Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18987)

Vierailija
18961/18987 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin huvikseni Lidlistä mikroastiat riisille ja pastalle 4,99/kpl, kun on noita kuivamuonavarastossa sen verran, että voisi alkaa keitellä sieltä annoksia noiden Tokmannin lihapullasäilykkeiden kaveriksi. Tosin ei noilla mitään eroa ollut samanlaisia löllyjä silikoniastioita kumpikin, mutta eipä sitä pakkauksesta vielä tiennyt, että yksikin olisi ajanut saman asian.

-winner-

Olisiko popkorn-kippokin samanlainen? Jossain näin sellaisen myynnissä, mutta en tutustunut sen tarkemmin.

Jätin sen tsekkailun ihan suosiolla pois laskuista. Poppikset tulevat pussissa jo valmiina, en tajua, miksi pitäisi ostaa oma astia niille. Mutta se 6 munan munankeitin Lidlistä oli ihan hyvä ostos, saattaa olla taas valikoimassa.

Olen yrittänyt päästä eroon kaikista pannuista ja kattiloista ja uudistaa valikoimaa, mutta onhan noita vielä kaapit täynnä :/ Mehustimenkin löysin inventaariossa, mutta oon jo suurimman osan viinimarjoista ehtinyt syödä ;DDDD Ehkä ensi vuonna omenamehua?

-winner-

Vierailija
18962/18987 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta suunnittelin ja tein kolmea eri ruokaa ( no en nyt ihan noin, vaan soveltamalla). Jälkikasvulle normaalia sekaruokaa, itselle ilman lihaa, ja puolisolle ottaen huomioon monenmonta erilaista rajoitusta, joista täytyi ihan opiskella ja laskea kaikenlaista. 

Varmaan yksineläjä saa kulumaan paljon rahaa ruokaan, jos ei laita itse, haluaa joka päivä eri ruokaa, ja noudattaa tarkasti lautasmallia.

Itse olen päätynyt noudattamaan viikko/ kuukausimallia; kyllä niitä tärkeitä aineita tulee ajan mittaan syötyä tarpeeksi, vaikka ruokailu meneekin vähän kausittain. Laaja verenkuva on otettu  viimeksi noin puoli vuotta sitten, ja kaikki on hyvin.

Viikon ruuat piti olla tehtynä. No, nyt päädyin laittamaan keitettyjä perunoita jääkaapista kompostoriin. Pahaa tekee..piti ne paistaa, mutta ystävä toi eilen suppilovahveroita, ja kotona on aineksia sienisalaattiin, joten se menee nyt edelle. Ruokia on muuten joka päiväksi, niin uhraan nyt nuo viisi perunaa.

-tarinankertoja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18963/18987 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on terkkaritarkkailu viikon sisällä. Saa nähdä joutuuko arvojen takia mihinkään, pari vuotta viimeisestä "katsastuksesta". Varmaan vatsaa kehottavat hieman pienentämään -60% ;DDDD ja liikkumaan enemmän, mutta juomamukistani lukee jotain aiheesta, enkä haluaisi mennä neuvolaan punnittavaksi ;DDDD

-winner-

Vierailija
18964/18987 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokailu on kyllä yksineläjälle helpompaa kuin perheelliselle..

Tänään:

- janssoninkiusausta

- omenaa ja mango/rahka/maapähkinävoidippiä

- ruusukaalisalaattia  ( syödään lämpimänä)

-hedelmäsalaattia

Kirjaan kaikki syömiseni ja juomiseni, paitsi hanavettä, jota useimmiten juon. Kaksi kk on pysynyt alle 100e,  katsotaan miten pidemmällä ajanjaksolla käy. Nytkin tuntui siltä, että tarvitsisin kaupasta sitä sun tätä, mutta siirrän varmaan käynnin loppuviikkoon. Yleensäkin olen pienentänyt annoksia. Paljon olen syönyt aivan turhaan, ja " tavan vuoksi". Kun syö vähemmän kiinnittää enemmän huomiota ruuan ravintoarvoihin, ja ainakin minä tahdon palata ihan perusaineksiin.

Ja toiset valittaa, että yksin syövällä menee väkisin enemmän rahaa suhteessa useamman ihmisen ruokiin...?  Mutta sitten on tosi

Se riippuu ihan siitä mitä syö ja millaiset kylmä- ja kuivavarastointitilat kotona on. Ainakin minun lapsuuden perheessä syötiin sitä mitä tarjolla oli (vanhemmat pienituloisia), mutta kuitenkin monipuolisesti, koska asuttiin maalla ja isä kuului hirvestysporukkaankin. Ei meillä kukaan nirsoillut, että pitäisi saada jotain oman mieltymyksen mukaista ruokaa. Jos ei kelvannut, niin yleensä aina oli edelliseltä päivältä jotain tähteitä tai sitten oli ilman ja söi vaikka vaan leipää (juustoa oli aina, mutta leikkeleet ja tomaatit oli luksusta). Voi myös olla perhe, jossa kellään ei ole mitään kalliimmaksi tekevää rajoitusta ja voi olla yksinasuva, jolla on rajoitteita esim keliakia, joka yleensä tekee ruokavalion kalliimmaksi. 

Säilytystilaan ja asuinpaikkaan liittyvät asiat tietty vaikuttaa nekin puolin ja toisin, mutta näistäkin on täällä puhuttu aikaisemmin paljonkin. Ei tuohon kysymykseen ole siis mitään yksioikoista oikeaa vastausta.

Vierailija
18965/18987 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on terkkaritarkkailu viikon sisällä. Saa nähdä joutuuko arvojen takia mihinkään, pari vuotta viimeisestä "katsastuksesta". Varmaan vatsaa kehottavat hieman pienentämään -60% ;DDDD ja liikkumaan enemmän, mutta juomamukistani lukee jotain aiheesta, enkä haluaisi mennä neuvolaan punnittavaksi ;DDDD

-winner-

Alle 58 kg. Mut varmaan punnataan keittiövaa'alla sitten :D

18966/18987 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin huvikseni Lidlistä mikroastiat riisille ja pastalle 4,99/kpl, kun on noita kuivamuonavarastossa sen verran, että voisi alkaa keitellä sieltä annoksia noiden Tokmannin lihapullasäilykkeiden kaveriksi. Tosin ei noilla mitään eroa ollut samanlaisia löllyjä silikoniastioita kumpikin, mutta eipä sitä pakkauksesta vielä tiennyt, että yksikin olisi ajanut saman asian.

-winner-

Olisiko popkorn-kippokin samanlainen? Jossain näin sellaisen myynnissä, mutta en tutustunut sen tarkemmin.

Jätin sen tsekkailun ihan suosiolla pois laskuista. Poppikset tulevat pussissa jo valmiina, en tajua, miksi pitäisi ostaa oma astia niille. Mutta se 6 munan munankeitin Lidlistä oli ihan hyvä ostos, saattaa olla taas valikoimassa.

Olen yrittänyt päästä eroon kaikista pannuista ja kattiloista ja uudistaa valikoimaa, mutta onhan noita vielä kaapit täynnä :/ Mehustimenkin löysin inventaariossa, mutta oon jo suurimman osan viinimarjoista ehtinyt syödä ;DDDD Ehkä ensi vuonna omenamehua?

-winner-

Mä teen popkornini kattilassa, enkä ole testannut, miten ne irtojyvät poksuisivat mikrossa. Ne on halvempia irtojyvinä kuin mikropopkornina. Olen pari kattilaa polttanut pilalle popkornia paistaessani...

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
18967/18987 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina:

-hedelmäsalaattia 

-ruusukaalihalloumisalaattia

- Janssonin kiusausta

-tarinankertoja-

Vierailija
18968/18987 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai; tein sienisalaattia. Suppilovahveroita, punasipulia, raejuustoa,  ranskankermaa, suolaa, valkopippuria ja timjamia. Voinokare paistamiseen.

