Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18987)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymiöt ei näy? Oli vaan söpö sydän.
<3 toimii ainakin edelleen. Vanhassa vara parempi.
SKE:n jutuista tuli mieleen, että pitäisköhän tehdä jotain kur-pizzaa ;D
No ehkä ens viikolla, tällä viikolla vaan paastotaan ja syödään nyt vaan kiltisti kaapin loput suklaa-Nutriletit pois.
-winner-
Miten niin hymiöt ei näy 😱
Johan on taas. Välillä toimii ja välillä ei.
Mutta tähtäät sitten bikinikuntoon vai, winner?
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokakuun viimeinen kauppareissu tehty, seuraavaksi kauppaan 1.11.Lokakuussa ruokaostoksiin meni noin 108€. Marraskuun ostoksissa tähdätään 130-150€. Pyhäinpäivän juhlistaminen verottaa budjettia ja kuivakaappia pitää käydä täydentämässä linssien/papujen/yms. osalta.(Jakautuu koko loppuvuoden ajalle ja todennäköisesti jää ensi vuodellekin)
aah, kyllä sitä taas odotellaankin jo sitä -70% punalappualea halloween-tuotteista :DDDD
On vielä se 50e ostoksen -5e etusetelikin jemmassa ihan vaan sitä varten.
-winner-
Nyt on vaan dilemma, kun tällä viikolla on tarjolla lihapullat 5 purkkia kympillä, ensi viikolla sitten suklaat. Kumpia herkkuja nyt pitäisi hamstrata?
Kaiverruskurpitsa on ostettu, mutta luulen, että pyhäinpäivän jälkeen niitä on taas myynnissä euron/kilo. Toi maksoi 1,99€/kg, kotimainen tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymiöt ei näy? Oli vaan söpö sydän.
<3 toimii ainakin edelleen. Vanhassa vara parempi.
SKE:n jutuista tuli mieleen, että pitäisköhän tehdä jotain kur-pizzaa ;D
No ehkä ens viikolla, tällä viikolla vaan paastotaan ja syödään nyt vaan kiltisti kaapin loput suklaa-Nutriletit pois.
-winner-
Miten niin hymiöt ei näy 😱
Johan on taas. Välillä toimii ja välillä ei.
Mutta tähtäät sitten bikinikuntoon vai, winner?
Jotenkin munsta tuntuu, etten välttämättä Winneriä tahtoisi bikineissä nähdä....paitsi jos ne olisi mallia Borat, niin sitten ehdottomasti kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Mankinit? Joo, oon kokeillut niitä vihreitä
yhtenä Halloweenina, mutta persaus paleli ;DDDD Mutta mitäpä mies ei tekisi rakkauden takia...
-winner-
<3
Mä taisin seota jo lainauksissa. Miten tuo ei yhtään yllätä sit kuitenkaan...
Mä oon onneksi niin vanha, että mulle riittää pyhäinpäivän rituaaleiksi kurpitsan kaivertaminen. Nuoriso saa remuta sit mökkibileissä naamiaispuvuissa. Meillä ei käy edes karkki vai kepponen- kerjääjät, tää on liian mettässä. Mut mä luulen, että juhlitaan sitten pakanallisesti Martinpäivänä, kun nyt ei ole porukka kasassa kotona.
Ruokiin palatakseni tänään syöty:
- kuoriperunamuusia, ruisleipää, maitoa, etikkakurkkua
-Pieni salaattimaistiainen*
- katkarapukasaria ja valkosipulileipää
- omenoita
* tein ruusukaali-paahdettu kirsikkatomaatti- salottisipuli - halloumisalaattia. Halloumi oli juhannusylijäämä. Maistoin vain vähän, ja laitoin jääkaappiin lämmitettäväksi
Renkaanvaihtajalle keksin ruuan katselemalla pakastimeen. Hyvin maittoi kylmässä tihkussa työskenneelle, kuin myös minulle.
Kuivuriin yöksi toinen annos omenoita. Osasta myös uuniomenoita. Siemennäkkäri tein myös pellillisen.
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Ruokiin palatakseni tänään syöty:
- kuoriperunamuusia, ruisleipää, maitoa, etikkakurkkua
-Pieni salaattimaistiainen*
- katkarapukasaria ja valkosipulileipää
- omenoita
* tein ruusukaali-paahdettu kirsikkatomaatti- salottisipuli - halloumisalaattia. Halloumi oli juhannusylijäämä. Maistoin vain vähän, ja laitoin jääkaappiin lämmitettäväksi
Renkaanvaihtajalle keksin ruuan katselemalla pakastimeen. Hyvin maittoi kylmässä tihkussa työskenneelle, kuin myös minulle.
Kuivuriin yöksi toinen annos omenoita. Osasta myös uuniomenoita. Siemennäkkäri tein myös pellillisen.
-tarinankertoja-
Katkarapukasaria? Ostin tänään pussillisen katkarapuja pakkaseen, että saan tehtyä katkarapukasaria jossain vaiheessa! Se ei oikein ole nuorten suosikki, niin teen sitä silloin, kun heille on muuta tarjolla.
Nyt menen laittamaan loput kypsennetyt kurpitsat jääkaappiin ja pakastimeen, huomenna sitten niistä jotain. Taidan nyrhäistä vielä sinihomejuustosta pienen nokareen ja syödä sen suolakeksien kera. Vai jukurttia?
Aamupala oli leipää+kinkkuleikettä+salaattia+teetä
Lounas oli peltileipää ja välissä paistettu kananmuna+teetä.
Iltaruoka tosiaan mausteista riisiä, kurpitsapihvejä spagettikurpitsasta ja muille kanaa, ja iltapalaa vielä suunnittelen.
Ske, kuinka teit nuo kurpitsapihvit ja tuliko hyviä?
Minulla on vielä yksi spaghettikurpitsa jääkaapissa enkä tiedä mitä siitä tekisin. Viimeksi ihan vaan paahdoin uunissa ja vaikka laitoin reilusti mausteita päälle, niin itse kurpitsa oli mauton.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vielä yksi spaghettikurpitsa jääkaapissa enkä tiedä mitä siitä tekisin. Viimeksi ihan vaan paahdoin uunissa ja vaikka laitoin reilusti mausteita päälle, niin itse kurpitsa oli mauton.
No, kun taas kerran totesin, että ei nää mun spagettikurpitsamössöt muistuta yhtään spagettia edelleenkään, yritin keksiä, miten saan sen kurpitsan lisäkkeeksi ruuan kanssa. Mulla on ne mun uudet hienot paistinpannut (tämä oli oleellista mun ajatusprosessissa!) joten jotain paistaen. Sitä mössöä ei nyt voinut kipata pannulle sinällään, se oli mössöä. Koska ensin yritin paistaa ihan sinällään, eikä ne pysyneet ollenkaan kasassa. Mut nekin oli ihan jees, näytti vaan epämääräiseltä mössökasalta. Sekoitin siis kulhoon sitä kurpitsamössöä, kananmunan ja jonkin verran jauhoja ja suolaa+pippuria. Erittäin tieteellisesti tarkka resepti 🤣 ja paistoin pannulla; otin ruokalusikalla sitä taikinaa ja lätkäsin pannulle, pikkupannulle mahtui neljä pihviä/lettua kerrallaan. Mut siis kananmunaa ja jauhoja ihan vähän, lähinnä pitämään nitä pihvejä kasassa.
Mutta olivat hyviä, eivät mitään varpaat kippuraan-herkkuja, mutta tulen tekemään toistekin- hyviä.
Ehkä noissa maistui enemmän se rapsakka paistopinta? Olen vastaavia tehnyt kesäkurpitsasta, eikä ne ole olleet yhtä hyviä, siksi teen kesäkurpitsafrittersejä (taikinaan tulee mm. juustoraastetta ja maitoa/kermaa + mausteita).
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: kaurapuuro mustikoilla, viili puolukalla tai herukkasekoituksella leseillä ja pähkinöillä
Välipala: joku tarjoushedelmä
Ruoka: tänään mausteinen linssitomaattipinaattikastike pakastevihanneksia ja jyvälisäkettä
Iltapala: leipä tai pari juustolla, sama viili kuin aamulla ja joku tarjoushedelmä
Aamu-, ilta- ja välipala on aika lailla samoja joka päivä, mutta ruoka vaihtelee. 120 euroa menee ruokakauppaan sovelluksen mukaan ja siinä on myös siivousaineita ja hygieniatuotteita. Kalaa yritän syödä kerran viikossa, mutta muuten liha jää koko ajan vähemmälle makusyistä.
Saisin tuosta ehkä neljäsosan tarvitsemistani kaloreista niin eiköhän budjettiin vaikuta myös sukupuoli, lihasmassa, työ mitä tekee..
Ihan hyviltä sinänsä nuo ruuat kuulosti joskin itse tarvitsen lihaakin. Olen kyllä nuoruudessa kokeillut kasvissyöntiä vuoden pari, mutta menin todella heikkoon kuntoon vaikka käytin paljon papuja, linssejä ja tofua. Ehkä vanhana sitten taas jos kulutus pientä.
Kävin tänään porvarien suosimassa kalliissa K-kaupassa, mutta porvarihyllystä en ostanut mitään kallista. Sen sijaan mobiilietuna on vielä tänä viikonloppuna vielä valiojogurtit 1€/litra (-50%), saa ostaa mahtavat 2 kpl. Ostin siis pari banaanijogurttia hintaan 2€. Näistä tulee vähän 80-luku mieleen, eivät vielä ole onnistuneet pilaamaan makua joillakin keinomakeutusaineilla.
