Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19675)
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin suunnitellut ostavani tätä leipää. Se tarjotaan juustolla gratinoituna ( uunissa), joten pakastettu käy hyvin. Lisäksi ostin sipuleita tarjouksesta, teen ranskalaista sipulikeittoa. Jälkiruuaksi tilattiin Runebergin torttuja , niihin he kustansivat aineet.
Ainoa hyvä muisto yläasteen kotitalousopettajasta on erinomainen torttuohje!!
- Tarinankertoja-
Käsitinkö oikein, että sipulikeitto on se pääruoka? Kovin on heppoiset tarjoilut, varsinkin jos välttämättä haluat itse tehdä. Voihan sitä samalla tavalla ravintolassakin olla rentoa olemista ja juttelua kuin kotona, ei ne kaikki ravintolat ole mitään pönötyspaikkoja. Ja olisi todennäköisesti vähän... ruokaisampaa vatsantäytettä.
Oletko oikeasti tuota mieltä? Ravintoloissakin sipulikeitto on yksi suosituista annoksista näin talvella, ja nimenomaan juustogratinoitujen leipien kanssa. Vähän beikkaan, että kulttuuriharrastajille Tarinankertojan ateriakokonaisuus on todellakin riittävä. Kaikki eivät halua syödä itseään aina ähkyyn.
Olen sitä mieltä. Oletko sinä työskennellyt monessakin ravintolassa? Tietenkin aina vieraat ja syöjät kohteliaasti sanovat, että hyvin käy ja kyllä riittää sipulikeitto, niin kuin kuka tahansa käytöstavat omaava tekee. Itse en vain kehtaisi sille linjalle lähteä, jos tarjoiluista vastaisin ja on aiemmin ehdotettu ravintolaan menoa. Eikä se ravintolakäynti tarkoita aina ähkyyn syömistä, ellei sitten käy pelkästään vain buffeteissa ja syö siellä ahneena huomisenkin tarpeiksi. Viime vuosina olen muutenkin huomannut, että ravintola-annokset on monessa paikkaa pienentyneet, luultavasti lisääntyneiden kulujen vuoksi.
Mitä ihmettä? Mö en ikinä haluaisi syödä kylässä tai ravintolassa mitään pihviä tai maksroonilaatikkoa. Todellakin mieluuummin sipuli tai kasviskeittoa tai ihan salaattia. En pidä lihavista ihmisistä, vaikka ei sitä tässä kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mö en ikinä haluaisi syödä kylässä tai ravintolassa mitään pihviä tai maksroonilaatikkoa. Todellakin mieluuummin sipuli tai kasviskeittoa tai ihan salaattia. En pidä lihavista ihmisistä, vaikka ei sitä tässä kysytty.
Lihavilla ihmisillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻. Sulla on jokin syömishäiriö tai muuta vikaa päässä jos kuvittelet että makaronilaatikosta tai pihvistä pamahtaa lihavaksi.
p.s. Minä en pidä tyhmistä ihmistä.
Herkullinen perunatarjous Kcitymarketissä vielä tänään, 5 kg ja 2€, ja sitten omenia 1kg/1€. Muuta en ostanut tälläkään kertaa.
T. Lidl-mies
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin suunnitellut ostavani tätä leipää. Se tarjotaan juustolla gratinoituna ( uunissa), joten pakastettu käy hyvin. Lisäksi ostin sipuleita tarjouksesta, teen ranskalaista sipulikeittoa. Jälkiruuaksi tilattiin Runebergin torttuja , niihin he kustansivat aineet.
Ainoa hyvä muisto yläasteen kotitalousopettajasta on erinomainen torttuohje!!
- Tarinankertoja-
Käsitinkö oikein, että sipulikeitto on se pääruoka? Kovin on heppoiset tarjoilut, varsinkin jos välttämättä haluat itse tehdä. Voihan sitä samalla tavalla ravintolassakin olla rentoa olemista ja juttelua kuin kotona, ei ne kaikki ravintolat ole mitään pönötyspaikkoja. Ja olisi todennäköisesti vähän... ruokaisampaa vatsantäytettä.
Oletko oikeasti tuota mieltä? Ravintoloissakin sipulikeitto on yksi suosituista annoksista näin talvella, ja nimenomaan juustogratinoitujen leipien kanssa. Vähän beikkaan, että kulttuuriharrastajille Tarinankertojan ateriakokonaisuus on todellakin riittävä. Kaikki eivät halua syödä itseään aina ähkyyn.