Syöty:

- hedelmäsalaattia

-Janssonin kiusausta

- paahdettua ruisleipää ja sienisalaattia

- Sprite Zero pikkupullo ( 30snt tarjousjuomia)

-tarinankertoja-

18969/18987 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaina:

-hedelmäsalaattia 

-ruusukaalihalloumisalaattia

- Janssonin kiusausta

-tarinankertoja-

Kaikki ruuat oli siis salaatteja 😁

Tänään menikin sujuvasti puoli päivää vakuutusasioita, auton rekisteröintejä ja naapurin mummon muistilääkärituloksia ihmetellessä. Ruoka olikin sen takia "ilmaista" eli kaivelin pakastimesta valmista ruokaa, kaalilaatikkoa ja jotain paneroituja possunpihvejä. Lisäkkeenä riisiä ja spagettia jääkaapista. Meidän pikaruokaa. Huomenna pitää käydä pikasesti Cittarissa hakemassa niitä euron juureksia (punajuuria, porkkanoita ja lanttuja 1€/2kg).

Mutta kyllä vaan tuo kellojen siirto vaikutti tähän iltapimeyteen radikaalisti! Eipä voi enää töiden jälkeen mennä koiran kanssa metsään sienestämään, pitää ruveta käyttämään siihen ruokatunti.

Vierailija
18970/18987 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas piti saada salaattia, ihan sitä itseään..

Ystävä poikkeutti kaupasta vihersalaattia ja kananmunia, yht 3,50e.

Lokakuun ruokakulut siis 100, 54e

-tarinankertoja-

Vierailija
18971/18987 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, mutta olenkin lapsesta asti aina syönyt kilohinnaltaan halvinta eikä minulla ole ikinä mitään tarvetta ahmia mitään. Hoikka olen ja tilillä 135k. Esim. eilen söin 2 kotimaista-ruisleipää tarjous-kasviksilla ja Lidlin tuorejuustolla noin 0,40€. Vieras oli tulossa kylään illalla ja sanoi tuovansa viinin jos tarjoan napostelut. Päivän aikana join kans pikakahvin ja monivitamiinitabletin 0,30€ ja tein pikapuuron mikrossa margariinin ja itetehdyn omenahillon kera 0,10€.

Sitten tein suppilovahveropiirakan noin 1,5€ ja salaatin, jossa joukossa 1€ jäävuorisalaattia, 0,49€/kg porkkanaa, 0,99€/kg kurkkua ja 0,99€ kirsikkatomaattia.

Lisäksi tarjosin vettä kannussa, teetä tai kahvia ei vieras halunnut, sekä laitoin pieneen kulhoon 5,95€/kg ostettuja irtokarkkeja. Poppareita tai muuta ei vieras jaksanut, syötiin kahdestaan puolet 8 hengen täyttävistä sienipiirakasta ja reilusti salaattia. Ja viiniäkin täytti.

Päivän ruoat maksoi n. 2,5€. Sienipiirakkaa, valmista salaattia ja irtokarkkeja jäi vielä jäljelle puolet seuraaville päiville.

18972/18987 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön, mutta olenkin lapsesta asti aina syönyt kilohinnaltaan halvinta eikä minulla ole ikinä mitään tarvetta ahmia mitään. Hoikka olen ja tilillä 135k. Esim. eilen söin 2 kotimaista-ruisleipää tarjous-kasviksilla ja Lidlin tuorejuustolla noin 0,40€. Vieras oli tulossa kylään illalla ja sanoi tuovansa viinin jos tarjoan napostelut. Päivän aikana join kans pikakahvin ja monivitamiinitabletin 0,30€ ja tein pikapuuron mikrossa margariinin ja itetehdyn omenahillon kera 0,10€.

Sitten tein suppilovahveropiirakan noin 1,5€ ja salaatin, jossa joukossa 1€ jäävuorisalaattia, 0,49€/kg porkkanaa, 0,99€/kg kurkkua ja 0,99€ kirsikkatomaattia.

Lisäksi tarjosin vettä kannussa, teetä tai kahvia ei vieras halunnut, sekä laitoin pieneen kulhoon 5,95€/kg ostettuja irtokarkkeja. Poppareita tai muuta ei vieras jaksanut, syötiin kahdestaan puolet 8 hengen täyttävistä sienipiirakasta ja reilusti salaattia. Ja viiniäkin täytti.