T. Lidl-mies
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun taas kerran totesin, että ei nää mun spagettikurpitsamössöt muistuta yhtään spagettia edelleenkään, yritin keksiä, miten saan sen kurpitsan lisäkkeeksi ruuan kanssa. Mulla on ne mun uudet hienot paistinpannut (tämä oli oleellista mun ajatusprosessissa!) joten jotain paistaen. Sitä mössöä ei nyt voinut kipata pannulle sinällään, se oli mössöä. Koska ensin yritin paistaa ihan sinällään, eikä ne pysyneet ollenkaan kasassa. Mut nekin oli ihan jees, näytti vaan epämääräiseltä mössökasalta. Sekoitin siis kulhoon sitä kurpitsamössöä, kananmunan ja jonkin verran jauhoja ja suolaa+pippuria. Erit
Kiitos, pitääpä tätä kokeilla. Viime vkl:na paahdetusta kurpitsasta on vielä sitä raastemössöä jäljellä. Oon yrittänyt saada sitä syötyä sekoittamalla siihen salaattijuustoa ja jopa sotkemalla sitä maksalaatikon joukkoon :D (se oli muuten ihan toimiva yhdistelmä!). Näitä kesäkurpitsapihviohjeita löysinkin netistä ja niissä oli monessa juustoraastetta, niin aattelin, että laitanpa sitäkin niihin pihveihin.
Cittarissa on muuten taas spaghettikurpitsa 1e/kg, mutta taitaapi ainakin itseltäni jäädä ostamatta vaikka halvalla sais...
Tänään poikkeava aamupala. Kananmunat uhkaa vanhettua kaappiin; mikrossa kananmuna+pakastepinaattia, vohveliraudalla vohveleita (koko viikonlopun tarpeiksi). Lounaaksi tortilloja(vihreitä linssejä, soijarouhetta+tomaattimurskaa, sipulia ja valkosipulia)+perunoita. Päivällinen: juuressosekeitto(kotimaista keittojuures, linssejä, vettä ja kasviliemikuutio)+ruokalusikallinen tai pari cremefraichea+broccolimix 100g. Iltapalaksi kaurapuuroa, marjoja+raejuustoa+omena.
En jaksa annoshintoja laskea, mutta väittäisin että aikalailla budjetissä tälläkin pysytään (+Kaikki kuivikset ja säilykkeet ostettu jo viikkoja tai kuukausia sitten)
Ske: ystävä kävi cittarissa ja hankki minulle Tefalin paistokasarin ( maksoin siis hänelle).
Aamulla kauraryynivelliä ( paksuuntuu myöhemmin puuroksi) suoraan uunista.
Tein Janssonin kiusausta ja söin sitä.
Nyt illaksi hedelmäsalaattia.
Ihanaa, kun on monen päivän ruuat taas valmiina!
-tarinankertoja-
Vierailija kirjoitti:
Ske: ystävä kävi cittarissa ja hankki minulle Tefalin paistokasarin ( maksoin siis hänelle).
Aamulla kauraryynivelliä ( paksuuntuu myöhemmin puuroksi) suoraan uunista.
Tein Janssonin kiusausta ja söin sitä.
Nyt illaksi hedelmäsalaattia.
Ihanaa, kun on monen päivän ruuat taas valmiina!
-tarinankertoja-
Mun pitäis saada jotain palkkaa Cittarista (ja Lidl-miehen Lidlistä!) myynninedistämisestä 😆 Mutta ihailtavaa pitkäjänteistä suunnittelua ruokailujen suhteen. Mulla usein suunnittelu tapahtuu vasta kokatessa 🙈
Tänään pääsin aamulla sieneenkin, kun oli pieni tauko sateessa. En tykkää kerätä sieniä sateessa tai pakkasessa (kuten viime viikolla oli). Ruokana oli silti lihapullia tomaattikastikkeessa ja spagettia. Jauhelihaa oli noin 350g (vähän yli 2 euroa), siihen paahtoleivänkannoista kuivattua ja jauhettua korppujauhoa, sitä kypsennettyä spagettikurpitsaa, pari kananmunaa ja paljon erilaisia mausteita*; varmaan yhteensä maksimissaan 3€. Tomaattikastikkeeseen valkosipulia, porkkanaa, punajuurta, lanttua ja tomaattimurskapurkki. Luulisin, että jotain 0,50-0,75€ mausteineen. Spagetti K-menun halpisspagettia, ei ihan koko kiloa, noin 800g kuivapaino (kilo ei mahdu kunnolla kattilaan) 0,61€ (tai pyöristetään 0,65€). Koko ateria 4,40€ viidelle hengellä, plus tuosta jäi vielä huomiselle annos tai kaksi. Alle euron annos - ja kaikilla on maha täysi.