Näin! Eikä ollenkaan vähäisempänä huomiona, että tässä ketjussa puhutaan "satasella" syömisestä. Ne ravintolahinnat, ne ravintolahinnat!
Kampin Pimu
Joo, ravintolassa söisimme noin 120 eurolla, kotioloissa 20e; ei vähäinen säästö!
Ystäväni ehdotti ravintolaa, koska hän ei halua olla vaivaksi.
Nuoriso tykkää enemmän, että mennään heille. Olen aikoinaan käynyt paljon ravintoloissa, enkä ole nähnyt sellaista, missä ensiksi voi käydä pesemässä kasvot ja harjata hiukset, ja heittää collegeasun ylleen ja olla sukkasillaan. Näin he voivat tehdä kotonaan, sillä aikaa kun minä katan pöydän ja kuumennan keiton ja paistan leivät.
Sitten voimme vaikka pelata jonkin lautapelin, ennen Runebergintorttuja ( niiden kerma, voi, sokeri ja hillo antavat kyllä riittävästi energiaa!)
Miksi sipulikeitto on heppoista tarjottavaa VARSINKIN jos teen sen itse? Mikä itsetehtynä muuttaa sen " heppoisemmaksi"?
Olen jo yhdistellyt kolmesta ohjeesta mieluisimman, ja kysyin vielä ravintolakokkina toimineelta ystävältäni vinkkejä.
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Joo, ravintolassa söisimme noin 120 eurolla, kotioloissa 20e; ei vähäinen säästö!
Ystäväni ehdotti ravintolaa, koska hän ei halua olla vaivaksi.
Nuoriso tykkää enemmän, että mennään heille. Olen aikoinaan käynyt paljon ravintoloissa, enkä ole nähnyt sellaista, missä ensiksi voi käydä pesemässä kasvot ja harjata hiukset, ja heittää collegeasun ylleen ja olla sukkasillaan. Näin he voivat tehdä kotonaan, sillä aikaa kun minä katan pöydän ja kuumennan keiton ja paistan leivät.
Sitten voimme vaikka pelata jonkin lautapelin, ennen Runebergintorttuja ( niiden kerma, voi, sokeri ja hillo antavat kyllä riittävästi energiaa!)
Miksi sipulikeitto on heppoista tarjottavaa VARSINKIN jos teen sen itse? Mikä itsetehtynä muuttaa sen " heppoisemmaksi"?
Olen jo yhdistellyt kolmesta ohjeesta mieluisimman, ja kysyin vielä ravintolakokkina toimineelta ystävältäni vinkkejä.
-tarinankertoja-
Sipulikeittohan on aina heppoista ruokaa. Ihmettely siitä että jos itse haluaa tehdä ruoan, niin miksi valita niin heppoinen tarjottava. Mutta tyylinsä kullakin.
Täällä tänään perusasioiden äärellä. Hernerokkaa sipulisilpulla ja sinapilla, pari näkkileipää kovaksi keitetyllä kananmunalla (tai kananmunasilpulla kun ei se tahtonut luovuttaa kuortaan). Juomana rasvatonta piimää. Ah!
Kampin Pimu
Hernerokka ei ollut heppoista?!
Kotona tänään:
-appelsiineja ( tulihan se tarjous sitten kun odotti)
- ohrakakkoa, levitettä ja kaakaota
- kotitekoista thai-laksaa pakasteesta
- banaani
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Hernerokka ei ollut heppoista?!
Kotona tänään:
-appelsiineja ( tulihan se tarjous sitten kun odotti)
- ohrakakkoa, levitettä ja kaakaota
- kotitekoista thai-laksaa pakasteesta
- banaani
-tarinankertoja-
Miksi hernerokka olisi heppoista? Herneessähän on ihan hyvin mm proteiinia ja kuitua.
Tarinanketoja, taisit sekoittaa kirjoittajat jos "hernerokan heppoisuus" oli tarkoitettu tölväisyksi.
Mun mielestä keitot ovat mitä oivinta apetta! Ja keittohan on juuri niin sakeaa kuin keittäjä haluaa.
Näin pakkasilla ei voisi sipulikeittoa maittavampaa sapuskaa ollakaan. Vielä tosiaan kanneksi juustolla gratinoidut maalaisleivät, niin voilà!
Kampin Pimu
Sipulikeitto on niin hyvää! Viimeksi tarjosin vieraille sellaista herkkusienipussikeittoa 1,15€ neljälle hengelle, ja lisäsin siihen pakastimesta itsekerättyjä suppiksia. Leipää oli kyytipojaksi. Kaikki tykkäsivät ja tosiaan jotain 0,30€ annos.
