Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työpaikalla kertoa omasta siviilisäädystä?

Vierailija
09.11.2023 |

En ainakaan avoimesti aio kertoa olenko naimisissa vaiko en. Miksi asiasta pitäisi kertoa?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kannattaa kertoa, kun saa palkallisen vapaapäivän naimisiin menosta tai puolison kuolemasta. 

Miksi se pitäisi etukäteen kertoa? Kai riittää, että asiasta mainitsee juuri sillä hetkellä kun hakee vapaapäivää naimisiinmenon tai puolison hautajaisten johdosta?

Vierailija
102/105 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että tuollaista pitäis salailla, mutta eihän perheestään tartte mitään kertoa jos ei halua.

Kaikki eivät halua olla avoimia kirjoja ja kertoa työpaikalla omasta yksityiselämästään.

Naisvaltaisilla työpaikoilla nämä asiat kyllä selvitetään, halusit tai et. Vauva piti käydä näyttämässä työpaikalla. Hyvä ettei mieskin.

Miten niin PITI käydä näyttämässä? Kuka pakotti? Olisiko sinut muuten irtisanottu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halunnut kertoa edes naimisiinmenosta,  vaikka olisi saanut vapaapäivän.  Yksityisasioita herran jestas kaikki nuo.  Ja niin yksityisiä, kun itse haluaa!  Jos joku sadisti tuosta innostuu urkkimaan asioita vielä enemmän,  se on voi voi.  Toivottavasti ei tee rikoksia urkkimisen lumossaan.  

Kaipa suurin osa ihmisistä muutenkin järjestää häät viikonloppuna tai loman aikana ettei tarvitse erikseen pyytää yhtä vapaapäivää töistä naimisiinmenoa varten.

Vierailija
104/105 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko sormuksen pois nimettömästä jos vaikka kävisi flaksi?

Olen sinkku, mutta minulla on vasemmassa nimettömässä sormus, jotta saan olla rauhassa. En ole työpaikalla kertonut mitään yksityiselämästä. En ole ap.

Olet siis kertonut työpaikalla valheita omasta siviilisäädystäsi.

Juurihan hän kirjoitti, että ei ole kertonut työpaikalla MITÄÄN yksityiselämästään. Minäkin olen sinkku ja käytän sormusta vasemmassa nimettömässä saadakseni olla rauhassa. Eipä kukaan ole työpaikalla kysynytkään mitään yksityisasioistani. 

Vierailija
105/105 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitää nimetä ice-yhteyshenkilö sekä työn puolesta olevan henkivakuutuksen edunsaaja (mun tapauksessa omat vanhempani), mutta mitään velvoitetta siviilisäädyn kertomiseen ei ole. Ice-kontakti saa olla kuka hyvänsä, edunsaaja taitaa lain vuoksi olla joko puoliso, lapsi tai oma lähisukulainen.

Mutta jos ei ole ketään jota ilmoittaa?

Ice-henkilöksi meillä käy kuka hyvänsä kaveri tai vaikka naapuri. Tuollainen laajempi henkivakuutuskorvaus ei taida olla kuin pienessä osassa työtehtäviä, jos siihen ei ole edunsaajaa niin sitten ei ole. Eli jos ei ole sisaruksia, isovanhempia, tätiä tai setääkään (en tiedä, mihin saakka nämä juridisesti ulottuvat), niin sitten ei ole. Eipä se sinällään muutenkaan sinua koske, koska nuo maksetaan vain jos kuolet työtehtävissä

Mutta jos ei ole ystävää eikä tunne naapureitaan? Jos ei kertakaikkiaan ole ketään jota ilmoittaa? Eihän ketään nyt voida pakottaa keksimään itselleen ice henkilöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme