Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18530)
Aamulla joku oli kirjoittanut:
Aamupala: 2 kananmunaa
Lounas: linssikeitto, hernekeitto tai kaalikeitto, iso annos noin 0,5e
Päivällinen: Sama kuin lounas
Iltapala: Viili tai banaani
Kiusa se on pienikin kiusa
Kurinpalauttaja kirjoitti:
Mielestäni kyllä kirjoitin, mutta eipä tuota mun viestiä näy...
Viikonlopusta tuli ihan pirskatin kallis. Perjantaina onneksi enimmäkseen kaappien antimilla ja pakastimen ruuilla, lounaaksi töihin maksalaatikon puolikas ja broccoli mix-pakastetta. Päivällinen jäi välistä kun piti levätä ja illaksi harjoituksiin. Iltapalaksi perinteisesti kaurapuuroa,marjoja ja raejuustoa.
Lauantaina aamupalaksi kaurapuuroa ja marjoja ja pari mottia kahvia, mutta sitten alkoi sakkaamaan. Aamupäivän harjoitusten jälkeen brunssi ravintolassa 30€(!!) ja iltatreenien jälkeen saunailtaan Woltin tuomana korealaista yhteistilauksena, muutkin muuten tilasi! (17,90€). Oluet (alkottomia) löytyi kaapista, ei tarvinnut lisää ostaa (3kpl).
Sunnuntaina taas kurinpalautus: Aamupalaksi kaurapuuroa,marjoja ja pari mottia kahvia. Aamupäivänntreenien jälkeen kotiin ja pakkasta pizzaa (tai oliskohan oikeammin ollu pitsaa). Iltaruokana samaan pizzaa/pitsaa ja iltapalaksi kaurapuuroa ja marjoja. Ei maksanut mittää
Ja Kurinpalautus jatkuu: Tämä viikko mennään edelleen pienemmällä budjetilla maanantan lounaaksi savutofukiusausta, iltaruuaksi ja loppuviikon lounaat/päivälliset: kaappien perukoilta kiinankaalta,porkkanaa,sipulia ja Kimchi, lisäksi tofua ja riisiä. 5 annosta tästä.
Perjantaiksi ja torstaiksi pitää kyllä töihin lounaaksi ostaa maksalaatikko(1,60€) ja broccoli mix-pakastepussi (~2€). Iltapaksi joka ilta kaurapuuroa ja marjoja (löytyypi kuiviksina kaapista ja pakkasesta, ei maksa mittää!)
Arkiviikkoa pitemmälle en ole ruokahuoltoa miettinyt. Ehtii sitä myöhemminkin...
Minä eilen kommentoin asiaa (kirjautumatt, kun olitaas tipahtanut):
Nii ne kirjoitukset edelleen katoilee. En päivällä ehtinyt päivystää, niin kaikki ei ole nyt tallessa.
Joskus menee noin. Jos haluaa ja itsekuria riittää, niin kurinpalautuskin onnistuu!
Meilä tyhjennettiin eilen urakalla jääkaapista jämiä. Laskin, että 10 eri rasiaa/astiaa tyhjentyi. Aika hurja määrä, oikeasti. Tilalle meni vain neljä rasiaa (2 litraa riisipuuroa litrankipoissa ja 2 astiallista nyhtöpossua).
Kyllä nyt kelpaa taas täyttää jääkaappia jämäruuilla...
Ja sitten jatkoin ihan kirjautuneena...
Kiireisiä päiviä, näemmä.
Harva pystyy parvekkeella viljelemään niin paljon, että sillä pystyisi kokonaan elämään. Mutta kyllähän sielläkin saa jotain tuotettua särpimeksi leivän kanssa. Yrtit nyt ensimmäisenä tulee mieleen (täällä on ruokajaossa ollut yrttipurkkeja jos ei joka kerta, niin ainakin joka kolmas kerta, ne lähtevät kasvamaan, kunhan lisää multaa ja siis vaihtaa isompaan purkkiin). Mulla on noin 2,5v ollut sama jämien jäminä saatu rosmariini.
Jos itänaapurin mummoja katsoo, niin kyllähän siellä partsillakin saa kasvamaan vaikka mitä. JOS on se parveke. JOS sinne mahtuu muutakin kuin katuharja. JOS sinne parvekkeelle pääsee ylipäätään.
