että mitään muita kuin pinnallisia syitä k.o. hoitoihin ei ole.
Kurja kuulla laserkokemuksestasi. Minusta on täysin ymmärrettävää, että sinun tapauksessa käytetään täytehoitoja eikä sitä kenenkään tulisi paheksua. Harmi tietenkin, että joudut itse hoitovirheen takia nämä ottamaan ja maksamaan. Olen myös kuullut, että toisilla hyaluronihappopiikit auttaa atopiaan ja ruusufinniin.
Pitää kuitenkin pitää mielessä, että hualuronihappopiikeillä voi pitkällä aikavälillä aiheuttaa tuhoa kudokseen.
Turvallisin tapa hoitaa ihoa on kasvovoiteet ja öljyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin pätevä lähde on Youtube, jossa noiden klinikoiden plastiikkakirurgit kertovat asiasta (paljastaen oman klinikan nimen, omilla kasvoillaan puhuvat asiasta ja omalla nimellään, ovat yhä työelämässä) ja ihmiset ovat vapaita kommentoimaan asiaa ja omia kokemuksia kommentointikentässä.
Noissa videoissa näytetään dokumentteja myös, tutkimustuloksia, MRI-kuvia jne.
Nykypäivänä tiedonvälitys menee yhä enemmän videomuotoon, joten Youtubea selaamalla myös löydät asiaa.
Erittäin pätevä lähde. Totta tosiaan. 😂😂😂 Varmasti on elämänkallulle, kun ei jaksa lukea vaan kaiken täytyy olla katsottavassa muodossa, ei haittaa pikku pöhnäkään perehtyessä uusimpiin tieteellisiin faktoihin 😆