Päivän ruoat maksoi n. 2,5€. Sienipiirakkaa, valmista salaattia ja irtokarkkeja jäi vielä jäljelle puolet seuraaville päiville.

Miksi tätä(kin) on alapeukutettu? onhan se itsestään selvää, että jokaisella meillä on ihan omat syymme, miksi alhaisia ruokakuluja tavoitellaan tai miksi ne ovat todellisuutta. Jonkun on pakko, joku haluaa testata itseään, jollain on muita tavoitteita.

Olisi silti kiva, jos ei kauheasti leuhkittaisi pankkitilin saldoilla. Miksi ylipäätään pitää tuollaisia summia tilillä, eikö ne pitäisi sijoittaa tuottamaan...?

Vierailija
18973/18987 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona ruisleipää, sienisalaattia , Janssonin kiusausta, hedelmäsalaattia.

-tarinankertoja-

18974/18987 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin käydä Cittarissa ostamassa niitä juureksia, jospa taas vähäksi aikaa riittäisi rouskutettavaa. Samalla käytin naapurin mummon lääkärissä ja hoidin pari työasiaa. Ostin siis kaikkia, porkkanaa, lanttua ja punajuuria. Ostin myös ruusukaalia, 2€/800g (2 pussia á 400g). Ruusukaali on vähän sellainen guilty pleasure, yleensä paljon kalliimpaa kuin muut kaalit, mutta niin hyvää... Löysin myös pakasteena minimaisseja, ostin kaikki kaksi pussia mitä siellä kaupassa oli (yksi nuorisosta tykkää noista minimaisseista). Ne ei olleet mitään halvimpia mahdollisia kasviksia, mutta en pääse tarkistamaan hintaa, kun kirjautuminen k:n sovellukseen ei toimi. Tokmannilla oli iso laatikollinen pussinuudeleita -30%, en tällä kertaa ostanut kaikkia.

Tänään piti tehdä ihan muuta ruokaa, mutta päädyin tekemään possu(sieni)wokkia. Sienet paistoin eri pannulla. Possua suikaleina+ perusmausteet, porkkanaa viipaleina, paprikaa ja kiinankaalia suikaleina. Kastikkeena viime viikolla tekemäni sweet'nsour, lorautin pannulle vähän kokista, ja jääkaapista teriyaki-kastiketta ja kalakastiketta. Spegetin kanssa tällä kertaa, viime viikolla syötiin wokkia nuudeleiden kanssa.

(eilen syötiin kaalilaatikkoa pakastimesta)

Aamupaloina olen syönyt sitä paistettua spagettikurpitsaa+peltileipää, ne molemmat on nyt loppu, joten joudun joko leipomaan lisää tai syömään jotain muuta leipää, ja leivänpäällistäkin pitää kehitellä.

Tällaisilla on menty, ja tapani mukaan minulla ei ole hajuakaan, mitä huomenna syödään.

Vierailija
18975/18987 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kävin myös eilen hakemassa K-citystä juurekset 1€/2kg hintaan, tarjous on näköjään voimassa koko tämän viikon.

Muuten K-marketeissa on yleensä vain paskoja tarjouksia. Jos vien euron kauppaan, niin haluan siitä vastineeksi mieluiten useita kiloja tuotteita, tai ainakin puoli kiloa - kilon! Fiksuruuasta ostin 20€:llä, ja sain vastineeksi lähes 10 kg tuotteita, suklaata, leipää, sipsejä, kastikkeita, ja niin edespäin. Näin sen pitää ollakin, ei raha kasva puissa, ja 1 € pitäisi olla iso summa, jolla elättää itseään jopa useamman päivän.