Ja sit kun sanon, että meillä kuivuri kuivaa yötä päivää sieniä, niin siitäkin joku pahoittaa mielensä. Ei pääse metsään, ei tunne sieniä, ei voi syödä sieniä, ei oo kuivuria, ei oo varaa käyttää kuivuria. Mä olen pitkään kuivannut sieniä joko sähköuunin jälkilämmössä tai saunan jälkilämmössä. Sit löysin Cittarista tarjouksesta vihanneskuivurin 20€. Ei oo mitään avaruustekniikkaa, mutta tekee tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: 2 kananmunaa
Lounas: linssikeitto, hernekeitto tai kaalikeitto, iso annos noin 0,5e
Päivällinen: Sama kuin lounas
Iltapala: Viili tai banaani
Tuollainen ruokavalio voi olla joillekin hieman haasteellinen suolentoiminnan takia. Edullista se kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi vtunkellit näitä viestien poistajia ja poistattajia. Pitäkää Ränttynne.
Tämä poistuu nyt eikä (hetkeen)palaa. On mull parempaakin tekemistä kuin kirjoitella viestejä poistettavaksi.
P.S. Lukekaapa itse ne sääntönne ja voitte samalla käärästä ne rullalle ja tunkea sinne minne ei aurinko tai kuutamo paista
Viestien poistamisella ei ole mitään tekemistä minkään sääntöjen kanssa. Joku häirikkö on vaan keksinyt miten tehdä kiusaa.
Koska en voi palauttaa viestejä ihan miten sattuu, niin joudun lainaamaan niitä, jotta saan ne palautettua. Häirikkö häiriköi, enkä todellakaan ymmärrä, miksi juuri tässä ketjussa (onhan hän muissakin ketjuissa, mutta onhan tämä aika random vihan kohde).
Viestejä ei ole poistettu sääntörikkomusten takia, vaan jonkun poistopyynnön takia. Minäkin olen saanut haukut, että poistelen viestejä. No enpä poista, lataan niitä koko ajan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ruokajakelu tänään antoi ilmaiseksi:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
viipurin rinkeli, keskikoko
rapeat ja tuliset kanan paistisuikaleet
kanajauheliha 400g
Eila laktoositon maitojuoma 1,75 l
kermaa 2dl
Yleisperunoita
ohuen ohut kalkkunaleikepaketti
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Nescafe 3 in 1 cappucino valmiskahvia 10 pussia.
kaura pehmotyynyt leipäpussi.
Seuraava jako järjestetään perjantaina. Sinne saakka pitäisi pärjätä.
Jostain syystä katosi kommentti jossa kerroin että lisäksi kassissa oli pussillinen avokaadoja ja hetki-salaattisekoituspussi, mutta ne heitin roskiin koska niille ei ole käyttöä minulla, eikä kukaan muukaan jonottaja niitä huolinut kun tarjosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
kanajauheliha 400g
kermaa 2dl
Yleisperunoita
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Jostain syystä katosi kommentti jossa kerroin että lisäksi kassissa oli pussillinen avokaadoja ja hetki-salaattisekoituspussi, mutta ne heitin roskiin koska niille ei ole käyttöä minulla, eikä kukaan muukaan jonottaja niitä huolinut kun tarjosin.
Täältä nyt katoaa kaikki mystisesti jos jotain ei sun mielipide tai viesti ylipäätään miellytä. Ihan venäjämeininkiä. Varo ettet tipu pian parvekkeelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
kanajauheliha 400g
kermaa 2dl
Yleisperunoita
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Jostain syystä katosi kommentti jossa kerroin että lisäksi kassissa oli pussillinen avokaadoja ja hetki-salaattisekoituspussi, mutta ne heitin roskiin koska niille ei ole
käyttöä minulla, eikä kukaan muukaan jonottaja niitä huolinut kun tarjosin.
Täältä nyt katoaa kaikki mystisesti jos jotain ei sun mielipide tai viesti ylipäätään miellytä. Ihan venäjämeininkiä. Varo ettet tipu pian parvekkeelta.