Iltaruokaa/iltapalaa en ole vielä keksinyt. Jos nuorisolta kysytään, niin kurpitsamuffinsseja.
*Totesin lihapullataikinaa tehdessäni, että hupsis, pippurit on loppu. No onneksi jemmassa oli noita hampparipaikoista tulleita maustepussukoita, myös pippuria löytyi muutama. Mitään ei kannata heittää menemään! No kauppalapulle pitää kirjoittaa pippurit.
Ruokailu on kyllä yksineläjälle helpompaa kuin perheelliselle..
Tänään:
- janssoninkiusausta
- omenaa ja mango/rahka/maapähkinävoidippiä
- ruusukaalisalaattia ( syödään lämpimänä)
-hedelmäsalaattia
Kirjaan kaikki syömiseni ja juomiseni, paitsi hanavettä, jota useimmiten juon. Kaksi kk on pysynyt alle 100e, katsotaan miten pidemmällä ajanjaksolla käy. Nytkin tuntui siltä, että tarvitsisin kaupasta sitä sun tätä, mutta siirrän varmaan käynnin loppuviikkoon. Yleensäkin olen pienentänyt annoksia. Paljon olen syönyt aivan turhaan, ja " tavan vuoksi". Kun syö vähemmän kiinnittää enemmän huomiota ruuan ravintoarvoihin, ja ainakin minä tahdon palata ihan perusaineksiin.
Ostin huvikseni Lidlistä mikroastiat riisille ja pastalle 4,99/kpl, kun on noita kuivamuonavarastossa sen verran, että voisi alkaa keitellä sieltä annoksia noiden Tokmannin lihapullasäilykkeiden kaveriksi. Tosin ei noilla mitään eroa ollut samanlaisia löllyjä silikoniastioita kumpikin, mutta eipä sitä pakkauksesta vielä tiennyt, että yksikin olisi ajanut saman asian.
-winner-
Ensi kuun periaatteessa pärjäisi siis ihan kuivamuonakaapin antimilla. Ostin kuitenkin vielä kolme 400g annosta lihamakaronilaatikkoa 0,97/kpl tarjoushinnalla ja 300 g -50% perhesalaattipussin 1,28. Ja sämpyläjauhoja 2 kg 1,05.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ostin huvikseni Lidlistä mikroastiat riisille ja pastalle 4,99/kpl, kun on noita kuivamuonavarastossa sen verran, että voisi alkaa keitellä sieltä annoksia noiden Tokmannin lihapullasäilykkeiden kaveriksi. Tosin ei noilla mitään eroa ollut samanlaisia löllyjä silikoniastioita kumpikin, mutta eipä sitä pakkauksesta vielä tiennyt, että yksikin olisi ajanut saman asian.
-winner-
Olisiko popkorn-kippokin samanlainen? Jossain näin sellaisen myynnissä, mutta en tutustunut sen tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään:
- janssoninkiusausta
-hedelmäsalaattia
Kirjaan kaikki syömiseni ja juomiseni, paitsi hanavettä, jota useimmiten juon. Kaksi kk on pysynyt alle 100e, katsotaan miten pidemmällä ajanjaksolla käy. Nytkin tuntui siltä, että tarvitsisin kaupasta sitä sun tätä, mutta siirrän varmaan käynnin loppuviikkoon. Yleensäkin olen pienentänyt annoksia. Paljon olen syönyt aivan turhaan, ja " tavan vuoksi". Kun syö vähemmän kiinnittää enemmän huomiota ruuan ravintoarvoihin, ja ainakin minä tahdon palata ihan perusaineksiin.
Ja toiset valittaa, että yksin syövällä menee väkisin enemmän rahaa suhteessa useamman ihmisen ruokiin...? Mutta sitten on tosiaan se, että yksin voi ihan itse päättää mitä syö, sitten taas jos syöjiä on monta, joutuu ottamaan huomioon heidän kaikkien tarpeet ja mieltymykset.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään:
- janssoninkiusausta
-hedelmäsalaattia
Ja toiset valittaa, että yksin syövällä menee väkisin enemmän rahaa suhteessa useamman ihmisen ruokiin...? Mutta sitten on tosi
Ja yksin syödessä ei tarvitse miettiå kenenkään toisen ravintoarvoja. Voi syödä huonomminkin ja petrata ehkä, kun on laveampi tili.
Sekä tokmannille, että lidliin ;DDD
Tuliskohan masu pipiksi, jos ostaisi satasella vain irtosilmiä tai muita suklaaherkkuja...?
-winner-