Pitääkö työpaikalla kertoa omasta siviilisäädystä?
En ainakaan avoimesti aio kertoa olenko naimisissa vaiko en. Miksi asiasta pitäisi kertoa?
Kommentit (105)
Meillä kannattaa kertoa, kun saa palkallisen vapaapäivän naimisiin menosta tai puolison kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet aloittamassa uutta työtä niin työnantaja kysyy yhteystietoja onnettomuuden varalle lähiomaisesta, joka voi olla puoliso, sisko tai joku henkilö, johon ottaa yhteyttä tarvittaessa.
Miten jos ei ole lähiomaisia?
No sitten ei ole vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet aloittamassa uutta työtä niin työnantaja kysyy yhteystietoja onnettomuuden varalle lähiomaisesta, joka voi olla puoliso, sisko tai joku henkilö, johon ottaa yhteyttä tarvittaessa.
Onnettomuuden sattuessa yhteydenpidon omaisiin hoitaa joko poliisi tai terveydenhuoltohenkilöstö.
Jos työntekijä ei ilmesty työpaikalle eikä vastaa useista yrityksistä huolimatta puhelimeen, niin esimies soittaa varmasti lähiomaiselle.
Ei soita vaan toteaa, että tämä henkilö on syystä tai toisesta estynyt vastaamaan puhelimeen tai tulemaan töihin. Ei aikuisen ihmisen perään soitella.
Juu, soitellaan. Yhtä työkaveria kaipailtiin kun ei ilmestynyt töihin kesäloman jälkeen eikä vastannut puhelimeen. Toisena päivänä mentiin jo kotoa kattelemaan ja takapihan ikkunasta näkyi hengetön mies lattialla. Sitten jo soiteltiin hätänumeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnettomuuden sattuessa yhteydenpidon omaisiin hoitaa joko poliisi tai terveydenhuoltohenkilöstö.
Jos työntekijä ei ilmesty työpaikalle eikä vastaa useista yrityksistä huolimatta puhelimeen, niin esimies soittaa varmasti lähiomaiselle.
Ei soita vaan toteaa, että tämä henkilö on syystä tai toisesta estynyt vastaamaan puhelimeen tai tulemaan töihin. Ei aikuisen ihmisen perään soitella.
Juu, soitellaan. Yhtä työkaveria kaipailtiin kun ei ilmestynyt töihin kesäloman j
Mutta ei tässäkään tapauksessa lähiomaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulta ole kysytty missään työpaikassa. Ja niitä paikkoja on noin viisitoista.
Minulla on ehtinyt olla työpaikkoja melkein 100. Jokaisessa on kysytty lähiomaisen nimi.
Siviilisäätyä ei ole kysytty koskaan.
Hassua että tuollaista pitäis salailla, mutta eihän perheestään tartte mitään kertoa jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Hassua että tuollaista pitäis salailla, mutta eihän perheestään tartte mitään kertoa jos ei halua.
Kaikki eivät halua olla avoimia kirjoja ja kertoa työpaikalla omasta yksityiselämästään.
Otatko sormuksen pois nimettömästä jos vaikka kävisi flaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua olla avoimia kirjoja ja kertoa työpaikalla omasta yksityiselämästään.
Naisvaltaisilla työpaikoilla nämä asiat kyllä selvitetään, halusit tai et. Vauva piti käydä näyttämässä työpaikalla. Hyvä ettei mieskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisilla työpaikoilla nämä asiat kyllä selvitetään, halusit tai et. Vauva piti käydä näyttämässä työpaikalla. Hyvä ettei mieskin.
On se kyllä kumma, kun ei työhön kuulumattomat asiat saa olla yksityisiä. Ihan kaikista suvun sairauksista, onnettomuuksista ja avioeroista en kyllä ole raportoinut.
Hassuinta on että mun koiria ei ole kukaan työpaikalla halunnut nähdä, vaikka asun niiden kanssa, ja ovat tosi söpöjä.
Ei tartte kertoa. Juoruämmät pitävät kyllä huolen, että ihan kaikki tietää sun yksityiset asiat.
Ei mutta kertoisin jos iso asia muille. Kertoisinko totuuden, vähän eri asia.
Mä en halunnut kertoa edes naimisiinmenosta, vaikka olisi saanut vapaapäivän. Yksityisasioita herran jestas kaikki nuo. Ja niin yksityisiä, kun itse haluaa! Jos joku sadisti tuosta innostuu urkkimaan asioita vielä enemmän, se on voi voi. Toivottavasti ei tee rikoksia urkkimisen lumossaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku, mutta minulla on vasemmassa nimettömässä sormus, jotta saan olla rauhassa. En ole työpaikalla kertonut mitään yksityiselämästä. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja tämmöisille työyhteisöille on tyypillistä, että naiselle on vain se yksi sallittu ja arvostettu elämisen malli. Pitää olla heteroparisuhteessa, mieluiten tietty naimisissa, ja äiti. Sinkut, yksinhuoltajat, lesbo-, bi- ja aseksuaalinaiset sekä eronneet ovat toisen luokan väkeä, joita voi myös huoletta kohdella sen mukaan. En jotenkin ihmettele sitä, miksi edelleen niin monilla naisvaltaisilla työpaikoilla on ongelma työpaikkakiusaamisen kanssa. Ihmisiä arvotetaan kapeiden, työhön liittymättömien standardien mukaan eikä keskitytä panostamaan työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten? Siinäpä alat urkkimaan ihan turhaan etenkään jos työkaveri ei halua kertoa mitään eikä ole olemassakaan sometilejä ja puhelinnumerokin on salainen. Tuhlaat vain aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Hassuinta on että mun koiria ei ole kukaan työpaikalla halunnut nähdä, vaikka asun niiden kanssa, ja ovat tosi söpöjä.
Koirista on ilahduttavaa puhua, kun ovat söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku, mutta minulla on vasemmassa nimettömässä sormus, jotta saan olla rauhassa. En ole työpaikalla kertonut mitään yksityiselämästä. En ole ap.
Olet siis kertonut työpaikalla valheita omasta siviilisäädystäsi.
Miten jos ei ole lähiomaisia?