Myös avonaisia ikkunoita kannattaa vältellä. Ja avattavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
kanajauheliha 400g
kermaa 2dl
Yleisperunoita
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Jostain syystä katosi kommentti jossa kerroin että lisäksi kassissa oli pussillinen avokaadoja ja hetki-salaattisekoituspussi, mutta ne heitin roskiin koska niille ei ole käyttöä minulla, eikä kukaan muukaan jonottaja niitä huolinut
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
kanajauheliha 400g
kermaa 2dl
Yleisperunoita
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Mikäs tässä on alapeukkujen syy? Eikö uskota vai eikö tykätä eväistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
kanajauheliha 400g
kermaa 2dl
Yleisperunoita
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Eiköhän se ole kuule se kateus. Täällä ollaan sen verran matalamielisiä että turha etsiä ylevämpiä syitä. Joitain liuskaotsia vituttaa että sinä sait hyvät ruuat ilmaiseksi, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkaa x2
kanawrap Pirkka
kanajauheliha 400g
kermaa 2dl
Yleisperunoita
keiju margariini
Pirkka buffalomozzarella
Eiköhän se ole se kateus, turha etsiä mitään ylevämpiä syitä. Täällä ollaan sen verran matalamielisiä että joitain liuskaotsia vituttaa kun sinä sait hyvät ruuat ilmaiseksi, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu mitenkään ellei saa muutaman kerran ruokaa jonkun muun kustantamana tai ole mielettömän pieni tyyliin 157cm 43kg
Olen 154cm ja 48kg ja kylla mulla nalka on koko ajan, ei se pienuus auta asiaan. Syon enemman kuin puolet enemman painava mieheni. Ehka mun pitaisi matokuuri syoda 😀 Ennen, vahan alle 10v sitten riitti hyvin 20e/vko kauppaan yksin. Nyt ei saa edes iltapalavehkeita parille illalle tuolla hinnalla, on aivan jarjetonta ja mehan vain maksetaan eika valiteta muualla kuin taalla netissa asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu mitenkään ellei saa muutaman kerran ruokaa jonkun muun kustantamana tai ole mielettömän pieni tyyliin 157cm 43kg
Olen 154cm ja 48kg ja kylla mulla nalka on koko ajan, ei se pienuus auta asiaan. Syon enemman kuin puolet enemman painava mieheni. Ehka mun pitaisi matokuuri syoda 😀 Ennen, vahan alle 10v sitten riitti hyvin 20e/vko kauppaan yksin. Nyt ei saa edes iltapalavehkeita parille illalle tuolla hinnalla, on aivan jarjetonta ja mehan vain maksetaan eika valiteta muualla kuin taalla netissa asiasta...
Harmi ettei teillä onnistu. Teette varmaan jotain väärin. Tsemppiä!
Niin ja tuossa kassissa oli avokaadopussi ja hetki-salaattisekoituspussi, ne heitin roskiin kun ei minulla ollut niille käyttöä eikä kukaan muukaan jonottaja niitä huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tuossa kassissa oli avokaadopussi ja hetki-salaattisekoituspussi, ne heitin roskiin kun ei minulla ollut niille käyttöä eikä kukaan muukaan jonottaja niitä huolinut.
Unohtui mainita.
Maidosta kannattaa tehdä riisipuurosta valmiita annoksia pakkaseen . Ja jos löytyy vielä maito laputettuna ja jos pakkaseen mahtuu. Ei mene miksikään kun kuumentaa kunnolla ennen syöntiä.
Maanantaina yllätysreissuehdotus, heti suostuin. Nappasin autoon mukaan aamupalaksi pari omenaa ja pienen palan juustoa.
Vohvelikahvilassa lounastettiin, oli päivän pääkohde. Söin savulohivohvelin salaatilla, 11.90e.
Sitten tehtiin välillä muita juttuja ja palattiin syömään makeat vohvelit. Sen ystävä ( eri kuin pizzalla käydessä) tarjosi minulle kuskipalkaksi.
Vohvelia, jäätelöä, popcornia, kinuskia. Oli erittäin hyvää!
Kotona illalla omena ja jogurtti.
Sain mukaan ystävän kasvimaalta kesäkurpitsaa, persiljaa ja punajuuria.
Syyskuun ruokakulut ennen 54,05e , nyt yhteensä 65,95e.
- tarinankertoja-
Säästövinkki luokkaa "jätä takeaway kahvit ostamatta ja keitä itse termariin mukaan" 🙄. Tuolla tavoin siis säästää vain ainoastaan siinä tapauksessa, että ostelisi muutoin kaupasta niitä kalliita chilejä ja juhannusperunoita harva se viikko.