Joo en osaa kommentoida, onko sipulikeitto hyvää. Mutta kovasti sitä kehutaan.
Cittarissa oli tänään 5kg perunoita eurolla. Ne on varmaan niitä samoja pusseja, jotka oli viime viikolla tarjouksessa 2€/pussi. Paikallisessa k-superissa oli alennuksessa 2kg pussit punaisia perunoita 0,5€. Cittarissa oli jotain juureksia eurolla, olisko nekin vanhoista tarjouksista ylijääneitä?
Tokmannilla oli täysjyväriisi halvennettu 0,35/400g eli 88 senttiä kilo. Ne on niitä 100g annospusseja, mutta eiköhän ne voi keittää ilman pussiakin...
Muiya erinomaisia alennuksia en huomannut.
Kiusa se on pienikin kiusa
Viikonloppuna söin keitettyjä perunoita ja pakastimesta kana-kookoskermakastiketta. Kaveriksi keitin kukka- ja parsakaalia sekä vihreitä papuja, joita on vielä vähän huomiseksikin. Eilen keitin kilon punajuuria, jotka ostin männä viikolla tarjouksesta, ja osasta tein pellillisen pihvejä mustapapujen kanssa. Pitänee ehkä paloitella loput pakastimeen, ellen keksi jotain ruokaa mitä haluaisin niistä tehdä.
Viime viikolla kannoin monta kiloa hedelmiä lidlistä; banaania, appelsiinia ja omenaa. Näillä kaikilla olen herkutellut nyt päivittäin! Cittarissa oli Oma etuna raejuustoa 200gx 6 purkkia 5 eurolla, ja pitihän siihen tarttua. Olen yrittänyt keksiä jotain korvaamaan soijarouhetta aamupuurossa (turvottaa ja kerää ilmaa), niin josko sitten raejuustoa sen tilalle.
Tammikuussa ruokiin tähän mennessä 57,43 euroa.
Sähkön hinnan on uumoiltu nousevan lähipäivinä ja pysyvän korkeana jopa helmikuun, joten mietin, että toinnaako noita pakastimen antimia kovin nyt syödäkään. Jättää sit ennemmin ne valmiit annokset sinne pahan päivän varalle. Vaikka toisaalta eihän tuo minun sähkökulutus mitään huimaa ole 😄, mutta säästöhän se on pienikin säästö.
-Säästäjä
Risotonhan minä unohin kokonaan mainita! Sitä tein eilen kans, peräti 6 annosta, josta pari meni suoraan pakastimeen. Mitään härpäkkeitä tässä ei nyt ollut mukana vaan ihan vain sitruunainen perusrisotto.
Ja katsoin muuten, että Cittarissa olisi taas myskikurpitsaa alle 2e/kg. Ei ollut mikään tarjous vaan ns normihinta tällä hetkellä. Tätä kotiutuu helmikuun puolella ainakin meille, jos vaan hinta pysyy!
-Säästäjä
Kampin pimu, hernerokan heppoisuus oli tarkoitettu vitsiksi. Kun on näitä ihmisiä, joiden mielestä keitto ja leipä ei ole " täyttävä ruoka".
Eilen söin appelsiineja, soijariisimössöäni ja tonnikalapastasalaattia. Kourallisen suolapähkinöitä ja varmaan 6 joulusuklaakarkkia.
Nyt on jääkaapin valmiit ruuat loppu, ja pitäisi tehdä uusia. Olen vaan niin innostunut tilauskäsityöstäni, että taidan mennä pakasteen antimilla ainakin tänään. Sen ( niiden) tyhjentämiseenhän pitäisi tässä pyrkiä.
-tarinankertoja-
Aika hyvää on myös perunakeitto. Eli keitetään perunat ja sipulit kypsäksi vähässä vedessä ja lähes kypsyttyä lisätään maito ja keitetään kypsäksi perunat. Voi tai öljynokare keittoon & leipää. On hyvää
Hernekeiton voi myös tehdä ilman lihaa. Ja on hyvää ja täyttävää.
Tiistaina syöty :
- kakkoa, levitettä ja kaakaota
- kaksi appelsiinia
-iso vuohenjuustosalaatti: salaattia, kurkkua, minitomaatteja, porkkanaraastetta, mustikoita, granaattiomenan siemeniä, saksanpähkinöitä, balsamicoa, aurinkokuivattua tomaattia. Joista mitään ei ole ostettu normaalihinnalla.
-joulusuklaakarkkeja
-tarinankertoja-
Kiusa se on pienikin kiusa