T. Lidl-mies

Vierailija
18976/18987 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tarjosin vettä kannussa, teetä tai kahvia ei vieras halunnut, sekä laitoin pieneen kulhoon 5,95€/kg ostettuja irtokarkkeja. Poppareita tai muuta ei vieras jaksanut, syötiin kahdestaan puolet 8 hengen täyttävistä sienipiirakasta ja reilus

Ei kannata sijoittaa kaikkea. Oon toi kirjoittaja ja on mulla toki sijoituksissakin 20k. Mutta niistä pitää maksaa aina verot jos ne myy, niin ei oo suoranaista tuottoa. Ja ilman lisäveroja voi myydä vuodessa sijoituksia vain max. 5k. Ja tosta perus säästötilistä saan kuitenkin verojen jälkeen joka vuos 3k puhdasta voittoa tilille, ja on kaikki rahat käytössä niin helppoa.

Vierailija
18977/18987 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sijoittaa kaikkea. Oon toi kirjoittaja ja on mulla toki sijoituksissakin 20k. Mutta niistä pitää maksaa aina verot jos ne myy, niin ei oo suoranaista tuottoa. Ja ilman lisäveroja voi myydä vuodessa sijoituksia vain max. 5k. Ja tosta perus säästötilistä saan kuitenkin verojen jälkeen joka vuos 3k puhdasta voittoa tilille, ja on kaikki rahat käytössä niin helppoa.

Verot maksat säätötilisi tuotoista/koroistakin. Eikä edes pääomatuloiksi katsota näitä

Vierailija
18978/18987 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kävin myös eilen hakemassa K-citystä juurekset 1€/2kg hintaan, tarjous on näköjään voimassa koko tämän viikon.

Muuten K-marketeissa on yleensä vain paskoja tarjouksia. Jos vien euron kauppaan, niin haluan siitä vastineeksi mieluiten useita kiloja tuotteita, tai ainakin puoli kiloa - kilon! Fiksuruuasta ostin 20€:llä, ja sain vastineeksi lähes 10 kg tuotteita, suklaata, leipää, sipsejä, kastikkeita, ja niin edespäin. Näin sen pitää ollakin, ei raha kasva puissa, ja 1 € pitäisi olla iso summa, jolla elättää itseään jopa useamman päivän.

T. Lidl-mies

No ethän sä tuolta fiksuruuastakaan saanut yhdellä eurolla useita kiloja tuotteita 🤦🏻. Et edes yhtä kiloa, häthätää just sen puolikkaan kilon. Ja mitä sekin oli? Suurimmaksi osaksi näköjään vain roskaruokaa, jos nyt suklaata ja sipsejä voi edes ruoaksi sanoa...

Vierailija
18979/18987 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstai:

- vihersalaattia,  marinoitua punasipulia ( se 5e ämpäri edelleen), paistettuja kananmunia

- Hedelmäsalaattia

- maitoa, paahdettua ruisleipää,  levitettä 

- 3 mandariinia

- tarinankertoja-

Vierailija
18980/18987 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sijoittaa kaikkea. Oon toi kirjoittaja ja on mulla toki sijoituksissakin 20k. Mutta niistä pitää maksaa aina verot jos ne myy, niin ei oo suoranaista tuottoa. Ja ilman lisäveroja voi myydä vuodessa sijoituksia vain max. 5k. Ja tosta perus säästötilistä saan kuitenkin verojen jälkeen joka vuos 3k puhdasta voittoa tilille, ja on kaikki  rahat käytössä niin helppoa.

Verot maksat säätötilisi tuotoista/koroistakin. Eikä edes pääomatuloiksi katsota näitä

Niin, kirjoitinkin että verojen jälkeen tilille ilmestyy vain joka vuosi 3 000€ extra rahaa, jotka jää säästötilille käyttöön ja tekemään korkoa korolle ilmiötä. Sijoitukset jää varmaan aina käyttämättä, ellen saa tietooni tarkkaa päivämäärää jolloin kuolen niin tajuan ne myydä ja maksaa verot ja sitten sitä kuolemaa ennen ja käyttää. Muuten sijoitukset vaan on ja on, mutta ei ikinä käytössä. Metsää toki omistan myös. Se vain on ja on ja näkyy toki pääomatuloissa ja kiva tietää että voi rakentaa milloin vain vaikka pienen kesämökin omalle lammen rannalle jos haluaa. Alle 100€ menee kuussa ruokiin. Jouluna enemmän kun ostan lahjaksi ystäväperheille arvokkaat viinipullot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän